LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dru ... > Openhaard...

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
DarkForce
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2006 04:15

Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door DarkForce »

Damn wat ben ik blij dat ik niet zo'n bom in huis heb staan van DRU. Je kunt als je het te koud hebt beter een atoombom af laten gaan wetende dat je laatste uur dan geslagen heeft.

Die directeur is trouwens ook waardeloos voor zo'n bedrijf... hoe dan ook, elke keer probeerde deze heer alle vragen, opmerkingen, aanmerkingen te vermijden.

Ik hoop dat hij geen kinderen heeft, gezien z'n onverantwoord gedrag. BLEGH ! Voor mij al geen openhaar van DRU meer nu.

wesleyc
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2006 22:04

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door wesleyc »

Waar ik, en mijn ouders, meer in geinteresseerd zijn.. Hoe zit het met de overige modellen van Dru? Wij zijn in bezit van het model Diablo, tot nu toe geen 'gekke' voorvallen...

Maar wie biedt uitsluitsel? Ik neem aan dat de directeur niet snel zal toegeven dat ook dit model dergelijke mankementen kan vertonen. Misschien iets voor een vervolguitzending?

ongeruste stoker
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2006 22:26

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door ongeruste stoker »

Wij hebben sinds dit jaar een gashaard van dru. Namelijk het model concerto Vorige week waren wij de haard aan het branden en kwam er ineens een stank vrij. De installateur is gekomen en kon niets vinden. Ik denk dat ik beter nogmaals kan bellen voordat de hele haard me om de oren vliegt. :(

remcotendam
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2006 23:36

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door remcotendam »

Sinds juni dit jaar hebben wij ook een DRU Metro haard.

Bij de eerste keer een avond aan, kwam er een onzettende stank en damp vrij..... wij schrokken ons wezeloos.

Volgens de gebruiksaanwijzing kan er een stank vrijkomen de eerste keer door de lak en vetten.
Nu na een tijd elke avond de haard aan is de stank weg.

Wel veel problemen met de ontsteking van de haard. Wil vaak niet aan, en na herhaaldelijk proberen doet ie het wel een keer.

Vorige week werd ik gebeld door DRU met de mededeling dat de ontsteking werd vervangen door een monteur van die gaf nog wel eens haperingen. Ik vertelde dat ik dit ook al had geconstateerd. De afspraak staat dus voor morgenvroeg.

Zal de monteur het verhaal morgen wel voorleggen.
Wij hebben de stenen erin en willen van het winter de houtblokken erin doen. De ontsteking bij ons is niet bedekt en is volledig vrij van stenen. En toch geeft de ontsteking problemen.

Ik wacht wel even af en laat het morgen weten.

Groeten

Remco ten Dam

Stefan Hoogland
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:18

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door Stefan Hoogland »

Het is bij de DRU al heel lang bekend dat gashaarden exploderen. Dit was in de branche al heel lang bekend. Vooral de DRU Metro en de 3-zijdige haard geven problemen. Dit komt door toepassing van de huidige waakvlambrander. Dit ligt echt niet aan de blokken oid. Andere fabrikanten die dit probleem ook kennen hebben gelijk alle waakvlambranders van alle haarden vervangen.

Bij het onsteken met deze DRU waakvlambranders kan het zijn dat de hoofdbrander wel gas krijgt, maar niet ontstoken wordt. Hierdoor vormt zich gas in het binnenwerk en zal uiteindelijk kunnen ontploffen. Een nog gevaarlijker toestel is de 3-zijdige haard met 2 hoofdbranders. Verder zit er volgens mij in de DRU metro geen ontploffingsluikje dat volgens de CE keur wel verplicht is. Dit is een luttele technische aanpassing van een paar euro, waardoor dit probleem opgelost wordt.

Bij de DRU Diablo is de brander wat instabiel omdat de eerste series met verkeerde popnagels inelkaar gezet zijn. Hierdoor kwam er na enkele jaren gas vrij op plekken waar dat niet vrij moest komen.

De keuringsdienst van Waren houdt hier toezicht op. Zij komen eens in de 5 jaar langs en testen toestellen die ze aankopen. Verder dient de controle door de fabrikant zelf uitgevoerd te worden, volgens de CE normering. Ook komt het keuringsinstituut 1x per jaar langs om te controleren. Als je net als DRU een onbekend keuringsinstituut uit Engeland gebruikt die van ver moeten komen en daardoor toch niet controleren is het natuurlijk eenvoudig om de regels te omzeilen.

Ik hoop dat DRU zich nu toch maar meer aan de regels gaat houden.
Stefan.

remcotendam
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2006 23:36

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door remcotendam »

Nou, vanmorgen is er een monteur van DRU geweest om de waakvlambrander te vervangen. Heb hem nog het een en ander gevraagd.

- Het schijnt dat de oude brander rechtop staat en aan de boven en zijkant een gasopening heeft. Liggen er stenen of houtblokken te dicht op of naast kan dit de weg belemmeren naar de ontsteking.
Het grote gevaar bij dit type haard is zijn lengte. Bij geen ontsteking vult de kachel zich met gas door de gasleiding die in de kachel zit. Als er na enige tijd dan een vonk komt, dan krijg je de explosie.

- Het nieuwe type brander dat erin gezet is heeft de gasopening aan de zijkanten en niet meer bovenop. Ook is dit een plat liggende uitvoering. Als er nu per ongeluk toch iets bovenop komt sluit het geen delen af. Maar het is nog wel van belang dat je het hout en de stenen goed neer legd.

Nu het aangepast is ontsteekt de haard echt direct. Ook hebben we een nieuwe gebruiksaanwijzing gekregen waar het heel duidelijk vermeld is dat er gevaar kan ontstaan als de plaatsing van de blokken of stenen niet juist is.

De monteur verzekerde mij ervan dat het absoluut geen gevaar meer kan opleveren.

Daar gaan we dan maar vanuit.

Oh ja Stefan, bij ons zit wel een ontploffingsluikje ingebouwd, deze zit onderin.

Groeten,

Remco ten Dam

rossy
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:31

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door rossy »

Geschrokken van de uitzending gisteren het volgende.
Zowel mijn buren en wij hebben zo een bom in ons appartement staan.
Vorig jaar toestanden te over gehad met Dru, omdat de vlammen totaal niet overeenkwamen met het beeld dat in de folder geschetst werd.
Lag aan de manier van fotograferen, was hun enige verweer. Dus, bedonderen ze de boel.
Na lang bellen is er uiteindelijk een monteur gekomen die de druk ( oid ) van de branders hoger heeft gezet, iets wat vlgs deskundigen nieteens mag.
Nu zie ik de directeur gisteren op tv beweren dat iedereen benaderd is door Dru.
Niet dus, zowel mijn buren als wij hebben niets van Dru vernomen.
De benadeelde gisteren had gewoon gelijk, er staat slechts in de folder beschreven hoe je de blokken en kiezels moet leggen om zo een goed vlambeeld te krijgen.
De directie wil nu de anderen die participeren in het aanleggen van de haard de zwarte piet toespelen, maar alles is volgens voorschriften gebeurd, en ik mag aannemen ook bij de andere gedupeerden.
Heb gisteren meteen een mail gestuurd, maar natuurlijk nog niets vernomen.
Reactie aan Dru, plaats zoiets op jullie website tenminste, zodat mensen die de uitzending niet gezien hebben en tenminste notie van nemen.
Ik hou jullie op de hoogte


****************************************** :oops:

Stefan Hoogland
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:18

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door Stefan Hoogland »

De Dru haarden hebben standaard altijd een lagere vlam dan in de folder. Als mensen hier over klagen voeren ze de branderdruk iets op, zodat er hogere vlammen ontstaan. Het gevolg is dan dat er een haard staat die niet meer aan de keuring voldoet. Het wordt gewoon door de monteur gedaan. Ook in de showrooms doen ze dit. Als thuis de vlammen te laag zijn, zeggen ze gewoon dat het aan de druk ligt. Na lang zeuren stellen ze de druk wat hoger af met als gevolg hogere vlammen.

Bij de Dru Concerto kan het gevolg zijn dat de haard te heet wordt en dan gaat de lak stinken. Ook al heeft men de haard al lang gebruikt, deze blijft dan stinken.

rossy
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:31

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door rossy »

geweldig vakmanschap zou ik zeggen
chapeau Dru

:twisted:

Heula
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:20

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door Heula »

Heb gisteren ook vol verbazing zitten kijken naar dit onderwerp. Ben sinds april van dit jaar ook in het bezit van de Dru Metro en heb vanmorgen meteen met Dru gebeld en zal binnen 3 werkdagen een telefoontje krijgen om een afspraak te maken.
Er was mij tot gisteren niets bekend van dit probleem en de haard blijft dus voorlopig uit.
Dru is al 2 keer eerder bij mij thuis geweest voor problemen met de ontvanger van de afstandbediening (kastje vervangen) en dat de haard gewoon niet aan ging. Dit werd opgelost door de bougie wat bij te vijlen waardoor er weer ontsteking mogelijk werd.

jws
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:25

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door jws »

Ik ben een beetje teleurgesteld over de kwaliteit van dit item. Ik vond het behoorlijk eenzijdig en de meneer van DRU werd door de presentatrice meerdere keren onterecht in een hoek gedrukt terwijl hem niet de kans werd gegeven uit te spreken.

-Op een gegeven moment wou de directeur van DRU uitleggen dat er een verschil is tussen een installatie handleiding en een gebruiksaanwijzing. Wat natuurlijk essentieel is. Je mag verwachten dat consumenten de installatie van dergelijke toestellen over laten aan experts. De presentatrice 'voelde' dit aankomen, wou het niet horen en interrumpeerde de heer diverse keren. Niet netjes, niet sportief.
-Aan het eind kwam een advocaat aan het woord. Zijn uitspraak werd direct door de presentatrice als ware het een feit gepositioneerd. Niet terecht, dat is de mening van een advocaat. Of het een feit is is aan de rechter in onze rechtstaat. Ik vond dit neigen naar stemming makerij.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door Laurent »

Och, kijk alle uitzendingem eens na van Radar, de bedrijven worden allemaal zo behandeld resp. neergesabeld. Sensatie journalistiek ?

Ksv
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2006 19:43

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door Ksv »

Even reageren op jws. Ik vermoed dat je familie bent van de directeur of zelf werkzaam bent bij Dru, anders kan ik me niet voorstellen dat je zo reageert. Deze mensen hebben geluk gehad dat het zo is afgelopen en de directeur probeert zijn dealers ervoor te laten vliegen. Je kunt nog zo'n expert in huis halen voor de installatie, maar als die waakvlambrander niet is gericht op de hoofdbrander, dan kan hij daar ook niets aan doen

Boedha
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 23:46

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door Boedha »

Ik werk niet bij Dru, en ben zeker ook geen familie, maar ik ben het met jws eens dat de man van Dru niet echt de kans kreeg om het een en ander uit te leggen.

Wat ik wel kwalijk vind dat Dru niet gelijk de verantwoording heeft genomen maar toch nog eerst wat dingen probeert af te spelen naar de gebruikers cq installateurs. Ben van mening dat dit niet kan ten opzichte van de slachtoffers.

Misschien toch maar kijken voor een Calfire of Faber ipv een Dru

Kees Nauts
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2006 08:18

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door Kees Nauts »

Ik ben het ook wel eens met jws. Ik vind het jammer dat het onderwerp niet wat minder eenzijdig is gebracht. :(
Ik had graag eens wat meer gehoord van de reactie van die vent. Natuurlijk is het wel heel erg voor die mensen.

Wij hebben thuis ook al jaren een metro en daarvoor nog jaren een ander model. We hebben er nooit problemen mee gehad en zijn er nog steeds erg tevreden over. Ik vind het dan ook een rare affaire...

jandekuijer
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2006 15:22

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door jandekuijer »

Ben vandaag teruggebeld door DRU n.a.v. een e-mail die ik hen had gezonden. Ze hebben een website voor dit feit gemaakt www.druhaard.nl waar je kunt checken of je een probleem geval hebt. Mocht je je toch niet zeker voelen dan zijn ze bereid om een monteur langs te sturen om alles nogmaals te checken.

Mijn haard is 3 weken geleden geplaatst en de installateur heeft mij nadrukkelijk gemeld dat zijn garantie vervalt als ikde takken verplaats.
Hij wist dus al hoe balngrijk dit was. Nu hopen dat ze goed liggen :-)

jws
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2006 16:25

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door jws »

Beste KSV,
het gaat me niet om wat DRU wel of niet gedaan heeft. Ik heb niets met DRU te maken en ook geen enkele behoefte aan een haard.
Wat er verkeerd gaat met die haarden is heel vervelend en ik benijd de slachtoffers ook niet.

Het gaat me erom dat ik vindt dat de presentatirce objectief behoort te zijn.
'Hoor en werderhoor' noemen ze dat toch?!
Als die man van DRU dan de moed heeft om in de uitzending te verschijnen kan je hem toch tenmisnste met hetzelfde respect behandelen als de tegenpartij en niet in de stoel van een partijdige rechter gaan zitten en hem niet de kans geven zijn verhaal te doen.

irtimit
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2006 16:34

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door irtimit »

Wat staat er dan precies in die nieuwe handleiding zodat Dru zich kan beschermen tegen fouten?

remcotendam
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2006 23:36

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door remcotendam »

In de handleiding is nu duidelijk omschreven dat je de blokken MOET plaatsen volgens de gebruiksaanwijzing, anders kan het gevaarlijke situaties opleveren.

Peter&Petra
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2006 19:55

Re: Dru ... > Openhaard...

Ongelezen bericht door Peter&Petra »

Helaas hebben wij dezelfde ervaring met een gashaard van kal-fire. Alles door een erkend installateur aan laten sluiten om geen enkel risico te lopen. De glasplaat explodeerde bij de eerste keer dat we de gashaard aan wilden doen (december 2005). Ook bij ons lagen de glassplinters en scherven door de hele kamer. Los van wat lichte verwondingen gelukkig slechts materiele schade. Maar de schrik zit er nog steeds goed in. Ook onze installateur én fabrikant beweerden dat ze zoiets nog nooit hadden meegemaakt ! Ik begin nu toch echt aan die woorden te twijfelen als ik alle andere verhalen lees. Zijn er nog meer gevallen van Kal-Fire bekend?
Ik ga vandaag nog om opheldering vragen bij Kal-Fire zelf. Wordt vervolgd.

Gesloten