Elektricien Louwmans

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
overduidelijk123
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2021 20:12

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door overduidelijk123 »

Goedenavond, helaas ook met deze heren te maken gehad. Keuken groep in de meterkast schakelde vanzelf aan en uit. Halfuurtje bezig, schakelaar in de meterkast kapot, niet bij zich. Afspraak gemaakt om dus later vervangen, niet op komen dagen, geen contact met het bedrijf te krijgen. Bedrijf Louwmans, maar op bankafschrift staat HB service. 1200 euro armer. Dus......duidelijk belazerd

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Moneyman »

overduidelijk123 schreef:
12 aug 2021 20:23
Goedenavond, helaas ook met deze heren te maken gehad. Keuken groep in de meterkast schakelde vanzelf aan en uit. Halfuurtje bezig, schakelaar in de meterkast kapot, niet bij zich. Afspraak gemaakt om dus later vervangen, niet op komen dagen, geen contact met het bedrijf te krijgen. Bedrijf Louwmans, maar op bankafschrift staat HB service. 1200 euro armer. Dus......duidelijk belazerd
Begrijp ik goed dat jij ter plekke 1200 euro hebt betaald voordat er uberhaupt een oplossing was? Hoe kwam je op dat punt?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bizar, zo'n rekening voor 2,5 uur gerommel...
Afbeelding

overduidelijk123
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2021 20:12

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door overduidelijk123 »

Hoe ik op dat punt kwam? Op een gegeven moment kom je er achter dat je in de maling genomen wordt, maar ja, ze zijn met z`n 2en, gespannen sfeer. Dus ja, jammer dan. Van geleerd, nooit meer op deze manier even snel wat op laten lossen dus.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Als het buiten kantooruren is, dan zijn voor een goede elektricien (die momenteel zeer schaars zijn op de markt) de uurkosten zo rond de 100,- normaal. Wat er vergeten wordt is dat de desbetreffende man ook betaald moet worden voor zich beschikbaar houden voor storingen. Daarbij is zijn overwerktoeslag buiten kantooruren 150%. Dus bij calamiteiten betaal je dit gewoon. Ik werk zelf in de elektrabranch en heb een service dienst onder mij. Die dienst wordt 24/7. En de kosten zijn normaal. Wat nog wel eens wil helpen is als het werk gepland kan worden in normale uren. Maar nogmaals dpoed is spoed en dan telt het oplossen van het probleem.. tegen elke kosten.
Maar goed, om bovenstaande reden doen wij nooit zaken met particuliere klanten. Die wensen namelijk wel de service maar niet de daarbij behorende rekening.
Misschien volgende keer een uitgeknepen oostblokker vragen… maar niet zeuren om garantie als het misgaat.. (en ook niet piepen dan als de mogelijke schade ten gevolge van een niet erkende instalateur ook niet verzekerd is.
Nog altijd geld “if u pay penuts u ger monkey business”.

(Dat wil overigens niet zeggen dat je geen woekerprijzen hoeft te accepteren, maar de installateur zal altijd een onderbouwde rekening geven)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Moneyman »

Michel-mol schreef:
15 aug 2021 23:47
(Dat wil overigens niet zeggen dat je geen woekerprijzen hoeft te accepteren, maar de installateur zal altijd een onderbouwde rekening geven)
En hoe dat er dan uit kan zien, zien we wel in de rekening hieronder.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Michel-mol »

@moneyman,
De rekening die hierboven klopt inderdaad voor geen meter.
Wat ik lees is het 2x voorrijkosten, die zijn normaal, (klaar blijkelijk is er 2x gekomen.. of de 2e keer is omdat er wat vergeten zou zijn.. dat zou dan niet fair zijn)
Uurprijs is niet gespecificeerd maar erin gefrommeld.
Waar het echt fout gaat is bij de materialen en de extra’s.
Meerwerk per kwartier is kul, zit in de uurprijs.
Trekveer per meter is ook onzin, het gereedschapsgebruik zit in de uurprijs..(dit op de rekening is wel een teken van oplichting)
Verleggen leidingwerk is ook onzin, dat zit verrekend in de uren (dat is arbeid).
Evt materialen die extra benodigd zijn worden bij mij dan gespecificeerd.
Die materiaalprijzen zou ik zoeken op internet en dan er 30% bij optellen. (Een netto prijs van een groep zou rond de €50,- moeten liggen, van een aardlekschakelaar zo rond de €75,- en een holec groepenkast waar deze 2groepen + aardlek inpassenzo rond de €75,- ).
Als ik de rekening zou moeten maken (uitgaande van een storing en acute hulp)
2x voorrij (a 35,-) tot €70,-
2,5 uur (a100,-) *150% tot €375,-
1x groepenkast €75,-
1x aardlek €75,-
2x groep (a€50,-) €100,-
Totaalprijs werkzaamheden en materialen €695,-
Zo rond die prijs zou normaal zijn.
De prijs die ik op uw overzicht zie staan is 1 onduidelijk, 2 ondoorzichtig, 3 oplichting. Nogmaals zoals ik uw bon lees..
Voor 2,5 uur werk is met geen mogelijkheid €5512,63 te verantwoorden.
Waar ik wel benieuwd naar ben, heeft u de eerste de beste google link gepakt? (Want dit is gelijk aan de welbekende sleutel en rioolservice? En waarschijnlijk een bepaald type nederlander… )

HannekeK
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2022 10:57

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door HannekeK »

Storingsdienst Louwmans bovenaan in Google??.
Wordt zo'n bovenste plaats gewoon gekocht? Mijn moeder had dringend behoefte aan een storingsdienst, na meerdere kortsluitingen . Dus kozen we de bovenste: Louwmans. De
onteur kwam vijf uur later dan afgesproken, vervangt een zekering, kiept de aardlekschakelaar en constateert dat alles weer werkt. Na vijf minuten wilde hij wel nog even met een kop koffie uitgebreid alles noteren voor een offerte voor een nieuwe meterkast. Want dat was erg dringend nodig volgens de monteur.In totaal was hij 20 minuten binnen, waarvan de helft "aan het werk".
De dag erna was de kortsluiting terug. Een betere storingsdienst heeft dat in minder dan een half uur echt opgelost. Door betere communicatie was de oorzaak snel gevonden.
Maar de rekening van Louwmans moest die zaterdag wel meteen voldaan worden per pin: meer dan €200,- voor tien minuten"werk" en 10 minuten offerte maken. Volgens de betere monteur was een nieuwe meterkast ook echt niet nodig. Kijk je op de website van Louwmans, dan blijkt dat het plaatsen van een meterkast hun core-bussiness. Ik noem het oplichting. Op mijn vraag per mail om terugstorting van het betaalde kreeg ik het verzoek een weekje geduld te hebben omdat degene die erover ging met vakantie was. Ondanks herhaald verzoek heb ik nooit meer iets gehoord. [harde beschuldiging verwijderd door moderatie]

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Jablan »

HannekeK schreef:
12 sep 2022 11:15
Storingsdienst Louwmans bovenaan in Google??.
Wordt zo'n bovenste plaats gewoon gekocht?
Ja.
Dan staat er - redelijk onopvallend - een kader bij met adv. of advertentie.

HannekeK
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2022 10:57

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door HannekeK »

Inmiddels klopt de review niet meer (helemaal). Het bedrijf heeft opgebeld en aangeboden de helft van de factuur terug te vergoeden. En na een paar dagen hebben ze dit ook gedaan. Dat er geen reactie kwam op mijn klachten is dus niet meer juist. Ook hebben ze uitgelegd waarom het vermoedelijk is misgegaan. Al met al toch een redelijke manier van doen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Elektricien Louwmans

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat bedrijf in het vervolg toch maar niet meer bellen.

Plaats reactie