LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ellende met mijn warmtepomp

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
lin4040
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2020 08:58

Ellende met mijn warmtepomp

Ongelezen bericht door lin4040 »

Op 4-5-2017 is mijn huis opgeleverd met een Alpha Innotec warmtepomp, geleverd door de firma Nathan. Vanaf het begin ellende met de pomp. Lawaai uit de leidingen. Leidingen zijn vervangen door installateur Loohuis. Veel storingen aan de pomp. Installateur is heel vaak geweest maar kon het niet allemaal zelf oplossen. De firma Nathan weigerde om langs te komen. Heb zelfs in de winter in de kou gezeten omdat zij niet wilde langskomen. Inmiddels heb ik voor elkaar gekregen dat ik verlengde garantie heb op de pomp. Echter door de voorwaarden die Nathan stelt wil geen 1 installateur dit doen. Ik heb nu sinds een weken een ontzettend piep geluid die vanuit de pomp komt. De installateur gebeld die de leidingen heeft geplaatst maar die wil niet meer langskomen omdat ik mijn Rechtsbijstand heb ingeschakeld. Ik word echt gek van dit geluid. Zet de pomp dan ook uit anders kan ik niet slapen.
Je zou zeggen laat het maken, maar dat mag niet van de rechtsbijstand want die wil een onafhankelijke expert inschakelen die de pomp gaat checken.

Ter info de pomp is voordat ik er kwam wonen eruit geknald. Onderdelen moest uit Duitsland komen. Toen die er waren heeft het 2 dagen geduurd voordat de pomp in werking was.

Heeft iemand suggesties voor mij?

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Ellende met mijn warmtepomp

Ongelezen bericht door Jasper45 »

lin4040 schreef:
09 nov 2020 09:40
...maar dat mag niet van de rechtsbijstand want die wil een onafhankelijke expert inschakelen die de pomp gaat checken.

Ter info de pomp is voordat ik er kwam wonen eruit geknald. Onderdelen moest uit Duitsland komen. Toen die er waren heeft het 2 dagen geduurd voordat de pomp in werking was.

Heeft iemand suggesties voor mij?
Zeker; zie deze video over zo'n expert.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Ellende met mijn warmtepomp

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

heeft u al eens aangeklopt bij degeen van wie u het huis heeft gekocht???

dat is tenslotte de verkoper en als die u doorstuurt zegt u hem ik heb met u te maken ik heb van u gekocht!!!!

https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/nie ... gebreken#/

lin4040
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2020 08:58

Re: Ellende met mijn warmtepomp

Ongelezen bericht door lin4040 »

Goedemorgen Hawk-Eye,

Die heeft mijn rechtsbijstand aangeschreven via aangetekende brief. Geen reactie helaas :-(
Heb gevraagd of ze de aannemer nogmaals willen verzoeken hier wat aan te doen. Tevens contact opgenomen met de rijdende rechter en mr. Frank Visser. Hoop dat het gaat helpen

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Ellende met mijn warmtepomp

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ja als ze niet reageren hebben ze of het adres verkeerd of hij wil niets inderdaad en ja, dan is de gang naar de rechterlijke macht de enige juiste om hem aan te sporen actie te ondernemen of dat jij een ander in mag schakelen welk hij dan moet betalen....

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ellende met mijn warmtepomp

Ongelezen bericht door Moneyman »

lin4040 schreef:
09 nov 2020 09:40
Je zou zeggen laat het maken, maar dat mag niet van de rechtsbijstand want die wil een onafhankelijke expert inschakelen die de pomp gaat checken.
En waarom gebeurt dat dan niet?

lin4040
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2020 08:58

Re: Ellende met mijn warmtepomp

Ongelezen bericht door lin4040 »

Even een update Nathan is bereidt geweest om langs te komen en helaas is het nog niet opgelost. Ze blijven wel meedenken!

Zeer teleurgesteld in het installatiebedrijf Loohuis Apeldoorn en de aannemer Haafkes te Goor die mij in de steek laten, maar laat het er niet bij zitten!

Gesloten