Eneco blijft facturen sturen voor een foutief contract

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
GebruikerNiels
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2022 18:27

Eneco blijft facturen sturen voor een foutief contract

Ongelezen bericht door GebruikerNiels »

Ik loop al een tijdje tegen een vervelende zaak aan bij Eneco.
Op 06-04 kwam er 's ochtends een man aan mijn deur die van Eneco was. Hij vertelde mij dat ik een huur CV van hen had maar door bepaalde fouten is daar nooit een huurcontract over geweest, of zoiets..? Volgens hem waren er vorig jaar brieven over gestuurd maar deze heb ik nooit gekregen.

De Eneco man vroeg of hij naar de staat van de ketel kon kijken, maar toen hij binnen was bleek dat niet de echte reden. Hij wou mij een huurcontract aansmeren met de volgende intimidatie techniek: "Je tekent nu dit huurcontract of ik ga mijn gereedschap pakken en haal em nu ter plekke van de muur en dan heb je vanavond geen verwarming meer."
Daar schrok ik enorm van en in paniek heb ik beslissingen gemaakt die niet slim waren.
De man bleek achteraf niet eens de juist datum te hebben geschreven op het contract, maar een maand eerder te hebben neergekalkt (06-03).

Na bijgekomen te zijn van de schrik van die ontmoeting heb ik op 08-04 een mail gestuurd dat ik binnen het opzegtermijn wou opzeggen en of ze mij wilden terugbellen zodat we dit konden regelen. Op 11-04 ben ik teruggebeld en vertelden ze mij dat de voorwaarde voor opzegging zou zijn dat de CV van de muur was voor het einde van het opzegtermijn (20-04). Ik ben dus meteen een nieuwe CV en installatie gaan regelen.
Op 15-04 heb ik officieel via de telefoon opzegging gedaan (binnen mijn wettelijk geldende opzegtermijn van 20-04) en een afspraak gemaakt om de CV op te laten halen.
Eneco kon pas 29-04 komen om de CV op te halen waarna het contract automatisch stop gezet zou worden, maar de klantenservice medewerker verzekerde mij ervan erachter aan te gaan dat het contract vóór de opzegdatum al opgezegd zou zijn zodat het me niets zou kosten.
Ook werd mij verteld dat de foutieve begindatum van het contract verandert zou worden naar het juiste.

Niks bleek minder waar. De CV is inderdaad op 29-04 opgehaald, maar het contract had nooit in werking mogen treden en dat is wel gebeurd.
Vanaf de foutieve datum ook nog, dus een maand eerder dan die man überhaupt langs is geweest.
Ze hebben de opzegdatum zelfs tot in mei laten doorlopen.
Ook hebben ze verkondigd dat ik zogenaamd toegezegd zou hebben om mijn opzegtermijn, ondanks de wettelijke duur hiervan, in te laten korten..? (Ik heb bewijs dat dit niet het geval is)

Ik heb meerdere keren nu teruggebeld, iedereen blijft maar de verantwoordelijkheid op anderen afschuiven en mij de rekening voorschotelen, ze hebben zogenaamd contact opgenomen met de "back office" en zouden terugbellen, dat gebeurd ook niet. Inmiddels heb ik een herinnering van Eneco gehad over een factuur die ze al hadden afgeschreven van mijn rekening welke ik heb laten terugboeken. Als ik deze niet voor 25-05 betaal komt er een aanmaning met 40,- erboven op.
Ik blijf bellen en ze blijven zeggen dat ze er niet zomaar uitkomen.

Het gaat niet om mega hoge bedragen, maar ik ben officieel nooit een contract aangegaan en de technieken die Eneco gebruikt om geld af te dwingen zijn schandalig. Ik wil niet betalen voor de fouten van een bedrijf dat me naait waar ik bij sta.

Van de meeste gesprekken (vanaf 15-04) heb ik opnames gemaakt waarin een heleboel fouten worden toegegeven en beloftes worden gedaan.

Lang verhaal, veel nuances , iemand enig idee hoe ik verder kan met deze zaak?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Eneco blijft facturen sturen voor een foutief contract

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Even ter verduidelijking, hebt u een huurketel en heeft u daar wel altijd voor betaald? En om hoeveel geld gaat het om in dit geval? Recht hebben en recht halen kost tijd en geld, loont dat wel? Stel dat u 1of 2 maanden huur moet betalen van een paar euro, dan zou u ook kunnen besluiten dat te laten voor wat het is en wellicht genoegen nemen met een kritische beoordeling op een reviewsite.

Plaats reactie