LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring dakkapellen Makrozijn?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
jasper.oosterman

Ervaring dakkapellen Makrozijn?

Ongelezen bericht door jasper.oosterman » 29 dec 2015 16:06

Wij zijn ons aan het orienteren op dakkapellen voor onze zolder. Nu kwamen wij in aanraking met met de firma Makrozijn, uit Enschede. Er is een vertegenwoordiger langsgekomen om te kijken wat er mogelijk is op ons dak en wat voor soort dakkapellen zij kunnen leveren.

Uit het verhaal klonk door dat de vertegenwoordiger veel verstand had van zaken en, voor zover ik dat kan beoordelen, dat de dakkapellen die zij leveren van zeer goede kwaliteit zijn. Ze bestaan al een aantal jaar en hun betalingswijze is betaling na aflevering. Tot zover geen alarmbellen.

Nu kan ik online erg weinig referenties vinden en diegene die ik vind zijn al jaren oud. Zijn er hier mensen op het forum die recent (de afgelopen 2 jaar) zaken gedaan hebben met deze firma? Ik ben erg benieuwd naar de mening of de kwaliteit van hun service en hun producten (in het bijzonder dakkapellen).

crazyme

Re: Ervaring dakkapellen Makrozijn?

Ongelezen bericht door crazyme » 29 dec 2015 17:15

Het ontbreken van referenties is vaak een goed teken. Klachten worden vaak direct overal gespuid, maar voor complimenten doen klanten geen moeite. Het is immers vanzelfsprekend dat de service in orde is.

Wanneer het bedrijf al meerdere jaren onder dezelfde naam werkt zou ik dat als positief kwalificeren.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc » 29 dec 2015 18:35

Dat een vertegenwoordiger verstand van zaken heeft is mooi, maar in basis is dat een verkoper. Hij wil jou zijn product verkopen.

Hier op het forum komen veel verhalen over dakkapellen voorbij. Lees die dan weet je waar je op kunt letten hoe het niet moet.

Wat crazyme zegt klopt: geen slechte reviews is op zich een goed teken.
Dit bedrijf heeft ongetwijfeld zelf een referentielijst. Die zou je kunnen opvragen.

Betaling 100% bij oplevering kun je als positief beoordelen. Blijkbaar is het bedrijf overtuigd van haar product en goede levering daarvan.
Garantie is wel erg belangrijk. Garantie tot de deur daar heb je niks aan. En het gaat hier wel om een product waarbij waterdichtheid belangrijk is.

jasper.oosterman

Ongelezen bericht door jasper.oosterman » 30 dec 2015 17:06

Dank voor de info.
Ze zijn aangesloten bij het VKG keurmerk waar een goede garantie-regeling in staat. Ik zal aan de firma zelf een aantal referenties vragen.

felicitas

Ongelezen bericht door felicitas » 02 jan 2016 17:55

VKG is geen keurmerk maar een branche vereniging voor kunststof kozijnen en geld zeker niet voor dakkapellen.

jasper.oosterman

Ongelezen bericht door jasper.oosterman » 03 jan 2016 08:46

felicitas schreef:VKG is geen keurmerk maar een branche vereniging voor kunststof kozijnen en geld zeker niet voor dakkapellen.
Ah, ik ging er van uit dat het VKG waarborgfonds ging om alle werkzaamheden van een partij aangesloten bij het keurmerk. In lees inderdaad in de voorwaarden: http://www.vkgkozijn.nl/application/fil ... aarden.pdf:
Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden VKG-keurmerk voor de Particuliere Markt schreef:0.4: Onder kunststof gevelelementen wordt verstaan, kunststof kozijnen, kunststof deuren en kunststof ramen.
1.1: Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes van, alle opdrachten aan en alle overeenkomsten met de VKG-keurmerk leverancier betreffende de verkoop, bewerking, verwerking en plaatsing van kunststof gevelelementen, inclusief de bijkomende werkzaamheden die nodig zijn om de levering, bewerking, verwerking of plaatsing mogelijk te maken in een bestaande woning.
Dakkapellen in zijn geheel worden dus niet genoemd. Navraag bij het keurmerk meldt:
VKG-keurmerk schreef:Het VKG waarborgfonds is een regeling met betrekking op de aanbetalingsfase.

Mocht de VKG Keurmerk leverancier zijn verplichtingen niet kunnen nakomen, dan garandeert het Waarborgfonds van het VKG Keurmerk dat de opdracht voor de resterende betaling wordt overgenomen door een andere VKG Keurmerk leverancier.

Mocht dit niet mogelijk blijken ontvangt u uw aanbetaling terug. Deze regeling is enkel van toepassing op de kunststof gevelelementen, in uw geval (een kunststof dakkapel) de kunststof kozijnen.

jasper.oosterman

Ongelezen bericht door jasper.oosterman » 11 jan 2016 09:30

Referenties ontvangen voor twee woningen in Rotterdam. Ik ben even langs geweest en beide eigenaren waren tevreden. De kleine dakkapel was in 1 dag geplaatst en afgetimmerd en de grote dakkapel in 1 dag geplaatst en de volgende dag afgetimmerd. Er waren een paar kleine problemen met de afwerking, maar daarvoor kwamen ze zonder problemen langs om te repareren. Ze gaven beide aan dat Makrozijn wel aan de prijs is, maar dat ze erg tevreden waren over de kwaliteit en de service.

Tot zover mijn update over Makrozijn. Het lijkt een prima partij om een dakkapel door te laten plaatsen.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc » 13 jan 2016 18:25

Goeie actie Jasper.
Niet veel mensen die dit ook doen.
En dat ondanks dat het om veel geld gaat. Maar ook nog met een risico van gevolgschade.

Lijkt me een prima partij. Succes.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 » 13 jan 2016 18:34

Als ik u was zou ik toch ook nog elders offertes opvragen voor die klus. Kunt u wat beter vergelijken.

Gesloten