Ervaringen Zeker en Mobiel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
rkamphorst

Re: Ervaringen Zeker en Mobiel

Ongelezen bericht door rkamphorst »

Erg blij met tros radar :-)

Vanmiddag kwam een opgewekte en betrouwbaar voorkomende man van Zeker en Mobiel (ik dacht eerst van de woningbouwvereniging / gemeente) bij ons aan de deur met het bekende verhaal van dat wij samen met de huurhuizen (wij zijn een koophuis) in de straat mee mochten doen met een eenmalige aktie. Iets met een woningbouwvereniging die ons uit coulance mee wilde laten doen met een gereduceerd tarief. En dat alle mensen die langer hier wonen (wij wonen hier minder dan een jaar) nóg minder betalen omdat zij eerder ingestapt zijn. Snel doen dus, voordat het duurder wordt :roll:

Direct na het vinden van dit forum maar even een aangetekende opzegbrief verstuurd. Misschien was de service wel naar tevredenheid geweest, maar ik had weinig zin om ze na deze stunt ze nog een kans te geven.

Beste Zeker en Mobiel, als je wilt dat je reputatie verbetert: haal die gladde verkopers van de straat want iedereen die er mee te maken krijgt vindt dit forum!

patrick-reekers

Ongelezen bericht door patrick-reekers »

zou allemaal mensen die praten over de jongens die aan de deur waren.
van zeker en mobiel.
nou ze vertellen alleen maar de waarheid en voor de rest niks
dus ik weet niet wat die mensen allemaal van onzin praten
de waarheid wat ze vertellen staat ook duidelijk nog een keer in de broche wat ze krijgen als ze akkoord gaan met de service

lozevisser

Ongelezen bericht door lozevisser »

patrick-reekers schreef:zou allemaal mensen die praten over de jongens die aan de deur waren.
van zeker en mobiel.
de waarheid wat ze vertellen staat ook duidelijk nog een keer in de broche wat ze krijgen als ze akkoord gaan met de service
Vuurwerkpakketje van ze gehad of zo ? :lol:

silcas62

Ongelezen bericht door silcas62 »

Voor mij kwamen helaas al deze waarschuwingen te laat. Mijn vrouw is in de beloftes van zo'n gladde verkoper getrapt. Ik moest het van me afschrijven en heb vanmiddag onderstaande mail naar RADAR gestuurd gevolgd door een kopie naar zeker en mobiel.

Zojuist het volgende mailtje naar het TROS programma RADAR:

LS

Ik wil U graag attent maken op de volgende situatie.
Mijn vrouw is begin december, aan de deur, door iemand van Zeker & Mobiel benaderd. Hierbij werd een verhaal opgehangen over de risico's die we liepen als er verstoppingen zouden ontstaan in onze gedeelte van de afvoerleidingen. We wonen in een gemengd blok met huur en koopwoningen en daar werd slim gebruik van gemaakt. De indruk werd gewekt dat we het moesten nemen omdat de buren gedekt werden door de verzekering van de verhuurder en wij eventueel voor hoge kosten zouden komen te staan als we geen service contract zouden afsluiten.
Aangezien ik met mijn vrouw de duidelijke afspraak heb gemaakt dat ze zonder mijn medeweten niet ingaat op mensen die dingen aan de deur aanbieden, dacht ze duidelijk met de verkoper afgesproken te hebben dat hij mij zou bellen om de aanbieding te bespreken en evt akkoord te gaan. Ze had dan ook geen bankrekening nr opgegeven dat zou met mij besproken worden.
Ze was wel zo naïef geweest om een handtekening te zetten in de veronderstelling dat de andere afspraken nagekomen zouden worden.
Toen ze mij 's avonds op de hoogte stelde van de afspraken die gemaakt waren, heb ik haar nogmaals uitgelegd dat de informatie die gegeven was niet klopte, ze was niet verplicht om een service contract te hebben en heb er verder niet meer aan gedacht in de veronderstelling dat ik het wel recht zou trekken, als het beloofde telefoontje binnen zou komen.
Vandaag werk ik verrast met een brief van Zeker & Mobiel met aangehechte rekening voor het afgesloten abonnement ad € 117,50.
Aangezien ik nooit door Zeker&Mobiel ben gebeld kwam deze verrassing als een donderslag bij heldere hemel.
Ik meteen bellen, maar het enige waar steeds naar verwezen werd was het feit dat mijn vrouw een handtekening gezet had en niet binnen de 8 dagen die daarvoor staan daarop terug was gekomen.
Afspraken die al dan niet met de verkoper waren gemaakt, ja daar was ik noch de dame aan de telefoon ( Mevr Rosé ) bij geweest.
Het feit dat ze mij nooit aan de telefoon hebben gehad was ook niet belangrijk, ze hadden het wel geprobeerd, volgens eigen zeggen. Het feit dat ik noch ontvangen noch gemiste oproepen had voor de datum waarop zij zeiden gebeld te hebben, ook dat was niet belangrijk, ze hadden het wel geprobeerd.
Blijkbaar vinden zulke bedrijven telkens weer mogelijkheden om geld uit mensen hun zak te kloppen, ongestraft.
Deze harde les zal mij waarschijnlijk € 117,50 kosten maar ik hoop dat anderen hier baat bij hebben. Zet nooit een handtekening, ongeacht wat ze ook tegen je zeggen, als het puntje bij paaltje komt is dat het enige wat telt.
Een colporteur wordt betaald per afgesloten service contact en zal dan ook alles eraan doen om de deal te sluiten.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

lozevisser schreef:
patrick-reekers schreef:zou allemaal mensen die praten over de jongens die aan de deur waren.
van zeker en mobiel.
Vuurwerkpakketje van ze gehad of zo ? :lol:

nee, hij is nog ladderzat van de jaarwisseling :lol:

ongelofelijk wat een taagebruik zeg... zeker ook één van die verkopers van Onzeker en Diebiel...

Funkmessgerät

Ongelezen bericht door Funkmessgerät »

Vandaag was Spijkenisse blijkbaar aan de beurt. Uiteraard weer dezelfde mooie praatjes zoals al herhaaldelijk in dit topic omschreven. Onze wijk was enorm aan het verzakken dus konden ze i.s.m. de gemeente Spijkenisse ons "verzekeren" voor het lagere tarief dat de huurwoningen in onze wijk ook zouden betalen. Het lijkt wel alsof ze al zo vaak verschillende leugentjes hebben gebruikt dat ze een beetje door elkaar beginnen te lopen! :lol:

Hoewel mijn vriendin het niet geheel vertrouwde ging ze toch overstag toen de verkoper zei dat ze nergens aan vast zat als ze tekende zonder onze bankgegevens in te vullen. Ze dacht dat het slechts een informatiepakket zou zijn. Echter, zoals in dit topic ook al eerder is beschreven is niets minder waar.

Kortom, ik heb zojuist een opzegging opgesteld en deze zowel gemaild als aangetekend verzonden. Ook zal ik maandag nog even bellen om mijn punt duidelijk te maken.

Wat een eng bedrijfje zeg, echt te sneu voor woorden... :x

Funkmessgerät

Ongelezen bericht door Funkmessgerät »

koho schreef: Officiële waarschuwing van de Gemeente Harlingen:
http://www.harlingen.nl/sjablonen/1/inf ... ctID=11229
Idem dito, Gemeente Edam/Volendam:
http://www.edam-volendam.nl/index.php?m ... ukid=30727
Purmerend:
http://www.purmerend.nl/content/ontstop ... r-gemeente
...en inmiddels kan de Gemeente Spijkenisse aan het lijstje worden toegevoegd:
http://www.spijkenisse.nl/web/Bewoners/ ... Mobiel.htm

Overigens wil ik jullie de reactie van de PostNL medewerkster op het zien van het "Zeker en Mobiel" adres niet onthouden: "Oh zijn ze weer bezig!? *zucht* Dan zal het wel weer flink druk worden de komende dagen..." :lol:

Rioleur

Ongelezen bericht door Rioleur »

Een uitgebreider overzichtje van de praktijken:

Pekela (november 2011)

Zaltbommel (november 2011)

Soest (januari 2012)

Als dit niet genoeg waarschuwingen zijn... :twisted:
Laatst gewijzigd door Radar op 29 feb 2012 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

J.Smidts

Ongelezen bericht door J.Smidts »

Helaas hier ook een slachtoffer van de gladde verkooppraatjes van dit bedrijf.
Nu kan ik er nog vanaf volgens het contract kan ik binnen 8 dagen opzeggen.
Morgen gaat er dus gelijk een brief op de post .
Heb ook maar een mailtje gedaan naar de gemeente om net zoals de gemeente hierboven te waarschuwen op hun website.
Het gaat trouwens om de plaats Scherpenzeel (gelderland).

H Verhees

Ongelezen bericht door H Verhees »

Ik ben er zelf zojuist ook ingetrapt, met ongeveer hetzelfde verhaal. Nu ga ik meteen mijn opzegbrief sturen, binnen 8 dagen dus. Hebben de mensen die dit ook binnen 8 dagen hebben gedaan wel de ervaring dat je dus ook daadwerkelijk nergens aan vast zit, wanneer je de opzegging tijdig hebt opgestuurd? Of zitten hier ook nog haken en ogen aan?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

In de (aangetekende) opzegbrief vragen om een bevestiging.
Brief ook per mail sturen en in die mail zetten dat je hetzelfde per aangetekende brief stuurt.

J.Smidts

Ongelezen bericht door J.Smidts »

Heb de opzegbrief inmiddels verstuurd (aangetekend).
Nu belde ze vanavond op dat hadden ze gezegd bij het afsluiten van het contract.
Ik zei dus gelijk dat ik helemaal geen contract wilde en tot mijn stomme verbazing wordt er zonder enig protest o.i.d gelijk gezegd oke dan haal ik hem er voor u uit.
Beetje overdonderd daardoor ben ik vergeten een bevestiging te vragen.
Nu wil ik eigenlijk naar de aangetekende opzegbrief ook nog even een e-mail sturen.
Zie hier meerdere mensen die dat ook gedaan hebben maar naar welk e-mailadres?
Kan dat nergens vinden.

jos-vermeulen

Ongelezen bericht door jos-vermeulen »

Gisteren vrijdag 27 januari 2012 in Barendrecht stond er ook een verkoper aan mijn deur en had mijn vrouw toen gesproken over iets van de riool toen mijn vrouw vroeg als hij later kon terug komen omdat ik dan thuis zou zijn, later is de buitenlandse jonge later terug gekomen en hij heeft mij netjes verteld over de service en ik vond het wel een goede service wat Zeker & Mobiel geeft voor de koopwoningen. want de huurhuizen tegenover krijgen dat uit vanuit de woningbouw en koopwoningen moeten alles zelf betalen altijd. ik had het zelf niet nodig omdat ik 4 maanden geleden alles heb laten vervangen door RRS met een factuur van 16312,29 EURO, en bij hun kreeg je ook korting op leidingen als het vervangen nodig was. de verkoper begreep het allemaal maar had geen folder bij zich voor ingeval van nood als ik wel wat heb of als vrienden problemen hadden dat ik ze de folder kon geven. hij heeft mijn een pen gegeven waar ook informatie op stond.

ik zag de negatieve nieuws staan via google en heb ook de site van Zeker & Mobiel bekeken en ook de algemene voorwaarden ervan. ik ben zelf ondernemer en zie er geen rare dingen.

Misschien in de toekomst als het nodig meld ik me wel aan.

mvg. jos

Zeker en Mobiel

Ongelezen bericht door Zeker en Mobiel »

Geachte meneer, mevrouw,

Ik werk voor het klantenteam van Zeker en Mobiel. Dit team is opgericht om klanten te helpen die een klacht of een vraag hebben. Graag ontvang ik van u uw Zeker en Mobiel klantnummer of uw adresgegevens (postcode en huisnummer) en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens e-mailen naar [email protected] met het woord “klantenteam” als onderwerp.

Mocht u geen klant zijn maar toch ook een vraag of een klacht hebben dan kunt u ook het bovenstaande mailadres met het woord “vragen” als onderwerp gebruiken.

Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijke dank voor u medewerking.

Met vriendelijke groet,

E. de Wit
Zeker en Mobiel Klantenteam

damuru

Ongelezen bericht door damuru »

silcas62 schreef:Voor mij kwamen helaas al deze waarschuwingen te laat. Mijn vrouw is in de beloftes van zo'n gladde verkoper getrapt. Ik moest het van me afschrijven en heb vanmiddag onderstaande mail naar RADAR gestuurd gevolgd door een kopie naar zeker en mobiel.

Zojuist het volgende mailtje naar het TROS programma RADAR:

LS

Ik wil U graag attent maken op de volgende situatie.
Mijn vrouw is begin december, aan de deur, door iemand van Zeker & Mobiel benaderd. Hierbij werd een verhaal opgehangen over de risico's die we liepen als er verstoppingen zouden ontstaan in onze gedeelte van de afvoerleidingen. We wonen in een gemengd blok met huur en koopwoningen en daar werd slim gebruik van gemaakt. De indruk werd gewekt dat we het moesten nemen omdat de buren gedekt werden door de verzekering van de verhuurder en wij eventueel voor hoge kosten zouden komen te staan als we geen service contract zouden afsluiten.
Aangezien ik met mijn vrouw de duidelijke afspraak heb gemaakt dat ze zonder mijn medeweten niet ingaat op mensen die dingen aan de deur aanbieden, dacht ze duidelijk met de verkoper afgesproken te hebben dat hij mij zou bellen om de aanbieding te bespreken en evt akkoord te gaan. Ze had dan ook geen bankrekening nr opgegeven dat zou met mij besproken worden.
Ze was wel zo naïef geweest om een handtekening te zetten in de veronderstelling dat de andere afspraken nagekomen zouden worden.
Toen ze mij 's avonds op de hoogte stelde van de afspraken die gemaakt waren, heb ik haar nogmaals uitgelegd dat de informatie die gegeven was niet klopte, ze was niet verplicht om een service contract te hebben en heb er verder niet meer aan gedacht in de veronderstelling dat ik het wel recht zou trekken, als het beloofde telefoontje binnen zou komen.
Vandaag werk ik verrast met een brief van Zeker & Mobiel met aangehechte rekening voor het afgesloten abonnement ad € 117,50.
Aangezien ik nooit door Zeker&Mobiel ben gebeld kwam deze verrassing als een donderslag bij heldere hemel.
Ik meteen bellen, maar het enige waar steeds naar verwezen werd was het feit dat mijn vrouw een handtekening gezet had en niet binnen de 8 dagen die daarvoor staan daarop terug was gekomen.
Afspraken die al dan niet met de verkoper waren gemaakt, ja daar was ik noch de dame aan de telefoon ( Mevr Rosé ) bij geweest.
Het feit dat ze mij nooit aan de telefoon hebben gehad was ook niet belangrijk, ze hadden het wel geprobeerd, volgens eigen zeggen. Het feit dat ik noch ontvangen noch gemiste oproepen had voor de datum waarop zij zeiden gebeld te hebben, ook dat was niet belangrijk, ze hadden het wel geprobeerd.
Blijkbaar vinden zulke bedrijven telkens weer mogelijkheden om geld uit mensen hun zak te kloppen, ongestraft.
Deze harde les zal mij waarschijnlijk € 117,50 kosten maar ik hoop dat anderen hier baat bij hebben. Zet nooit een handtekening, ongeacht wat ze ook tegen je zeggen, als het puntje bij paaltje komt is dat het enige wat telt.
Een colporteur wordt betaald per afgesloten service contact en zal dan ook alles eraan doen om de deal te sluiten.
Hallo,

Dit verhaal komt mij erg bekend voor. Dit is ook bij mijn vrouw gebeurt. Heel verhaal, maar ze hoefde dus geen bankrekening in te vullen, maar wel een handtekening.

paar weken later een rekening van 117,50 euro. Deze moesten we gewoon negeren (dit is aan mijn vrouw verteld als we toch geen contract wouden). De rekening is toen in de prullenbak gegaan. Maand later kregen we opnieuw een rekening omdat we nog niet betaald hadden. 12-12-2011 hebben we zogenaamd een contract afgesloten en ik moet nu voor 10-02-2012 betalen.

Uiteraard naar Zeker & Mobiel gebeld en idd, vanwege de handtekening en niet binnen 8 dagen opgezegd, zit ik nu aan het contract vast!. Ik moest maar een brief maken met het hele verhaal er in. Wat ze daar mee doen weet ik niet?

Albert

Zeker en Mobiel

Geachte meneer Albert

Ik werk voor het klantenteam van Zeker en Mobiel. Dit team is opgericht om klanten te helpen die een klacht of een vraag hebben. Graag ontvang ik van u uw Zeker en Mobiel klantnummer of uw adresgegevens (postcode en huisnummer) en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens e-mailen naar [email protected] met het woord “klantenteam” als onderwerp.

Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijke dank voor u medewerking.

Met vriendelijke groet,

E. de Wit

MaisQueNada

Ongelezen bericht door MaisQueNada »

:twisted: Ook ik ben gisteren weer in de lepe verkoperspraktijken getrapt van Zeker&Mobiel. Er kwam een man aan de deur die er uit zag als iemand van de Gemeentereiniging en me een alarm pasje kwam aanbieden voor alle aansluitingsproblemen aan het huis. Ik dacht eerst dat het om GAS, Licht en Water ging, maar het bleek voor de afwatering naar het riool te gaan. Alle water afvoer problemen, zoals van WC, keuken, badkamer en wasmachine op zolder waren gedekt. 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Het pasje kostte maar 9Euro omdat er een kontrakt was afgesloten met de hele buurt. Heb de man maar binnen gevraagd en het kontrakt laten opmaken. Toen ik nog even wilde nalezen waarvoor ik nu eigenlijk tekende, bleken de kosten geen 9 Euro te zijn, maar 115 Euro per jaar (ruim 9 Euro per maand). Toen had ik eigenlijk moeten weigeren, maar was eigenlijk druk bezig met m'n werk, dus heb toch maar getekend. Een onderhoudskontrakt voor de ketel kost tenslotte ook ruim 100 Euro/jaar.

Later kreeg ik toch spijt, omdat we in 30 jaar slechts 1 keer echt last van verstoppingen hebben gehad en dit zelf kon oplossen.

Dus dezelfde dag nog de opzeggingsbrief, aangetekend, op de post gedaan. Ik heb hiervan een verzendbewijs, maar nog geen digitale handtekening van ontvangst. Ik hoop maar dat we er zonder 'kleerscheuren' vanaf komen. Als ze gaan inkasseren, zal ik het bedrag meteen storneren. Dit werkt doorgaans erg goed. Ik heb nu de Colportagewet achter me staan, waar ze overigens zelf ook naar verwijzen.

Zeker en Mobiel

Geachte heer MaisQueNada,

Ik heb u reactie ook per mail ontvangen, waarvoor dank. Ik zal u per omgaande een antwoord terug mailen.

Met vriendelijke groet,

E. de Wit

Zeker en Mobiel

Geachte meneer, mevrouw koho,

Graag hoor ik van u wat u specifieke klacht is. Ik zal dan zorg dragen voor een passende oplossing.

U kunt dit mailen naar [email protected] met als onderwerp "klantenteam"

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

E. de Wit

MaisQueNada

Ongelezen bericht door MaisQueNada »

IK heb het service contract met Zeker en Mobiel nog dezelfde dag dat ik het ondertekend, opgezegd per aangetekende brief om de redenen die ik al eerder had vermeld. Vervolgens heb ik ook een email gestuurd naar het klantenteam van Zeker&Mobiel om de opzegging te bevestigen.
Vanochtend kreeg ik een correcte brief terug van het klantenteam met excuses voor de manier van werving en de belofte dat ze dit in de toekomst beter zullen doen. Het allerbelangrijkste voor mij was echter de bevestiging dat ik inderdaad uit het klantenbestand van 70.000 leden ben geschreven per vandaag. Ik houd echter nog wel mijn afschrijvingen van de giro in de gaten, want ik had een automatische incasso toegestaan op het service contract dat nu dus is ontbonden.

Plaats reactie