Ervaringen Zeker en Mobiel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
vveen

Ervaringen Zeker en Mobiel

Ongelezen bericht door vveen » 13 okt 2006 15:55

Onlangs zeer slechte ervaringen gehad met de firma zeker en mobiel.

Het opzeggen van het contract is erg moeilijk, de opzeg termijn is 3 maanden !!!!! en moet met een aangetekende brief.

Mocht je toch een contract willen tekenen met deze firma lees dan eerst de kleine letters op de achterkant van het contract, daar staan nog meer wat je cht ff moet weten.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 feb 2012 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

smiggels

Re: Ervaringen Zeker en Mobiel

Ongelezen bericht door smiggels » 23 nov 2006 09:30

ik ben juist ZEER tevreden over zeker en mobiel (omgeving rotterdam) Ze komen altijd heel snel, ook in het weekend en ze zijn heel goedkoop. 1 keer heb meegemaakt dat ze niet konden, toen zeiden ze dat ik zelf een loodgieter moest zoeken en dat de rekening naar hen toekon. Die rekening (van ruim 300 euro!) was binnen een week al teruggestort op mijn rekening.

jwijnbeek

Ongelezen bericht door jwijnbeek » 18 dec 2006 10:18

Door de meldkamer van zeker en mobiel werden we dit weekend meegedeeld dat ze niet werken over de weekend en pas de eerste werksdag die volgt.

We werden zeker niet geholpen binnen 24 uur! Zeer slecht service. Helemaal niet wat er aan ons verkocht is!

smiggels

Ongelezen bericht door smiggels » 18 dec 2006 14:46

Zeker en Mobiel is een bedrijf dat verspreid zit over het hele land. Ik heb het idee dat er veel verschillen bestaan tussen de verschillende regio's. Als er nog meer reacties komen over dit onderwerp, dan is het misschien handig om er een regio bij te zetten.

Zeker en Mobiel

Ongelezen bericht door Zeker en Mobiel » 20 dec 2006 11:38

Geachte heer/mevrouw Wijnbeek,

Het spijt me dat u niet op de juiste wijze geholpen bent. Ik wil u dan ook vragen om mij uw klacht te mailen. Wilt u daarbij uw klantnummer doorgeven dan kan ik precies uitzoeken waar het mis is gegaan. Ik zal dan ook kijken in hoeverre ik de door uw geleden schade kan vergoeden.

Zeker en Mobiel B.V. is een landelijk actief ontstoppingsbedrijf. Met de servicepas van Zeker en Mobiel hebben klanten een jaar lang recht op directe hulp bij een verstopping. Het hele jaar door, dus ook op zon- en feestdagen. Na een eenmalige betaling van 85 euro krijgen de klanten de servicepas thuisgestuurd. Wanneer een klant een verstopping heeft, kan hij/zij 24 uur per dag het alarmnummer bellen. Het streven is altijd om de verstopping binnen 24 uur, nadat de melding binnen is gekomen, opgelost te hebben. Hierbij komen dan geen voorrijkosten, geen arbeidsloon en ook geen kosten voor klein materiaal meer bij.
Voor meer informatie over ons product verwijs ik u ook graag
naar onze internet site: http://www.zekerenmobiel.nl

Met vriendelijke groet

F.C.J. van Aerle
Directeur
Zeker en Mobiel B.V.
i[email protected]

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM » 20 dec 2006 12:11

Dag F.C.J. van Aerle,

Het is toch wel een erg vreemde zaak dat de directeur van een groot bedrijf hoogstpersoonlijk op deze wijze problemen aan het oplossen is. Lijkt het u niet beter om uw ondergeschikten een cursus te laten volgen: hoe voorkom ik problemen. Het beste zou natuurlijk zijn om uw zaak Zeker en Mobiel B.V. op te doeken en een bedrijf te starten waarbij de consumenten wel waar krijgen voor hun geld en waarop de consumenten wel kunnen vertrouwen. Zakelijk gezien wens ik u een nog slechter 2007 toe dan 2006. :wink:

Vriendelijke groet, Maxiem.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster » 20 dec 2006 14:21

Eigenlijk is hier niets mis mee! Het is juist goed. Stel je voor dat je als directeur alles wat de medewerkers verknallen op jouw desk zou krijgen!
Je zou er gek van worden! Nu deze lucht heeft gekregen van negatieve publiciteite middels deze weg en zo reageert dat vindt ik een pluimpje waard. Tof hoor!

smiggels

Ongelezen bericht door smiggels » 21 dec 2006 08:17

Ik vind het ook juist POSITIEF dat er door de directeur op deze wijze gereageerd wordt. Er is nu een ontevreden klant en er wordt geprobeerd deze ontevredenheid om te buigen naar tevredenheid. Ik zie niet in wat daar mis mee is. Ik heb ook ervaringen met bedrijven die helamaal NIETS met klachten doen.
Als je een landelijk bedrijf hebt, heb je natuurlijk veel werknemers. De kans dat er dan een keer een probleem ontstaat is dan redelijk groot. Om dan alle werknemers over een kam te scheren (door ze allemaal een cursus te laten volgen) vind ik een beetje overdreven. Alle werknemers die ik heb gezien/ gesproken, waren juist heel klantvriendelijk.
Het is een feit dat je slechte dingen over een bedrijf vaak wel te horen/ lezen krijgt op forums zoals deze, mensen houden er nu graag van om te klagen. Gaat alles goed, dan hoor je niemand. We moeten elkaar eens wat meer complimenten geven, daar wordt de wereld alleen maar beter van. Om iemand een nog slechter 2007 te wensen, vind ik dan ook ronduit gemeen. Ik wens Zeker en Mobiel dan ook veel succes met het oplossen van alle klachten en een HEEL GOED 2007 met veel tevreden klanten!

NijMeGeN

Ongelezen bericht door NijMeGeN » 21 dec 2006 10:51

Er is dus ook totaal niks mis mee wat die directeur deed op het forum, is alleen maar toe te juichen.
Maar dan ziet Dokter snuggles (MAXIEM) weer wat en moet daar dan even wijs huhh antwoord op geven.
P.s. smiggels je heb volkomen gelijk.

adham

Ongelezen bericht door adham » 30 okt 2007 14:30

Inderdaad NIET doen!! De wervingsmethoden van dit bedrijf maken enig vertrouwen in een goede service volslagen onmogelijk!! Gisteren heeft de huis-aan-huis colporteur mijn vrouw overgehaald een handtekening te zetten "zodat ze aan haar baas kon laten zien dat ze langs was geweest'!! Dit na een verhaal vol halve waarheden waarin het werd voorgedaan alsof dit een service was van de beheerder van de publieke riolering, waarbij over kosten nooit werd gesproken.

Schandalig dat een bedrijf op zo'n manier onder valse voorwendselen klanten probeert te werven!
En het hieronder genoemde bedrag van €85 (in dec06) is ondertussen al €117.50 geworden, een stijging van 38%!!!!!
Voorzichtig dus als ze langskomen en teken vooral niets aan de deur, want waarschijnlijk weet je de helft nog niet!!

Adham
Laatst gewijzigd door Radar op 28 feb 2012 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

els angel

Ongelezen bericht door els angel » 05 mar 2008 21:40

Onze ervaring is positief op een ding na.
Ze komen altijd en zo snel mogelijk en nemen ook de tijd pluspunt.
Alleen wat mij een beetje steekt is dat aan de deur verteld werdt dat er ook in ons huis alle riolering en buizen vervangen of gerenoveerd zouden worden,dit is nog niet gebeurd en er is inmiddels een jaar verstreken.
Maar ik denk dat dit te wijten is aan de verkoopster die bij ons aan de deur kwam die op deze manier klantjes probeert te winnen voor zeker en mobiel.
Ik ga ook niet over tot verdere acties omdat er goede service wordt verleend en voor die 84 euro per jaar hoor je mij dus niet klagen.

JBoersma

Ongelezen bericht door JBoersma » 14 mar 2008 21:54

Vandaag kwam er iemand aan de deur van Zeker en Mobiel. Ik had het eerst niet door dat het om ordinaire verkoop ging. De man kwam over als iemand van de gemeentewerken (met velgeel veiligheidhesje aan). Binnenkort zou de afwatering geregeld worden bij onze nieuwbouwwoning en de riolering ook. blablabla (een razend snel, niet te volgen verhaaltje volgde) en of ik hier wel even wilde tekenen.

Gelukkig had ik wel iets opgevangen van "zoveel per maand" en vroeg dus naar de kosten die hij genoemd had. Ik heb toen gezegd dat ik dit even zou bespreken met mijn echtgenoot.

Inmiddels heb ik heel wat forums gelezen en het is mij wel duidelijk! [niet gefundeerde opmerking verwijderd door moderator] Positieve reacties worden beslist door het bedrijf zelf gepost! Want als ik reacties lees van "ze komen altijd heel erg snel" denk ik "hoe vaak heb jij je riolering dan verstopt?" Verstoppingen kunnen en mogen toch niet vaak voorkomen.

Nee, niet mee in zee gaan. De verkoopmethode is schandalig! Men doet net of het nog even om een administratieve handeling gaat die bij de oplevering van een woning hoort.

Bovendien betaal je voor een abonnement terwijl je niet eens weet of je er gebruik van hoeft te maken! Want zo duur zijn gewone ontstoppingsbedrijven echt niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 feb 2012 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

al2416w

Ongelezen bericht door al2416w » 18 feb 2009 08:41

Een tijd terug kwam er ook bij mij iemand van Zeker en Mobiel aan de deur en deed zich voor als iemand van de gemeente, die erop kwam attenderen dat er bij de bouw van de buurt fouten waren gemaakt met het aanleggen van de riolering en dat er vaak verstoppingen voorkwamen. Nou is dit het geval en was ik wel geïnteresseerd in een contract.

In het hele gesprek bleef de verkoper zich voordoen als iemand van de gemeente, maar een bedrag werd niet genoemd, alleen een handtekening werd gevraagd en hoe ik wenste te betalen. Toen ik om het bedrag vroeg, werd mij kleinerend medegedeeld dat ik niet opgelet had en dat het bedrag wel degelijk genoemd was. Dom als ik was ben ik er toch in getrapt.

Een paar dagen later kreeg ik er toch een naar gevoel bij en heb ik het contract laten ontbinden op grond van de colportagewet en maar goed ook. Een paar weken later had ik inderdaad een verstopping en daarvoor een reinigingsbedrijf laten komen. Ik was 95 euro kwijt, maar met 2 jaar garantie op de reiniging en kosteloos opnieuw reinigen als er weer een verstopping zou zijn. En het verhaal van verzakte riolering klopte al helemaal niet, de man van de reinigings dienst heeft me met de camera het riool laten zien en die was kaarsrecht.

Dus mensen, trap hier niet in!!! Een loodgieter/reinigingsdienst is lang niet zo duur als dat Zeker en Mobiel doet geloven, zelfs een stuk goedkoper dan hun eigen jaarcontract

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] » 05 jan 2010 22:13

Ben je er toch ingetuind en je wilt opzeggen, houdt de opzegtermijn in de gaten! Volgens de algemene voorwaarden hanteert Zeker & Mobiel nog steeds 3 maanden opzegtermijn maar : Men gaat uit van de datum waarop het contract is getekend, niet de datum waarop het contract in gaat (de datum die op de servicepas staat). Het contract gaat in 1 maand na het tekenen van het contract. Dit betekent dat de werkelijke opzegtermijn 4 maanden is. Als dit geen misleiding is!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 17 feb 2012 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Berenice

Ongelezen bericht door Berenice » 06 jan 2010 09:53

Ik ben prima geholpen door Zeker en Mobiel (regio |Rotterdam). We hadden ze zelf gebeld voor een verstopping en dan krijg je inderdaad wel gelijk een contract onder je neus. Maar dat was voor ze iets deden en de kosten stonden er duidelijk op. Het contract is inmiddels door mij opgezegd, door middel van een normale brief maar wel op tijd. Hier heb ik keurig een bevestiging van gekregen.
Of je echt zo'n contract nodig hebt weet ik niet (reden waarom ik hem ook maar weer heb opgezegd) Hoe vaak heb je echt verstoppingen??

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] » 06 jan 2010 11:10

Mijn ervaring is dat verstoppingen op een knullige manier worden afgehandeld. Bij ons kwam een monteur met een ouderwetse ontstopper (zo een uit grootmoeders keukenkast, een stok met rubber dop) een paar keer pompen. Vanzelfsprekend hadden we na een paar dagen weer een verstopte afvoer.
Mijn conclusie te dure en overbodige verzekering met zeer strakke en klant onvriendelijke misleidende opzegtermijn.

scheepje72

Ongelezen bericht door scheepje72 » 06 jan 2010 20:28

Ontstoppen met een plopper is een nood oplossing.
Goed ontstoppen gebeurd dmv draaien(frezen met een spiraal,diameter naar grote van de leidingen), als dat gebeurd is goed door spoelen met water.
Mocht dit niet genoeg zijn,afhankelijk van de aard van de verstopping,dan zal er een hogedrukwagen moeten komen.

De riolering hoeft niet altijd in gebreken te zijn voor een verstopping, teveel wc papier, toiletdoekjes en frituurvet of olie doen het ook goed in een riolering welke bij normaal gebruik goed blijft functioneren.

gr.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 feb 2012 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

ronbooy

Ongelezen bericht door ronbooy » 09 jan 2010 12:34

Ik heb ook een verkoper aan de deur gehad van "zeker & mobiel".
Met een mooi praatje over service en dat alle huurhuizen in mijn wijk van de gemeente Hoogeveen gebruik maken van deze service en dat er in deze wijk veel problemen zijn met de riolering heeft hij mij zover gekregen om te tekenen.
Nu lees ik dit allemaal en heb ik zo mijn bedenkingen. Ik ben er net komen wonen en je weet immers nooit hoe goed je riool is onderhouden.
Tevens vertelde hij dat zijn in 2007 "de warme douche" hebben gekregen van tros radar. Is dit ook zo? waarschijnlijk niet en weer een leugen.
Nu heb ik vandaag een acceptgiro ontvangen om het bedrag over te maken. Maar ik ben bang dat ik er nu niet meer onderuit kan. Wat kan ik nu het beste doen? Iemand advies?

wolk4life

Ongelezen bericht door wolk4life » 09 jan 2010 14:37

gewoon dat je alles heb nagecheckt en niets anders als negatieve verhalen dr over gelezen heb en dat je verder wenst niet meer met hun in zee te gaan en dat als ze je blijven lastig vallen je verdere stappen zal ondernemen. Je moet je eigen niet zo snel af laten schrikken bij ze. Dat gebeurd vaak bij mensen helaas. Maar ja dat is mijn mening maar.

JTKR

Ongelezen bericht door JTKR » 21 jan 2010 13:26

Ook ik heb me vandaag laten overhalen om een contract af te sluiten met Zeker en Mobiel, aangezien er in de straat heel veel problemen zijn met het riool en ik het idee had dat ze iets met de gemeente te maken hadden, maar ik wil er toch vanaf.
Ik heb ze opzegbrief al klaar liggen en die wil ik op de post gaan doen, de verkoopster zei dat dat aantekenen niet nodig is en dat ik de volgende dag zou kunnen bellen of de brief binnen is, maar ja, dat kan ze altijd zeggen.
Wat is jullie ervaring met het opzeggen binnen 8 dagen; aangetekend of niet? Hebben jullie een bevestiging ontvangen?
Alvast bedankt.

Plaats reactie