LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EXACTA Kunststofkozijnen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
jeroenve
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2004 22:02

EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door jeroenve »

Graag zou ik iedreen willen waarschuwen voor de acquisitiestijl van EXAKTA kozijnen. Hierbij geef ik wel aan dat ik NIET van mening ben dat de kwaliteit van de kozijnen niet goed zou zijn.

Enige tijd geleden hebben wij bezoek gehad van een vertegenwoordiger die ongevraagd aan de deur kwam met de mededeling dat ze in de buurt aan het kijken waren welke mensen een potentiele klant zouden kunnen zijn. Bij meerdere mensen in de buurt zouden ze dan een aantrekkelijke prijs kunnen maken.

Accoord gegaan met het maken van een vrijblijvende afspraak.

Bij binnenkomst een, naar mijn smaak iets te onhandig gladde vriendelijke verkoper, die de eis stelde dat voor het kunnen maken van de offerte wij allebei aanwezig moesten zijn. Vervolgens kwam hij met een lang verhaal waarin hij de mogelijkheden aan de hand van monsters liet zien. Vervolgens liet hij enkele foto's zien met voorbeelden van EXAKTA produkten om vervolgens over te gaan op een langdurig verhaal over de keurmerken die zij zeggen te hebben waaronder politiekeurmerk.
Na kort te hebben gesproken over de kozijnen en vragen gesteld te hebben of wij wel geinteresseerd waren (polsen) ging hij over op het belang en de financiele consequenties waar wij ons geen zorgen over hoefden te maken (op dat moment begon ik me zorgen te maken). Hij vertelde dat het verstandig was om een lening af te sluiten maar benadrukte dat hij "daar niet van was" Ieder zijn vak etc..
Het verhaal bleef echter doorgaan over geld, investeren in eigen huis etc..
Op mijn opmerking dat ik geen interesse had in eventuele leningen reageerde hij licht defensief.....en ging verder met zijn verhaal....2 jaar aflossingsvrij.....zelf bepalen hoe lang de lening loopt (zijn voorstel net als hypotheek) enz..
Na lang op ons in praten vroeg hij welk opleidingsniveau wij hadden.....omdat wij niet echt toehapten op het financiele stuk...wel enthousiast over de kozijnen.....
Zijn volgende vraag was of wij eens het bedrag wilden noemen dat wij dachten kwijt te zullen zijn......besluit mee te doen en een bedrag te noemen van rond de 20.000 euro. Hij lacht een beetje en praat er omheen...
Vervolgens vraag ik wat het nu ongeveer gaat kosten en houdt zijn papier met de berekening uit het zichtsveld alsof hij een verassing heeft....en inderdaad....43.000 euro (let wel voor een gemiddeld appartement).
We beginnen een beetje te lachen.....vervolgens gaat hij een stap verder en zegt te begrijpen dat het veel geld is maar dat we daar niet zo veel van zouden merken ivm het financieringsplan.
Hij probeert te praten als brugman en ik krijg steeds meer een onbehagelijk gevoel bij deze verkooptechniek.
Vervolgens vraagt hij of we nu willen beslissen!!
Ik zeg dat ik, zeker over dat soort bedragen, graag even nadenk!!
Hij begrijpt dat....maar zegt tegelijk dat het waarschijnlijk de volgende keer duurder is en het toch waarschijnlijk verstandig is om nu toch te tekenen. Het gaat immers om een aanbieding. Ik denk: Dagaanbieding bij kozijnen?"
Op de vervolgens voor de hand liggende vraag wat die aanbieding dan inhoud (hoeveel procent korting bv.) wordt hij zenuwachtig en begint met zijn papiertje te wapperen....vraag niet verwacht.... en heeft hier geen antwoord op.
Mijn advies aan alle toekomstig potentiele klanten:
Teken nooit direct al is het nog zo'n mooi verhaal!
Zorg voor tenminste 3 andere offertes...bij ons waren de andere drie (ook goede bedrijven rond de 15.000 euro ipv 43000 euro)
Bij navraag in de wijk blijkt dat er meerdere mensen een belachelijk bedrag voor ogen hadden gekregen. Ik weet niet of er uiteindelijk iemand met ze in zee gegaan is.
Ook bij "concurenten" is deze verkoop techniek eerder gehoord en wist men zonder dat wij de naam hadden genoemd het bedrijf EXAKTA te noemen.
Primair motief voor dit bericht:
Kan mij voorstellen dat mensen zich onder druk gezet voelen en in de gecreeerde sfeer toch tekenen.

resp0014931

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door resp0014931 »

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo, Ik heb nu 3 jaar geleden iemand van de Firma EXAKTA-kunststofkozijnen aan de telefoon gehad die vroeg mij of zij een offerte mochten uitbrengen. Verkoper gekomen en de kozijnen op gemeten en mij vertelt dat als ik binnen 3 dagen op hun offerte van toen ruim 9000 GULDEN inging, ik een korting kon krijgen en die korting bestond uit aandelen. :?: :roll: Toen ik vroeg om een kopie van de offerte kreeg ik die niet, alleen als ik beslistte hun produckt te nemen, ik dan de offerte kon krijgen.Raar vond ik dat en heb toen ook besloten niet op dit vreemde aanbod in te gaan, omdat ik het zaakje niet vertrouwde en zij mij ook niet op de hoogte stelden om subsidie aan te vragen, wat een erkend bedrijf wel moet doen. Ik heb ondertussen bij een andere firma een offerte aangevraagd en die heeft mij wel alles wat ik moest weten verteld en ook nog leuke suggesties aangedragen om huis beter tot zijn recht te laten komen. En ik ben op dat aanbod ingegaan en heb nu naar volle tevredenheid mijn nieuwe kunststofkozijnen (voor en achter) al bijna 3 jaar. De service van deze firma was geweldig en de levertijd 8-10 weken.
Ik verwachtte dat ik een aanbetaling moest doen maar ze wilden geen aanbetaling en hoefden zelf geen bankgarantie van mij.
Omdat er na de levering een paar kleine dingetjes moesten worden veranderd hoefde ik pas de betaling te doen nadat ik volledig tevreden was met het door mij bestelde. Alle hulde voor zo'n Firma.
Het betreft hier de Firma JANSMA uit BIRDAARD.Fr.

Dus EXAKTA is nog steeds bezig? Niet intrappen mensen!!!!!!!!!! :evil:

mandalagirl

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door mandalagirl »

Wij hebben een maand of twee geleden een bonnetje uit een aanbiedingenboekje ingevuld voor een vrijblijvende offerte van exakta kozijnen. Voor 3 ramen van 1x1 meter en een raam van 1.59x1.45 meter.

Telefonisch werd een afspraak met ons gemaakt waarbij ik duidelijk vermeldde dat ik alleen geïnteresseerd was in een offerte en nog niet toe was aan kopen.

Er kwam een vertegenwoordiger die na ons uitgevraagd te hebben een kort verhaal hield over kunstofkozijnen en toen over stapte op een verhaal over een lening. Wij gaven aan niet geïnteresseerd te zijn in een lening daar wij van mening zijn om eerst te sparen en dan te kopen.

In de tussentijd ging de bel (mijn kinderen maakten open) en er stapte een wild vreemde man mijn kamer binnen die zich voorstelde alszijnde een collega van de vertegenwoordiger. Er was een geplande afspraak niet door gegaan dus hij vroeg of hij zo lang bij ons mocht wachten op zijn volgende afspraak.

Toen zaten de heren van exakta dus twee man sterk tegenover mij en mijn partner. Wij hebben misschien 8 maal gezegd dat wij niet geïntersseerd waren in een lening, maar deze heren hadden duidelijk een plank voor hun hoofd en bleven hameren op het afsluiten van een lening.
We zouden door te sparen achter de prijsverhogingen aan sparen.
Over de lening zelf werd ons voorgespiegeld dat het 30 euro per maand zou kosten. Géén woord over het feit dat dit slechts rente is, en dat uiteindelijk het geleende bedrag toch ook een keer in zijn geheel afgelost zou moeten worden. Zéér misleidende informatie dus.

Toen wij aandrongen op het noemen van de prijs, waarin wij toch in eerste instantie geïnteresseerd waren, moesten wij het eerste "ja" zeggen op zo vlug mogelijk plaatsen van de kozijnen en het dus aangaan van de bijbehorende lening. Ik moest dus 'ja"zeggen tegen iets waarvan ik niet wist om welk bedrag het nu eindelijk draaide.

Ik zei dus ook géén "ja" en vroeg nogmaals om het bedrag.
De laatste 20 minuten van het bijna 2 uur durende gesprek gingen op een zéér agressieve en bijna bedreigende toon.

Het bedrag van de offerte weet ik tot op heden niet , maar het ging waarschijnlijk om meer dan 10000 euro (EN DIT VOOR 4 KLEINE RAMEN) omdat hij dit bedrag steeds in zijn reken voorbeeld erbij nam.

Conclusie: de mensen van exakta zetten mensen zwaar onder druk en nemen een agressieve en zelfs bedreigende houding aan als je niet met hun verhaal mee gaat. Tevens vermoed ik dat de prijzen die exakta berekend in haar offerte's tot het belachelijke behoren.

Naar mijn mening worden mensen die niet zo sterk als wij in hun schoenen staan , en géén 8 keer durven zeggen dat ze niet geïnteresseerd zijn in een lening door deze verkooptechniek in een situatie gebracht waarin ze zeker niet willen zijn.

Mensen ga met deze mensen niet in zee en hou ze buiten de deur!!!!!!!!!

Radar doe hier iets aan !!!!!!
Mensen komen in de problemen en worden opgezadeld met iets wat ze niet weten wat het is.
EEN TORENHOGE LENING !!! :evil: :evil: :evil:

Fam. Visser

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door Fam. Visser »

Helemaal mee eens,

Vanavond hebben wij ook een verkoper van Exakta op bezoek gehad, en het is echt ongeloofelijk.
Inderdaad ook enquete ingevuld en zijn gebeld voor een vrijblijvende offerte.

Verkoper in kwestie vond het erg belangrijk dat wij beide aanwezig zouden zijn bij de gemaakte afspraak !
Dit is achteraf gezien ook logisch want meneer de verkoper wil natuurlijk een krabbel o.i.d van beide en komt zowiezo voor niets als de partner niet aanwezig is.

Afspraak is als volgt gelopen;

Verkoper komt binnen, doet zich vlot voor en kijkt vooral goed rond naar de inrichting van het huis en de aanwezige apparatuur.

De eerste vraag van onze kant is, wilt u mischien koffie.
De eerste vraag van de verkoper van exakta is wat doet u voor de kost,
Oftewel; duidelijk de man wil graag weten of wij financieel wel in staat zijn om een flink bedrag op tafel te leggen.

Hierna word alles van de heer verkoper van exakta heel erg vaag, niets is duidelijk behalve wat onze wensen zijn en dat hij een prima onderhoudsvrije dakkapel kan aanbieden.
En natuurlijk dit alles tegen een hele goede financiering :twisted:
De grote vraag is: waar komt dat nu vandaan? Vraag toch om een dakkapel en niet om een financiering.
Deze man probeerde ons een financiering voor 2 jaar vast tegen 6,1 % te verkopen, dit is en beetje bizar want op dit moment is de variabele rente rond de 3 %!!!!!!

Wat gaat ons dat nu kosten een dakkapel ? Nouja rond de 13000 euro, maar ik moet nog wel effe buiten kijken. Buiten gekeken en mijn vrouw vraagt gelijk wat denkt u ervan ? Nou dat kost zo'n 19000 euro (ex. btw ) maar dan heb je ook wat....... Maarre kunnen we zaken doen?
Graag zouden wij eerst van u een offerte willen ontvangen ! ( geen rare vraag ofzo ? )
" Nee, daar doen wij niet aan"
Sorry?????
En als wij samen met de buren een offerte willen krijgen, wordt het dan goedkoper ?? neen, sprak de verkoper want eer dat je eruit bent is de aanbieding ed. verlopen............
Maar kunnen we zaken doen ?

Wij willen toch graag een prijsopgave krijgen zodat wij er nog eens over na kunnen denken want de prijzen die u noemt zijn vrij hoog in vergelijking met andere.............
Ja maar als u ons vergelijkt met een aannemertje uit buurt........

Kunnen we zaken doen ???
NEEEEEEE,
Nou dan is dit het einde van ons gesprek....
Inderdaad einde gesprek. De verkoper had ook wel door dat wij totaal niet meer geinteresseerd waren in de producten van Exakta.


Wat exakta probeert is koppelverkoop, kozijntje o.i.d. verkopen en gelijk een financiering/verzekering aan je broek !!!
Is hier niet pas bij onze vrienden van de leningen een hele rel over geweest!! Het wordt tijd dat iemand eens bij exakta te rade gaat om uitleg te vragen!

Oftewel: Wees gewaarschuwd!!!!!!!

Tros radar : Hier kan niet genoeg aandacht naar gaan, zeer zeker omdat de manier van benaderen erg overheersend is en dat mensen die zich niet goed laten voorlichten flink het schip in kunnen gaan !!!

resp0014931

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door resp0014931 »

Dus Exakta heeft tactiek veranderd, 3 jaar geleden deden ze in aandelen en nu in leningen. En ook nog steeds geen offerte op papier, 3 jaar geleden ook al niet, rare manier van zaken doen.
Dus U bent gewaarschuwd.!!!!!!!!!!!!!
N I E T A A N B E G I N N E N!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :!: :!:

gadogado

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door gadogado »

Ik heb inmiddels 7 jaar geleden het hele huis van kunststof kozijnen laten voorzien door Exakta. De order liep via (een vertegenwoordiger van) KLUSKOZIJN in Winterswijk, de financiering via EFD in Aalten en de verzekering via LONDON GEN. INS. COMP. in Diemen, alle 3 de bedrijven bestaan niet meer, althans ik kan ze niet meer vinden in het telefoonboek. Leuk als je aanspraak wilt maken op die verzekering. :( Misschien heeft iemand informatie over deze firma's en als ze nog bestaan, waar ze te bereiken zijn?

123ab

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door 123ab »

Jawel ook bij ons is iemand van Exacta geweest. Deze meneer (van Yoegoslavische afkomst) was begin april toevallig in de straat iets te vroeg voor een afspraak met buren verder op wie???? Hij vroeg ons of wij een dakkapel overwogen en dit was inderdaad het geval want we hadden bij twee andere bedrijven informatie opgevraagd. Hij wilde ook graag komen want Exacta zou 20 jaar bestaan en een leuke aanbieding neer kunnen leggen. Wij hebben een afspraak gemaakt voor 2 weken later. De volgende dag belde een ander bedrijf en deze kwam ook 2 weken later echter 1 dag voor Exacta.
De verkoper van het andere bedrijf kwam donderdags en ging erg grondig te werk met foto's maken en opmeteingen doen. Wij vertelden hem dat de volgende dag Exacta ook langs zou komen. Hij reageerde hier alleen maar op dat hij anders te werk ging dan Exacta en verder zij hij er niets over. Er kwam bij hem een kunststof dakkapel uit ( incl. 2 screens) voor totaal €8400,--.
De volgende dag kwam de verkoper van Exacta langs. Hij begon heel anders met meteen te vertellen dat hij precies wist hoe ons huis was en wat er mogelijk was en de maten wist hij ook al (??? Van een ander huis uit de straat) wat wij dachten kwijt te zullen zijn.... Wij vertelden hem toen da er ook al een offerte lag van een ander bedrijf voor € 8400,-- toen begon hij te lachen en zij dat dit onmogelijk was dat het slechte kwaliteit was zonder goede garantie enz. en dat hun VEEEEEEL beter waren en wel 10 jaar volledige garantie gaven op alles incl. hang en sluitwerk. Toen wij vertelden dat het andere bedrijf 15 jaar gaf incl. alles deed hij of we gek waren, en hij kraakte het andere bedrijf totaal af. (Andere verkoper wist tenminste hoe het hoorde want die heeft geen commentaar gegeven over Exacta) We wilden toen wel eens zijn prijs horen en die was : € 13.000,-- KAAL. :?: :?: Toen hebben wij gelachen en dit viel niet in goede aarde bij meneer. Hun waren de beste en alleen als je veel geld betaald dan weet je dat je kwaliteit hebt. Binnen 2 minuten hebben we deze meneer toen maar verzocht om te gaan omdat we zo geen zaken wilden doen. Hij ging.
De volgende dag hebben we ons dakkapel besteld bij Ruyter dakkapellen en zijn hier zeer tevreden mee alles is duidelijk en er is geen woord vuilgemaakt aan financiering of wat dan ook en betaling vindt plaats (zonder aanbetaling) op de dag van plaatsing via de computer. :D :D . Mensen pas op voor de drammerige verkoper van Exacta!!!

123ab

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door 123ab »

Er schiet mij nog iets vreemds te binnen wat de verkoper zei.
Hij was nog niet begonnen of hij vroeg : " Kijkt u wel eens naar programma's zoals Spookhuis Woonbrigade of Breekijzer??" Toen wij hier negatief op reageerden leek hij te ontspannen en ging toen aan zijn verhaal beginnen. Op dat moment begon er bij mijn man al een belletje te rinkelen en vertelde hij mij later dat hij toen al besloten had dat dit niets werd, maar uit nieuwsgierigheid liet hij de verkoper even zijn verhaal doen... Dus zou Exacta zelf al eens op t.v. geweest zijn??

borderm
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2004 11:39

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door borderm »

Nog een Exakta Ervaring.

Waarschijnlijk hebben wij ook ergens een keer aangegeven geinteresseerd te zijn in een dakkapel en Exacta heeft ons beanderd via de telefoon. Men belde met de meededeling dat ze volgens de telefoniste 25 jaar bestonden (volgens de verkoper later was het 50 jaar) en als actie gratis een offerte op wilde maken. Een offerte leek ons interessant om te kijken wat een dakkapel zou kosten als we die zouden willen.

Er is 2 maal gebeld, men vereist bij Exacta dat je beide aanwezig bent bij een afspraak. (mijn conclusie na het bezoek is dat je zo beide kunt gaan tekenen voor een contract)

Afspraak gemaakt, voor een vrijblijvende offerte voor een dakkapel. Wij waren niet van plan er 1 aan te schaffen dit jaar maar misschien eens in de toekomst.

In het kort kan ik vertellen dat onze indruk al snel was dat men bij ons kwam voor een snelle deal.

Een meneer uit Deventer met een nieuwe audi A3 met reclame van een garage kwam bij ons. Eerste indruk van mij was dat het een gladde vent was type slechte autoverkoper.

Erg leuk was hoe het gesprek zich ontwikkelde. Meneer was binnen, een uur te vroeg (20:00 uur ipv 21:00 uur).

Het gesprek begint met alle fantastische eigenschappen van Exacta, de beste kozijnen, super grarantie er is niks beters etc etc... Mag van mij je produkt aanprijzen geen probleem, na 5 minuten begin ik alleen verveeld om me heen te kijiken en begint hij maar tegen mijn vrouw een verhaal af te steken en kijkt af en toe naar mij.
Ik werd al lichtelijk aggresief van de gedreven verkooppraat. Er wordt verschrikelijk gehamerd op hoe fantastisch exacta al 50 jaar is op de markt van de kozijnen en dakkapellen (telefoninste noemde tenminste 20 jaar). Er sluipt steeds meer onzin in de verkooppraat.

We gaan op zolder kijken en de hoek van de dakkapel opmeten. Dit wordt los uit de hand gedaan met een waterpas en een zwaai haak voor de hoek. Maat is genomen meneer gaat beneden zitten en begint te praten en als een idioot in de koffie te roeren. Meneer krabbelt een onzinnig tekeningetje met een schoollineaal op papier en zet er bij 4,40 m en 45 graden hoek pakt een rekenmachine....klopperdeklop...(afgerond) 14000 euro. Wat vindt U van de prijs meneer. Ik zeg daarop: erg veel geld.
Hij vraagt aan mij: hoe wil je het gaan betalen meneer?

ik antwoord: Niet, ik wil eerst een offerte en dan zie ik wel verder.

We discussieren wat over de prijs, volgens hem is het meer dan waard en je kunt het bedrag zo bij je huis optellen en je krijgt het bij verkoop altijd weer terug in je verkoopprijs. Een Exact kozijn is volgens hem het beste kozijn ter wereld, 60% van de huizen hebben er 1. Ik vraag heeft u ook referenties van exacta dakkapellen in de buurt? Ja zat zegt hij wij hebben 60 man in nederland rondrijden die klanten werven. dus er is vast wel 1 in de buurt. Ik vraag, dat wil ik dan wel eens bekijken zo'n woning met een exacta dakkapel. Meneer wordt erg onrustig en geirriteerd dat ik zoveel vragen stel.

Dan begint hij weer op zijn rekenmachine te kloppen..38 euro per maand tegen 5,9% rente kunnen we U bieden en komen we hem plaatsen we regelen alles voor u in 1 dag staat hij op Uw dak (LET OP:
ik heb nog geen dakkapel gezien geen voorbeeld niks, geen folder niks). Hij hamert er op dat je met zo'n kwaliteitskozijn je huis sneller verkoopt omdat het een Exacta kozijn betreft. Makelaars zouden volgens hem zelfs Exacta huizen liever verkopen dan huizen met andere kozijnen.

Ook verteld hij ons dat ALLE makelaars een formule gebruiken voor het bepalen van de waarde van uw huis die de Exacta Norm wordt genoemd (ik geloofde al niks van zijn verhaal, maar nu al helemaal niet meer, er komt nog meer onzin dat zal ik u deels besparen). Ik vertel hem een beetje geiiriteerd dat ik dat zelf regel en exacta daar helemaal niet voor nodig heb, ik doe alleen zaken met mijn eigen bank. Vertel hem bovendien dat de rente inmiddels veel en veel lager is te verkrijgen voor een krediet bij een bannk ter verbetering van uw huis.
De verkoper slaat ineens om in gedrag, hij pakt zijn spullen geirriteerd bijelkaar stopt het geschreven papiertje met bedrag en voorbeeld schets in zijn binnenzak en pakt zij autosleutels.
Ik zeg meteen heeft U geen voorbeelden een folder iets anders? ik heb namelijk nog niks gezien...
Hij morrelt wat en loopt naar zijn auto om wat foldermateriaal en een stukje voorbeeld kozijn te pakken (ik wilde een dakkapel geen raamkozijn).
Hij komt terug en legt het foldermateriaal neer en begint te vertellen over hoe goed het allemaal is. Het stukje kozijn laat hij zien (ziet er erg standaard uit en niet bijzonder luxe). De folder laat hij bij mij liggen.
Uiteindelijk ronden we het gesprek af en hij vraagt wat hij van ons kan verwachten, doet het schetsje papier met prijs in zijn binnenzak.
Ik vraag meteen of ik het schetsje met bedrag mag hebben omdat daar een prijs en voorbeeld op staat ook krijg ik zijn kaartje.
Ik vertel hem dat wij contact met hem opnemen wanneer we geinteresseerd zijn. Hij verlaat ons huis en vertrekt weer.

Een leuk punt in dit hele verhaal is dat men je duidelijk een lening wil verkopen aangezien er alleen verteld wordt hoe goed exacta is en hun produkt. je ziet niks van het produkt zelf en proberen iets te verkopen zonder dat je iets ziet. Een snelle berekening met een "aantrekkelijke" rente met een laag maandelijks bedrag is de manier om je over de brug te krijgen. Wanneer je niet geinteresseerd bent in een lening om alles te financieren is het gesprek binnen een paar minuten ten einde.

LET DUS OP voor EXACTA ze proberen je een Lening aan te smeren, voor welk product maakt hun niks uit (is mijn enige conclusie)

Gelukkig zijn wij niet door hun om te praten maar ik kan niet anders denken dat er mensen meegegaan zijn in hun verhaal en daadwerkelijk voor 10.000 den euro's aan kozijnen en dakkapellen hebben aangeschaft zonder ook maar het product te zien.

De verkopers proberen op een aggresieve manier een lening te verkopen voor een product.

mijn conclusie uiteindelijk:
Nader onderzoek op internet doe mij niet anders vermoeden dat Exacta bestaat om leningen aan de man te brengen. Mensen wordt een lening aangesmeerd doordat de rente interessant gemaakt kan worden doordat de rente gebaseerd is op een hypotheek rente (verbetering van het huis is belasting aftrekbaar). Het product is dus niet interessant maar kunstofkozijnen leveren de mogelijkheid om zulke leningen te verkopen.

Tip:

vraag in ieder geval een aantal offertes bij een aantal leveranciers op voordat je een overeenkomst met wie dan ook sluit.

Aanvulling:
Na verder zoeken naar exactta op dit forum en op andere plaatsen kwam ik achter de volgende zaken:

in het forum onder premier waterbedden vind je meer informatie wat in verband gebracht kan worden met Exacta.

stichting betaal garant in winterswijk nam destijds (1998 / 1999) de verantwoording op zich vwb de 10 jaar geld terug actie voor onder andere Exacta kozijnen (rara in winterswijk) Topkozijn (rara in winterswijk) Kluskozijn (rara in winterswijk) Tophout (rara in wintersijk) allemaal vallende onder Exakta Benelux, vervolgens Diplomat HTSN uit duiven (failiet gegaan) toen opgestart als Diplomat Kunststof kozijnen, weer failiet, en inmiddels weer opgestart, allemaal door 1 en dezelfde man, groot aandeelhouder van Exakta Benelux, daarnaast diverse financiele bedrijfjes, allemaal in winterwijk, lichtenvoorde en omgeving.

Arenda destijds verbonden met Exakta, is overgenomen en onderdeel van de ING Groep, biedt niets anders dan een financiering aan, los staand van uw aankoop (hoewel het niet altijd zo lijkt) dus dat is iets tussen de koper en de financierings maatschappij.

In dit geval zijn de kunstofkozijnen de "melkkoe"
Laatst gewijzigd door borderm op 05 okt 2004 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.

pimenta
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2004 20:46

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door pimenta »

Het lijkt wel of de bovenstaande ervaringen, onze ervaring is.
Wat een verschrikkelijk manier om klanten te vinden, zo agressief, zo verlagend. Op een mooie dag was ik even onkruid aan het wieden, meneer , type tweede hands auto verkoper komt langs en vraagt of we wel eens over kozijnen enzo over na hebben gedacht. Toevallig stond er voor die dag een afspraak met een firma, en de week er na met nog 3 firma's. Of hij ook mocht komen, leek me prima. We moesten echter samen thuis zijn.
Meneer de tweede hands autoverkoper komt langs, inderdaad praatje over het werk, lekker amicaal. Toen hun nieuwe plan, HYPO LEASE, praajte over geld. Ik vroeg of hij over kozijnen kon beginnen omdat we geen financiering willen. Waarom niet? We hebben het geld. Nou, dat was mooi, konden we beter op aandelen zetten en vette rente ontvangen en dan ons huis renoveren met ......... hypo lease. NEE, zeiden we beiden.
Toen begonnen het afkraken van andere firma's, een verhaal over hun kwaliteit en de tocht gevoeligheid van wespen ten aanzien van tocht door je kunststof kozijnen en dat je bij Exakta geen last van wespen zult hebben door in zelf ontwikkelde systeem. :roll:
We keken verveeld :twisted: dat merkte meneer, we zeiden nu graag wel het financieel plaatje te willen weten, daar werd om heen gedraaid.
kwaliteit, ging het om, niet om geld.
Enfin, uiteindelijk hoorden we het bedrag.
€30000 voor achter en ook zeker dat bedrag voor voor. Wij moesten lachen, zeiden dat dit geen optie was, dat onze andere offerte voor én achter €19500 was. KAN NIET.
We hielden voet bij stuk, meneer de tweede hands auto verkoper werd BOOS, begon af te geven op van alles in en rondom huis, smeet zijn spullen in zijn koffer en stamp voette weg.

Wij waren niet gewaarschuwd, maar jullie nu wel.
DOE ER MAAR IETS MEE, MENSEN VAN RADAR.

Benjo

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door Benjo »

Ook wij hebben kozijnen "geleast" bij Exakta. 10 jaar geleden voor het eerst (in 1994), en toen meneer de vertegenwoordiger in 1996 weer contact met ons opnam, want hij had een mooie aanbieding, zijn er nog 3 kozijnen bij gekomen.
Wij konden het contract zo openbreken als we nieuwe kozijnen aanschaften. En ja....stom maar dat hebben we gedaan.
De kozijnen kwamen van Exakta en de financiering kwam van Arenda.

Van de kozijnen ga ik niets zeggen, want dat is perfecte kwaliteit, maar voor de firma Exakta heb ik geen goed woord over.

Doordat de "opmeter" onze ramen verkeerd gemeten had, pasten de kozijnen natuurlijk niet.
Op de dag van plaatsing hebben we verschillende keren telefonisch contact gehad met Exakta en vertelt dat we dit niet accepteerden. De man die de kozijnen moest plaatsen was het er ook niet mee eens, maar die mevrouw van Exakta drong erop aan om de kozijnen er toch in te zetten. Er zou wel iemand komen om het passend te maken.
Nou dat hebben we geweten hoor.
Die man is met een slijptol aan de gang gegaan en heeft het inderdaad passend gekregen maar dat ging wel tenkoste van al onze wandtegels.
Toen hij weg ging vroeg hij of wij even wilden tekenen. Ja dat wilden wij dus niet want al onze tegels waren aan gort. Maar wij moesten toch tekenen dat hij bij ons die werkzaamheden verricht had, dus tekenden wij maar noteerden op het papier dat wij dit niet accepteerden.
De ramen zaten erin maar onze badkamer was vernielt.
Wij hebben direct onze rechtsbijstands verzekering ingeschakelt. De firma Exakta vertelde hun dat wij er toch voor getekend hadden. Wat blijkt; Ze hebben de notitie die wij erbij geschreven hadden dat wij het zo niet accepteerden, met tipex weggehaald. De smeerlappen. Maar gelukkig hadden wij een copie.
Uiteindelijk hebben we dankzij onze rechtsbijstands verzekering de zaak gewonnen.

We zijn wel eens bezig geweest om het contract af te kopen, maar dan krijg je de schrik van je leven, omdat er een torenhoge boete op zit.
Nu moeten we nog 2 jaar betalen en we zullen blij zijn dat we er van af zijn. Bij ons komen ze van Exakta er zeker NOOIT meer in.
Het gebeurd inderdaad allemaal op een hele opdringerige manier en we hopen dat wij ook mede door dit bericht andere mensen voor de firma Exakta kunnen behoeden.

Geweten...

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door Geweten... »

Als werknemer van de firma Exakta te Winterswijk ben ik erg geschrokken van het negatieve beeld wat hier wordt geschetst van onze verkopers. Natuurlijk hebben enkele negatieve verhalen mij weleens bereikt, maar dan denk je dat dit incidenten betreft.

Ik kan alleen aangeven dat onze producten inderdaad ontzettend duur zijn, maar wel van prima kwaliteit. Ook aan de service/onderhoud van de producten scheelt niets. Mocht u van onze servicedienst gebruik wensen te maken dan staan wij meestal binnen 2 à 3 weken bij u op de stoep.

Wat betreft de opmerkingen over de firma Kluskozijn kan ik u zeggen dat wij zo'n jaar of 4 geleden onze producten hebben geproduceerd voor deze firma en daar na negatieve ervaringen mee zijn gestopt. De samenwerking met de firma Diplomat te Duiven hebben wij na korte tijd al beindigd omdat zij financiele problemen hadden. Zij zijn daarna ook failliet gegaan.

De service/garantie op de producten van Topkozijn is overgenomen door ons. Dit omdat Topkozijn destijds failliet is gegaan, meen ik.

Rest mij nog u allen te adviseren om, als u reeds een koopovereenkomst getekend heeft en er nog vanaf wil, deze schriftelijk en binnen 8 dagen aangetekend te annuleren. Dus heeft u onder druk van de verkoper toegegeven, u kunt er nog onderuit.

schriani
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2004 20:57

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door schriani »

Ik heb 16-09-2004 niet op dit onderwerp gereageerd ( laatste reactie was al van maanden terug) maar wel een bericht geplaatst. Ben benieuwd wat de werknemer van Exakta met onze "belevenissen" :twisted: gaat doen....

Gast

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door Gast »

Niets natuurlijk.

Gast

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben en verkoper van exakta ik raad u om nooit iets bij exakta te kopen wij moeten brutaal tegen de klanten doen anders worden onze loonen ingekort wij worden bedrijgt met onslag enz :

Faststeef

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door Faststeef »

Ook bij ons is er een verkoper langsgeweest na het invullen van een online-enquete.
Bij ons kwam er ook een idioot hoog bedrag uit: 13.300 euro (voor een dakkapel van 2,70 meter breed).
Máár indien we direct zouden tekenen kregen we er ook nog een breedbeeldkleurentelevisie van Philips bij (of 800 euro korting)!!
Dit heb ik verder nog nergens zien staan dus wellicht verzon die man het ter plekke?
Enfin, toen we na 2,5 uur vertelden er eerst over na te willen denken was de koffer snel ingepakt! ;-)
Op het visitekaartje werd de prijs en de berekening van de lening nog even snel gekrabbeld en toen was ie eindelijk de deur uit......
In de loop van volgende week zou meneer bellen voor de uitslag....nou jullie begrijpen wel....de uitslag laat zich raden....
Voor ons GEEN Exakta na het lezen van al deze berichtjes!

schriani
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2004 20:57

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door schriani »

brutaal tegen de klanten doen anders worden onze loonen ingekort wij worden bedrijgt met onslag enz
Volgens mij is deze "verkoper" al ontslagen...
Inmiddels is ons dakkapel geplaatst en eerlijk is eerlijk: ziet er mooi uit. We hadden goede, vakbekwame, monteurs over de vloer en alles was in een halve dag af!
Denk niet dat we nu opeens dit bedrijf gaan aanbevelen, daarvoor zijn ze te duur en is hun manier van verkopen te misleidend...

Gast

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door Gast »

Nadat wij in de zomer van 2004 een enquête ingevuld hadden, waarbij wij aangekruist hadden informatie te willen ontvangen over dakkapellen, werden wij in oktober 2004 gebeld door iemand van de firma Exacta voor het maken van een afspraak waarbij ook uitdrukkelijk werd verzocht allebeide aanwezig te zijn. Aangezien wij ons nog in de oriënterende fase bevinden leek het ons een goed idee een vertegenwoordiger aan te horen.
De vertegenwoordiger stond ruim drie kwartier voor het afgesproken tijdstip op de stoep en na een koffierondje en wat bewonderende uitspraken over onze inrichting kon het gesprek beginnen. Voorafgaand aan zijn verhaal vertelden wij dat wij hoogstwaarschijnlijk pas in 2005/2006 daadwerkelijk een dakkapel willen gaan plaatsen en dat het ons puur om een prijsindicatie ging. Vol lof begon de vertegenwoordiger – type snelle verkoper en zeker de leukste thuis – aan zijn verhaal: fantastische producten, onderhoudsvrij, een oppervlaktevergroting van je huis en let u vooral op onze fantastische financieringsregeling. Waarbij hij vooral uitvoerig uitweidde over hun financieringsregeling. Het verhaal ging gepaard met een vrij amateuristisch ogende map met een aantal kleurenprintjes. Veel van de plaatjes hadden niets te maken met het onderwerp van gesprek, maar ergens achterin stonden dan toch twee nagenoeg dezelfde printjes van een dakkapel. Toegegeven: op papier zag het er mooi uit. Vervolgens werd het koffertje opengeklapt en kwam er een nietszeggend stukje kozijn uit zodat wij konden zien hoe fantastisch en vooral veilig alles afgewerkt was.
Gaandeweg het gesprek zag hij onze kat door de huiskamer lopen en een bruggetje naar twee zielige maar hele mooie zwarte katjes die helemaal alleen in een huis zaten en echt iets voor ons waren was snel gelegd. Vanaf dat moment waren de onderwerpen “dakkapel”, “fantastische financieringsregeling” en “twee zwarte katjes” op het irritante af onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Nadat ons gevraagd werd welk werk wij eigenlijk deden vertrokken we richting de zolder voor wat meetwerk. Er werd een vernuftig uitziend meetinstrument tegen het schuine dak gelegd en al snel stond vast dat het een dakkapel van 3 m breed onder een hoek van 36 graden zou gaan worden. Dat er geen meetinstrument aan te pas is gekomen om de exacte breedte van de dakkapel te bepalen is ons in de snelheid van het gesprek ontgaan!
Eenmaal terug op onze plek begon onze grapjas – werkelijk geen ene zin kwam op een serieuze toon uit z’n mond – aan z’n rekensommetje. Na wat geheimzinnig gepriegel op een klein blaadje kwam hij met een bedrag: € 15.000,-. Toen wij niet direct enthousiast reageerden goochelde hij wat met het BTW-bedrag en toverde er een Philips breedbeeld-tv bij: € 13.500,-. Toen we nóg niet enthousiast waren had hij ook nog een fantastische dagaanbieding voor ons: € 750,- korting. Maar dan moesten we wel NU beslissen. Toen we duidelijk maakten dat we dat absoluut niet van plan waren kregen we een soort van uitstel tot de volgende ochtend. Daarna zou de dagkorting komen te vervallen, want dat geld zou dan gebruikt moeten voor zijn volgende bezoek aan ons ... Toen we hem opnieuw duidelijk maakten dat we hier absoluut niet binnen zo’n korte termijn over zouden gaan beslissen werd het bedrag op een nieuw papiertje geschreven, hij krabbelde er zijn naam en telefoonnummer bij en was heel snel de deur weer uit.

Achteraf gezien had het gesprek geen prettige nasmaak: het gehamer op die financieringsregeling, het feit dat je geen echte offerte of tenminste een brochure met alle informatie krijgt, raar dat een bedrijf met 20-jaar ervaring geen visitekaartjes heeft voor z’n vertegenwoordigers, het doordrammen over die twee katten, de terloopse opmerking dat wij vast ook wel eens naar programma’s als “Radar” en “Spookhuis” keken, …
Dat we in de toekomst een dakkapel willen laten plaatsen is zeker, maar we zullen hierbij niet over één nacht ijs gaan!

Mieke5

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door Mieke5 »

Ook wij hebben dus problemen met Exacta. Wij waren dus wel zo stom om te tekenen. Maar men. Kollen (de vertegenwoordiger) verzekerde ons dat ie de papieren bij zich zou houden totdat wij echt besloten hadden. Helaas waren wij van iets te goed vertrouwen want nu wij NEE hebben gezegd tegen Exacta zitten wij dus in de problemen. Ze pikken daar geen NEE en meneer Kollen heeft schijnbaar toch de papieren doorgestuurd naar zijn baas..... Met als gevolg dat wij vandaag een aangetekende brief kregen dat het hun verrast en spijt dat wij schijnbaar niet met hun in zee willen gaan (schijnbaar?? wij willen gewoon niet!!) en dat we de order op zich wel kunnen anuleren maar dat dat dan wel 45 % van de order kost, dwz 9000,-- Euro.
Mijn vriend is nu met ze aan het bellen om duidelijk te maken dat wij allang nee hebben gezegd en dat men. Kollen toch echt iets fout heeft gedaan.
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe kom je hiervanaf?
Een mondelinge overeenkomst moet men zich toch aan houden. Die vent had beloofd de papieren thuis te houden totdat wij besloten hadden....
Echt, Exacta nooit meer!!!

mw

Re: EXACTA Kunststofkozijnen

Ongelezen bericht door mw »

Ook wij hebben vanavond een verkoper van Exakta "op de koffie" gehad.
Het was inderdaad een type gladde autoverkoper, maar hij was niet agressief en dramde ook niet. Ik kon wel aan zijn gezicht zien dat hij het niet leuk vond dat we zeiden erover na te willen denken.
Wat inderdaad opviel is dat hij inderdaad bijna direct over hun financieringsplan begon, terwijl ik daar nog niet over na had gedacht, wij wilden gewoon informatie hebben, stalen zien en een prijsindicatie. Dan beslissen wij of we het geld er voor over hebben of niet. De prijs zou voor ons rond de 15.000 euro liggen. Ik schrok daarvan, maar mijn man vond het wel reeel omdat er veel glas voor nodig (is het betreft 1 deur 2 grote ramen en 3 smalle hoge ramen) dat zou ons metto 36 euro p/maand kosten. Toen ik vroeg hoelang die termijn zou zijn, kreeg ik een vaag ontwijkend antwoord. Later vroeg mijn man het weer en toen kwam hij met 22 jaar (!) maar als we onze hypotheek zouden oversluiten of nieuwe rentebepaling zouden krijgen, dan konden we deze financiering er zo bij op gooien. Ik vond het vreemd, want je weet toch nooit hoe je financiele situatie in de toekomst zal zijn? Ik moet eerlijk zeggen daar zit het bij op vast, want de verkoper was een prima jongen en het stalen die hij mee had genomen zagen er goed uit qua kwaliteit. Maar dit alles gelezen hebbende hebben we besloten om ervan af te zien. Dus volgende week zullen we ze afbellen.

Gesloten