LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feenstra heeft bizar slechte service

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
tom.drijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2018 17:51

Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door tom.drijver »

Feenstra houdt mensen aan een 2 jarig contract terwijl je verhuist.

Dat wil zeggen dat indien je naar bv een appartement verhuist met een VVE je het contract ook niet kunt opzeggen.

De VVE heeft collectief wat geregeld en dus kun je het service contract niet meeverhuizen.

Feenstra laat het gehele contract gewoon doorlopen.

Klantenservice toont geen begrip en antwoord alleen met standaard bewoordingen .

Zijn er meer mensen met slechte ervaringen ?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Elk bedrijf houdt je aan je contract. Voor een contract hebben er twee getekend en beiden hebben zich aan een contract te houden. Zo vreemd is dat niet.
Dat heeft verder niets met goede of slechte service te maken.
Goede service betekent niet dat een contract niet nageleefd hoeft te worden. Ik heb mijn bedenkingen bij Feenstra, maar dit geldt voor elke Firma.
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 01 dec 2018 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door sylvesterb »

tom.drijver schreef:
01 dec 2018 17:57
Feenstra houdt mensen aan een 2 jarig contract terwijl je verhuist.
Lijkt me logische, je krijgt een bepaald tarief voor die 2 jaar en jij maakt de keuze om te verhuizen. Noem dit geen "bizar slechte service" maar gewoon zoals je zou verwachten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door renewouters »

Feenstra kan er toch niks aan doen dat jij een appartement koopt waar de VVE zaken collectief heeft geregeld?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Feenstra is verre van mijn favoriet, maar hierin hebben ze groot gelijk.

Misschien wil de koper van uw huis het contract wel overnemen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door Moneyman »

tom.drijver schreef:
01 dec 2018 17:57
Feenstra houdt mensen aan een 2 jarig contract terwijl je verhuist.

Dat wil zeggen dat indien je naar bv een appartement verhuist met een VVE je het contract ook niet kunt opzeggen.

De VVE heeft collectief wat geregeld en dus kun je het service contract niet meeverhuizen.

Feenstra laat het gehele contract gewoon doorlopen.

Klantenservice toont geen begrip en antwoord alleen met standaard bewoordingen .

Zijn er meer mensen met slechte ervaringen ?
Toch grappig dat het “bizar slechte service” is als je je gewoon aan de afspraken houdt.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

tom.drijver schreef:
01 dec 2018 17:57
Zijn er meer mensen met slechte ervaringen ?
Die zijn er ongetwijfeld. Maar om nu te zeggen dat een bedrijf, die zich netjes aan de overeenkomst houdt, een slechte service geeft???

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door witte angora »

Slechte ervaringen zeker. Hier zijn ze door de wbv in no-time de deur uitgewerkt toen bleek dat er in mijn appartement al jarenlang, ondanks geregelde controle, een co2 lekkage was doordat de afvoerleiding niet goed dicht was.

Maar dat heeft niks te maken met het feit dat je een contract van 2 jaar hebt afgesloten waar ze zich aan houden. Tip: kun je het eventueel afkopen? Of, wat Lady1234 ook al heeft geopperd, het contract overzetten op naam van de nieuwe bewoners?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door 16again »

Je kunt je allereerst afvragen, of een onderhoudscontract van 2 ipv 1 jaar onredelijk bezwarend is.
En waarom het contract niet afgekocht kan worden. Dat kost nog steeds een vergoeding over de hele contractsperiode, maar deze is lager dan de normale maandelijkse kosten, omdat Feenstra geen storingen meer hoeft te verhelpen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:
02 dec 2018 08:56
Je kunt je allereerst afvragen, of een onderhoudscontract van 2 ipv 1 jaar onredelijk bezwarend is.
En waarom het contract niet afgekocht kan worden. Dat kost nog steeds een vergoeding over de hele contractsperiode, maar deze is lager dan de normale maandelijkse kosten, omdat Feenstra geen storingen meer hoeft te verhelpen.
Waarom zou dit contract onredelijk bezwarend kunnen zijn?
En Feenstra hoeft geen storingen meer te verhelpen, maar ze moeten wel hun personeel en andere vaste lasten betalen. En dat wordt gedimensioneerd o.a. op basis van de hoeveelheid servicecontracten.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door 16again »

BW6:
Artikel 237
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding
k. dat voor een overeenkomst als bedoeld in artikel 236 onder j of p respectievelijk q een duur bepaalt van meer dan een jaar, tenzij de wederpartij na een jaar de bevoegdheid heeft de overeenkomst te allen tijde op te zeggen met een opzegtermijn van ten hoogste een maand;

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dus als je terecht je zin niet krijgt, heeft een bedrijf een slechte service?

BL2
Berichten: 4832
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door BL2 »

"Onredelijk bezwarend", dat is grappige ! Eerst zelf akkoord gaan met het contract voor twee jaartjes, en het dan zien als een groot bezwaar.
Juridisch geneuzel van het ergste soort.
Absoluut geen fan van Feenstra, maar nu ben ik het zomaar met ze eens.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, blijkbaar hoeft niemand zich aan een contract te houden als het langer duurt dan één jaar. Je vraagt je af, hoe het dan kan dat men nog steeds meerjarige contracten kan afsluiten voor bijvoorbeeld het leveren van energie, of telefoonabonnementen, of tv of iets dergelijks.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
02 dec 2018 12:25
"Onredelijk bezwarend", dat is grappige ! Eerst zelf akkoord gaan met het contract voor twee jaartjes, en het dan zien als een groot bezwaar.
Juridisch geneuzel van het ergste soort.
Dat kun je juridisch geneuzel noemen, ik schaar het simpelweg onder consumentenbescherming, wat de wetgever hier beoogt heeft.
""eerst zelf accooord gaan….."
Een handtekening van de consument onder het contract met die voorwaarden heeft geen invloed op de afweging of het beding onredelijk bezwarend is.
Het is aan de gebruiker van die voorwaarden (Feenstra dus) om te weerleggen dat deze voorwaarde niet onredelijk bezwarend is.


Dat kan door aan te tonen dat forse korting of welkomstgeschenk verstrekt is

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door Moneyman »

@TS: over wat voor contract hebben we het eigenlijk? En waarom heb je voor een tweejarig abonnement gekozen?

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ik vind het ook best gek... Ik heb zelf een autoverzekering bij Promovendum, gaat ook per jaar... Hier heb ik destijds over gebeld, aangezien de meeste verzekeringen dagelijks op te zeggen zijn. Maar zij waren toch de goedkoopste, dus heb voor hun gekozen. Ik heb wel gevraagd wat er gebeurt als ik mijn auto tussentijds zou verkopen; contract wordt beëindigd, want een auto die je niet hebt kun je niet verzekeren.

Ik vind dit vergelijkbaar, als TS verhuist heeft hij geen onderhoud meer nodig, hij woont niet eens meer in het huis waar het onderhoudscontact plaatsvind. Betekent dit dan ook dat TS kan bellen met Feenstra om onderhoud te laten doen in het oude huis? Desondanks er een nieuwe bewoner is? Want Feenstra TS aan het contract, dus kan TS dat ook bij Feenstra doen?

In dat geval zou ik proberen het contract over te laten nemen door de nieuwe bewoners, of voor een kleine prijs aan de bewoners aangeven dat het onderhoud tot einde contract nog plaatsvind door Feenstra.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De vergelijking met een autoverzekering klopt niet, want een auto moet u verplicht verzekeren. Een onderhoudscontract, voor wat dan ook, sluit men vrijwillig af.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zult u de witte raaf onder de klanten van Feenstra zijn. :lol:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Feenstra heeft bizar slechte service

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Behalve als snuffel de directeur van Feenstra is.

Gesloten