LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feenstra (NUON) laat klanten 36 uur in vrieskoude zitten

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
wendyhk
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2009 22:03

Feenstra (NUON) laat klanten 36 uur in vrieskoude zitten

Ongelezen bericht door wendyhk »

Het vroor vannacht 10 graden onder nul. Vanochtend om 9u werd ik wakker en mijn verwarming en warm water deden het niet. Ik belde elke paar uur Feenstra (onderdeel NUON), waarop ze iedere keer zeiden dat ik zou worden teruggebeld door een monteur. Nu, 's Avonds om 22u zit ik inmiddels in een vriezend huis en belde ik voor de vijfde keer die dag. De servicemedewerker zei toen dat ze geen enkele melding van mij kon vinden in het systeem.

Ik ga dus dadelijk in mijn huis, waar het inmiddels bijna vriest, slapen.
Ik heb hemel en aarde bewogen aan de lijn, maar de medewerkster zei alleen maar 'helaas, maar er zijn geen monteurs meer op pad'.

Ik kan alleen maar vrezen voor andere mensen (met name ouderen!) die dit ook overkomt.

stofzuigertje

Re: Feenstra (NUON) laat klanten 36 uur in vrieskoude zitten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heeft U een schoonmaak of onderhouds + storingen contract?

Bij alleen onderhoud moet je rustig je beurt afwachten, met storingen service moeten ze binnen 24 uur komen.

Mensen die niets hebben staan nog verder achteraan en mijn vraag is dus, wat heeft U voor contract?

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Feenstra (NUON) laat klanten 36 uur in vrieskoude zitten

Ongelezen bericht door wolk4life »

buiten dat contract even om dr is in de avond zowiezo een storings monteur aann t werk bij feenstra!!!

mijn vriend is een tijd ingehuurd door feenstra en die reed toch echt 1x in de week een storingsavond ook... Maar die hoorde altijd van veel klanten waar hij dan kwam dat ze lang hadden moeten wachten of dat ze al tig x na de ketel zijn komen kijken in korte tijd...

De organisatie is ver te zoeken 1 van de redenen dat me vriend ook weg gegaan is daaro. die houd niet van half werk

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Feenstra (NUON) laat klanten 36 uur in vrieskoude zitten

Ongelezen bericht door roberto1977 »

fijn he zo goedkoop contract

ernst61
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2010 12:20

Re: Feenstra (NUON) laat klanten 36 uur in vrieskoude zitten

Ongelezen bericht door ernst61 »

Zo ook mijn moeder! Een dame op leeftijd van 86 jaar. De ketel was uitgevallen maar na herhaaldelijk bellen met Feenstra verwarming werd haar gemeld dat zij alleen geholpen kon worden dat wanneer zijn de waterdruk kon overleggen en de reset knop op de cv-ketel zou hebben ingedrukt. De waterdruk is geen probleem, alleen de resetknop die kon zij niet vinden. Een buurman gevraagd ook die kon de knop niet vinden. kortom geen service monteur!

Na twee dagen bellen is uiteindelijk de brandweer langs gekomen die bemiddeld hebben om een monteur van Feenstra op de stoep te krijgen. Dat is uiteindelijk gelukt inmiddels waren waterleidingen en cv-leidingen bevroren. Maar de monteur moest helaas ook vast stellen dat er geen reset knop op de cv-ketel zit en dat ook het indrukken van de resetknop geen oplossing zou hebben geboden. De vier jaar ouden ketel was namelijk zodanig vervuild, dat de ventilator en de lucht inlaat zodanig waren vervuild dat de ketel als gevolg van de beveiliging verdere dient weigerde.
De wijze waarop Feenstra met klanten omgaat is beneden alle peil en de arrogantie daarbij is ongepast. Misschien dat ze eerst maar een hun inspanningsverplichtingen moeten gaan nakomen.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Feenstra (NUON) laat klanten 36 uur in vrieskoude zitten

Ongelezen bericht door rattaplan »

volgens mij speelt in veel gevallen ook wel mee dat de keteleigenaren het niet zo nauw nemen (vaak degenen zonder sevicce contract) met het onderhoud van de ketel. Zoals bij de laatste post van Ernst 61. Vier jaar dusdanig vervuild en daar kom je nu pas achter. (zonder tussentijds onderhoud?)

Dan is het ook wel een beetje vragen om problemen lijkt mij. Om daar nu Feenstra van de schuld te geven tja.

Wilibald
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mar 2009 22:51

Re: Feenstra (NUON) laat klanten 36 uur in vrieskoude zitten

Ongelezen bericht door Wilibald »

Had er vandaag ook weer 2. Al 4 jaar geen onderhoud, en nu paniek.
Alleen noodzakelijke problemen opgelost, en gemeld dat er een afspraak voor onderhoud gemaakt moet worden, anders de ketel er na een maand of 3 weer mee stopt.

scheepje72
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2010 20:19

Re: Feenstra (NUON) laat klanten 36 uur in vrieskoude zitten

Ongelezen bericht door scheepje72 »

Mensen bezuinigen op zulke dingen, hij doet het toch!.

Wij werken voor een woningstichting in rotterdam en hebben ca 5000 ketels in onderhoud.
Deze woning stichting heeft een onderhoudsperiode voor gesloten cv ketels van 1x per 3 jaar(fabrikant zegt 1x per jaar).open toestellen 1x per 18 maanden.
Wij moeten alle storingen binnen 8 uur oplossen dit is mogelijk omdat er een grote voorraad toestel onderdelen aanwezig is.
Daarnaaste speelt ook het fabrikaat cv ketel een belangrijke factor in het betrouwbaar zijn, AGPO is er 1 die dit NIET waarmaakt, deze geven 95% van de storingen.Verder zijn er REMEHA,AWB,NEFIT aanwezig hier is bijna geen omkijken naar, helaas vormen deze merken nog steeds de ondertoon bij deze Woningstichting.

Oplossing als iedereen een goede cv ketel koopt en hem onderhoud geeft dan is het een stuk warmer in nederland. 8)

turija
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2010 15:38

Re: Feenstra (NUON) laat klanten 36 uur in vrieskoude zitten

Ongelezen bericht door turija »

Beste Mensen,

Is het nieuw dat het bij Feenstra zo slecht geregeld is...
In mijn vrienden kring hoor je niets anders,oudere bewoners drie dagen in de kou laten zitten? voor de meeste onder ons misschien iets onbegrijplijks maar voor Feenstra blijkbaar normaal.

Er zijn zat andere bedrijven die het wel goed doen!

snake25
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:15

Re: Feenstra (NUON) laat klanten 36 uur in vrieskoude zitten

Ongelezen bericht door snake25 »

Beste mensen,

Er is haast geen enkel bedrijf die landelijk klanten heeft zich heeft kunnen waar maken met betrekking tot het snel afhandelen van storingen.
Ik ben namelijk zelf service monteur wat betreft cv ketels en in jaren hebben we nog nooit zoveel gladheid op de weg gehad als afgelopen periode waardoor de reistijd van klant tot klant verdubbelden.
Doordat er meer reistijd was om ergens te komen werden klanten minder snel geholpen.
Daarnaast leek het wel of veel klanten zich verveelden om de meest onzinnige dingen te bellen die helemaal niet urgent waren.
Hierdoor bleven mensen die echt in de kou zaten langer wachten.
Er werd gemiddeld 70 tot 90 uur in de week gewerkt om zoveel mogelijk mensen in de warmte te helpen.

Weet u wie uiteindelijk dit probleem heeft veroorzaakt?????
Dat is het fijne kabinet die de ouderwetse lts om zeep heeft geholpen en er steeds minder jongeren de techniek in stroomden.
Landelijk is er alleen in de klein metaal sector al 50 duizend mensen te kort en dit zal de komende jaren alleen nog maar erger worden.

ariadne
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mar 2006 12:52

Re: Feenstra (NUON) laat klanten 36 uur in vrieskoude zitten

Ongelezen bericht door ariadne »

:x Er is nog steeds niets nieuws onder de zon bij Feenstra (Nuon) het ringeloren van klanten en niet nakomen van afspraken is nog steeds aan de orde van de dag!

Sinds halverwege 2009 heb ik een Warmte Garantie contract bij Feenstra. Elke 3 maanden schreven zij dus 31,40 euro af, want ik ben ook nog lid van Eigen Huis.Terwijl ik onlangs ziek was begaf ’s morgens vroeg de verwarming het. De storingsdienst van Feenstra gebeld, maar er kwam die dag geen monteur. Omdat ik door mijn ziekte de nacht niet kon doorbrengen in een totaal afgekoeld huis, heb ik die bij familie doorgebracht. De volgende dag nog steeds geen taal of teken van Feenstra. Omdat de situatie onhoudbaar werd, een plaatselijke installateur gebeld die de situatie begreep, onmiddellijk kwam en het probleem in nog geen 10 minuten oploste. Ik leefde weer in een warm huis. Vervolgens liet Feenstra weten dat ook deze 2e dag de monteur pas aan het einde van de dag zou komen. Toen zij hoorden dat het niet meer nodig was en waarom niet, kreeg ik de woedende reaktie: omdat u een ander aan de CV heeft laten zitten brengen wij u de eerstvolgende onderhoudsbeurt weer volledig in rekening, dat wordt niet betaald uit het geld dat wij dus al op voorhand van u hebben ontvangen!
Omdat ik vind dat een dergelijke “strafmaatregel” neerkomt op gewone diefstal en de Algemene Voorwaarden van Feenstra (Nuon) niet voorziet in deze handelwijze heb ik schriftelijk en aangetekend een brief gestuurd naar het hoofdkantoor in Drachten t.a.v. mw.Terpstra van Contractbeheer, waarin ik wegens het niet nakomen van het onderhoudscontract en het leveren van een wanprestatie, de op voorhand reeds geïnde bedragen terugvorder (122,90 euro) en het onderhoudscontract per zo spoedig mogelijk opzeg.
Ik kreeg een briefje terug van een bijkantoor in Eindhoven, waarin de opzegging werd bevestigd, maar de terugvordering van het geld dat zij niet voor de in het contract afgesproken werkzaamheden wilden inzetten, totaal werd doodgezwegen.
Op een 2e brief van mij d.d. 27 november j.l. waarin ik nogmaals de terugvordering beargumenteer en nogmaals een termijn stel voor de terugbetaling werd totaal niet gereageerd. Er werd dus ook niet ontkend dat ik recht heb op teruggave van mijn geld.
Mijn mening over Feenstra?
Ik vind het incapabele schurken en dieven van mijn portemonnaie!

Gesloten