Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
HeusMaarssen68
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2021 11:37

Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door HeusMaarssen68 »

Feiken Verwarming
Ook wij hebben zeer slechte ervaringen met Feiken. Ze hebben in juli 2020 een nieuwe Atag ketel geïnstalleerd. Na een maand kregen we regelmatig op de display van de thermostaat een melding dat er sprake was van drukverlies. Contact opgenomen met Feiken. Ik kreeg te horen dat dit normaal was bij een nieuwe ketel. Om de twee weken moest de ketel worden bijgevuld. Toch maar weer gebeld. Een monteur kwam langs en die constateerde dat het expansievat bij aanleg van de nieuwe ketel op een verkeerde leiding was aangelegd. Het expansievat werd door de monteur alsnog op de juiste leiding aangelegd. Probleem verholpen aldus de monteur. Maar helaas bleef het probleem met drukverlies. Weer een monteur erbij gehaald. Die vertelde dat er mogelijk ergens een lekkage zou kunnen zijn. Hij ontdekte in de convectorput een klein plasje water. Koppelingen aangedraaid en een dikke vette rekening van € 122,50 die ik moest betalen (voorrijkosten en arbeidsloon). Ondanks het feit dat ik een onderhoudscontract heb afgesloten.
Maar het probleem met het drukverlies bleef. Toen maar op eigen kosten een lekdetectie bedrijf ingeschakeld. Deze constateerde dat er lekkage was in alle drie de convectorputten. De deskundige gaf aan dat dit mogelijk ontstaan zou kunnen zijn door het verkeerd aansluiten van het expansievat. De convectorput die door Feiken was gemaakt, vertoonde dus nog steeds gebreken.

Inmiddels heb ik geen vertrouwen meer in Feiken. De directeur/eigenaar een aantal keren aan de telefoon gehad. Zeer onplezierig (agressieve toon).

Nu wil ik van het onderhoudscontract af. Nu blijkt Feiken een onderhoudsabonnement af te sluiten voor minimaal 2 jaar. Abonnementen met een contractperiode van maximaal 1 jaar kennen ze niet. Juridisch mag dit helemaal niet.

Omdat ik echt van dit bedrijf af wil, ben ik akkoord gegaan met de afkoop van het abonnement. Ik heb hier een voorstel voor ontvangen. Bedrag direct overgemaakt en nu blijkt dat ze een type fout hebben gemaakt en nog meer moet betalen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zijn verschillende soorten onderhoudscontracten. Van alleen geldig voor de ketel tot aan alle verwarmingspunten. U geeft niet aan welk onderhoudscontract u hebt, er valt dus niet te beoordelen of u onterecht moest betalen.
Wanneer zijn de convectorputten geïnstalleerd? U geeft wel aan dat de ketel uit 2020 komt, maar waren er met de oude ketel ook problemen?
En dat de lekkage mogelijk een gevolg is van de verkeerd aangesloten expansievat is helaas niet voldoende bewijs om aan te tonen dat het ook daadwerkelijk daar door komt.

U verteld een hoop in uw topic, maar eigenlijk ook weer niets. Wellicht helpt het voor u om stoom af te blazen, maar elke onderbouwing ontbreekt.

sake1987

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door sake1987 »

HeusMaarssen68 schreef:
23 mar 2021 11:44
Omdat ik echt van dit bedrijf af wil, ben ik akkoord gegaan met de afkoop van het abonnement. Ik heb hier een voorstel voor ontvangen. Bedrag direct overgemaakt en nu blijkt dat ze een type fout hebben gemaakt en nog meer moet betalen.
Dus het probleem is opgelost met wederzijdse toestemming.
Dan is dit dus een afreageer topic en geen vraag?

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door Har45 »

Op de site van klantenvertellen.nl geeft het bedrijf een fatsoenlijke response op uw klacht.

Link : https://www.klantenvertellen.nl/reviews ... et&lang=nl

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Hoi, je reageert blijkbaar uit emotie. Misschien is het handig om tot 10 te tellen en contact op te nemen met het bedrijf. Misschien kan je ook dit bericht laten verwijderen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Het is helemaal niet nodig om de eerste 2 jaar een onderhoudscontract te hebben.
U heeft 2 jaar garantie op de cv ketel.
De servicecontracten worden dus pas na 2 jaar afgesloten.

sake1987

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door sake1987 »

Kolibrie schreef:
24 mar 2021 13:07
Het is helemaal niet nodig om de eerste 2 jaar een onderhoudscontract te hebben.
U heeft 2 jaar garantie op de cv ketel.
De servicecontracten worden dus pas na 2 jaar afgesloten.
De garantie geldt voor de ketel, als ik het stukje lees hier door Har 45 geplaatst zit de fout in het bestaande leiding systeem en dat valt niet onder de garantie.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door Moneyman »

sake1987 schreef:
24 mar 2021 13:10
Kolibrie schreef:
24 mar 2021 13:07
Het is helemaal niet nodig om de eerste 2 jaar een onderhoudscontract te hebben.U heeft 2 jaar garantie op de cv ketel.De servicecontracten worden dus pas na 2 jaar afgesloten.
De garantie geldt voor de ketel, als ik het stukje lees hier door Har 45 geplaatst zit de fout in het bestaande leiding systeem en dat valt niet onder de garantie.
Die leidingsystemen vallen evenmin onder het servicecontract.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door Kolibrie »

sake1987 schreef:
24 mar 2021 13:10
Kolibrie schreef:
24 mar 2021 13:07
Het is helemaal niet nodig om de eerste 2 jaar een onderhoudscontract te hebben.
U heeft 2 jaar garantie op de cv ketel.
De servicecontracten worden dus pas na 2 jaar afgesloten.
De garantie geldt voor de ketel, als ik het stukje lees hier door Har 45 geplaatst zit de fout in het bestaande leiding systeem en dat valt niet onder de garantie.
Natuurlijk geldt het servicecontract niet voor de cv leidingen. Het gaat er mij om dat de TS kennelijk nu al verplicht een 2 jarig servicecontract voor de cv ketel heeft moeten afsluiten.

sake1987

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door sake1987 »

fonsflons schreef:
24 mar 2021 13:56
Vaak zit er korting in de aanschaf verwerkt indien er een onderhoudscontract afgesloten wordt. Hoe langer het contract hoe hoger de korting op de installatie zelf. Logisch ook daar deze installaties de eerste jaren eigenlijk nooit iets mankeren.
Dat doen tegenwoordig bijna alle bedrijven,
Ketel aanbieden met 2 jarig service contract.
Je kan hem ook zonder kopen, maar dan betaal je meer voor de ketel.
Is een systeem om de klant alvast binnen te krijgen voor onderhoud.

Heusmaarssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2021 14:47

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door Heusmaarssen »

Het betreft hier een contract voor onderhoud van de ketel. Feiken biedt aan consumenten alleen contracten aan voor een minimale periode van 2 jaar. Ze kennen geen contracten voor een periode van 1 jaar. Dit is wettelijk niet toegestaan.

Daarnaast was er een probleem bij het installeren van de ketel. Het expansievat was op een verkeerde leiding aangesloten. Vind is voor een professioneel bedrijf toch wel bizar.

Omdat het drukverlies na de installatie van de ketel bleef, constateerde Feiken dat een koppeling van de convectorput lekte. Dit zou de oorzaak zijn van het drukverlies. Ze hebben de koppeling toen aangedraaid. Probleem zou hiermee verholpen zijn. Helaas bleven de problemen. Het lekdetectiebedrijf dat ik daarna inschakelde, constateerde in alle drie convectorputten lekkage. Ook de convectorput die door de monteur van Feiken zogenaamd was gerepareerd.

Omdat ik van dit bedrijf af wil, ben ik akkoord gegaan met afkoop van het abonnement. Na mijn akkoord direct het geld aan Feiken overgemaakt. Nu blijken ze achteraf een rekenfout gemaakt te hebben. 5 euro te weinig berekend. Schakelen ze ook nog een incassoburo in. Gelukkig heeft het incassoburo aangeven dat Feiken ongelijk heeft en er in z’n geheel geen sprake is van een openstaande factuur.

sake1987

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heusmaarssen schreef:
13 mei 2021 19:43
Het betreft hier een contract voor onderhoud van de ketel. Feiken biedt aan consumenten alleen contracten aan voor een minimale periode van 2 jaar. Ze kennen geen contracten voor een periode van 1 jaar. Dit is wettelijk niet toegestaan.
Als u dit weet, waarom sluit u dan dit contract af?

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Die twee jaar is gewoon een wassen neus. Gok dat ze na installatie in de eerste twee jaar ook maar een keertje langs komen. Maar als je weet dat twee jaar niet is toegestaan zou ik er ook niet mee in zee gaan.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door de auditu »

HeusMaarssen68 schreef:
23 mar 2021 11:44
Een monteur kwam langs en die constateerde dat het expansievat bij aanleg van de nieuwe ketel op een verkeerde leiding was aangelegd. Het expansievat werd door de monteur alsnog op de juiste leiding aangelegd.
Ik begrijp niet dat het expansievat, na plaatsen van de nieuwe ketel, ineens op de verkeerde leiding is aangesloten. Eerder denk ik aan een defect expansievat.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waarom zou je, als je dat al zou willen, geen twee-jarig contract afsluiten? Hoezo wettelijk verboden?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Feiken Verwarming, slechte service en komt haar afspraken niet na!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als ik het verhaal mag geloven, gaat er een hoop mis.

Je hebt garantie van 2 jaar. Waar is die gebleven?


Ik denk dat het verstandig is om contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering, of met www.juridischloket.nl .

Ik twijfel of je de koop kunt ontbinden, ik denk dat je iets te weinig problemen mee hebt. Wel kunnen hun kijken wat garantie werkzaamheden zijn, en of de betaalde rekeningen terecht zijn.

Hou wel rekening mee dat het probleem niet binnen een week opgelost is.

Gesloten