LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Funderingsherstel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Funderingsherstel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja en dat lage bedrag is dus NUL. En je hebt dan zelfs nog een stukje van de loonheffingskorting over om te gebruiken bij je pensioen, zodat je van de ingehouden loonheffing daarop, weer een deel van terug krijgt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Funderingsherstel

Ongelezen bericht door kweenie »

rmfs66 schreef:
09 nov 2020 22:12
Teunbosseman schreef:
09 nov 2020 17:09

*zucht *

Gaat niet om de regels, gaat erom dat TS ( en ik ook ) vinden dat dit soort herstel werkzaamheden onder 9% btw horen te vallen ipv 21%

Is gewoon een mening niets meer of minder.
Inderdaad, het zijn de regels maar die regels zijn naar onze mening niet rechtvaardig, de ene betaalt 9% btw voor het mooier maken van zijn huis (stukadoren, schilderen) en de andere betaalt 21% voor verplicht/noodzakelijk onderhoud, waarom deze verschillen?
Omdat het doel van de lagere BTW niet is om de huiseigenaren te subsidiëren, maar om de werkgelegenheid van een bepaalde groep mensen te verbeteren. Dat effect is er vooral bij werkzaamheden die mensen anders zelf zouden doen of eventueel uitstellen. En dus niet bij verplicht/noodzakelijk onderhoud dat toch al uitbesteed zou worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Funderingsherstel

Ongelezen bericht door kweenie »

Teunbosseman schreef:
09 nov 2020 17:09

Gaat niet om de regels, gaat erom dat TS ( en ik ook ) vinden dat dit soort herstel werkzaamheden onder 9% btw horen te vallen ipv 21%

Is gewoon een mening niets meer of minder.
Het is prima om die mening te hebben. Maar er zijn dus een hoop mensen (een ook de politiek) met een andere mening.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Funderingsherstel

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kweenie schreef:
10 nov 2020 10:32
Teunbosseman schreef:
09 nov 2020 17:09

Gaat niet om de regels, gaat erom dat TS ( en ik ook ) vinden dat dit soort herstel werkzaamheden onder 9% btw horen te vallen ipv 21%

Is gewoon een mening niets meer of minder.
Het is prima om die mening te hebben. Maar er zijn dus een hoop mensen (een ook de politiek) met een andere mening.

En evenveel met de tegengestelde mening. Zo makkelijk roepen dat oh oh oh wat hebben woon eigenaren veel voordelen en oh oh oh wat zijn huurders toch slecht af.

Ik blijf inderdaad bij mijn mening dat dit soort groot onderhoud onder het 9% dient te vallen. Roepen in de woestijn ben ik bang maar dat zij dan maar zo.

Gesloten