Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
sjoukeheddema
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2021 11:37

Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoukeheddema »

Een tijdje terug in zee gegaan met VSD Isolatie (gevestigd in Leeuwarden en Groenekan) voor dakisolatie. Biechten een verhaal op dat er genoeg vierkante meters zijn en dat hun HR+++ EPS parels een minimale isolatiewaarde van 3,5RD hebben. Uiteindelijk is de subsidieaanvraag door de RVO (Rijksoverheid) afgewezen omdat de isolatiedikte niet voldoende was waardoor ik een bedrag van €2.900 misloop.

U begrijpt het al: VSD Isolatie doet he-le-maal niets, reageert niet op emails om het probleem op te lossen. Uiteindelijk laat ik alles voorkomen bij de rechter.

Op Facebook, Google en Klantenvertellen zijn de recensies ook niet mals en dit gedoe is zo'n driekwart jaar geleden begonnen, net voordat ik met hen in zee ben gegaan.

Ik wil daarom ook iedereen waarschuwen voor dit bedrijf, ga niet met hen in zee. Ze hebben certificaten op hun website staan maar daar zijn ze niet eens bij aangesloten.

Verder wilde ik informeren of er meer mensen gedoe hebben (gehad) met dit bedrijf.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Succes bij de rechter. Laat ons de afloop weten?

sjoukeheddema
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2021 11:37

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoukeheddema »

Goedemorgen snuffel1, dank voor uw reactie. Ik heb naast het dakisolatie (via VSD) ook de kruipruimte laten isoleren waardoor ik 2 energiebesparende maatregelen had en dit kon aanbieden bij de RVO. Hiervan was ik destijds op de hoogte.

V.w.b. Bouwend Nederland, VSD is hier nog wel lid van, maar Bouwend Nederland is een dialoog gestart met hen over een mogelijk royement. Vooralsnog staan ze geregistreerd. Bouwend Nederland is op de hoogte van mijn verhaal.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

u eist bij de rechter ook het misgelopen subsidie geld van hen neem ik aan?

sjoukeheddema
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2021 11:37

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoukeheddema »

Hawk-Eye schreef:
05 aug 2021 09:07
u eist bij de rechter ook het misgelopen subsidie geld van hen neem ik aan?
Goedemorgen Hawk-Eye,

de kosten voor de isolatie was bij VSD €2.764 euro, via de subsidieregeling zou ik in totaal een €2.900 euro terug krijgen van de RVO (ik heb 2 energiebesparende maatregelen genomen).

Mijn sterke voorkeur is om de €2.900 euro terug te ontvangen via de rechtbank, dat is het bedrag waar ik 'lekker voor ben gemaakt', maar VSD mag mij het factuurbedrag ook overmaken. Kosten rechtbank, griffie etc. zie ik ook graag vergoed (mits dat niet zo is en ik daar geld op ga verliezen).

sake1987

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zoals snuffel 1 al zegt, de subsidie is hoger dan de nota.
Neem aan dat de subsidie verstrekker de nota wil zien.

sjoukeheddema
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2021 11:37

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoukeheddema »

snuffel1 schreef:
07 aug 2021 09:37
Het enige wat u zou kunnen doen is de overeenkomst ontbinden op basis van dwaling maar dat houdt wel in dat VSD de dakisolatie ongedaan mag maken want daar heeft VSD het recht toe. De dakisolatie koste 2.764 euro en u zou daar 2.900 euro subsidie voor ontvangen maar het subsidie bedrag is hoger dan de dakisolatie heeft gekost en kan in mijn optiek niet de bedoeling van een subsidie zijn.
Ik heb 2 energiebesparende maatregelen via 2 aangesloten bedrijven genomen waarbij ik in totaal voor plm. 4600 euro heb geïnvesteerd. Van deze 4600 euro zou ik volgens de RVO 2900 euro terug krijgen.

sjoukeheddema
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2021 11:37

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoukeheddema »

sake1987 schreef:
07 aug 2021 10:01
Zoals snuffel 1 al zegt, de subsidie is hoger dan de nota.
Neem aan dat de subsidie verstrekker de nota wil zien.
Klopt. Ik heb 2 energiebesparende maatregelen via 2 aangesloten bedrijven genomen waarbij ik in totaal voor plm. 4600 euro heb geïnvesteerd. Van deze 4600 euro zou ik volgens de RVO 2900 euro terug krijgen.

Ik heb de RVO alle bescheiden destijds toegezonden en het is achteraf fout gegaan door de dikte van de isolatie.

sake1987

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door sake1987 »

sjoukeheddema schreef:
10 aug 2021 09:45
sake1987 schreef:
07 aug 2021 10:01
Zoals snuffel 1 al zegt, de subsidie is hoger dan de nota.
Neem aan dat de subsidie verstrekker de nota wil zien.
Klopt. Ik heb 2 energiebesparende maatregelen via 2 aangesloten bedrijven genomen waarbij ik in totaal voor plm. 4600 euro heb geïnvesteerd. Van deze 4600 euro zou ik volgens de RVO 2900 euro terug krijgen.

Ik heb de RVO alle bescheiden destijds toegezonden en het is achteraf fout gegaan door de dikte van de isolatie.
duidelijk

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat staat er precies in de offerte van VSD en wat is er daadwerkelijk aangebracht? De RVO heeft een zeer gedetailleerde lijst van maatregelen waarvoor subsidie mogelijk is, inclusief merknaam, productnaam, enz.
Staat uw dakisolatie ook op die lijst?

sjoukeheddema
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2021 11:37

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoukeheddema »

Erthanax schreef:
10 aug 2021 13:17
Wat staat er precies in de offerte van VSD en wat is er daadwerkelijk aangebracht? De RVO heeft een zeer gedetailleerde lijst van maatregelen waarvoor subsidie mogelijk is, inclusief merknaam, productnaam, enz.
Staat uw dakisolatie ook op die lijst?
Goedemiddag Erthanax, volgens offerte én factuur zijn er voor de dakspouw HR+++ EPS parels aangebracht. Dit valt onder het kopje dakisolatie. Ik beschik niet over de naam van de fabrikant van de EPS parels (een vraag die ik elders ook vaak gehoord heb maar niet beantwoorden kan, VSD Isolatie houdt zich hierover ook op de vlakte).

De exacte reden van afkeur is dat het isolatiemateriaal niet voldoet aan de vereiste minimale RD-waarde van 3,5. Op de uitvoerdersverklaring hebben ze aangegeven dat ze de RD-waarde waarborgen en middels de ondertekening staat dit vast. Als achteraf blijkt dat de RVO dit afkeurt zit het bedrijf fout...maar die laat niets horen.

Claarz
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2021 17:02

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door Claarz »

Ik heb zelf ook een tijd geleden een bezwaar ingediend om alsnog subsidie te krijgen. Ik heb van een aantal vrienden ook gehoord dat ze verrast waren dat ze toch niet in aanmerking kwamen voor subsidie, ondanks dat ze twee maatregelen genomen hadden.

Dit is wel extra zuur omdat u wist dat 3,5 Rd waarde moet en het bedrijf niet duidelijk is geweest.

scoutcow
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2021 09:09

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door scoutcow »

Ik heb op dit moment ook een bezwaar lopen. Na meermaals uitgesteld te zijn door RVO zou ik 8 september de definitieve beslissing moeten krijgen. Indien het bezwaar wordt afgewezen volgt zeer waarschijnlijk ook de stap naar de rechter.

We zouden al de kozijnen laten vervangen met HR++ glas. Toen daarnaast dakisolatie als 2e maatregel bekeken, omdat de totale subsidie voor deze maatregelen ongeveer hetzelfde bedrag was als de kosten voor de dakisolatie van VSD.

Los van de uitvoerdersverklaring hebben ze mij ook per e-mail bevestigd dat dit zou voldoen aan de subsidie eisen, aangezien dat voor mij ook een voorwaarde was om deze maatregel uit te laten voeren:
"De isolatiewaarde van deze maatregel is 3.58 dus sowieso boven de 3.5 dus genoeg voor de subsidie."

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Volgens mij kan je alleen claimen dat ze alsnog de isolatie aanbrengen die wel voldoet aan 3,5 isolatiewaarde (want dat is het contract met hen) en dan opnieuw de subsidie aanvragen. Als compromis kan dan dienen: het misgelopen subsidiebedrag aan je betalen, maar dan heb je nog steeds niet de isolatie die is overeengekomen. Kennelijk vind je dat geen minpunt ?

scoutcow
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2021 09:09

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door scoutcow »

Uiteraard is de juiste isolatie ook belangrijk, maar VSD Isolatie is nog steeds van mening dat dit wel degelijk voldoet aan de eisen van de overheid.

Inmiddels is het bezwaar, zoals verwacht, ongegrond verklaard door de RVO.

Contact gehad met VSD Isolatie, die zeggen nog steeds dat, ondanks dat de dikte inderdaad minder is dan wat de overheid zegt dat het moet zijn, ze voldoen aan de minimale isolatiewaarde.
Ze gaan nu langskomen om wat metingen te doen en foto's te maken, hiervan maken ze dan een rapport waarbij ze ook alle specificaties van de gebruikte materialen op zullen nemen om aan te tonen dat het wel voldoet en dus in aanmerking moet komen voor isolatie.

De RVO zegt, ondanks dat het om veel verschillende zaken gaat, dit niet gezamenlijk te willen behandelen. Iedereen zal individueel beroep aan moeten tekenen en dan het rapport wat door VSD opgesteld gaat worden moeten indienen bij de rechtbank.

To be continued.....

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Er kan wel gebruik gemaakt worden van de eerste zaak die bij de rechter gewonnen gaat worden (tegen de overheid dan wel het bedrijf, afhankelijk van de bewijswaarde van het rapport). De anderen kunnen dan verwijzen naar jurisprudentie. De rechtbank doet er verstandig aan de sliert zaken on hold te zetten totdat de eerste is afgerond, gezien de hoeveelheid die op de plank ligt.

scoutcow
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2021 09:09

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door scoutcow »

VSD is zojuist langs geweest voor hun 'rapport' toen ik niet thuis was.

Wat ik heb ontvangen is een foto waarin de dikte van het isolatiemateriaal wordt opgemeten (maar je ziet niet de onderkant van de duimstok, dus zal door rechtbank niet als bewijs worden geaccepteerd).

Ze nog maar eens gevraagd hoe het staat met het rapport dat ze zouden maken...

Afbeelding

sjoukeheddema
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2021 11:37

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoukeheddema »

De advocaat heeft eerdaags een brief verzonden naar VSD Isolatie waarin is aangegeven dat VSD tekort geschoten is. Ik ben een subsidiebedrag misgelopen van plm. 2900 euro voor 2 energiebesparende maatregelen.

We wachten nu af...

GebruikersnaamLuke
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2021 11:43

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door GebruikersnaamLuke »

Ik heb dezelfde ervaring gehad met het bedrijf VSD Isolatie.

Aan mijn woning zijn t.w.v. ruim€7.000 aan isolatiemaatregelen toegepast, namelijk dak en spouwisolatie. Hierbij is de subsidie aanvraag door het RVO afgewezen op grond dat de dikte niet toereikend is.

VSD isolatie is slecht bereikbaar, reageren niet op verzoeken en er wordt geen oplossing overeengekomen.

De volgende stap is naar de rechter stappen en minimaal het subisidiebedrag eisen.

Ik ben benieuwd of iemand van jullie er al in geslaagd is hier uitsluitsel over te krijgen?

Claarz
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2021 17:02

Re: Ga niet in zee met VSD Isolatie: ervaringen?

Ongelezen bericht door Claarz »

Beste Luke, je kan ook bij de overheid bezwaar indienen tegen een afgekeurde subsidie. Als dit al gedaan is, dan kan je inderdaad naar de rechter.

Alleen een punt van aandacht. Je bent zelf verantwoordelijk om je handtekening te zetten onder een juiste offerte. Zo'n isolatiebureau hoeft niet op subsidievoorwaarden te letten. In alle eerlijkheid denk ik dat je claims weinig kans van slagen hebben als niet duidelijk in offertes stond hoeveel Rd-waarde je hebt afgesproken.

Is dit wel duidelijk afgesproken, dan krijg je denk ik wel een positief resultaat. Voor wie meer wil weten, heb net dit filmpje gekeken met alle info op een rij: https://youtu.be/Ncok6dlX6aU

Plaats reactie