LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Rembrandt2810
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2019 14:21

Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door Rembrandt2810 »

Ik ben op zoek naar hulp i.v.m het misgaan van een reparatie aan de garagedeur van mijn moeder door een bedrijf dat haar heeft laten betalen voor alle onderdelen en werkuren (zonder een factuur te leveren) en zonder dat het uiteindelijk is gerepareerd. Haar auto staat dus nog steeds buiten en ze hebben haar 1200 euro lichter gemaakt.
Ze weigeren verder ook nog iets te doen .... Zoiets als jammer maar helaas!
Ik wil vooral een manier om mijn moeder haar geld terug te krijgen. Alleenstaande ouderen als "gerenommeerd" bedrijf op deze manier hun geld afhandig maken is zo ontzettend laf.
Telefonisch contact met ROMASS opnemen is verspilde energie aangezien er per definitie GEEN telefoon door hen wordt opgenomen.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 feb 2019 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor die prijs is een nieuwe deur mogelijk, maar als je betaalde zonder te controleren of het nu wel goed werkte vind ik niet slim, eenmaal betaald word het lastiger....

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als ze de telefoon niet opnemen, hoe is uw moeder dan in contact met hen gekomen?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door Costnix »

Zulke louche figuren komen gewoon aan de deur. Als je niet sl te sterk in je schoenen staat, tuin je er gewoon in.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door thecure »

En toch als je de site bekijkt lijkt het niet een louche bedrijfje te zijn

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze hebben wel aparte algemene voorwaarden. Vooral artikel 15 is heel speciaal.

Het is maar goed dat de moeder van de Ts niet zelf deze vraag heeft gesteld, had haar anders € 5.000 gekost. :oops:

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door thecure »

Whahaha ja echt hè. Wat idioot. Dit zal vast geen stand houden bij de rechter. Ik denk onredelijk bezwarend.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door crazyme »

Lady1234 schreef:
22 feb 2019 19:34
Ze hebben wel aparte algemene voorwaarden. Vooral artikel 15 is heel speciaal.

Het is maar goed dat de moeder van de Ts niet zelf deze vraag heeft gesteld, had haar anders € 5.000 gekost. :oops:
. Overige bepalingen
15.1 De Wederpartij gaat een geheimhoudingsbeding aan met de Leverancier. De Wederpartij zal geen (online) uitspraken doen over de Leverancier. Blijkt
dat de Wederpartij uitspraken heeft gedaan over de Leverancier heeft de Leverancier het recht om een direct opeisbare boete op te leggen ter waarde van €5000,-. Naast de opeisbare boete wordt eventuele gevolgschade verhaald op de wederpartij.
Belachelijk en kansloos.

Dit maakt het bedrijf vanzelf verdacht.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Vindingrijk. Hoe kom je op het idee!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door kokka »

om er een zinnig woord over te kunnen zeggen ben ik wel benieuwd wat ze voor die 1200 euro dan gedaan hebben.
welke deel is arbeidsloon, hoe hoog zijn de voorrij kosten en welke onderdelen zijn er vervangen.
heeft de Monteur ook verteld waarom hij deze onderdelen heeft vervangen, en waarom het nog steeds niet werkt?

Rembrandt2810
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2019 14:21

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door Rembrandt2810 »

Ik ben nog steeds naar een gespecificeerde rekening aan het vragen bij ROMASS.
Ik wil inderdaad ook wel eens weten wat daar allemaal wel en vooral niet gebeurd is voor dat geld 😠😠😠😠

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door criticus2 »

Even heel officieel: dat hoeven ze u niet te geven,u bent voor hen immers geen partij.
Wellicht moet u zich door uw moeder laten machtigen, dan is er geen discussie mogelijk.
(wellicht een goed idee überhaupt, want het is wachten op de volgende fraudeur.. )

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Machtigingen houden geen fraudeurs tegen.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door BL2 »

Die E 1200 gaat uw moeder nooit meer terugkrijgen, er is geen offerte, geen overeenkomst en geen rekening. Als je al contact krijgt met het bedrijf ontkennen ze gewoon dat ze zijn langs geweest. Misschien sturen ze nog een berichtje voor de E 5000,00 ?
Laatst gewijzigd door BL2 op 23 feb 2019 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door Costnix »

Ze hoeven alleen maar op klacht.nl en dergelijke te kijken en zouden een twintigtal keren die 5.000€ proberen op te eisen.

Timmy1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2019 18:46

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door Timmy1988 »

Bij ons hetzelfde monteur heeft meer stuk gemaakt dan gemaakt?? Plus op voorhand betalen?? Geen garantie??? Ze bellen met prive nr?? Als bedrijf?? Maar de nodige stappen zijn genomen de fiscus + meldpunt dit is fraude en zwartwerk mensen ga nooit met deze mensen in zee. Ik betreur de dag dat ik romass zag staan. Bedriegers probeer nu op zoveel mogelijk kanalen deze hun wanpraktijken aan het licht te brengen raad de mensen die problemen met hun hebben (het zijn er onnoemelijk veel) het ook te doen.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door Moneyman »

Timmy1988 schreef:
04 sep 2019 18:55
Bij ons hetzelfde monteur heeft meer stuk gemaakt dan gemaakt?? Plus op voorhand betalen?? Geen garantie??? Ze bellen met prive nr?? Als bedrijf?? Maar de nodige stappen zijn genomen de fiscus + meldpunt dit is fraude en zwartwerk mensen ga nooit met deze mensen in zee. Ik betreur de dag dat ik romass zag staan. Bedriegers probeer nu op zoveel mogelijk kanalen deze hun wanpraktijken aan het licht te brengen raad de mensen die problemen met hun hebben (het zijn er onnoemelijk veel) het ook te doen.
Stevige beschuldigingen, maar ik lees geen enkele onderbouwing. Hoezo, "geen garantie"? Hoezo, "fraude"? Hoezo; "zwartwerk"?

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Garagedeur niet goed gerepareerd door ROMASS

Ongelezen bericht door criticus2 »

Costnix schreef:
23 feb 2019 22:30
Ze hoeven alleen maar op klacht.nl en dergelijke te kijken en zouden een twintigtal keren die 5.000€ proberen op te eisen.
daarmee geven ze dan wel toe dat in die gevallen werkzaamheden zijn verricht. Hoe had klager anders kennis kunnen nemen van de voorwaarden. Dan zullen ze dus ook factuur van die klus moeten kunnen overleggen.

Gesloten