LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen service C.V.-appendages.nl KvK 54468485

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
shezik
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2009 23:35

Geen service C.V.-appendages.nl KvK 54468485

Ongelezen bericht door shezik »

Medio maart 2012 viel onze oude CV steeds vaker uit. Ik was bezig met offertes opvragen. Op marktplaats zag ik een advertentie van het nieuwe bedrijf c.v.-appendages met een vestiging in Enschede en Nieuw Vennep. Er stonden enkele positieve referenties. Ik heb het KvK gecontroleerd. Daarnaast dacht ik dat het startende bedrijf goed werk zou verrichten, om met meer positieve referenties een goede naam in de regio te krijgen.
De eerste indruk was positief, snelle reactie per mail en telefoon. Goede service leek de snelle plaatsing van de nieuwe CV met nieuwe thermostaat in de avonduren.
Wij hebben echter de volgende problemen ondervonden:
Op de advertentie en in de e-mails stond niet vermeld of het aanbod inclusief of exclusief BTW was. Wij gingen uit van inclusief, maar deze prijs was alleen geldig als we contant zouden betalen. Dit hebben we in goed vertrouwen, en om een goede relatie te houden gedaan. We kregen echter geen rekening. Voor de zekerheid heb ik wel een printscreen gemaakt van de advertentie en de mails bewaard en geprint.
In de advertentie werd gesproken van 1 jaar garantie op de installatie.
Daags na installatie kwamen we er achter dat de condensafvoer was aangesloten op de ventilatiebuis van de badkamer. Betreffende medewerker is toen langsgeweest en heeft een tijdelijke oplossing aangeboden, waarbij de afvoer in een emmer eindigde, met de toezegging om alles keurig te herstellen en een correcte afvoer te maken. Na diverse uitvluchten werd en niet meer gereageerd op mail en de telefoon niet meer opgenomen.
Daarnaast hebben wij nu lekkage naast het door dit bedrijf tegen 180 euro aangepaste gesloten dakdoorvoer.
De advertentie op Marktplaats is verwijderd.
Ik wil vragen of er meer gedupeerden zijn van dit bedrijf.
Ik wil waarschuwen om zaken te doen met dit bedrijf.
Ik zie zelf geen andere oplossing dan dat ik een ander bedrijf laat komen om alles te herstellen.
Eventuele andere adviezen zie ik graag tegemoet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen service C.V.-appendages.nl KvK 54468485

Ongelezen bericht door berndv »

Als je de personen nog kan achterhalen, aansprakelijk stellen. Lukt dit niet, dan wordt het betalen voor het herstelwerk van deze prutsers.

Waarschijnlijk is het zwart gebeurt, en was het niet heel,erg slimom een cv ketel, welke toch een 15 jaar mee moet gaan, zwart te laten monteren. Maar daar bent u waarschijnlijk zelf ook wel achter.

Het enige wat u nu kan doen is zorgen dat de schade herstelt wordt, en ik zou eennservicecontract nemen bij uw kerel. Dit maal niet bij het goedkoopste bedrijf van marktplaats, maar gewoo een gerenomeerd bedrijf.

Iets wat onderdeel is van uw huis, en bij verkoop meeverkocht moet worden met uw huis, moet je niet laten verprutsen door een stel beunhazen. Het feit dat u de keus had om het met of zonder bon te doen, hadden bij u de alarmtoeters al moeten doen af gaan. Sorry dat ik het zeg, maar dit heeft u over uzelf afgeroepen, om voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten.

installateur
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25

Re: Geen service C.V.-appendages.nl KvK 54468485

Ongelezen bericht door installateur »

Al de aanames 'wel of niet zwart' of 'dubbeltje op de eerste rij' vraagt ts in mijn ogen niet om. TS heeft al wel begrepen dat hij leergeld heeft betaald en is zo netjes om anderen te behoeden.

@TS, is er nog wel een kvk inschrijving? zo ja dan is er een postadres, schriftelijk in gebreke stellen (met ontvangstbevestiging) en verzoeken/in staat stellen om de gebreken binnen afzienbare tijd (14 dagen- 3 weken) te verhelpen.

Als de ondernemer dan niet reageerd kunt u de gebreken door een derde laten verhelpen en uw rekening (die u wel zelf eerst dient te voldoen) daar deponeren (wederom aangetekend). Als de ondernemer niet aan u betaald kunt u met behulp van een deurwaarder uw geld gaan/laten halen.

Voor wat betreft de prijs een ondernemer is per wet gehouden indien het om consumenten gaat prijsopgaves te doen inclusief BTW.

Succes met de afhandeling!

shezik
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2009 23:35

Re: Geen service C.V.-appendages.nl KvK 54468485

Ongelezen bericht door shezik »

Beste berndv,
Het was niet mijn bedoeling om de CV-ketel zwart te laten installeren. Ik had een email waarin het bedrag genoemd was, en dacht dat dit was inclusief BTW. Dat men voorkeur had voor contante betaling vond ik ook niet vreemd. Dat het zwart was werd me pas duidelijk toen ik verder geen rekening kreeg.
Ik heb gecontroleerd op KvK nummer en naam en geen bijzonderheden kunnen vinden.
Ik ging er van uit dat er sprake was van een win-win situatie. Wij een CV-ketel voor een redelijke prijs. En het nieuwe installatiebedrijf (afstand 5 kilometer) een goede referentie met vooruitzicht op meer klanditie in de toekomst.

U heeft gelijk met uw advies voor een onderhoudscontract. Dit is voor ons een extra probleem. Wij hebben al een contract bij Breman Haarlem lopen. Zij willen echter nu de ketel door een andere installateur is geinstalleerd DE EERSTE TWEE JAAR niet komen voor storingen. Ook willen zij het ongebruikte deel van het abonnementsgeld niet terugstorten. NA TWEE JAAR kunnen we dan weer met korting van het nu niet gebruikte bedrag weer gebruik maken van het abonnement.

Gesloten