LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis ketelcheck van Eneco toch niet gratis

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
berry.congo-lowango
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2019 16:36

Gratis ketelcheck van Eneco toch niet gratis

Ongelezen bericht door berry.congo-lowango »

ik heb een reclame mail ontvangen van de Eneco dat ik een gratis ketelcheck krijg bij het afsluiten van een CV ketel onderhoudsservice contract.
ik heb gereageerd op die mail dat ik dat wel wilde en kreeg vrij vlot een afspraak voor een monteur die dan die check komt uitvoeren. zo gezegd zo gedaan. vervolgens na de check krijg ik een rekening van de Eneco van 103 euro.

dat is al niet erg netjes

nu heb ik daar contact over gehad met de Eneco en hun gaven aan dat ze daar op terug gingen komen met mij. vervolgens krijg ik u een aanmaning van 40 euro omdat ik te laat ben met betalen. vandaag 20 juni weer gebeld en wat bleek, er was niks van mijn vorige telefoon gesprek genoteerd en dus is het mijn woord tegen en callcenter medewerker die zijn werk dus niet heeft gedaan.


hoe kan ik dit oplossen?

berry

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Gratis ketelcheck van Eneco toch niet gratis

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik lees op de site van Eneco dat bij afsluiten van een Ketel comfort onderhoudscontract je een gratis cv check krijgt t.w.v. €49,95.
Hoe komt Eneco aan een bedrag van €103, is er door de monteur wat vernieuwd?
Maar een schriftelijke klacht indienen of per e-mail.
Vraag de klantenservice van Eneco om u door te verbinden met de verantwoordelijke afdeling en wat u moet doen met die rekening van €103 plus €40 aanmaning.
Maar u moet toch een herinnering gekregen hebben om binnen 14 dagen te betalen omdat er anders incassokosten bijkomen?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gratis ketelcheck van Eneco toch niet gratis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt toch op die mail gereageerd? En hebt u een contract afgesloten?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Gratis ketelcheck van Eneco toch niet gratis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De controle gratis, eerste onderhoud niet, pas na afsluiten en 1e service beurt doen ze alles voor dat bedrag.

Pure misleiding die bij meerdere voorkomt helaas.

En dat gesprek, volgende keer als je gebeld word of bedrijf belde opname maken als bewijs mag.

Ivo.w
Berichten: 1744
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Gratis ketelcheck van Eneco toch niet gratis

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Wat staat er op die factuur van 103 euro? Zonder dat te weten kunnen wij hier niets over uw rechten vertellen.

Gesloten