Heb ik weer! Vraag ik om garantie, word ik beschuldigd voor wiet dealen...

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
hailu.looyestein

Heb ik weer! Vraag ik om garantie, word ik beschuldigd voor wiet dealen...

Ongelezen bericht door hailu.looyestein » 02 apr 2019 21:49

Beste,

Ik heb problemen met rolluik bedrijf die niet correct handeld en mij geen garantie bied waar ik recht op heb.
Hij komt alleen met allerlei smoesjes om garantie niet na te komen.

De slecht ondernemer ooit die ik in mijn hele leven ben tegen gekomen. Zeker geen aanrader!

Heb op Youtube geheel verhaal staan. Graag jullie reactie!
https://www.youtube.com/watch?v=LCGPjJmI1xw

Groet,
looye29

NeoDutchio

Re: Heb ik weer! Vraag ik om garantie, word ik beschuldigd voor wiet dealen...

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 03 apr 2019 15:25

Hoevaak bent u al beschuldigd? Misschien handig om ook op de vragen en reacties bij Kassa te reageren.

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 » 03 apr 2019 15:55

Als het niet door het openlaten van de deur is gekomen, dan is dit wel te controleren door een onafhankelijk persoon... Geef anders aan dat u, wanneer u dat nodig acht, een procedure te beginnen en deze kosten te verhalen op Brands Zonwering... Dan blijkt vanzelf wel wie er gelijk heeft. U geeft aan gelijk te hebben, net als de heer Brands.

hailu.looyestein

Ongelezen bericht door hailu.looyestein » 03 apr 2019 20:26

Andere reviews op deze ondernemer:

https://opiness.nl/review/peter-brands-organisatie

Mijn vraag: Hoe moet ik hiermee verder?

Rechtsbijstand vraagt mij nu hoe nu verder. En deze "nette" meneer komt met een rot smoes naar ander rot smoes die nog wal raakt.

Andere rolluik bedrijf die geweest lacht zich kapot hoe slecht installatie is gemaakt en snapt niet waarom hij niet repareert. Er is trouwens nooit achterstand in betaling geweest, alles is zo snel mogelijk betaald. Hij heeft oorspronkelijk motor met obstakel detectie vervangen voor een zonder en met grotere vermogen, nu zijn de geleiders kapot en 20 rolluik lamellen zwaar beschadigd. Kosten reparatie weer €650,-...

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 04 apr 2019 10:46

hailu.looyestein schreef:
03 apr 2019 20:26
Andere reviews op deze ondernemer:

https://opiness.nl/review/peter-brands-organisatie
Ja leuk, 3 reviews waarvan de jongste inmiddels al 5 jaar oud is...

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 04 apr 2019 12:31

Youtube heeft deze verwijderd......

En als je een slecht lopende bleef gebruiken of proberen word de schade juist groter.
Als je wilt dat het zeer snel hersteld werd en hem geen voldoende tijd geeft en nogmaals een paar keer op en neer liet gaan...
Dan is garantie weigeren te begrijpen.

Verder zijn er wietplantages die het voor warmte en licht tegen houden misbruikt hebben, en die kunnen geen dag zonder deze!
Als je veel haast hebt lijkt het hier op.... maar ik wacht op volledig verhaal en geen niet werkende link naar You Tube.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 04 apr 2019 13:37

Topic kan wel weg, is allemaal fake !

hailu.looyestein

Ongelezen bericht door hailu.looyestein » 04 apr 2019 23:08

Ik heb zelf YouTube verwijderd.

Wat een kwast antwoord is fake!

hailu.looyestein

Ongelezen bericht door hailu.looyestein » 04 apr 2019 23:16

In plaats van te zeggen het is fake, had je beter vragen kunnen stellen wat je nog meer wilt weten om advies te geven dan zou ik je hebben gegeven.

Zaak loopt nu al vanaf dec 2018.
Ik heb deur dan tot op heden niet gebruikt. Ik ga via raam naar mijn tuin of berging. Heb rolluik laten staan zoals laatste stand en niet aangezeten speciaal voor hem. Met de laatste storm is rolluik vanzelf naar boven geschoten.
En telkens smoesjes. Nu zegt ie dat ik achterdeur heb open laten en vanaf ergens anders deur met mijn mobiel dicht heb gedaan. Hoe dom kun je zijn om te zeggen tegen iemand die alleen woont zijn achterdeur open laat staan om vanaf ergens anders dicht te doen. Denkt ie dat ik dom ben en dieven een open huis aanbied om alles weg te halen....

Reacties gingen meer om dat wanneer het niet gaat zoals hij wil een arrogant manneke wordt... En niet open staan voor rustig en volwassenen gesprek en eerlijk over feiten ...

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 05 apr 2019 08:06

04 apr 2019 23:08
Ik heb zelf YouTube verwijderd.
Een Youtube video gaat natuurlijk ook niet werken, zet eens zakelijk stap voor stap neer wat er aan de hand is, hierna zul je enkele troll reacties krijgen zoals van "Komkommertje" maar ook reacties waarmee je mogelijk wat kan.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 05 apr 2019 08:22

Als je op 2 april een link plaatste en die weer op You Tube verwijderde... dan krijg je foute antwoorden.

Verder ontbreken de datums!
Plaatsing en defect.... bij een klein takje er tussen kan deze vastlopen en rolluik kan in 1x kapot getrokken worden.

Ook is datum defect en hoeveel tijd gaf je om te herstellen, rond de Kerstdagen is er weinig personeel of op vakantie, dus overmacht mogelijk... en plaatsen nieuwe word ingepland en voor herstel moet je vaak enkele weken wachten helaas.

Duidelijke informatie en geef een bedrijf een redelijke tijd voor herstel.... en boos worden, dan krijg je juist dat ze minder hard lopen, ik liet boze scheldende klanten ook rustig een weekje afkoelen.... meer keren bellen werkte contra.

Vaak vergeten mensen dat als ze boos worden en gaan schelden dat een monteur kan weglopen en bekijk het maar zal roepen, je doet je best en bij een agressieve klant, doei....
Daar lijkt dit ook wel op als ik het zo lees.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 05 apr 2019 08:29

04 apr 2019 23:08
Wat een kwast antwoord is fake!
Fake of niet, het gaat op deze manier in ieder geval nergens over. Wat wil je nou eigenlijk? Zinnig advies? Dan moet je beginnen met een zinnig verhaal.
04 apr 2019 23:16
In plaats van te zeggen het is fake, had je beter vragen kunnen stellen wat je nog meer wilt weten om advies te geven dan zou ik je hebben gegeven.
Je draait de zaken om. Jij wit iets van ons, de bal ligt bij jou. Waarom zou ik jouw huiswerk moeten doen?

hailu.looyestein

Ongelezen bericht door hailu.looyestein » 05 apr 2019 21:59

Feiten

In 2012 heb ik 10 rolluiken gekocht bij Brands. In juni 2018 bleken er problemen te zijn met één van de motors. Heb toen een nieuwe motor laten plaatsen. Omdat de kosten van deze werkzaamheden hoger waren dan verwacht, heb ik Brands gevraagd of ik in termijnen mocht betalen. Brands weigerde dit en uiteindelijk heb ik de factuur toch geheel voldaan.

In oktober jl. constateerde ik problemen rondom de in juni 2018 nieuw geplaatste motor. Ik heb deze problemen gemeld bij Brands, maar zij wil alleen langskomen als ik voorafgaand aan haar bezoek € 500,-- betaald. Ik wilt dit niet, omdat ik van mening bent dat een reparatie aan de motor onder garantie valt.

Juridische beoordeling

Omdat er in juni 2018 een nieuwe motor is geplaats, waarmee nu problemen zijn ontstaan, neem rechtsbijstand bij de beoordeling van deze kwestie de overeenkomst van juni 2018 als uitgangspunt. Op grond van die overeenkomst dient Brands een 230V Somfy Motor RTS te plaatsen en te leveren en dient ik daarvoor te betalen. Nu al na vier maanden de eerste problemen verschenen aan de motor is er rechtsbijstand sprake van een wanprestatie aan de kant van Brands. De door hem geleverde motor moet voldoen aan hetgeen ik redelijkerwijs mag verwachten en ik hoeft niet te verachten dat een motor na vier maanden al gebrekkig is. Daar komt nog bij dat de wet aangeeft dat bij consumentenkoop geldt dat gebreken die binnen zes maanden na oplevering verschijnen, vermoed worden aanwezig te zijn geweest bij aflevering.

Nu er sprake is van een wanprestatie, moet Brands de mogelijkheid krijgen om deze tekortkoming kosteloos te komen herstellen binnen een redelijke termijn. Pas als hij na een ingebrekestelling niet tot herstel overgaat, komt hij in verzuim en heb ik de mogelijkheid om eventueel aan andere voor het herstel in te schakelen en de kosten daarvan op Brands te verhalen. Vooralsnog kan ik nog geen derde inschakelen.

Plan van aanpak en behandelduur

De eerste stap die nu gezet moet worden in het sturen van ene ingebrekestelling aan Brands. In de bijlage van rechtsbijstand vond ik hiervoor een concept.

Heb akkoord voor concept gegeven, waarna rechtsbijstand hem binnen twee werkdagen zal versturen. Afhankelijk van de reactie van Brands kon vervolg stappen worden bepaald. Het is in ieder geval heel belangrijk dat ik nog niet tot herstel overgaat.

Als Brands tot herstel overgaat, kan de kwestie met enkele weken zijn afgehandeld. Ontstaat er echter een discussie over het gebrek en het herstel, dan zal er meer correspondentie nodig zijn en duurt de zaak al snel een halfjaar. Komt het tot een gerechtelijke procedure, dan moet ik rekening houden met een behandeltijd van globaal een jaar.

Dat het lang duurt kan ik mee leven, maar het betreft achterdeur waarmee ik naar mijn 25m diep tuin en berging kom. Nu moet ik dus door een raam naar buiten klimmen. Zaak laten vallen is geen keus omdat ik veel heb betaald aan installatie en reparatie. Andere installateur inschakelen wordt niet geadviseerd zolang zaak loopt.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 05 apr 2019 22:08

Als je gelijk dit verhaal zo had geschreven......

Maar oude rol luiken met nieuwe motor, ik denk dat er meer moet gebeuren.
Als je eerst in termijnen wilde betalen en nu nogmaals komt, ik denk dat je ander bedrijf moet vragen en als ze al 6 jaren oud zijn valt de kwaliteit eigenlijk best mee van de overige 9 die blijkbaar nog wel goed werken.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 06 apr 2019 08:43

05 apr 2019 21:59
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Na het lezen is het mij niet duidelijk waarom de leverancier geen garantie wilt verlenen en is dan toch meer gebeurd dan wat u stelt, daarbij heeft u de kop "Vraag om garantie word ik beschuldigd voor wietdealen..." missen we dan niet een deel van het verhaal?

Zijn er andere mogelijkheden, nee waarschijnlijk niet de leverancier wilt de garantie niet verlenen, als het verhaal zo simpel is als u stelt dan is de voorgestelde procedure de juiste.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 06 apr 2019 09:36

Inderdaad simpel verhaal en daarbij de route van Rechtsbijstand volgen. Verder las ik elders dat het defecte rolluik door de wind omhoog is gegaan, door een raam klimmen lijkt dan overbodig.
Hoe het nu zit met de wiethandel is compleet onduidelijk.

hailu.looyestein

Ongelezen bericht door hailu.looyestein » 08 apr 2019 19:21

Betreft wiethandel..

Bij het aanschrijven van rolluik bedrijf kreeg ik als antwoord:

"Ik heb uw brief per email van 20/12 gelezen en verbaas mij…..

Looyestein is bepaald geen ideale klant van ons; ik heb een wietplantage bij hem in huis gezien en hij is uitermate moeilijk als het gaat om het betalen van onze rekeningen."

Terwijl de eigenaar van rolluik bedrijf nooit bij mij thuis is geweest!

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 09 apr 2019 08:16

al runt u een bordeel met Thaise dames (meerderjarig natuurlijk), daar heeft hij toch geen ... mee te maken? Wat u achter uw rolluiken doet is aan u en heeft niets te maken met zijn verplichting jegens u. Zoals al gezegd is, gewoon de weg volgend die voorgesteld wordt, ook al is het een lange weg, het gezegde is niet voor niets "eerlijk duurt het langst".

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 09 apr 2019 09:30

08 apr 2019 19:21
Betreft wiethandel..

Bij het aanschrijven van rolluik bedrijf kreeg ik als antwoord:

"Ik heb uw brief per email van 20/12 gelezen en verbaas mij…..

Looyestein is bepaald geen ideale klant van ons; ik heb een wietplantage bij hem in huis gezien en hij is uitermate moeilijk als het gaat om het betalen van onze rekeningen."

Terwijl de eigenaar van rolluik bedrijf nooit bij mij thuis is geweest!
Ik lees daarin niets over dealen of handel :wink:

hailu.looyestein

Ongelezen bericht door hailu.looyestein » 17 apr 2019 21:06

Deze topic mag worden gesloten, zaak afgehandeld en gesloten.

Rechtsbijstand heeft mij vandaag €650 geven zodat ik rolluik bij een echte klantenservice rolluik bedrijf kan laten repareren en vergoeding eerdere service bezoek. Lees nieuwe rolluik panser en alle bijbehorende onderdelen voor €575,- en levertijd 3 weken.

Eind goed al goed....

Plaats reactie