LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] home alert alarmsystemen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
annemieke76
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2006 22:30

home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door annemieke76 »

We zijn benaderd aan de deur door een bedrijf genaamd home alert! We zouden in aanmerking kunnen komen voor een gratis alarmsysteem. Als mijn partner thuis was zou er weer iemand langs komen van Home Alert. En ja hoor we kwamen in aanmerking voor een gratis alarmsysteem. Alleen helemaal gratis is het niet. Een contract voor 3 jaar en installatiekosten van 225,00 euro eenmalig. Verder betalen we 40 euro per maand aan de meldkamer. Overdonderd door het feit dat we in aanmerking kwamen hebben we een handtekening gezet. Nu hebben we 8 dagen bedenk tijd vanwege de colportage wet. We willen weten of mensen ervaring hebben met HOME ALERT!!! Laat het ons weten!!

jansen

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door jansen »

Gewoon even zoeken in het forum op alarminstallatie.....

jansen

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door jansen »

ik bedoel alarmsysteem.... Sorrie het is al laat

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door 0059099 »

Is duurder of vergelijkbaar met andere leveranciers. Gratis is complete onzin. Kijk op de site van eneco en/of nuon als voorbeeld.

lcr

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door lcr »

Hi,

Laat je geen oor aan naaien.....

Andere mogelijkheid:
Gecertificeerd Domoticasysteem.
Éénmalige prijs incl. BTW, Installatie, instructie, aansluiting op je tel. lijn.
€ 745,00 voor een standaard beneden verdieping.
Inclusief :
aansluiting bij een meldkamer. (€ 180,- per jaar)
of
Inclusief Gesproken meldingen naar eigen, of andermans telefoon, mogelijkheid om een bericht achter te laten voor de volgende persoon die uitschakelt (Karel, kook jij vanavond....?)
Inclusief mogelijke activiteitsbewaking (Het systeem belt je wanneer oma om 10 uur 's morgens nog niet in de woonkamer is geweest! )
Inclusief directe spreek-/luister verbinding.
Inclusief in- en uitschakelen per telefoon!

Dus..... Veel te duur!

lcr

jcf
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 nov 2005 22:03

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door jcf »

Nooit doen....simpele reken som.......opgelet titatovenaar

1 malig 225 installatie + 3x12maanden a 40 euro....1440 =1665 euro .

Is dit nu gratis.....meldkamer kost in nederland +/- 0,45 cent per dag ....zonder bijkomende kosten...ze bellen dan bij elk alarm zonder limiet.

Beetje systeem ....vergelijkbaar wat dit bedrijf en Nuon plaatst kost rond de 400 euro....nooit doen dus....kijk gewoon eens bij een borg gecertificeerd bedrijf ben je veel beter uit.
En iedereen snapt toch wel dat er nooit iets gratis word weggegeven....

Jcf

verkoper
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:57

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door verkoper »

OPGELET ALLEMAAL!!

Ik ben een oud verkoper van de grootste verkooporganisatie op het gebied van alarmsystemen. Ik wil u allen wijzen op een aantal punten:

Iedereen wordt geselecteerd voor een "bijzondere" aktie. Ik ben getraind om deze systemen aan particulieren te verkopen. Ik verdiende hier mijn brood mee. We spelen in op gevoelens, en laten klanten zichzelf realiseren wat er allemaal wel niet kan gebeuren bij een inbraak. Is je veiligheid voor jou je vrouw en kinderen een eurotje per dag waard? is een veel gebruikte vraag. Voorwaarden om aan de aktie mee te mogen doen gebruiken we als leidraad om een systeem te verkopen....... oh nee WEGGEVEN. Kost maar 40 euro per maand. Dan maar geen koppie koffie langs de snelweg ouwe. Dat is nl die 40 euries. Dat si je je vrouw toch wel waard dacht ik zo. Verder nog wat feitjes en praktijkvoorbeeldjes en je wilt hem hebben. Jij moet mij vertellen waarom je aan die aktie wilt meedoen. Overtuig mij maar dat ik aan jullie goede reklame heb. Het is zo makkelijk.


Ik kan er uren over blijven praten. Maar een ding staat vast. Het grootste bedrijf was T&S Security uit Utrecht dat Home Safety verkocht van Essent. IS nu failliet en gaat onder diverse subnamen verder.

Borg certificatie zegt niks, als er verkopers zoals ik op worden gezet.



Wordt vervolgd.

hunter123
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2007 12:31

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door hunter123 »

hahaha jij klinkt als een verkoper van e..... home safety.

daar heb ik ook gewerkt maar ik kon niet met mezelf leven zoals ik mensen daar een duur contract in de strot heb geduwd.

mijn advies wil je een alarm systeem ga zelf op zoek en mensen gratis.....kom op nou dat bestaat al lang niet meer.

ik werkte bij het zelde bedrijf als de man die voor mij reageerde.. ik was zelf gebruiker van de parkeermeter als veiligheids meter...dat ging zo:

ik zet een parkeer meter voor de deur , hoeveel gooit U erin als u gaat werken zodat Uw gezin veilig blijft... ik gooide dan wat los geld op tafel en zei "kies maar wat gooit u erin" nou meestal was dat alles en laat dat nou toevallig net iets meer zijn als het bedrag wat het abbonnement je per dag kost..hoppa weer een sale!

mensen gewoon niet doen dus .

meldkamer alarm is toch te langzaam tegen de tijd dat er een raectie komt (als die al komt ) is je huis leeg.

hunter123
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2007 12:31

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door hunter123 »

overigens zeg ik niet dat je geen alarm zou moeten nemen als je er een wilt gewoon doen vooral als jij jezelf daar beter bij voelt ..maar neem dan een goede van een bedrijf wat dit als gewoon doet als hoofdzaak en niet zomaar erbij .

Satfreak1969
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:46
Locatie: Gorinchem

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Satfreak1969 »

Heb sinds 2 jaar een Alarminstallatie van Nuon. Ik ben hier voor de rest goed tevreden over. Alleen wil ik mijn vaste telefoonlijn opzeggen omdat wij die weinig gebruiken. Alleen voor de fax van de zaak en het alarm. Nu laat ik de fax doorsturen naar mijn email. En wil dus ook van het alarm af. Deze wil ik laten bellen via VOIP,...kost helemaal niets dan. Alleen moet het nummer in de alarmcentrale aangepast worden. Maarja ze willen de installatiecode niet geven. Als hun het doen kost het 50,00 euries. Wie weet eventueel deze installatiecode ???????

Zender
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:10

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Zender »


Satfreak1969
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:46
Locatie: Gorinchem

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Satfreak1969 »

@ Zender

Wat moet ik op die link zien ??? Geen code toch ???

Zender
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:10

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Zender »

nee, dat zou mooi zijn , installateurcode wordt meestal achtergehouden bij het aangaan van een onderhoudscontract.
Als je deze opzegt zijn ze wettelijk verplicht de code te geven , of het systeem naar de standaard fabriekscode te brengen.

succes!

Nowtv
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:49

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Nowtv »

Deze systemen zijn doorgaans geen echt succes.
Meestal is de centrale ook het bedienpaneel, en wordt even vlug opgehangen.
Wij hebben er in het verleden al diverse gedemonteerd, en vervangen voor een goed systeem, die ook nog eens een keurmerk hebben.
Zo zijn system als eurotec, en scantronic, powermax, en meer van deze systemen leuk, maar niet echt de toppers.
Indien gewenst kunt u contact met ons opnemen, voor de juiste informatie.
Wees ook op je hoede voor systemen van energie bedrijven.
Zij claimen kennis van zaken te hebben, maar neem van mij aan dat ze dat niet hebben, het is gewoon en kwestie van plakken en weer vertrekken.
En ja, dan zit je aan het contract vast voor een bepaalde duur.
Dus ga naar de beveiligingsbedrijven, die zijn zeker niet duurder, als het op totalen aan komt, maar dan heb je wel waar voor je geld.

Jan

Satfreak1969
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:46
Locatie: Gorinchem

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Satfreak1969 »

Mijn centrale hang veilig verborgen,..heb namelijk een los bedieningspaneel erbij gekocht. Maarja nu alleen nog die Nuon-code :-)
Voor de rest ben ik goed te spreken over dit systeem. Maar wil alleen mijn KPN opzeggen en de centrale naar mijn gsm laat bellen. Die alarmcentrale mogen ze houden. Die paar maanden die ik nog moet volgens het contract. Betaal gewoon maar wil geen gebruik van alarmcontrol meer maken. Dus wie maak me blij met die Nuon-code ??
Anders moet ik de boel resetten,...dan is hij weer standaard 9999
Maarja moet dan ook weer alles inleren van de PIRS en Magneetcontacten.

kevink
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2007 01:48

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door kevink »

Goede dag,

Ik zal me eerst even netjes voorstellen. Mijn naam is kevin en ik werk al enige tijd in de direct sales wereld. Ik ben begonnen bij de hier wel bekende T & S security te Utrecht. Inderdaad toen ik daar in dienst was liepen we deur aan deur met een beveiligings concept gericht op de partuculiere markt. Wij zeggen inderdaad dat het gaat om een "KOSTELOOS ALARM SYSTEEM" dus niet gratis zoals mensen hier beweren. Het woord GRATIS mogen we namelijk niet eens gebruiken van Essent en al helemaal niet dat mensen het hebben gewonnen!
Beste lezers ik kan jullie mededelen dat het een koopje is bij ESSENT HOME SAFETY en NUON!! voor 219 euro installatie kosten en 29,95 p/maand heb je aansluiting op de meldkamer en een "KOSTELOOS ALARM" voor in je woning.
Gaat u maar eens informeren bij regent beveiligingen bijvoorbeeld dan bent u zo rond de 2000 euro kwijt en de meldkamer er nog eens bij.
In die ruim 1,5 jaar dat ik langs de deuren loop heb ik al diverse mensen gehad die verbaasd stonden hoe het zo goedkoop kan zijn.
Heel simpel Essent moet het niet alleen hebben van de beveiliging maar ook van de stroom.
Essent en Nuon zijn zeker betrouwbare bedrijven op het gebied van huisbeveiliging.
De "oude" collega's van T & S die hier hun gal komen spugen zijn dan niet lang in dienst geweest. Als ze echt alle in's en out's kennen van het alarmsysteem en van Essent kunnen ze er wat over zeggen. Ik denk dat ze deze kreet dan ook wel kennen:
AANNAMENS ZIJN DODELIJK!!!
Ik ken het concept al een tijdje en het is een 100% betrouwbaar systeem met een NCP borg-erkenning.
Zodra er iemand bij u van NUON of home safety bij u aan de deur staat dan moet u letten op het volgende: Legitimatie pas of ID-bewijs en bedrijfs kleding.
Het is ook zeker zo dat als er een melding gaat richting de meldkamer dat er politie UITEINDELIJK ingeschakeld wordt (ik heb er zelf ervaring mee gehad).
Ik werk nu voor essent home-safety, waarom ik gestopt ben bij nuon zult u denken? Conflict met werkgever. (dus dat had niets te maken met nuon zelf).

zodra u nog meer informatie wilt kunt u me altijd mailen naar:
[email protected]

Mijn streven is om u binnen 10 werkdagen een mail terug te sturen.

bas vermeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2007 22:15

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door bas vermeer »

wat kevin hier verteld is natuurlijk grote onzin. kosteloos is gewoon gratis, maar ze vergeten er bij te vertellen dat het ook gaat om een bijpassent abonnementje. Elke maand komen die kosten terug. Een meldkamer kost normaal gesproken rond 200,00 per jaar.Essent is wel degelijk heel erg duur in de beveiliging, en wat kevin zei dat essent niet hoeft te verdienen aan de beveiliging omdat ze ook stroom leveren is keiharde onzin. ESSENT wil verdienen aan een meldkameraansluiting en aan de veel te dure onderhoudscontracten. Beste kevin bijna geen enkele verkoper (adviseur kan ik het namelijk niet noemen) heeft niet eens een tbv diploma (technicus beveiligings installaties) om een beveiligingsconcept op maat te leveren. Dus beste mensen die dit lezen, wil je beveiligen ga naar een betrouwbaar en goed bedrijf, en denk aan je inboedel en je gezin, en laat je niet overdonderen door een verkoper van essent die allemaal op provisie werken.
BEN GEWAARSCHUWD

voorkominbraak.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2007 14:50

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door voorkominbraak.nl »

Gratis is is idd duur betaalt, met 3 tot 5 jaar op de alarmcentrale en meestal geinstallerd zodat het snel te saboteren is ;-(

ben zlef echt de goedkoopste (erkende) alarminstallateur van Nederland en verkoop niet zulke onzin als gratis etc uiteindelijk betaalt de klant het systeem dan 2 to soms wel 5 keer. Denk aan Triple A

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door ronald g »

@voorkom inbraak, dit is niet echt reclame een topic uit 2006 opsporen en dan reageren.

Mialaret
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2007 11:47

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Mialaret »

Mijn zoon is er feilloos ingelopen en heeft een contract afgesloten. Nu hij stopt met werken en een opleiding gaat doen wil hij van dit dure abonnement af. Daarnaast gebruikt hij het niet door alle valse meldingen die geweest zijn.
Hij heeft gevraagd om een afkoopsom voor de nog 20 maanden te gaan op een contract van 36 maanden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gesloten