LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hr ketel agpo 27c

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
ketelbinkie

hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door ketelbinkie »

Sinds juni 1999 is er in mijn flat een hr ketel geplaatst. (6e verdieping, alles gelijkvloers) Daarvoor was er blokverwarming.
Al vanaf het begin zijn er problemen met het warme water. Er is ten eerste vrij weinig waterdruk als ik de warme kraan gebruik.
Maar het grootste probleem is dat het erg lang duurt voordat er warm water uit de kraan in de keuken komt. Soms wel 10 minuten ! Dat vind ik zelf wel wat lang duren. In de douche, die vrijwel naast de ketel zit, moet ik ook vrij lang wachten op warm water. Ook kan het gebeuren,heel af en toe, dat er eindelijk warm water uit de kraan in de keuken komt, maar dat vervolgens tussendoor er opeens even weer even koud water uit de kraan komt.
Een aantal keren is de monteur langsgeweest, voorrij kosten elke keer €75 maar tot nu toe is het probleem niet opgelost. De ketel geeft verder ook geen foutmelding, temperatuur van het water inmiddels wat heter ingesteld, was 65 is nu 70, maar ook dat helpt niet. Wie heeft enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn. Ketel zit verder normaal in het periodieke onderhoud bij een instalatie bedrijf die de ketel geinstalleerd heeft en die ook de reperatie's doet.

ketelbinkie

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door ketelbinkie »

kleine aanvulling
Ketel is een agpo econpact 27 c

Gast

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door Gast »

Kan het zijn dat je een spaardouchekop hebt?
dan kop van slang afdraaien,en kijk in de achterkant vd de douche kop
zit daar een vernauwing ?,zo ja deze er uit halen,met kleine schroevedraaier er uit wippen.
Het gebeurd nl vaak dat er te veel weerstand in die kop zit,,
en altijd de kraan goed los draaien niet te klein dus..
Laat het ff weten.Succes

ketelbinkie

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door ketelbinkie »

Beste gast,
bedankt voor de tip.
Helaas gaat het vooral om de keukenkraan waar het zo'n 10 minuten duurt voordat het water eindelijk warm wordt. Ik heb dan alleen de warm water kraan opengedraaid. Deze klacht ook gemeld maar is nog steeds niet opgelost door de monteur die me wel steeds 75 euro per keer kost.

monteurtje

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door monteurtje »

dat is toch raar dat je installateur het niet op kan lossen, hij kan wel rekenen maar kennelijk geen agpo repareren, ik zal een paar mogelijkheden noemen. verstopte platenwisselaar, defecte sensor, defecte printplaat, defecte pomp, defecte keerklep, defecte stromingssensor. het lijkt me tijd voor een installateur met kennis van zaken en ik garandeer je dan heel spoedig een warme douche.

Gast

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door Gast »

u zegt/vind dat u weinig waterdruk heeft.
eigelijk al direct vanaf de plaatsing van het toestel.
een goede monteur kan de volumestroom meten van het warmwater die zal zo rond de 6 tot 8 liter per minuut moeten zijn.
is dit niet het gevaL dan zit er ergens een verstopping in de leiding.
geeft de koudwater kant van de kraan wel een goede straal?
zo nee,dan kan het ook zijn dat er een defect is aan de hydrofoor installatie.
echter dan zullen er ook meer mensen bij u op de verdieping last moeten hebben van een lagewaterdruk en daarbij horende problemen.
het hoeft dus niet direct aan de ketel te liggen

ketelbinkie

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door ketelbinkie »

Beste gasten,
bedankt voor jullie meedenken.
Gast 1 ja, voorrijkosten en werkuren berekenen is nooit een probleem bij bedrijven. Uw antwoord is mij wat al te technisch maar als ik uw reactie zo lees moet ik een ander bedrijf inschakelen en is er zeker nog hoop dat het probleem op te lossen is. Toch raar dat het installatiebedrijf dat deze ketel geplaatst heeft kennelijk geen problemen op kan lossen. Ik denk erover om maar eens een ander bedrijf er naar te laten kijken. De voorrijkosten per bedrijf zijn toch vrijwel hetzelfde dus die ben ik sowieso kwijt. Ik ga eerst maar eens rondvragen of iemand in mijn woonomgeving goede ervaringen heeft met andere bedrijven voordat ik weer voorrijkosten en werkuren betaal terwijl het probleem niet opgelost wordt. En ik moet maar eens naar mijn onderhoudscontract kijken van mijn huidige bedrijf om te kijken of en op welke termijn ik over kan stappen.

gast 2 ja, de koudwater kraan geeft een goede koude straal. Nu weet ik dat de warmwater kraan altijd wat minder druk heeft, maar 10 minuten wachten op warm water lijkt mij niet normaal.
Even voor de duidelijkheid, bij de overschakeling van blokverwarming naar cv heeft elke flat zijn eigen cv gekregen, los van de buren dus.

Hebben jullie een indicatie wat de gemiddelde levensduur is van zo'n hr ketel ?

Gast

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door Gast »

35 jaar hebben ze gezegd.

Gast

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door Gast »

ik begrijp dat u geen gemeenschappelijk cv meer hebt maar hoogbouw boven 3 etages hebben aan de normale waterleidingdruk niet genoeg, omdat je vanaf 10 m hoog geen druk meer hebt op het normale drinkwaternet.
hiervoor zitten de etages bovende derde etage aangesloten op een hydrofoor installatie,( dit is een drukverhogings instalatie) en die word per verdieping wel gemeenschappelijk gebruikt.
vandaar mijn vraag of de buren ook last hebben van slecht warmwater.
een moderne ketel gaat tussen de 12 tot 15 jaar mee.
het onderhoud/onderdelen worden na 10 jaar vaak een grote kostenpost waardoor er snel tot vervanging moet worden overgegaan

martin vermeulen

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door martin vermeulen »

beste mevrouw ik ben service monteur bij een grote firma en werk heel veel met agpo ketels het probleem bij u kan zijn inderdaad een sensor maar als deze stuk is geeft deze meestal een f11 code aan het probleem zal liggen in de afstelling van de parameters ik heb gelezen dat de water doorstroom 6 a 8 liter per minuut moet zijn dit is ook het geval maar deze ketel regelt zijn gasdruk met het aantal liters wat door de ketel gaat ketel is namelijk modulerend er zit onder in de ketel ook een interne keerklep deze bevind zich in het midden achterin staat het streepje met de klep mee of staat deze tegenovergesteld dit kan ook een oorzaak zijn tevens zegt u dat het probleem al vanaf het plaatsen is van de ketel heeft de instalateur nooit de fabriek gestuurt deze jongens weten het probleem meestal wel op te lossen en u had namelijk 1,5 of 2 jaar garantie ik hoop dat het probleem gauw opgelost kan worden voor u

martin vermeulen

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door martin vermeulen »

ik heb ook gelezen dat er werd gezegt dat het levensduur van de ketel 35 jaar is dit is totale onzin een ketel gaat gemiddeld een 15 jaar mee dit is het geval als een ketel elk jaar word onderhouden en ook hoe een ketel word gebruikt een waar hangt de ketel . dus 35 jaar is wel heel erg lang . tevens is ook 15 jaar gebaseert op de afschrijving van een ketel

fhavandijk

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door fhavandijk »

Geachte mevrouw,
het door u geschetste probleem kan zijn oorzaak ook vinden in een vernouwing in de warmwater leiding. Hierdoor komt de ketel niet in.
Gezien de omschakeling van boilersysteen blokverwarming naar individueel hr-systeen is een nader onderzoek zelf uit te voeren.
Plaats hiertoe een 10 liter emmer onder het te controleren aftappunt en meet hoelang het duurt eer hij vol is. 8 liter per minuut is noodzakelijk.

monteurtje

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door monteurtje »

geachte gast, helaas moet ik uit uw reactie afleiden dat u geen verstand hebt van de Agpo econpact: 1) het toestel is kw zijdig uitgerust met een stromingsSENSOR die afname van minder als 1 liter per minuut al registreert als warmwatervraag. 2) de econpact is standaard uitgerust met een doorstroombegrenzer van 6 l/min. dus 8 krijg je er normaliter niet uit.
Daarom nogmaals mijn advies; neem contact op met een goeie installateur die voldoende kennis heeft van agpo en deze lost het probleem gegarandeerd proffesioneel op.

ANTONIO.4

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door ANTONIO.4 »

Beste monteurtje,
Met alle goede bedoelingen, je zegt dat je er verstand van hebt en verwijst iedereen naar een goede installatiebedrijf of onderhoudsbedrijf.
Maar ik vraag me e.e.a. af, deze ketels blijven lekken, het vermogen is onvoldoende etc. Het is maar een 27 C Econpact.
Kom es konkreet met een behoorlijk antwoord, b.v.: ga eens bellen met Agpo met Albert of Shirley en Harry Lips.
Ze BLIJVEN LEKKEN EN NA 6 JAAR VERVANGEN....... VOOR EEN.......

monteurtje

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door monteurtje »

geachte Antonio,

bedankt voor je reactie en hier volgt mijn concrete antwoord :

Ik werk bij een woningbouwvereniging waar ik samen met nog 6 collegas het technisch onderhoud doe aan alle installaties in onze woningen, in dit bezit zitten totaal ongeveer 3500 Agpo ketels van diverse types waaronder een flink aantal econpacts van 99'tot 2005.
De eerste 27 c types hangen nu 6 jaar en doen het zonder lekkages, later kwamen de pakkingringproblemen bij de 127 c en die hebben we in eigen beheer goed opgelost zonder opnieuw problemen gehad te hebben. Ook spreekt U over vermogensproblemen?? mijn advies: koop altijd een toestel dat voldoet aan uw m.b.t uw warmwaterwensen en het benodigde vermogen voor uw woning.

monteurtje

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door monteurtje »

geachte Antonio,

ik heb je reactie op het andere onderwerp ook gelezen, ik vind het erg makkelijk om iemand zwart te maken op deze manier.
Ik heb je hierboven uitgelegd hoe het echt zit en heb hierbij nog een vraag: wat doe jij voor je dagelijks brood?????

Ik zou het wel weten als ik bijna dagelijks lekkages en geen warmte van mijn cv ketel had: eruit dat ding!!!!!!!!!!!!!!!
Maar zo erg kan het toch niet zijn, vandaar nogmaals: goede reparaties en goed vakmanschap staat en valt met kennis van het product.
Van horen en zeggen kun je alles waardeloos maken.

Succes met Uw agpo.

ketelbinkie

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door ketelbinkie »

Beste Antonio en monteurtje

Ik heb een vraag op dit forum gezet en heb daar een aantal reacties op gekregen waar ik heel blij mee ben.
Ik vind het jammer dat er commentaar gegeven wordt op andere mensen. Elkaar afkraken omdat je het onderling niet eens bent, dat heeft niets meer met mijn vraag te maken. Het niet eens zijn met elkaars advies, prima. Geef dan gewoon jou advies waarvan je denkt dat ik er meer aan heb. Maar ga aub niet elkaar persoonlijk aanvallen met termen als je hebt er geen verstand van ed. Geef dan gewoon aan dat jij denkt dat het ergens anders aan kan liggen.

Ik weet niet wat jullie onderlinge discussie verder nog met mijn vraag te maken heeft. hormoniale conflictkwestie ? Ik zou het erg op prijs stellen als jullie dat ergens anders gaan uitvechten. Hou jezelf in ere en laat je niet verleiden tot een over en weer gescheld. Daar schiet niemand wat mee op en beantwoord mijn vraag ook niet.

In ieder geval vind ik het fijn dat zoveel mensen, ja ook jullie, de moeite doen om met mogelijke oplossingen te komen, ook al zijn jullie het onderling niet eens.
Ik als leek heb er in ieder geval geen verstand van. Ik zie geen foutmelding op de display, watertemperatuur heb ik iets hoger ingesteld en daar houd het bij mij ongeveer wel bij op.

Ik heb in ieder geval een aantal tips gekregen waar ik wat mee kan. En dat waardeer ik zeer. Dan kan ik er in ieder geval van uitgaan dat er wel degelijk oplossingen zijn. Blijkt maar weer dat ook in dit landje mensen niet te beroerd zijn om elkaar te helpen.

Maar zoals ik al aan gaf ga ik er maar weer een monteur bij halen. Alleen zal dat even moeten wachten tot ik weer vrij kan krijgen. Dus voorlopig moet ik me er zo even mee redden.

Gast

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door Gast »

Staat de ketel wel in de "comford" stand?,

Zoniet, moet de ketel eerst het kleine interne boiler aanwarmen, dit heeft even tijd nodig, en dan heeft u alleen lauw water,

Als de ketel in de comford stand staat, blijft deze "buffer boiler" (door de boiler loopt cv zijdig water ) op temperatuur, zodat de boiler het hete water direct kwijt kan aan de wisselaar, zodat de ketel even tijd heeft om op te starten,

De cv monteur hoort ook de temperatuur van het water na te kijken, en de hoeveelheid water dat de ketel kan verwarmen, na te meten,

Dan moet het goedkomen met de ketel, dit is erg eenvoudig af te stellen, en mag geen problemen geven

Wij hebben zelf ook zo'n ketel in ons huurhuis, en hebben weinig problemen gekend, op pakkinglekkage na,


Vriendelijke groeten Jan Hopman.

parihuala

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door parihuala »

aan:..."ketelbinkie"...
Ik heb nog wel een practische tip voor U m.b.t.de kosten!
De economische levensduur van een verwarmingsketel ligt tussen de 12 en 15 jaar,dat betekent dat u een aandeel van de reparatie-kosten zou kunnen verhalen op diegene wie u de ketel heeft geleverd en aan wie u de ketel ook betaald heeft.
U weet waarschijnlijk,dat u buiten de garantietermijn een beroep kunt doen op de ecomische levensduur.
Voorbeeld: aanschaf ketel € 3000.= in 2000
reparatiekosten in 2004: €180.=(incl.voorrijkosten/materialen)
U heeft de ketel 4 jaar in gebruik van de 12 jaar (ec.levensduur)
Dat betekent dat u 1/3 van €180 zelf moet betalen en dus €120 kunt verhalen op de leverancier van uw ketel.
mvrgr.
janssendelimpens

Gast

Re: hr ketel agpo 27c

Ongelezen bericht door Gast »

Parihuala.. is waarschijnlijk niet van deze wereld,

A.,n agpo gaat geen 15 jaar mee,dat zijn fabels.
B.En in 2000 koste deze Agpo geen 3000 Euri,daar heb je er 3 voor.

C.Verhalen op leverancier raakt ook uit de tijd,tegenwoordig kopen de
mensen de zooi van internet,en daarna maar klagen waar de garantie
vandaan moet komen,garantie wordt verleend op eventueel gemaakte
winsten,maar die zijn er dan niet-dus ook geen garantie.

D.Die Agpo van 4 jaar die moet je van de zolder aftrappen die gaat
nu echt geld kosten,en als je dat niet doet dan moet je ,m vaak
laten repareren,maar dan alleen niet zeuren tegen die monteurs
waarom die zo vaak kapot is,

E.Of je stapt lekker naar de rechter na 5 of 6 of 7 jaar,kost dat ook
genoeg ,t ligt er maar aan waar je voor kiest..

:arrow: heel veel succes ermee !!! dit heb je hard nodig.

Gesloten