Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
loes.de-laat
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2019 13:36

Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door loes.de-laat »

Gisteren een slotenmaker laten komen ivm een afgebroken sleutel. Beloofde binnen een half uur er te zijn, uiteindelijk heb ik ruim 2 uur zitten wachten en 4 keer gebeld. Laatste telefoongesprek aangegeven dat ik het wilde afzeggen, hier werd op gezegd dat hij er binnen 15 minuten zou zijn, uiteindelijk alsnog half uur later. Terwijl hij de kosten besprak was ie eigenlijk al bezig. Ongevraagd heeft hij mijn slot ietwat uitgefreesd, rondje van de zaak. En ik moest 242,50 afrekenen. Een nieuw slot zou ook nog 200,- kosten werd mij verteld. Gelukkig nu geen nieuw slot nodig gehad. Waar komen dit soort bedragen vandaan en kan dit zomaar. De man is een half uurtje binnen geweest en de rekening was dus 200,- en 42,50 btw. Ik voel me best wel belazerd.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 okt 2019 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Troost u, u bent niet de eerste, niet de enige en zeker niet de laatste. Waarschijnlijk hebt u een van de eerste links genomen van Google en deze persoon kwam zonder bedrijfsbus met opdruk.

Zoekt u op dit forum eens op slotenmaker, er gaat een wereld voor u open. De reden waarom dit zo duur is is omdat adverteren op Google enorm duur is en deze mensen profiteren van de haast van de consument.

Dus kan dit zomaar? Ja, dat kan, maar niet zomaar. U hebt zelf niet gevraagd naar de tarieven en u hebt zelf een commerciële partij ingeschakeld. Beter is om de volgende keer gewoon de plaatselijke slotenmaker te laten komen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het programma Opgelicht krijgt hier dagelijks klachten over en dit probleem is al jaren aan de gang. Het komt op dit forum ook vaak voorbij.

https://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/ ... tenmakers/

De "plaatselijke slotenmaker"? Hoe vind je die? Ik heb geen idee.

taxikemperman
Berichten: 629
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Bob Schurkjens schreef:
12 okt 2019 15:49
De "plaatselijke slotenmaker"? Hoe vind je die? Ik heb geen idee.
Door aan onze vriend met de vele oooo’s te vragen om: sleutelmaker + plaatsnaam
En dan komen al onze vrienden keurig op de eerste plaats, ook al komen ze van200 km verderop vandaan.

De enige manier om aan een goede plaatselijke sleutelmaker te komen, is door in het winkelcentrum bij de plaatselijke sleutelservice om een telefoonnummer te vragen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door renewouters »

taxikemperman schreef:
12 okt 2019 20:01
Bob Schurkjens schreef:
12 okt 2019 15:49
De "plaatselijke slotenmaker"? Hoe vind je die? Ik heb geen idee.
Door aan onze vriend met de vele oooo’s te vragen om: sleutelmaker + plaatsnaam
En dan komen al onze vrienden keurig op de eerste plaats, ook al komen ze van200 km verderop vandaan.

De enige manier om aan een goede plaatselijke sleutelmaker te komen, is door in het winkelcentrum bij de plaatselijke sleutelservice om een telefoonnummer te vragen.
Gewoon een keer verdiepen in wat je bij Google ziet scheelt al een hoop ellende. Skip de advertenties en check in de zoekresultaten waar het bedrijf zit. Dat adres kan je dan nog via andere bronnen checken als je twijfelt. Gewoon de fantastische mogelijkheden van een smartphone gebruiken. Er is tegenwoordig geen enkele reden meer om belazerd te worden omdat er zo gigantisch veel transparantie is door internet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door berndv »

loes.de-laat schreef:
12 okt 2019 13:45
Waar komen dit soort bedragen vandaan en kan dit zomaar.
En of dit kan. Het is een vrije markt en ze mogen vragen wat ze willen. U mag ook vragen wat ze kosten, voordat ze komen voorrijden, op zich niet geheel onverstandig om dit als eerste te vragen. Maar goed, daar heeft u nu weinig meer aan. Dit soort bedrijven teren op de nood van mensen om geholpen te worden. Dat geldt voor slotenmakers, maar ook een bekende zijn de rioolontstoppers. Het lijkt alsof men geneigd is om niet te vragen naar bedragen en maar gewoon de eerste de beste laten komen.

Nu weet ik niet op welk tijdstip dit bedrijf is gekomen, maar als ik sommige tarieven hier soms zie, valt het tarief bij u nog wel mee. Het staat niet in verhouding tot de verrichte werkzaamheden. Maar goed, dat is achteraf praten. Er is geen wet die slotenmakers een vast tarief voorschrijft.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door criticus2 »

Terwijl hij de kosten besprak
en wat was de inhoud van dat bespreken? (u had het even na kunnen vragen natuurlijk toen u belde, had de ergernis wellicht voorkomen) ik denk dat dit voor een zondag best meevalt. U betaalt niet alleen voor de tijd, maar ook voor de vakkennis en materiaalgebruik e.d. Los ervan dat hij weliswaar dan een half uur binnen was, maar bij elkaar wellicht wel minimaal een uur voor u op pad was. Ik lees niets over voorrijkosten maar die zullen erbij in zitten.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door Seinhuis »

200 euro inclusief materialen, opzicht een prima prijs. Misschien dat je goedkoper uit had kunnen zijn, maar ook veel duurder.

Mijn advies is om de volgende keer te bellen naar de sleutelmaker in de stad of hij kan komen of dat hij een goed adresje weet.

Er zit voor nu niks anders op dan accepteren en de rekening te betalen.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door Lowieze »

Seinhuis schreef:
22 jun 2021 09:01
200 euro inclusief materialen, opzicht een prima prijs. Misschien dat je goedkoper uit had kunnen zijn, maar ook veel duurder.

Mijn advies is om de volgende keer te bellen naar de sleutelmaker in de stad of hij kan komen of dat hij een goed adresje weet.

Er zit voor nu niks anders op dan accepteren en de rekening te betalen.
Misschien even kijken naar de datum van dit topic.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik vermoed, dt dit topic zomaar in een nieuwsbrief zat.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Lowieze schreef:
22 jun 2021 09:11
Seinhuis schreef:
22 jun 2021 09:01
200 euro inclusief materialen, opzicht een prima prijs. Misschien dat je goedkoper uit had kunnen zijn, maar ook veel duurder.

Mijn advies is om de volgende keer te bellen naar de sleutelmaker in de stad of hij kan komen of dat hij een goed adresje weet.

Er zit voor nu niks anders op dan accepteren en de rekening te betalen.
Misschien even kijken naar de datum van dit topic.

Geen idee hoe deze topic opeens bovenin tegen kwam

Oeps

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door kuklos »

Seinhuis schreef:
22 jun 2021 22:05
Geen idee hoe deze topic opeens bovenin tegen kwam

Oeps
Iemand, wiens bericht inmiddels verwijderd is, gaf er een reactie op. Daarmee kwam het ineens weer naar boven.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door tampie74 »

kuklos schreef:
22 jun 2021 23:58
Seinhuis schreef:
22 jun 2021 22:05
Geen idee hoe deze topic opeens bovenin tegen kwam

Oeps
Iemand, wiens bericht inmiddels verwijderd is, gaf er een reactie op. Daarmee kwam het ineens weer naar boven.
Omdat er reclame instond.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ik voel me belazerd door de slotenmaker

Ongelezen bericht door kuklos »

tampie74 schreef:
23 jun 2021 09:07
kuklos schreef:
22 jun 2021 23:58
Seinhuis schreef:
22 jun 2021 22:05
Geen idee hoe deze topic opeens bovenin tegen kwam

Oeps
Iemand, wiens bericht inmiddels verwijderd is, gaf er een reactie op. Daarmee kwam het ineens weer naar boven.
Omdat er reclame instond.
Duh. Dat weet ik. Maar omdat het verwijderd is weet ik natuurlijk niet meer wie die iemand was en moet ik dus iemand schrijven in plaats van de naam van de poster die het gepost had.

Gesloten