LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Installand.nl? Doe maar niet

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Installand.nl? Doe maar niet

Ongelezen bericht door berndv »

Ik dacht, laat ik ook eens een ervaring delen.

Momenteel zit ik middenin een verhuizing en verbouwing. In het nieuwe huis willen we een dakraam plaatsen, om onze oudste wat licht te kunnen geven op de zolderkamer. Dus een timmerman geregeld die gisteren nog tijd had om een dakraam te monteren. Tot zover gaat het goed. Afgelopen woensdag heb ik bij installand.nl een velux dakraam besteld en betaald, met de mogelijkheid om het af te halen bij een afhaallocatie bij mij in de buurt. Zo ingevoerd dat die vanaf 9 uur beschikbaar zou zijn. Nu weet ik dat het vakantietijd is en het was een maandag, dus voor de zekerheid woensdagmiddag nog een mail gestuurd met de vraag of ik dat dakraam ook daadwerkelijk maandagmorgen om 9 uur kon ophalen. En ja, een bevestigend antwoord was het resultaat, ik kon het dakraam al vanaf donderdag 9 uur afhalen als ik zou willen. Prima geregeld zou je denken.

Gisteren stond ik keurig om 9:05 bij het afhaalpunt om mijn dakraam af te halen, zodat de timmerman die er rond 10 uur zou zijn direct kon beginnen. Maar helaas, bij het afhaalpunt werd mij al kenbaar gemaakt dat er niets klaar stond. Schrik. Dus ik dacht, foutje, maar ik ga gewoon even bellen met installand, zal vast een klein misverstand zijn.

Maar nee. Door een vriendelijke medewerker werd mij meegedeeld dat het raam er toch zeker op zijn vroegst pas dinsdag in de loop van de dag zou zijn. Deze vriendelijke medewerker is dezelfde medewerker die mij afgelopen woensdag per mail antwoordde dat het raam vanaf donderdag al beschikbaar zou zijn. Nu ben ik van het eerlijk zaken doen. Als iets niet kan is dat prima, maar wees gewoon eerlijk. Als ik afgelopen woensdag had geweten dat maandag niet haalbaar was had ik óf de bestelling geannuleerd, óf geprobeerd om te timmerman op een andere dag in te plannen (en zelf ook een andere dag vrij genomen van mijn werk). Ik heb zelf jarenlang in een callcenter gewerkt en regelmatig weerstandstrainingen gegeven, ik heb haar flink laten zweten.

Waar ze gelukkig wel vlot in zijn is het annuleren van de order, gistermiddag stond het geld al weer op de rekening. En gelukkig had de lokale gamma het raam ook op voorraad, en omdat ze vergeten waren om het 25% korting kaartje van 3 weken terug te verwijderen, was die zelfs nagenoeg even duur.

Maar voor de rest van de verbouwing zal ik in ieder geval installand niet meer gebruiken.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Installand.nl? Doe maar niet

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, als je een week of drie geleden niet bij Installand had gekocht maar bij de Gamma, was je in één keer klaar geweest?

Maar wat is nu je vraag aan het forum?

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Installand.nl? Doe maar niet

Ongelezen bericht door thecure »



Ik dacht, laat ik ook eens een ervaring delen.
Geen vraag dus. Maar inderdaad wel vreemd dat ze het eerst keihard toezeggen en dan blijkt het raam er niet te zijn.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Installand.nl? Doe maar niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
13 aug 2019 10:33
Maar wat is nu je vraag aan het forum?
Die is er overduidelijk niet en hoeft er ook niet te zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Installand.nl? Doe maar niet

Ongelezen bericht door berndv »

witte angora schreef:
13 aug 2019 10:33
Maar wat is nu je vraag aan het forum?
Volgensmij geef ik nergens aan dat ik een vraag heb:
berndv schreef:
13 aug 2019 08:37
Ik dacht, laat ik ook eens een ervaring delen.
Kan in de forumregels ook nergens terugvinden dat het niet toegestaan is om ervaringen met winkels/webshops te delen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Installand.nl? Doe maar niet

Ongelezen bericht door berndv »

witte angora schreef:
13 aug 2019 10:33
Kortom, als je een week of drie geleden niet bij Installand had gekocht maar bij de Gamma, was je in één keer klaar geweest?
Timmerlieden zijn nogal druk, daarbij is het ook nog eens vakantietijd. 3 weken geleden wist ik nog niet dat ik deze week een timmerman kon krijgen die deze week tijd wilde maken om dat raam te installeren. En zoals ik aangaf zit ik middenin de werkzaamheden en probeer ik de benodigde materialen pas te laten komen wanneer ze ook nodig zijn. Natuurlijk met een redelijke marge. En 5 á 6 dagen marge met een product dat voorradig is en vanaf de volgende werkdag afgehaald kan worden vind ik een redelijke marge. Daarbij is er ook een extra check geweest of het ook zou lukken en was vorige week dat raam niet meer in de aanbieding en zou ik bij de gamma 100 euro duurder uit zijn geweest.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Installand.nl? Doe maar niet

Ongelezen bericht door berndv »

thecure schreef:
13 aug 2019 11:12


Ik dacht, laat ik ook eens een ervaring delen.
Geen vraag dus. Maar inderdaad wel vreemd dat ze het eerst keihard toezeggen en dan blijkt het raam er niet te zijn.
Dat is vooral mijn punt. Prima als iets niet tijdig ergens kan zijn, dan had ik verder gekeken naar andere leveranciers, kan gebeuren en ik weet ook heel goed dat het vakantietijd is. Daar heb ik echt geen probleem mee. Ik vind het kwalijk dat je vraagt of het haalbaar is om het op de afgesproken tijd op de afgesproken plek te hebben. En als er wordt toegezegd dat het zelfs al 4 dagen eerder op de afgesproken plaats is wat vervolgens dus helemaal niet haalbaar was, dan vind ik dat je als bedrijf wel steken laat vallen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Installand.nl? Doe maar niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze bestelde producten zeggen al Donderdag klaar stond en je maandag niets kreeg?

Dan is dat zeer slecht, en kost ze jarenlang omzet omdat geheel Nederland op deze naam dit bericht kan vinden.
Beetje dom dus.

Wel had ik donderdag of vrijdag al gehaald, een gebroken raam of zo is dan nog iets te doen, en op zelfde dag word lastiger...
Ook als ze een verkeerde maat hadden klaar gezet, dus nooit op laatste dag halen.

Ik vermoed dat het wel klaar stond maar iemand ruimte nodig had en het verplaatste.....
Die fout maken ze wel vaker, en traag afhalen geeft overvol magazijn!

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Installand.nl? Doe maar niet

Ongelezen bericht door Justmeagain »

[deel bericht verwijderd door moderator, reden: op de man spelen]
A niet heel Nederland kijkt op dit forum, dus ze zullen geen jarenlange last hebben.
B ze hebben keurig op tijd terugbetaald
[deel bericht verwijderd door moderator, reden: op de man spelen]
Laatst gewijzigd door Radar op 13 aug 2019 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten