LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kavel en een huis laten bouwen Almere, tips, ervaringen.

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
shakesm3
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:18

Kavel en een huis laten bouwen Almere, tips, ervaringen.

Ongelezen bericht door shakesm3 »

Allen,

wij zijn ons aan het oriënteren op het kopen van een kavel en daarna de bouw van een nieuw huis. We hebben onze pijlen gericht op Almere.

Zoals bekend zijn er veel aannemers nogal druk en is een reactie vaak al erg veel gevraagd. Zijn er hier mensen met ervaring in het kopen van een pre-fab woning en goede ervaringen met aannemers?

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ben op zoek naar nuttige links/fora/aannemers. Over de grens zoeken is voor ons geen probleem.

dank alvast.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kavel en een huis laten bouwen Almere, tips, ervaringen.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aangezien reclame maken niet mag hier heb ik een aantal aanbevelingen via PB gedaan. Beide bedrijven hebben al projecten in Almere en leveren goed werk af. Wie weet is het wat.

shakesm3
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:18

Re: Kavel en een huis laten bouwen Almere, tips, ervaringen.

Ongelezen bericht door shakesm3 »

Dank!

We zijn weer wat verder. Toch zijn bedrijven welkom (per pb ook).

Iemand tips over eventuele korting? Ik weet dat de vraag groot is en het aanbod klein maar niet geschoten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kavel en een huis laten bouwen Almere, tips, ervaringen.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

shakesm3 schreef:
01 feb 2020 18:58
Dank!

We zijn weer wat verder. Toch zijn bedrijven welkom (per pb ook).

Iemand tips over eventuele korting? Ik weet dat de vraag groot is en het aanbod klein maar niet geschoten.
Korting is lastig. De prijzen in de bouw liggen nog steeds onder druk. Qua personeel is het redelijk op orde en ook de levertijden van materialen liggen op schema. Echter door de PFAS en stikstof zijn de prijzen weer behoorlijk gestegen. Dit zijn prijzen waar ook de aannemer niet onderuit kan of korting op kan geven.
Je kan geluk hebben dat het huis aan alle voorwaarden voldoet, de grond schoon is en de vergunningen rond zijn, dan kan het zijn dat een aannemer het ertussen kan plannen of een gat in zijn planning mee kan opvullen. Dan kan de prijs vaak wel iets omlaag. Als het gewoon ingepland wordt ben je eigenlijk afhankelijk van de geboden prijs.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Kavel en een huis laten bouwen Almere, tips, ervaringen.

Ongelezen bericht door Jasper45 »

shakesm3 schreef:
01 feb 2020 18:58
Iemand tips over eventuele korting?...
?? korting waarop??; gewoon meerdere offertes vragen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kavel en een huis laten bouwen Almere, tips, ervaringen.

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt mij vooral verstandig om eerst te kijken wat er vanuit de gemeente aan (uiterlijke) eisen aan de woning worden gesteld. En een bouwer kiezen met veel ervaring in die stijl. Daarnaast natuurlijk ook naar je eigen smaak (en budget) kijken. Ook binnen prefab heb je nog een grote diversiteit aan bouwstijlen en aan flexibiliteit.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kavel en een huis laten bouwen Almere, tips, ervaringen.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je in de Wijk Oosterwold gaat bouwen of plannen hebt, die hebben eigen Face boek pagina met veel informatie.

Stammie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2020 14:19

Re: Kavel en een huis laten bouwen Almere, tips, ervaringen.

Ongelezen bericht door Stammie »

Kijk ook eens op de facebook pagina van Nobelhorst mooie nieuwe wijk. of www.nobelhorst.nl

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Kavel en een huis laten bouwen Almere, tips, ervaringen.

Ongelezen bericht door pedro714 »

Niet te geloven. Heeft nog geen aannemer en geen bouwplan. En wat vraagt U.....? KORTING. Sorry hoor maar daar zakt mijn broek vanaf. Wat wilt U? KORTING???????????. De grootste korting...…..hou U geld lekker op zak.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kavel en een huis laten bouwen Almere, tips, ervaringen.

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou even wachten, maar sowieso je/jullie goed bij laten staan. Als het kavel zo te lezen nog gekocht moet worden, is er volgens mij ook nog geen vergunning. En nou is die is ondanks alle bangmakerij nog wel te krijgen, als jullie de aanvraag zó optuigen dat eventuele stikstofgevolgen gecompenseerd worden, maar het is niet meer zo gemakkelijk als vroegah, voor de stikstof crisis.

Gesloten