LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ketelonderhoudscontract Feiken installateurs

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
bertbav
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2019 09:02

Ketelonderhoudscontract Feiken installateurs

Ongelezen bericht door bertbav »

Dag, we hebben 4 jaar geleden een nieuwe ketel aangeschaft bij Feiken installateurs. Na het einde van de garantieperiode een onderhoudscontract afgesloten, waar alles wordt vergoed behalve de onderdelen voor € 7,50 per maand. We dachten van nieuwe ketel dus dat zal zo'n vaart niet lopen.

Voor de eerste jaarlijkse onderhoudsbeurt onder het contract deze maand bleken er toch onderdelen kapot te zijn. Zodanig kapot dat als we niet voor vervanging zouden kiezen we binnen 3 maanden ketelproblemen zouden krijgen. Ok, we vonden dit erg snel, maar hebben besloten uit te gaan van de kennis en kunde van de monteur. Niet fijn, maar het is niet anders. Onderdelen vervangen en de onderhoudsbeurt afgerond, na 20 minuten was de onderhoudsmonteur weer vertrokken.

Binnen 1 dag hadden we een factuur van € 113 binnen voor de onderdelen. Vond dat best veel geld voor wat ijzer en een rubberen ring. Na wat onderzoek bij andere installatiebureaus bleken de gangbare prijzen bijna de helft lager te liggen, voor € 60 kon ik ze bestellen.

Op basis van het verschil in prijs contact gezocht met Feiken installateurs en daarin aangegeven dat we een onderhoudscontract met arbeidsuren hebben en dat we niet € 55 hoeven te betalen voor de kosten van arbeid. Antwoord terug gehad dat het houden van voorraad erg duur is en dat daarom dit soort opslagen van toepassing zijn op hun onderdelen. Om ons tegemoet te komen willen ze ons 20 % korting geven....dat ging wel heel gemakkelijk.

Vertrouw het dus niet en denk dat ze op deze wijze meer klanten zouden kunnen duperen. Daarnaast heb ik het idee dat het vervangen van de onderdelen ook wel heel gemakkelijk is gegaan. De man was amper boven en kwam met de mededeling dat er twee onderdelen vervangen moesten worden....

Al met al niet fijn, dus let op bij de aanvullende rekeningen als u een onderhoudscontract heeft.
Bijlagen
factuur feiken.JPG
(27.84 KiB) 3029 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04
Beste antwoord
Gekozen door bertbav

Re: Ketelonderhoudscontract Feiken installateurs

door Lady1234 » 27 sep 2019 11:32

Ik denk zomaar dat als u een onderhoudscontract had afgesloten inclusief onderdelen, deze onderdelen nu helemaal niet vervangen hadden hoeven worden.

Ik zou mijn contract per omgaande opzeggen.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ketelonderhoudscontract Feiken installateurs

Ongelezen bericht door berndv »

Ik vermoed, maar weet het niet zeker, dat de installateur de adviesprijzen aanhoudt, deze liggen vaak behoorlijk wat hoger dan de prijs waarvoor je iets kunt kopen op internet.

Maar goed, ook al zijn de prijzen hoog, voor zover ik weet is er geen instantie die bepaald welke tarieven bedrijven mogen rekenen voor onderdelen. Het komt wel heel flauw over, dat u een onderhoudscontract heeft voor de uren en dat de onderdelen dan opeens zoveel duurder zijn.

Heeft u bij de andere installatiebureaus ook gevraagd wat het u zou kosten om de diensten ook los van elkaar af te nemen? Dus een jaarlijkse keuring, en vervanging van deze onderdelen? Dus niet kaal de inkoop van de onderdelen.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ketelonderhoudscontract Feiken installateurs

Ongelezen bericht door BL2 »

Een ontstekingsunit moet toch wel 10 jaar of meer gewoon meegaan.
Diagnose, onderhoud en ontstekingsunit vervangen binnen 20 minuten is wat erg snel...
De gegeven "korting" geeft wel aan dat er iets niet klopt, ze geven niet zomaar hun winstmarge weg !

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ketelonderhoudscontract Feiken installateurs

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk zomaar dat als u een onderhoudscontract had afgesloten inclusief onderdelen, deze onderdelen nu helemaal niet vervangen hadden hoeven worden.

Ik zou mijn contract per omgaande opzeggen.

Gesloten