LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
bakkerw-36
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2020 14:31

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door bakkerw-36 »

NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 19:07
angel1978 schreef:
26 apr 2020 18:30
NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 18:01
Als er een gaslek in de buizen zit, dan heeft dat niet met de ketel van doen. U hebt een contract afgesloten voor de ketel, niet voor alle spullen daar omheen.
Dus, als er iets met de ketel aan de hand is kunt u dit bedrijf inschakelen, voor alle andere zaken moet u elders zijn. Ongetwijfeld kan dit bedrijf het lek opsporen en verhelpen, maar dan wel op uw kosten.
Maar zelfs als dat het geval is ( en dat ligt aan het soort contract dat is afgesloten ), dan nog dient het bedrijf wel gewoon te komen. De reactie en service is dan ook beneden alle peil!
Je kan een bedrijf niet verplichten om te komen. En als de lek zich buiten de ketel bevind kan je dus elke installateur benaderen. De reactie neem ik met een korreltje zout. Geen idee of de installateur doorheeft dat er een noodzaak is en TS is niet blij met de opmerking dat het geld gaat kosten als het buiten de ketel zit.
Waarom een andere installateur bellen als je een service contract hebt? Wat is in dit geval het nut van een service contract?
En over die kosten, als het maar opgelost word.... je zit met een gaslek.

bakkerw-36
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2020 14:31

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door bakkerw-36 »

angel1978 schreef:
26 apr 2020 19:33
NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 19:07
angel1978 schreef:
26 apr 2020 18:30


Maar zelfs als dat het geval is ( en dat ligt aan het soort contract dat is afgesloten ), dan nog dient het bedrijf wel gewoon te komen. De reactie en service is dan ook beneden alle peil!
Je kan een bedrijf niet verplichten om te komen. En als de lek zich buiten de ketel bevind kan je dus elke installateur benaderen. De reactie neem ik met een korreltje zout. Geen idee of de installateur doorheeft dat er een noodzaak is en TS is niet blij met de opmerking dat het geld gaat kosten als het buiten de ketel zit.
Een bedrijf kan niet aan de telefoon zien of een lek binnen of buiten de ketel zit. Een bedrijf dat de ketel geleverd en nagekeken heeft en dat niet komt op de melding van een gaslek is geen klanten waard!
Dit dus, ik vindt het persoonlijk echt schandalig.

bakkerw-36
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2020 14:31

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door bakkerw-36 »

sylvesterb schreef:
26 apr 2020 21:50
16again schreef:
26 apr 2020 19:48
Daar is dat bedrijf contractueel wel aan gebonden.
En dat wilde ze toch nakomen, alleen niet conform de eisen van TS. Het is natuurlijk niet onredelijk om aan te geven dat als het buiten het servicecontract valt je kosten krijgt.

Maar TS heeft haar genoegdoening door het bedrijf hier zwart te maken, immers was er geen enkel gevaar meer als het gas gewoon afgesloten was.
Na meerdere telefoontjes, aannames, de uitspraken die gedaan zijn .... ja. Toen wou ik ze niet meer in huis hebben.

Zwart maken? nee waarschuwen. Als je ons letterlijk laat zitten met een gaslek en dan simpelweg voorstelt het contract stop te zetten, wil ik dat de mensen dit weten, ja.

bakkerw-36
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2020 14:31

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door bakkerw-36 »

Lady1234 schreef:
26 apr 2020 21:55
Maar men laat een cv ketel toch niet aan, als er een gaslekkage is?

En al helemaal als er een kind in het huis ernaast woont. :shock:
Natuurlijk is de gaskraan dicht gedraaid direct dicht gedraaid. Maar daar gaat het hier toch niet om?

Kind woont hier in huis trouwens.

bakkerw-36
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2020 14:31

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door bakkerw-36 »

sylvesterb schreef:
26 apr 2020 22:32
16again schreef:
26 apr 2020 22:23
In eerste instantie wilde het bedrijf pas na 8 dagen komen kijken. Onredelijk natuurlijk, als je de hoofdkraan dichtdraait heb je al die tijd ook geen warm water en kun je niet op gas koken.
Onredelijk? Dat is helemaal afhankelijk van het contract wat je hebt afgesloten en wat daarin staat voor response tijden. Maar los daarvan uiteindelijk wilde ze de volgende dag komen, echter zag TS daar zelf vanaf.

Dit is gewoon z'n wraak topic. We waren niet bij het gesprek en ik kan me niet voorstellen dat bij een normaal gesprek de telefoniste al direct begint over "je kunt ook het contract stopzetten". Dus er zal zoals gewoonlijk ook een andere kant aan het verhaal zitten.

P.S. Bij de CV heb je veelal een afsluiter voor het gas zitten, koken is dan geen probleem.
In de eerste post staat precies wanneer ze pas lang wilden komen en er staat ook precies wanneer ze aanboden het contract op te zeggen.

bakkerw-36
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2020 14:31

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door bakkerw-36 »

NeoDutchio schreef:
27 apr 2020 10:55
bakkerw-36 schreef:
27 apr 2020 10:46
NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 18:01
Als er een gaslek in de buizen zit, dan heeft dat niet met de ketel van doen. U hebt een contract afgesloten voor de ketel, niet voor alle spullen daar omheen.
Dus, als er iets met de ketel aan de hand is kunt u dit bedrijf inschakelen, voor alle andere zaken moet u elders zijn. Ongetwijfeld kan dit bedrijf het lek opsporen en verhelpen, maar dan wel op uw kosten.
Het gaslek zat dus IN de ketel. Mocht het niet in de ketel zitten, zijn extra kosten natuurlijk prima. Het punt is, je hebt een service abonnement en wil graag "service" bij een gaslek.
Bij de ketel is niet hetzelfde als in de ketel. Niet handig om uw verhaal aan te passen nu.
Ik pas niks aan. De lekkage zit precies zoals in de eerste post aangeven. "Er bleek een gaslekkage te zitten bij de toevoer naar het gasblok (bout, gasleiding)" . Ik ben een leek op dit gebied, maar dit is toch ook gewoon in de ketel?

bakkerw-36
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2020 14:31

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door bakkerw-36 »

16again schreef:
27 apr 2020 07:40
sylvesterb schreef:
26 apr 2020 22:32
16again schreef:
26 apr 2020 22:23
In eerste instantie wilde het bedrijf pas na 8 dagen komen kijken. Onredelijk natuurlijk, als je de hoofdkraan dichtdraait heb je al die tijd ook geen warm water en kun je niet op gas koken.
Onredelijk? Dat is helemaal afhankelijk van het contract wat je hebt afgesloten en wat daarin staat voor response tijden. Maar los daarvan uiteindelijk wilde ze de volgende dag komen, echter zag TS daar zelf vanaf.
Je hebt geen onderhoudscontract , om 8 dagen in de kou te zitten, dus die termijn lijkt me onredelijk.
Ik lees dingen toch anders:
Uiteindelijk heeft TS iemand in de arm genomen, die wel wilde komen, voordat Ketelservice Noord zich bedacht
Ze zouden in eerste instantie dus langs komen voor een lekkage, wat ook al niet heel netjes was. Maar dit vond ik wel prima.

Het gaat echt om het moment dat de gaslekkage ontdekt is, ik werd niet serieus genomen en er was volgens de monteur geen gaslekkage. Dus de afspraak van 8 dagen later bleef staan. Toen begon het hele verhaal..

Hoe iedereen het ook leest, ik vindt de hele situatie onacceptabel en wil de mensen laten weten hoe dit bedrijf hun klanten behandelt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik wacht op antwoord firma.....

Bericht gestuurd en als ze slim zijn melden zich hier.
Dit bericht is nog jarenlang te vinden en een gaskraan onder de ketel? Als het daar zit twijfel ik of het bij leiding of ketel hoorde....

Maar 2 maanden terug schoongemaakt en gecontroleerd? Dat is een twijfel geval.
Voor gaslek meerdere dagen wachten, ik zou zeggen, gaskraan dicht en we komen zo snel mogelijk.

Ook het merk & type ontbreekt nog in dit verhaal.
De Agpo Ferroli word vaak binnen 5 jaren weg gepleurd!
Een RVS ketel als Vaillant kan tot meer dan 20 jaren mee.... maar is dan wel minder zuinig en betrouwbaar....

Bovendien zijn de nog enkele VR ketels zonder condens afvoer vaak lastig en duur te vervangen...
die laten ze vaak daarom langer hangen omdat het soms veel breekwerk opleverde.

Hoewel ik een Gaslek melding en een week laten wachten fout vind,
de tegenpartij heb ik ook gevraagd en hopelijk reageren ze hier!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door sjohie »

Komkommertijd schreef:
28 apr 2020 10:58
Ik wacht op antwoord firma.....

Bericht gestuurd en als ze slim zijn melden zich hier.
Dit bericht is nog jarenlang te vinden en een gaskraan onder de ketel? Als het daar zit twijfel ik of het bij leiding of ketel hoorde....

Maar 2 maanden terug schoongemaakt en gecontroleerd? Dat is een twijfel geval.
Voor gaslek meerdere dagen wachten, ik zou zeggen, gaskraan dicht en we komen zo snel mogelijk.

Ook het merk & type ontbreekt nog in dit verhaal.
De Agpo Ferroli word vaak binnen 5 jaren weg gepleurd!
Een RVS ketel als Vaillant kan tot meer dan 20 jaren mee.... maar is dan wel minder zuinig en betrouwbaar....

Bovendien zijn de nog enkele VR ketels zonder condens afvoer vaak lastig en duur te vervangen...
die laten ze vaak daarom langer hangen omdat het soms veel breekwerk opleverde.

Hoewel ik een Gaslek melding en een week laten wachten fout vind,
de tegenpartij heb ik ook gevraagd en hopelijk reageren ze hier!
Hoe weet jij dat het een Agpo Ferroli betreft?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beter lezen...

een Agpo is vaak snel weg wegens de bekende problemen...
eronder staat een andere die vaak erg lang mee ging...
maar een merk & type vroeg ik ook al eerder....

De lekke warmtewisselaar kan schoonmaak foutje zijn, maar dan is er nog geen gaslek!
Ik heb vele Agpo Ferroli geweigerd ooit wegens de geleverde rommel.....

Maar geen idee wat hier geplaatst is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door sjohie »

Komkommertijd schreef:
28 apr 2020 11:37
Beter lezen...

een Agpo is vaak snel weg wegens de bekende problemen...
eronder staat een andere die vaak erg lang mee ging...
maar een merk & type vroeg ik ook al eerder....

De lekke warmtewisselaar kan schoonmaak foutje zijn, maar dan is er nog geen gaslek!
Ik heb vele Agpo Ferroli geweigerd ooit wegens de geleverde rommel.....

Maar geen idee wat hier geplaatst is.
Dus alles wat je schrijft over Agpo ketels, is volstrekt irrelevant.

bakkerw-36
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2020 14:31

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door bakkerw-36 »

Komkommertijd schreef:
28 apr 2020 10:58
Ik wacht op antwoord firma.....

Bericht gestuurd en als ze slim zijn melden zich hier.
Dit bericht is nog jarenlang te vinden en een gaskraan onder de ketel? Als het daar zit twijfel ik of het bij leiding of ketel hoorde....

Maar 2 maanden terug schoongemaakt en gecontroleerd? Dat is een twijfel geval.
Voor gaslek meerdere dagen wachten, ik zou zeggen, gaskraan dicht en we komen zo snel mogelijk.

Ook het merk & type ontbreekt nog in dit verhaal.
De Agpo Ferroli word vaak binnen 5 jaren weg gepleurd!
Een RVS ketel als Vaillant kan tot meer dan 20 jaren mee.... maar is dan wel minder zuinig en betrouwbaar....

Bovendien zijn de nog enkele VR ketels zonder condens afvoer vaak lastig en duur te vervangen...
die laten ze vaak daarom langer hangen omdat het soms veel breekwerk opleverde.

Hoewel ik een Gaslek melding en een week laten wachten fout vind,
de tegenpartij heb ik ook gevraagd en hopelijk reageren ze hier!
Het gaat om een KOMBI KOMPAKT HR 28 (2004)

Het gaslek zat onder de kap bij de ketel. In ieder geval, daar gaat het niet om. Ook al bleek er achteraf helemaal geen gaslek te zijn, hadden ze me simpelweg voorrijkosten en uurloon in rekening kunnen brengen.

Het gaat erom dat ze aannames maakten en niet langs wilden komen en vooral ook op de manier waarop het gegaan is.

Bedankt nog voor het doorgeven aan het bedrijf.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Deze Intergas is prima ketel die hoewel op leeftijd bij goed onderhoud langer dan 15 jaren mee kan, maar geen gaslek?

Je ruikt gas of niet.... en ik heb bedrijf gevraagd want die weten nog van niets, en kunnen hun kant van 't verhaal ook doen.
Dan mogen ze zelf kiezen wat ze doen, Excuus met bloemetje of recht zetten wat fout is.

Als er 1 personeelslid is die fouten maakte op die dag moeten ze die aanpakken en niet het hele bedrijf omzet laten mislopen.
Het lijkt een goed bedrijf te zijn en als 1 persoon een domme fout maakte, of er wel of geen gaslek was kun je pas later zien als je kwam... en bij goed werkende ketel en geen gaslek mogen ze die factuur sturen voor voorrijden en eventuele nacht en/of weekend toeslag.... dus hoe laat en op welke dag je belde kan ook een flink prijs verschil maken.

Maar niet komen is echt fout, wat als je wel een lek had en open huis kreeg na explosie?
Het is zeldzaam maar nooit uit te sluiten.

Ketelservicenoord
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2020 13:32

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door Ketelservicenoord »

Hierbij onze reactie / kant van het verhaal.

Meneer melde zich smorgens bij ons dat er geen warm water was. Telefonisch hebben we wat stappen doorlopen, hierna is het warm water getest en was er warm water aanwezig. Begin van de middag werdt er weer gebeld en was de mantel van de ketel gedemonteerd meneer gaf aan dat er gruis(ketel steen) in de ketel lag en dat hij een drup zag hangen. Hierbij hebben we aangegeven dat we dit konden inplannen aangezien het geen urgente storing is/was. eind van de middag belde meneer weer op dat hij gas rook in de ketel. Dit kan natuurlijk altijd en moet opgelost worden. We hebben aangegeven de we de volgende ochtend langs zouden komen hiervoor en in tussen tijd de gaskraan dicht zetten van de ketel.

En ja mijn collega heeft aangegeven dat ze het contract stop kon zetten. Meneer is niet eens met het feit dat wij smorgen kwamen terwijl wij zijn storing binnen 24 uur dan opgelost hadden (binnen stookseizoen was dit waarschijnlijk eerder gebeurt)

jammer dat mensen die denken dat ze alleen op de wereld en als er gebeld wordt verwachten dat er direct iemand in zn bus stapt zulke topics gebuiken. Trouwens ook op klachtenkompas en misschien op nog meer plekken geen idee.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hartelijk dank en prima aanvulling op de ontbrekende stukken.

Ik had al een dergelijk vermoeden en goed dat U hier dit plaatste.
Met de kap eraf is het weer een open ketel en is bij opstart iets van gas ruiken mogelijk.
Dit had deze persoon niet hier geschreven.

Hopelijk komt deze lastige klant niet meer terug....

bakkerw-36
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2020 14:31

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door bakkerw-36 »

Ketelservicenoord schreef:
29 apr 2020 13:52
Hierbij onze reactie / kant van het verhaal.

Meneer melde zich smorgens bij ons dat er geen warm water was. Telefonisch hebben we wat stappen doorlopen, hierna is het warm water getest en was er warm water aanwezig. Begin van de middag werdt er weer gebeld en was de mantel van de ketel gedemonteerd meneer gaf aan dat er gruis(ketel steen) in de ketel lag en dat hij een drup zag hangen. Hierbij hebben we aangegeven dat we dit konden inplannen aangezien het geen urgente storing is/was. eind van de middag belde meneer weer op dat hij gas rook in de ketel. Dit kan natuurlijk altijd en moet opgelost worden. We hebben aangegeven de we de volgende ochtend langs zouden komen hiervoor en in tussen tijd de gaskraan dicht zetten van de ketel.

En ja mijn collega heeft aangegeven dat ze het contract stop kon zetten. Meneer is niet eens met het feit dat wij smorgen kwamen terwijl wij zijn storing binnen 24 uur dan opgelost hadden (binnen stookseizoen was dit waarschijnlijk eerder gebeurt)

jammer dat mensen die denken dat ze alleen op de wereld en als er gebeld wordt verwachten dat er direct iemand in zn bus stapt zulke topics gebuiken. Trouwens ook op klachtenkompas en misschien op nog meer plekken geen idee.
Klopt echt helemaal niks van, nadat het gaslek is doorgegeven is het exact zo gegaan zoals beschreven in de eerste post.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

bakkerw-36 schreef:
29 apr 2020 18:36
Klopt echt helemaal niks van, nadat het gaslek is doorgegeven is het exact zo gegaan zoals beschreven in de eerste post.
Dus enkel dit stukje klopt?
Nu kon er opeens morgenochtend 10 April een monteur
langskomen, MAAR werd er bij gezegd.. Als er geen gaslekkage bij de CV-ketel zit, zijn de kosten voor u zelf.

bakkerw-36
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2020 14:31

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door bakkerw-36 »

Dus enkel dit stukje klopt?
Dit is wat er niet klopt:
Dit kan natuurlijk altijd en moet opgelost worden. We hebben aangegeven de we de volgende ochtend langs zouden komen hiervoor en in tussen tijd de gaskraan dicht zetten van de ketel.
Zie de eerste post, ze wilden niet komen.
En ja mijn collega heeft aangegeven dat ze het contract stop kon zetten. Meneer is niet eens met het feit dat wij smorgen kwamen terwijl wij zijn storing binnen 24 uur dan opgelost hadden (binnen stookseizoen was dit waarschijnlijk eerder gebeurt)
Tijdsverloop klopt niks van, dit was me aangeboden omdat ze niet langs wilden komen en ik het hier niet mee eens was.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een bedrijf zal vermoedelijk de vraag noteren en is er nu wel of niet 3x gebeld en weet meneer Bakker de volgorde nog na zoveel weken?

De kap open is niet beantwoord en dan is bij een start ketel iets gaslucht bij trage ontsteking best mogelijk.

Ook is gaskraan dichtdraaien voor de bewoner en gelijk komen hoeft dan niet, morgen ochtend vroeg genoeg.....
Eisen dat ze direct komen kan niet, binnen 24 uren in contract dus vaak volgende dag overdag en niet direct.. ze hebben nog andere afspraken en meer te doen, en er zijn geen monteurs die op stroringen wachten.

bakkerw-36
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2020 14:31

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Ongelezen bericht door bakkerw-36 »

Komkommertijd schreef:
29 apr 2020 20:53
Een bedrijf zal vermoedelijk de vraag noteren en is er nu wel of niet 3x gebeld en weet meneer Bakker de volgorde nog na zoveel weken?

De kap open is niet beantwoord en dan is bij een start ketel iets gaslucht bij trage ontsteking best mogelijk.

Ook is gaskraan dichtdraaien voor de bewoner en gelijk komen hoeft dan niet, morgen ochtend vroeg genoeg.....
Eisen dat ze direct komen kan niet, binnen 24 uren in contract dus vaak volgende dag overdag en niet direct.. ze hebben nog andere afspraken en meer te doen, en er zijn geen monteurs die op stroringen wachten.
Komkommertijd, helaas begrijpt u na al uw reacties not steeds de essentie van dit verhaal niet.

Lees alsjeblieft de eerst post goed door.

En ja er is 3x gebeld.

1e keer om de lekkage/vuil in ketel

2e keer om gaslekkage.

3e keer, nadat ik afgewimpeld ben en er een afspraak voor 8 dagen later stond. Waar ik het niet mee eens was.

En nogmaals, alles NA de melding van de gaslekkage staat exact stap voor stap beschreven in de eerste post.

Gesloten