LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
jakobsrc
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2018 12:14

Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door jakobsrc »

Met Leki Klussenbedrijf (omgeving Arnhem) heb ik meer dan twee maanden geleden een klus afgesproken, te weten een kleine verbouwing bij mijn woning. Leki heeft het project tweemaal ter plekke bekeken en heeft toen de klus aangenomen voor een bedrag van EUR 2000. Ik moest de helft van het bedrag aanbetalen, om materiaal te kopen. Dat heb ik mid juni gedaan (per bank).
Sindsdien vele keren een afspraak gemaakt om de klus uit te voeren en elke keer had Leki een smoes of kwam gewoon niet opdagen.
Als ik bel, neemt hij de eerste keer op en zegt dat het slecht uitkomt. Als ik dan 10 minuten later terugbel, krijg ik meteen een antwoordapparaat te horen (dus mijn nummer is door hem geblokkeerd). Zo is het elke keer wat, al meer dan twee maanden lang. Ik heb het gehad met Leki.
Nu wil ik het aanbetaalde bedrag terug en een andere klusser zoeken.
Ik plaats mijn verhaal op dit forum, zodat men gewaarschuwd is voor dit bedrijf.

PS: Bij een internetzoektocht blijkt dat Leki verschillende plaatsen en adressen hanteert. De inschrijving bij de KvK klopt ook niet meer. Er zit duidelijk een luchtje aan dit bedrijf. Ik heb dus geen adres en mijn telefoontjes worden niet opgenomen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hoe bent u aan Leki gekomen? Reviews gezocht? Klussen van hem bekeken? Via via?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo, ik zou een aangetekende brief sturen naar het bedrijf en uw geld terugeisen. U hebt er zelf genoeg aan gedaan om de klusser aan het werk te krijgen lijkt me. Dit adres zie je vaak: Leki Klussenbedrijf, Wilhelmina Druckerstraat 64, 7311 TH Apeldoorn. +31 (0)6 84063348
Succes.

sake1987

Re: Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door sake1987 »

Bij een goed bedrijf hoef je niet eerst aan te betalen. Heb net de schoorstenen opnieuw laten voegen, nieuwe dakpannen, nieuwe verwarmingsketel en nieuwe dakgoten. 4 verschillende bedrijven en bij geen 1 aanbetaald. Een goed bedrijf heeft krediet bij de leveranciers. Betaal wel altijd de rekening op dezelfde dag dat ik hem krijg, boter bij de vis.

jakobsrc
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2018 12:14

Re: Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door jakobsrc »

Klaas Jan schreef:Hallo, ik zou een aangetekende brief sturen naar het bedrijf en uw geld terugeisen. U hebt er zelf genoeg aan gedaan om de klusser aan het werk te krijgen lijkt me. Dit adres zie je vaak: Leki Klussenbedrijf, Wilhelmina Druckerstraat 64, 7311 TH Apeldoorn. +31 (0)6 84063348
Succes.
Dat had ik natuurlijk ook al bedacht, maar ik heb geen adres. De adressen die op internet en de KvK bekend zijn kloppen niet. Je ziet het adres inderdaad in meerdere vormen: Apeldoorn, Velp, Arnhem en geen van alle correct.

jakobsrc
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2018 12:14

Re: Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door jakobsrc »

sake1987 schreef:Bij een goed bedrijf hoef je niet eerst aan te betalen. Heb net de schoorstenen opnieuw laten voegen, nieuwe dakpannen, nieuwe verwarmingsketel en nieuwe dakgoten. 4 verschillende bedrijven en bij geen 1 aanbetaald. Een goed bedrijf heeft krediet bij de leveranciers. Betaal wel altijd de rekening op dezelfde dag dat ik hem krijg, boter bij de vis.
Als het een klein eenmansbedrijf is, kan ik me voorstellen dat je om een voorschot vraagt.

jakobsrc
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2018 12:14

Re: Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door jakobsrc »

Lady1234 schreef:En hoe bent u aan Leki gekomen? Reviews gezocht? Klussen van hem bekeken? Via via?
Het bedrijf was me aanbevolen door de boekhouder van een ander bedrijf. Via via dus...

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door GJS »

Dan zou ik die boekhouder vragen om zijn adres, als hij er mee te maken heeft gehad moet hij ook een factuur met adresgegevens hebben ontvangen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, dan maar eens bij die boekhouder navragen waar dat bedrijf echt gevestigd is.

jakobsrc
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2018 12:14

Re: Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door jakobsrc »

GJS schreef:Dan zou ik die boekhouder vragen om zijn adres, als hij er mee te maken heeft gehad moet hij ook een factuur met adresgegevens hebben ontvangen.
Ja heb ik ook al bedacht natuurlijk. Maar.... dat mag niet vanwege de privacywetgeving.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door GJS »

Adresgegevens van een bedrijf vallen niet onder de AVG.
En hij heeft jou toch ook de naam en ik neem aan telefoonnummer doorgegeven, dus waarom dat dan wel?

sake1987

Re: Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door sake1987 »

jakobsrc schreef:
sake1987 schreef:Bij een goed bedrijf hoef je niet eerst aan te betalen. Heb net de schoorstenen opnieuw laten voegen, nieuwe dakpannen, nieuwe verwarmingsketel en nieuwe dakgoten. 4 verschillende bedrijven en bij geen 1 aanbetaald. Een goed bedrijf heeft krediet bij de leveranciers. Betaal wel altijd de rekening op dezelfde dag dat ik hem krijg, boter bij de vis.
Als het een klein eenmansbedrijf is, kan ik me voorstellen dat je om een voorschot vraagt.
Waren bij mij 4 eenmansbedrijven

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door renewouters »

sake1987 schreef:
jakobsrc schreef:
sake1987 schreef:Bij een goed bedrijf hoef je niet eerst aan te betalen. Heb net de schoorstenen opnieuw laten voegen, nieuwe dakpannen, nieuwe verwarmingsketel en nieuwe dakgoten. 4 verschillende bedrijven en bij geen 1 aanbetaald. Een goed bedrijf heeft krediet bij de leveranciers. Betaal wel altijd de rekening op dezelfde dag dat ik hem krijg, boter bij de vis.
Als het een klein eenmansbedrijf is, kan ik me voorstellen dat je om een voorschot vraagt.
Waren bij mij 4 eenmansbedrijven
Laten we het anders zeggen: als het een startend eenmansbedrijf is. Die krijgen nog geen krediet en hebben nog niet veel cash achter de hand.

sake1987

Re: Klus aanbetaald en vervolgens niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als het een klein eenmansbedrijf is, kan ik me voorstellen dat je om een voorschot vraagt.[/quote]

Waren bij mij 4 eenmansbedrijven[/quote]

Laten we het anders zeggen: als het een startend eenmansbedrijf is. Die krijgen nog geen krediet en hebben nog niet veel cash achter de hand.[/quote]

Dan spreek je af dat de benodigde materialen bij je thuis worden geleverd en reken je dan af. Heb je in ieder geval het materiaal, mocht de ondernemer het laten afweten.

Gesloten