Klusjesman ontslaan

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
marsje50
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2021 01:36

Klusjesman ontslaan

Ongelezen bericht door marsje50 »

Goedenavond,

Lang verhaal kort: ik wil mn klusjesman ontslaan voor dat hij de klus afheeft (omdat we erin moeten) Kan ik vervelende verrassingen tegenkomen? e.e.a alleen via whatsapp afgesproken (want ik ben te snel akkoord gegaan)

Het verhaal: Twee weken terug hebben we een tegelzetter ingehuurd die tevens een installateur zou meenemen voor twee badkamers, de woonkamer en de hal te betegelen en dan ook de douche, bad etc zou installeren. Al met al zou t twee weken duren. Moest ook wel want eind mei moeten we uit ons huis en in het nieuwe huis. De dag van het begin vd klus was t al moeilijk, moeilijk. Ja, daar gaat wel wat tijd in zitten. Vooral bij de installatie van de kraan, douchecel etc. Heel veel gezucht en ge-jamaar. Tegelwerk in de woonkamer ging vlot, maar nu zijn de tegels in de hal pas in juni weer leverbaar ivm Covid. Inmiddels zijn de twee weken voorbij en zijn er twee toiletpotten en twee kranen geinstalleerd. We moeten nog twee douchecellen en een bad. Maar ik moet ook uit mn huidige huis. Zelf zijn we gelukkig ook wel handig, dus eigenlijk willen we die gasten weghebben en de klussen zelf afmaken als we er eenmaal wonen. Hoe ga ik dat brengen en hebben ze nog vreemde verrassingen die ik tegen kan komen als ik t gesprek aanga?

Alvast bedankt!

sake1987

Re: Klusjesman ontslaan

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wat voor contract heeft u via de whatsapp, wat staat erin? Whatsapp is schriftelijk.
Al geprobeerd om met de klusjesman rond tafel te gaan zitten en te kijken waar het gesprek op uit loopt?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Klusjesman ontslaan

Ongelezen bericht door Jablan »

Hallo Marsjes,

Als je geen klik hebt met deze tegelzetter, leg dat op tafel als reden om het contract voortijdig te beëindigen en maak een goede eindafrekening op, die je direct voldoet.

In jouw plaats zou ik alle vloeren en muren (waar nog tegels moeten komen) afdekken met dik plastic, dan verhuizen en gewoon geduld met deze tegelzetter hebben. Het gaat er niet om hoe hij werkt, het gaat om wat hij aflevert en als dat goed is, dan heb je eigenlijk geen reden om ergens over te klagen.

Als je het zelf wilt afmaken, dan ga je hetzelfde meemaken als deze man: lange, ultralange levertijden. Daar bovenop ga jij de hoofdprijs betalen, want jij krijgt niet de korting, die hij als tegelzetter wel krijgt en je hebt dan nog veel langer een geïmproviseerde badkamer ergens anders nodig.
Laatst gewijzigd door Jablan op 16 mei 2021 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klusjesman ontslaan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U spreekt zo’n berg klussen af per whatsapp? Maar ook dat zijn afspraken waar u en zij zich aan moeten houden.

juliomariner
Berichten: 4803
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Klusjesman ontslaan

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zoals Jablan al schrijft de meeste bouwmaterialen zullen momenteel een lange levertijd hebben (soms meerdere maanden) en de prijzen zijn enorm gestegen. Gewoon geduld hebben met deze klusjesman. Laat hem in iedergeval het hoogst nodige afwerken en de rest als het materiaal beschikbaar is.

Gesloten