LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koolstofmonoxide gehalte

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
H.
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2006 11:11

Koolstofmonoxide gehalte

Ongelezen bericht door H. »

Hallo,

Ik wist niet waar ik dit het beste kon plaatsen dus heb ik het maar hier gedaan.

Ik vermoed dat ik thuis een ruimte heb waarin het koolstofmonoxide gehalte te hoog is. Hoe kan ik dit nameten? Waar kan ik meetapparatuur krijgen/huren/lenen om dit na te meten?

Ik heb in deze ruimte (na ongeveer 2 uur) last van:

- koppijn
- duizeligheid
- ik voel me afwezig
- ik heb geen energie meer

Deze ruimte heeft geen ramen die opengezet kunnen worden. Wel is er een luchtverversingssysteem dat dan ook aan staat als ik in die ruimte ben (en vaak ook als ik er niet ben).

Toch heb ik het vermoeden dat er een probleem is met het koolstofmonoxide gehalte.

Wie heltp mij?

Gert K
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2004 21:16

Re: Koolstofmonoxide gehalte

Ongelezen bericht door Gert K »

@H.

Om in een ruimte last van gifgassen te hebben, dan moet er toch een oorzaak zijn. Zit er in die ruimte een kachel die bijvoorbeeld nooit of slecht is schoongemaakt of een lekkende rookgaspijp van een beneden etage. Je kunt zelf een detectieapparaat aanschaffen, maar mij lijkt het verstandig om een installateur of ander deskundige in te schakelen.

ruudkoot
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2007 15:20

Re: Koolstofmonoxide gehalte

Ongelezen bericht door ruudkoot »

google eens voor de verhuur van een explosiemeter
Hiermee kan je diverse soorten gas meten
het kan nl ook CO2 zijn waar je last van hebt.

powerhouse
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2007 23:44

Re: Koolstofmonoxide gehalte

Ongelezen bericht door powerhouse »

h.
is er in de rimte een open gas toestel aanwezig dus geiser cv ketel zo ja is deze onderhouden? zo niet kan dit dus de ver-oorzaker zijn van uw problemen laat een installateur een co meting verrichten en u weet meer in de tussen tijd goed ventileren mvg powerhouse

els angel
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2007 14:39

Re: Koolstofmonoxide gehalte

Ongelezen bericht door els angel »

Ik heb ook al enige tijd klachten(gezondheid)zoals midden in de nacht hyperventilerend wakker worden met hartkloppingen en het gevoel dat ik mijn bewustzijn verlies,ben ook vaak moe en afwezig.

Nu staat de combi/cv ketel op zolder en ik/wij slapen in de kamer eronder kan het hier aan liggen?

Gas gaat toch omhoog of niet?

energieservice
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 feb 2008 20:19

Re: Koolstofmonoxide gehalte

Ongelezen bericht door energieservice »

:shock: Mensen laat a.u.b. zo snel mogelijk een meting doen.

Dit gas noemen ze niet voor niets de stille moordenaar
:x .

Een gas is niet altijd lichter dan lucht, maar zakt ook heel vaak naar beneden. Sommige gassen zijn nl. zwaarder dan lucht.

Neem geen risico en laat het een paar euro kosten, een up to date installateur kan het gehalte wel meten in de desbetreffende ruimte.

Ga anders meteen naar de bouwmarkt en schaf een co (koolmonoxide ) meter aan. Deze ziet er optisch het zelfde uit als een brandmelder.

Echt serieus, LAAT HIER NAAR KIJKEN!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Koolstofmonoxide gehalte

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Koolmonoxide

Is een gas dat zich langzaam over vloeren verspreid; dus van beneden naar boven.

Vaak is het mogelijk dat de plaatselijke brandweer een meting kan doen.
Naast rookmelders die aan het plafond bevestigd moeten worden zijn er ook Co2 meters in de handel die dus laag bevestigd moeten worden.
(1 à 1 1/2 mtr vanaf de vloer.)

Overens hoeft hoofdpijn niet van koolmonoxide te komen want ook spaanplaat in de slechtere kwaliteiten geven een gas af die hoofdpijn veroorzaakt.

Dus..................
Al met al, een telefoontje naar de brandweer is zo gek nog niet.
Immers, zij kunnen ook de verwarmingsinstallatie bekijken op gebreken.

Grootvader

energieservice
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 feb 2008 20:19

Re: Koolstofmonoxide gehalte

Ongelezen bericht door energieservice »

Opzich een aantal goeie tips opa, :idea: (respect)

maar het is een CO meter en geen CO2 meter een dergelijke meter zou de hele dag aanslaan, want ieder mens ademt uit en dat is dan hoofdzakelijk CO2.

Wat betreft het nakijken van uw verbrandings toestel, de brandweer kijkt niet naar de toestand van uw installatie. Zij hebben niets met de GAVO o.i.d. en zijn niet in staat gebreken aan de installatie te constateren :roll:

Groet, Service technicus

Gesloten