LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten nieuwe badkamer

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
onervaren1245
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2016 09:44

Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door onervaren1245 »

Wij zijn een nieuw huis aan het bouwen. In de kosten van de woning is een stelpost voor een badkamer opgenomen (uiteraard te laag). Nu zijn we via de installateur bij een bouwcenter geweest waar we onze badkamer kunnen uitzoeken (sanitair en tegels). Na een goed bezoek hebben we nu een offerte ontvangen waar we stijl van achterover slaan. In totaal komt de badkamer op 20K met 7300 euro aan arbeid. Het sanitair en badmeubel zou ongeveer kunnen kloppen (kan goedkoper), maar de post arbeid is enorm. Wat zou een reeele prijs moeten zijn voor de arbeid om een badkamer aan te leggen? Gaat dus om tegels plaatsen, sanitair en leidingwerk! (dus alle werkzaamheden) Bedrag van 7300 euro is ook nog excl. BTW

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door berndv »

Als ik een beetje zoek op google kom ik zo uit op een uurtarief van 30 tot 40 euro per uur, weet niet of dit klopt, maar dat is wat ik kon vinden. Ik schat dat een installateur ook op een soortgelijk tarief uitkomt. Dat omgerekend naar het aangeboden bedrag van 7300 euro, dat gedeeld door 40 euro kom ik uit op ruim 22 mandagen werk.

Hoeveel uur denken ze ongeveer bezig te zijn? Hoe wordt de ruimte opgeleverd? Kan er gelijk geregeld worden of zijn de muren nog kale stenen? Hoe wordt de vloer afgewerkt? Glad en tegelkaar? Of moet er eerst nog een vlakke vloer gestort worden? Zelfde geldt voor het installatiewerk, hoe moet het aangelegd worden? Uit het verhaal begrijp ik dat het nieuwbouw is, moeten de leidingen vanaf de meterkast aangelegd worden? Of zijn de aansluitingen al gelegd tot aan de ruimte? Hoeveel vierkante meter is de gehele ruimte? Wil je de tegels ook nog op een aparte manier gelegd hebben? Diagonaal bijvoorbeeld kost weer meer tijd dan recht.

Op basis van je beschrijving is moeilijk te zeggen of het een reeel bedrag is of niet, alles is volledig afhankelijk van de hoeveelheid werk die er in zit, hoewel ik het ook wel een hoog bedrag vind.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door crazyme »

Zit u vast aan een installateur/aannemer dan zal u altijd de hoofdprijs moeten betalen. Dat maakt deel uit van hun verdienmodel.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door kweenie »

Een aanvulling op de terechte vragen van Berndv, gaat het alleen om één badkamer of gaat het ook op andere sanitair (wc's, misschien een tweede badkamer etc.).

Ik vind het ook een behoorlijk hoog bedrag, maar terugrekenend betekent het ongeveer twee weken werken met twee man. Om van een kale, onafgewerkte ruimte zonder enige voorziening tot een badkamer te komen klinkt dat ook weer niet zo heel raar.

Maar veel hangt dus af van wat er al standaard in de woning zit, of standaard dit de aannemer wordt gedaan, en wat het werk van de badkamerwinkel is.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door BL2 »

De TS vind het te duur, maar geeft geen enkele info over grote badkamer, hoe deze ingericht gaat worden en huidige staat bij aanvang werk.
Zonder die gegevens is er geen zinnig antwoord mogelijk.....

Hoeveel uur er werkelijk in gaat zitten ? Echte vaklui welke niets anders doen gaan vaak als een raket..... Maar doen even vaak een offerte met wat "meeruren" voor als het een keertje tegenzit.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door GJvdZ »

BL2 schreef:De TS vind het te duur, maar geeft geen enkele info over grote badkamer, hoe deze ingericht gaat worden en huidige staat bij aanvang werk.
Zonder die gegevens is er geen zinnig antwoord mogelijk.....

Hoeveel uur er werkelijk in gaat zitten ? Echte vaklui welke niets anders doen gaan vaak als een raket..... Maar doen even vaak een offerte met wat "meeruren" voor als het een keertje tegenzit.
Dat als een raket gaan geldt natuurlijk alleen maar als de boel al compleet is voorbereid en ze direct kunnen gaan tegelen en installeren. Als er meer moet gebeuren ben je met 2 man zo 2 weken kwijt.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door chrisd1 »

GJvdZ schreef:Als er meer moet gebeuren ben je met 2 man zo 2 weken kwijt.
Precies daarmee rekende onze 'eigen' badkamer-man een paar jaar geleden ook.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hm, ik heb twee jaar geleden mijn badkamer laten slopen, uitbouwen en volledig vernieuwen, incl. allerhande leidingfreeswerk voor een nieuwe douche en vloerverwarming, en dat was voor twee man nét een week werk.

Voor zover te beoordelen is, voelt die arbeidspost hoog aan.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Moneyman schreef:..een nieuwe douche..
Bij mij werd in die 2 weken ook een bad, een toilet, een wastafel en een verlaagd plafond geïnstalleerd.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
Moneyman schreef:..een nieuwe douche..
Bij mij werd in die 2 weken ook een bad, een toilet, een wastafel en een verlaagd plafond geïnstalleerd.
Bij mij ook. Maar dat was vervanging, alleen de inloopdouche was nieuw :wink:

EelkeD
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2016 09:20

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door EelkeD »

Al het onderstaande afhankelijk van grote en complexiteit

Sloopwerk en afvoeren - max 2 dagen/2man
Installatiewerk - 2/3 dagen afhankelijk van grote en complexiteit (inclusief afmonteren)
Stucadoor - max 2 dagen
Tegelzetter - 3/4 dagen (vaak geen volle 8uur ivm droogtijden)

Kom je dus uit op maximaal 13 dagen, dan reken ik echt heel ruim.
Een gemiddeld loon van een 'degelijke' vakman ligt toch zeker wel op €40 ex btw, dan kom je uit op €4160 ex btw.

Advies? Kies altijd voor een loodgieter of installateur uit het dorp!

-De installateur heeft hoogstwaarschijnlijk grote kortingen op het in te kopen sanitair waardoor hij zelfs na een leuke winst goedkoper uitvalt dan zelf rechtstreeks kopen.
-Garantie bij een bouwmarkt of sanitair showroom laat nog wel eens aan de wensen over...
-Een goede installateur denkt mee over praktische oplossingen en minder snel over hoe hij eenmalig zo veel mogelijk verkoopt, hij wil namelijk graag weer eens terug mogen komen,

prettige partijen om mee te werken zijn naar mijn mening:
detimmervrouw en installatiedeals
Laatst gewijzigd door Radar op 08 okt 2016 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële links verwijderd

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door berndv »

EelkeD schreef:Al het onderstaande afhankelijk van grote en complexiteit

Sloopwerk en afvoeren - max 2 dagen/2man
lees eerst de opening even door voor je reclame gaat maken :wink:
Het is nieuwbouw, wat wil je slopen?

Daarnaast, zoals ik al aangaf, waar beginnen de leidingen? Is warm/koud water al aanwezig in de badkamer, of moet die vanaf de meterkast/combiketel aangelegd worden, en is de stroom al aangelegd, of moeten hier ook nog alle leidingen voor aangelegd worden. Daarnaast noem je de stukadoor inderdaad, maar de vloer en plafondafwerking staat er ook niet bij. Moet er eerst nog een afwerkvloer gestort worden of is de vloer tegelklaar.

Maar zo lang ts niet terugkomt, is het lastig om überhaupt iets zinnigs te zeggen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

wilt u de afmetingen van de badkamer eens neerzetten en welk leidingwerk reeds aanwezig is in de badkamer???

ook de gekozen tegels kunnen een post veel hoger of lager maken en waar u die aanschaft, goedkoopste manier is vrijwel altijd na oplevering werk uit laten voeren door vakmensen na het laten uitbrengen van diverse offerte's, kijk dan ook even waar u uw tegels en samitair haalt, ook hier is vaak veel te halen tot wel 50% van de prijs...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door berndv »

zo te zien heeft ts wel meegelezen met dit topic, maar vergeten te reageren, of ts is er achter gekomen op basis van de reacties dat wellicht de prijs toch wel redelijk is ten opzichte van de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door BL2 »

TS geeft al 7 dagen geen enkele reactie, waar maken we ons nog druk over.......

DiscountBadkamers
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2016 14:32

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door DiscountBadkamers »

Het is nogal een bedrag zeg, maar het plaatsen van een complete badkamer inclusief tegels en leidingwerk is nou eenmaal kostbaar.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat uw beoogde installateur leidingwerk dient te verzorgen.
Is het niet zo dat de aannemer in ieder geval de aan-en afvoerpunten op de juiste plaats dient aan te leggen?

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Je hebt er maar weinig verstand van, ondanks je reklamenaam.

Het is maar net hoe het werk verdeelt is, daar kan alleen de TS wat over zeggen, maaar zie ook mijn vorige post !

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Kosten nieuwe badkamer

Ongelezen bericht door chrisd1 »

DiscountBadkamers schreef:Wat ik niet zo goed begrijp is dat uw beoogde installateur leidingwerk dient te verzorgen.
Onze eigen badkamer-man deed naast het leidingwerk ook nog de elektra; alles behalve het schilderwerk; had blijkbaar geen zin om een batterij half-lege verfblikken mee terug naar huis te nemen.

Gesloten