LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunststof kozijnen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
alex1804
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2012 11:02

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door alex1804 »

Over kunstof kozijnen geproken, ik wil iedereen waarschuwen niet in zee te gaan met Profijtkozijn uit Oldenzaal. Achter deze schijnbaar nette site zit een professionele oplichtersbende die reeds vele bedrijven in twente heeft opgelicht. Aangiftes bij de polite lopen nu. Let dus op voor de heren Goedhart, Spijker en Midddel van Profijtkozijn en ga er niet mee in zee.

hans-marieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:03

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door hans-marieke »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, meld me aan doordat ik op zoek ben naar een vertrouwde en kwalitatief goede kunststofkozijnenleverancier.

Inmiddels heb ik 2 bedrijven op de koffie gehad. De eerste was erg oke. Hij legde alles goed en duidelijk uit en had ook zgn. 'proefhoeken' bij zich. Zijn kozijnenleverancier was thyssen. Gaf ook goed advies bijv. lood onder het raam dat aan vervanging toe was. TUV gecertificeerd, SKG 2 sterren en 10 jaar garantie. Klonk prima, totdat:

vandaag mijn 2e afspraak (Kozion) op de koffie kwam. Op gevoel af: iets minder prettig. Kwam gehaast over en had het idee dat ik weinig keuze had. Hij gaf een keuze: bijv. glad of nerf en zei dan zelf ik zou hier voor gaan en schreef het dan op. Ca. 35 min. en hij was weg. Hij was onafhankelijk qua kozijnleverancier, maar stond voor de volle 100% achter leverancier Gealan. Dat was goed, maar moet zelf in de showroom gaan kijken voor wat ik wil. Gealan is het duurste dus kon het alleen maar meevallen. Ik vroeg voorzichtig naar Thyssen, maar dat verkochten hun niet meer ivm slechte ervaringen, verder ging hij niet door.

Nu ga ik het eerste dilemma al in: mijn gevoel zegt kiezen voor optie 1, maar hoe zit het met de kwaliteit? Kent iemand het product? Kan iemand me adviseren? Ik heb nog 2 gesprekken gepland staan o.a. morgen. Maar wil graag nu al wat reacties, zodat ik wellicht morgen ook wat scherper kan zijn.

Hopelijk kan iemand me helpen/adviseren.
Ontzettend bedankt alvast.

Mister J.
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2012 23:56

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Mister J. »

Beste allemaal, ik zit ook met een twijfelachtige keuze tussen kozijnen van Profel en Veka,

Prijs technisch is het verschil nihil, Veka valt iets goedkoper uit. Maar zijn deze merken kwalitatief vergelijkbaar?
Beide profielen spreken ons aan. Veka praat over een 5 kamer profiel, wat na mijn mening niet is omdat alleen de aangrenzende kamers, (kortste route) van buiten naar binnen toch tellen? Dat even terzijde.
Het Profel kozijn heeft volgens mij wel een totaal skg keur, en bij Veka alleen het hang en sluitwerk meen ik als ik het allemaal goed begrijp wat overal staat. Klopt dit?

Gevoelsmatig zitten we bij beide kozijnen goed, verder is het nog zo dat we bij een Belgische firma de prijs hebben opgevraagd van de Veka kozijnen. Zij gebruiken geen stelkozijnen maar plaatsen de kozijnen tussen de doorgemetselde dagkanten. Vooral dit lijkt me wel een pre omdat je op die wijze minder tocht kunt creeren, mits goed afgewerkt. We hebben ook gekozen voor inbouwrolluik bakken, en het zgn. 'invisivent' systeem waarbij de luchtroosters tussen het kozijn en rolluikbak zitten. Verder dient ook een schuifpui te worden geplaatst.

Heeft iemand ervaring met beide merken en deze producten? Want juist over deze merken vind ik hier niet veel terug.

Alvast bedankt.

Zir0s
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2012 20:43

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Zir0s »

Hallo,

Ben druk bezig met offerte's van verschillende bedrijven, heb nu 1 binnen wanders uit duitsland 37000 hele woning.. Las hier op het radar forum dat ze goed en scherp geprijst waren maar helaas. Paar huizen verderop hebben maand geleden hun gevel laten bekleden met keralit ruim 70m2 voor 8000 euro incl isolatie enz.. wanders vraagt 185000 voor 65m2.. kost prijs kunstof en iso keralit is 4500 euro+- dus hij vraagt 135000 voor het werk. Dus deze valt helaas af.

Morgen komt nog iemand kijken Xlence Renovatie iemand ervaring mee? Ik heb al wel 2 negatieve reactie's gezien op radar. Maarja afspraak staat al dus laat hun offerte maar komen

Maandag krijg ik Voordeligekozijnen.nl op bezoek. Online offerte gehad van hun op de +- maten van mijn woning en kozijnen. Ziet er erg netjes uit en vragen niet veel voor de montage. ALLEEN NU MIJN VRAAG: Iemand hier negatieve dingen mee gehad?? Kan niks vinden via google dus dat is positief alleen dat ze dochteronderneming zijn van Hepro en dat is via radar postitief.

Voordeligekozijnen.nl werkt met profielen van het merk Profialis. Deze profielen zijn voorzien van
verschillende KOMO-certificaten. Deze certificaten rusten op het systeem, het kunststof, het politiekeurmerk.

Is dit een goed merk ?

Alvast bedankt !

Frank

OCM
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2012 13:02

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door OCM »

4 juli 2012 in het laatste deel van mijn huis, de begane grond, kunstof kozijnen en deuren laten plaatsen door het bedrijf Gebr. Wanders uit Kleve.
Net als de voorgaande plaatsing op de eerste en tweede etage is alles weer goed, snel en schoon opgeleverd. De samenwerking van het personeel en mijn kontakten met het bedrijf heb ik als zeer goed ervaren.
Ik kan iedereen dit "prima familiebedrijf aanbevelen die goed werk levert voor een schappelijke prijs.

Zir0s
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2012 20:43

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Zir0s »

Dat zal wel zo wezen, maar ik heb nu 6 offertjes liggen. duurste wanders 37000 Zonder twijfel wordt het goed gedaan moet er zeker bij gezegd worden! Maar keralit plaatsen arbeidloon van ruim 12000 vragen voor 3 a 4 dagen werk is niet normaal.

Bedrijf in de buurt waar ze 2 huizen gedaan hebben in de straat en met stelkozijnen plaatsen kom ik nog onder de 20.000 en vkg aangesloten.

1 alleen kozijnen incl binnen afwerking 12000 kwijt... maarja lijkt me niet betrouwbaar..

gemiddeld zit ik rond de 18.000 a 22.000

gr

Remko24
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2012 15:36

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Remko24 »

OCM schreef:4 juli 2012 in het laatste deel van mijn huis, de begane grond, kunstof kozijnen en deuren laten plaatsen door het bedrijf Gebr. Wanders uit Kleve.
Net als de voorgaande plaatsing op de eerste en tweede etage is alles weer goed, snel en schoon opgeleverd. De samenwerking van het personeel en mijn kontakten met het bedrijf heb ik als zeer goed ervaren.
Ik kan iedereen dit "prima familiebedrijf aanbevelen die goed werk levert voor een schappelijke prijs.
Hoi, Ik heb binnenkort ook een afspraak met Wanders,
Wij willen een aantal ramen en de voordeur laten vervangen.
Mag ik weten wat de prijs bij jullie ongeveer is geweest?
Mag evt in een prive bericht.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Remko24 schreef:
Hoi, Ik heb binnenkort ook een afspraak met Wanders,
Wij willen een aantal ramen en de voordeur laten vervangen.
Mag ik weten wat de prijs bij jullie ongeveer is geweest?
Mag evt in een prive bericht.
Een prijs kun je niet vergelijken, allemaal andere maten etc.

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door felicitas »

Is toch wel grappig dat elke keer als er maar 1 klein kritisch puntje over wanders wordt geschreven op dit forum er meteen mensen zich registeren om even te vertellen hoe goed die wanders wel is, dit is toch niet meer geloofwaardig. Wil geen kwaad woord zeggen over wanders maar zoveel toegewijde klanten die constant het forum in de gaten houden en meteen reageren als er iets over wanders wordt gezegd geloof ik niet meer.

Whuanda
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:09

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Whuanda »

Haha ja, en altijd blijven volhouden dat het toch allemaal klanten zijn. Ik zie bijna geen enkele positieve reactie op het forum naar voren komen. Over het algemeen komen hier toch de problemen of moeilijkheden naar voren.

Je kunt het zo zien, het is een goede vorm van reclame maken voor Wanders, en als je het altijd blijft volhouden, dan zijn er vast ook mensen die denken dat het dan ook wel zo zal zijn.

Whuanda
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:09

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Whuanda »

En ik zie ook in de discussie mensen over merken praten. Over profel, VEKA, of Schuco of (vele) andere merknamen.

Mensen let wel, dit zijn profielen. Geen kozijnen. Een fabriek maakt er vervolgens kozijnen van. Je kunt hele goede kozijnen maken van VEKA, maar ook hele slechte. Een profiel is hetzelfde als een band onder de auto. Deze moet goed zijn, maar is maar een klein onderdeel van het geheel.

Laat je dus niet gek maken door over kwaliteit geinformeerd te worden door te denken dat je kwaliteit een afspiegeling is van het merk profiel wat je krijgt.

Pirelli banden onder een nieuwe mercedes is iets heel andere dan pirelli onder een DAF uit 1967. De naam is echter wel gelijk.

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door felicitas »

En ik zie ook in de discussie mensen over merken praten. Over profel, VEKA, of Schuco of (vele) andere merknamen.

Mensen let wel, dit zijn profielen. Geen kozijnen. Een fabriek maakt er vervolgens kozijnen van. Je kunt hele goede kozijnen maken van VEKA, maar ook hele slechte. Een profiel is hetzelfde als een band onder de auto. Deze moet goed zijn, maar is maar een klein onderdeel van het geheel.
klopt helemaal maar er zijn uitzonderingen, profel maakt zowel zijn profielen als de kozijnen zelf en dat geld ook voor bv finstral.

Whuanda
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:09

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Whuanda »

Dat is inderdaad waar, ook mijn verhaal is niet compleet. Maar maakt Profel altijd alleen kozijnen? En ook Finstral? Volgens mij leveren zijn ook profielen. Want ik heb beide in veel verschillende uitvoeringen met verschillende soorten beslagen zien langskomen.

Ook schuco kan geheel kozijnen maken, met eigen beslag en alles. Maar het gebeurd weinig.

Het verschil is wel daar, dat Schuco een echt profielhuis is (net als VEKA, Profine etc) en dat Profel en Finstral ook zelf kozijnen maken.

Tijs67
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2012 10:28

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Tijs67 »

Iemand bekend met TUDOR Kozijnen & Deuren uit Leiden?

mia rogeveen
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 nov 2011 13:54

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door mia rogeveen »

Tijs67 schreef:Iemand bekend met TUDOR Kozijnen & Deuren uit Leiden?
Hoi,

Ja dit bedrijf ken ik toevallig. Hebben wij hebben ook een offerte laten maken. Kwam bij ons goed over hoor geen directe opmerking.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een ander bedrijf en daar echt nooit geen spijt van gehad. Maar als je gevoel daar goed is en product spreek je aan en prijs kun je je in vinden is het goed toch.

Succes met je keuze.

Jscheel
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2012 20:54

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Jscheel »

Ik heb het laatst bij een ander forum ook al gezegd, wij zijn laatst bij Bouw- en Aannemersbedrijf Hako Bouw in Montfoort geweest en zijn zeer goed geholpen.
We kwamen dit bedrijf tegen op internet en werden uitgenodigd in hun architectenruimte.
Dit bedrijf is dealer van het k-vision en inoutic profiel, ze bieden het ook aan tegen zeer scherpe prijzen.
We hebben een zeer nette open begroting ontvangen waar echt alles in benoemd stond.
Het werk is netjes uitgevoerd en ze kunnen je ook een verbouwgarantie bieden van Bouwgarant.
Bouwgarant is vandaag de dag heel handig stel dat de leverancier failliet gaat dan wordt het werk altijd afgemaakt. Het zijn vriendelijke mensen met verstand van hun werk, anders dan bij de grote kunstof kozijnen showroom met hun getrainde verkopers.

Ik hoop dat je er wat aan heb succes met het zoeken naar een leverancier.

HansHandgraaf

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door HansHandgraaf »

Geheel onbekend met de aanschaf van kunststof kozijnen en het plaatsen hiervan bracht ons naar de site van Tros Radar. Daar werden wij op het spoor gezet van/naar Wanders in Kleve.

Een schot in de roos! Dank u Radar! Nee, alle dank voor de prestaties van Wanders anders had Radar hier nooit over gesproken.

Na een bezoek aan het bedrijf in Kleve kwamen wij thuis met de ervaring, bij Wanders: een goed gevoel, kwaliteit, deskundigheid, vertrouwen en de gedachte, waarom nog op zoek naar een ander?
Na goede informatie waarom juist iets niet of juist wel, maakten wij de afspraken met Wanders.
Nadat alle details waren doorgesproken, open, oprecht en doelmatig, werd alles correct opgenomen in een in een offerte in alle rust en vooral klantgericht.

In drie dagen tijd werd de boven en beneden etage van onze woning voorzien van datgene wat in de offerte stond vastgelegd. Sterker nog, niets was de monteurs van Wanders te veel. De klant staat bij Wanders centraal. De monteurs?! Wanders mag trots zijn op deze medewerkers! Goede vakmensen, oplossingsgericht, harde werkers en ........ met de stofzuiger aan de slag als sluitstuk! Chapeau!

Twee dingen willen wij nog renoveren, de keuken- en de voordeur. Wij weten al wie deze opdracht krijgt. Misschien weet u nog niet wie u de opdracht gaat geven voor uw kunststof kozijnen.
Wij wel, Wanders in Kleve!

JanBeekman
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2011 14:18

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door JanBeekman »

Onzin, wat o.a. Wanders doet, doet de gemiddelde fabrikant of dealer in Europa ook. Hewt kan ook niet anders, want door deze crisis moeten ze wel service hoog leveren om opdrachten binnen te krijgen. Mensen, genoeg showrooms om binnen te stappen, laat je niet in de war brengen door sommige verkopers die op forums zitten en sluikreclame maken. Ik zeg niet deze deze sluikreclame slechte bedrijven vertegenwoordigen. Gebruik uw eigen wijsheid, zoek een goede fabrikant of dealer met een showroom in de buurt en laat u goed informeren.

En dat gedoe met weekmakers, sommigen hebben echt geen verstand van kunststof kozijnprofielen.
Als je weekmakers toevoegt aan kozijnprofielen zakken ze na verloop van tijd in en komen er deuken in het profiel. Hiermee kom je echt niet door de KOMO en SKG keuring. Zij doen perfecte tests en dan val je met weekmakers echt door de mand. Tevens heeft menig profielmerk een datablad waarin staat dat er geen weekmakers in zitten. Juridisch mogen ze dat alleen zwart op wit verklaren als dat echt zo is. Dus het is echt zo. Weekmakers in profielen en folie die verkleurt door chemische afwijkingen woehahahaha.

kriebel
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2013 10:43

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door kriebel »

Hallo allemaal, wij hebben de afgelopen weken 6 kozijn-vertegenwoordigers over de vloer gehad en het is ons opgevallen dat ze elkaar het licht niet gunnen.De één kraakte de andere bedrijven af en de ander hun product of de prijs was bij de ander waarschijnlijk zo laag om de fabriek draaiende te houden..De laatste begon over weekmakers en slechte rubbers en beweerde zelfs dat de concurrent de FIOD achter zich aan had dus dat we daar zeker niet moesten kopen.Wij hebben die concurrent gebeld en die vertelde weer dat die ander bij hún de producten inkochten!! Één bedrijf gaf ipv een offerte een koopovereenkomst die we moesten tekenen.Er werd opgezet dat wij er vanaf konden als we niet tevreden waren met de financiering.Wij lieten die overeenkomst aan de volgende vertegenwoordiger zien en die waarschuwde ervoor dat we daar écht niet meer vanaf konden.We schrokken en hebben die overeenkomst direct weer geannuleerd.We hebben ook het idee dat de vertegenwoordigers zich ergerden aan alle offertes.Dat wij als klant voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.terwijl het toch normaal is om je voor een product te oriënteren.We voelen ons echt slecht behandeld en hebben besloten een schilder te bellen.

W.Verhoeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2013 11:19

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door W.Verhoeven »

Wij hebben bij de fa. Wanders uit Kleve kunststof kozijnen laten plaatsen met HR++ glas. Wij zijn uitermate tevreden en bevelen dit bedrijf bij iedereen van harte aan. De prijs is zeer acceptabel en de kwaliteit van het geleverde werk is uitstekend. Ook de contacten met het personeel waren goed. Men spreekt Nederlands dus dat is geen probleem. Peter Wanders zelf kwam alles opmeten en per raam(kozijn) krijg je in de offerte een specificatie. De bijgeleverde horren passen perfect. De door Peter Wanders geadviseerde kleurstelling van de rabatdelen (anthracietgrijs) is een schot in de roos. Alles samengevat: een dikke aanrader.

Gesloten