LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunststof kozijnen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Whuanda
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:09

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Whuanda »

Haha Wanders, alweer een schot in de roos. Ik zou de berichten door verschillende mensen laten typen anders krijg je zelfde zinnen die herhaald worden:)

Als het twitter zou zijn, dan zou de opmerking zijn # doorzichtig!

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door felicitas »

helemaal mee eens whuanda

peter wanders
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2005 18:46

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door peter wanders »

Beste Felicitas,
je blijft op een onfaire manier twijfels zaaien.
Ik had je al meerdere malen in dit forum aangeboden, dat je een adreslijst met klanten kunt krijgen, welke hier hebben geschreven!
Je hebt hiervan tot vandaag geen gebruik gemaakt! Je blijft wel samen met Whuanda en Jan Beekman twijfels zaaien.
Ik herhaal mijn aanbod nogmaals ook voor Whuanda en Jan Beekman.
Dan kunnen jullie bij de klanten verificeren, waar ze wonen, of ze tevreden zijn en of onze manier van werken zo wordt ervaren, als konsumenten dit op deze site hebben neergezet.

Ter info: De redactie van de Trosradar heeft klanten bezocht om berichten te verificeren.
Het doel van jullie drie is en blijft doorzichtig.

Whuanda
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:09

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Whuanda »

Het is gewoon opvallend, dat om de zoveel weken er weer eens een post wordt gezet over hoe fantastisch het wel niet is.

Het is algemeen bekend dat Radar een forum is waarop allerlei problemen en ongenoegen worden geuit. Als je in de geschiedenis kijkt van Radar worden er zelden positieve verhalen gedeeld (klopt ook 10 positieve klanten hoor je minder dan 1 negatieve), en al helemaal niet mensen die speciaal lid worden van Radar en dan ook nog eens spontaan de loftrompet spelen.

Er zijn vele goede bedrijven in Nederland en Duitsland die netjes werk leveren en leven op referenties en mond op mond reclame. Maar daarvan zie je nooit, maar dan ook echt nooit een spontane loftrompet van verschijnen. En bij Wanders gemiddeld 2 in de maand...?

Iemand die zegt dat het een koe is, maar als hij klinkt als een eend, eruit ziet als een eend en waggelt als een eend... Dan is de kans best groot dat het toch een eend is.

Riddertop
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2013 21:10

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Riddertop »

Als er zoveel goede berichten zijn over wanders Wuanda dan moet het toch een goed bedrijf zijn, alle klanten schrijven goede berichten en ze spreken goed Nederlands.
Ik zou zeggen het enige goede bedrijf die er is want nergens schrijven klanten zoveel positieve berichten ze nemen zelfs de moeite om zich aan te melden en steeds nieuwe topics te starten om wanders aan te prijzen dus wanders helemaal top!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door puma73 »

Riddertop schreef:Als er zoveel goede berichten zijn over wanders Wuanda dan moet het toch een goed bedrijf zijn, alle klanten schrijven goede berichten en ze spreken goed Nederlands.
Ik zou zeggen het enige goede bedrijf die er is want nergens schrijven klanten zoveel positieve berichten ze nemen zelfs de moeite om zich aan te melden en steeds nieuwe topics te starten om wanders aan te prijzen dus wanders helemaal top!
Iedereen kan hier een account aanmaken en het is heel opvallend dat deze positieve schrijvers maar 1 keer reageren.

Dus of dat nu de waarheid is????

Whuanda
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:09

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Whuanda »

Het is simpelweg veel te toevallig dat er weer iemand zich aanmeld en weer op 3 verschillende plaatsen weer van zich laat horen. Termen komen ook telkens weer terug, als je erop zoekt komt je altijd dezelfde woordkeuzes en onderwerpen tegen.

Of hij looft een korting uit als je achteraf iets hierop plaatst, als hij dit ziet dan krijg je nog eens 150 euro ofzo? Dat zou ook kunnen natuurlijk, want van alle positieve reacties zie je de nieuwe bezoekers daarna ook nooit weer ergens terugkomen.

Hoe dan ook, mensen willen lezen wat ze willen lezen en hij maakt daar gebruik van, je hoopt maar dat consumenten zich goed oriënteren en zich niet laten leiden door dergelijke onzin.

Whuanda
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:09

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Whuanda »

Als dit nou regelmatig voorkwam. Dan had ik dit geloofd. Maar het komt simpelweg nooit voor, alleen heel erg vaak bij Wanders.

Laten we de proef op de som nemen, neem bijvoorbeeld Schipper Kozijnen, Op 't Hoog, WERU, Kroon Kozijn of Bohaco of weet ik welk ander bedrijf. Allemaal bedrijven of organisaties die al vele tientallen jaren in Nederland bezig zijn, en laten we aannemen veelal goed. Ik zie geen enkele positieve maar ook geen negatieve reactie staan over deze bedrijven.

Dat is de standaard, dat is normaal. Afwijkingen mag je aannemen als abnormaal. Oftewel waar je het over hebt is in mijn ogen abnormaal.

marsien
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2013 09:57

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door marsien »

Beste forumleden,
Wij wonen in heemstede en staan ook voor de bijna onmogelijke opdracht om op basis van verkooppraatjes en offertes het kaf van het koren te scheiden in de wereld van kunststof kozijnen.

Ik weet dat het forum veelal gebruikt wordt om klachten te ventileren maar is er uberhaupt iemand die goede recente ervaringen heeft met een bedrijf in de regio Haarlem.

Ben benieuwd ....

JoanDArc
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2013 15:44

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door JoanDArc »

Hallo, wie heeft ervaring met het bedrijf Creon (Hardinxveld-Giessendam) kunststof kozijnen (Gealan) en rolluiken ?
Graag een reactie.

Is het echt waar dat men nooit een aanbetaling moet doen. De meeste bedrijven vragen toch 5%. Creon bv zegt: Omdat onze producten voor u op maat worden gemaakt, vragen wij een aanbetaling van 5 %.

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door felicitas »

het makkelijkste is om na te trekken bij de KvK, bedrijf is opgericht 20 december 2012 als 1 mans zaak.
dus veel ervaringen zullen er niet zijn, maar kan natuurlijk goed bedrijf zijn.

Whuanda
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:09

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Whuanda »

KVK is idd de enige optie om dit te checken. En vraag referenties.

Voor de rest is een aanbetaling helemaal niet raar, maar omdat er in de branche nogal eens misbruik van is gemaakt zijn mensen daarin terughoudend.

Dit heeft puur met vertrouwen te maken, een vliegticket betaal je 100% vooraf terwijl die nog wel een half jaar kan duren voordat je zit.

Als een bedrijf aangesloten is bij het VKG dan is een aanbetaling gewaarborgd. Maar als een bedrijf 100% achteraf accepteert dan loop je natuurlijk ook geen risico.

Wat op zich wel grappig is, is dat het bedrijf wel jou moet vertrouwen dat je het geld hebt en dat je netjes naderhand 100% afrekent, het vertrouwen is daarmee wel eenzijdig.

Jackpot
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2013 17:58

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Jackpot »

Whuanda schreef:Als dit nou regelmatig voorkwam. Dan had ik dit geloofd. Maar het komt simpelweg nooit voor, alleen heel erg vaak bij Wanders.

Laten we de proef op de som nemen, neem bijvoorbeeld Schipper Kozijnen, Op 't Hoog, WERU, Kroon Kozijn of Bohaco of weet ik welk ander bedrijf. Allemaal bedrijven of organisaties die al vele tientallen jaren in Nederland bezig zijn, en laten we aannemen veelal goed. Ik zie geen enkele positieve maar ook geen negatieve reactie staan over deze bedrijven.

Dat is de standaard, dat is normaal. Afwijkingen mag je aannemen als abnormaal. Oftewel waar je het over hebt is in mijn ogen abnormaal.
Wanders is dan ook een behoorlijk groot bedrijf, volgens mij heeft ie wel 20-25 man personeel rondlopen. Bij mij heeft ie een raam op zolder vervangen, dat nogal een raar formaat had, dus moest dat op maat gemaakt worden. Dit zit werkelijk keurig, echt vakwerk.

Vervolgens had de buurman dit in de smiezen, die heeft een paar maanden later een paar kozijnen laten vervangen door Wanders, en een schuifpui erin gezet. Ook daar heeft Wanders weer een puik stukje vakwerk afgeleverd!

Binnenkort laat ik Wanders een groot paneel plaatsen, raam en deur, op mijn balkon. Ik heb daar nu wat lekkage, dat laat ik eerst verhelpen, voegwerk en afwatering en zo, daarna laat ik het nieuwe paneel plaatsen. Whuanda en Felicitas, wat mij betreft kom je kijken bij het installeren. Je bent dan van harte welkom, dus stuur maar een PM-etje.

dikkenberg1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2013 19:11

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door dikkenberg1966 »

Ik heb voordat wij kunststof kozijnen aan gingen schaffen, heel veel gelezen op het internet over de do's en dont's. Wat een uiteenlopende verhalen allemaal!.
Als je alles moet geloven wat er wordt geschreven dan wordt je van de ene kant naar de andere kant geslingerd en kun je nooit een keuze maken.
Ook wij twijfelden voortdurend tussen de uiteenlopende prijzen en verhalen van de bedrijven.
Uiteindelijk hebben wij een no nonsense kunststof kozijnfabriek gevonden in Apeldoorn die ook gewoon aan particulieren leveren. Dako kunststof kozijnen boodt een prijs die niet het allerlaagste was, maar het gevoel erbij was goed.
Nadat we de opdracht hadden gegeven is alles keurig ingemeten en gemonteerd.
Een maand nadat ze klaar waren hebben ze zelfs nog gebeld om te vragen of alles goed was gegaan en we misschien nog klachten hadden. Ze bestaan dus gewoon wel. Bedrijven die nette prijzen rekenen en gewoon doen wat is afgesproken.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 dec 2013 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Commerciële link

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door puma73 »

Volgens mij heb jij zeer "warme" banden met die firma gezien de "sluik" reclame die jij plaatst. Gewoonweg belachelijk die berichten van jou over de kwaliteiten van die firma.

knuppel2
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:10

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door knuppel2 »

Voor diegenen die nog twijfelden of Wanders zelf alle berichten post.
Kijk eens naar de registratiedatum van de gebruiker. Hij post een bericht met een account die op dezelfde dag is aangemaakt. Zegt genoeg!

Vraagje van mijn kant:
Doet een kozijnenboer ook bouwkundige aanpassingen? Bijv. het verwijderen van de buitenmuur t.b.v. een schuifpui, of het vergroten van een kozijn (latei plaatsen)?

philos31
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2010 15:41

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door philos31 »

knuppel2 schreef:
Vraagje van mijn kant:
Doet een kozijnenboer ook bouwkundige aanpassingen? Bijv. het verwijderen van de buitenmuur t.b.v. een schuifpui, of het vergroten van een kozijn (latei plaatsen)?
Dat hangt denk ik helemaal van de kozijnenboer af, de mijne heeft wel de muur gezaagd voor de deuren maar een latei plaatsen deden ze niet, als ik een schuifpui had genomen dan had ik zelf voor de latei moeten zorgen. Misschien iets met verzekering ofzo?
Laatst gewijzigd door philos31 op 05 mar 2014 14:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Roos77
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2014 11:48

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Roos77 »

Naar aanleiding van de vele positieve reakties op dit forum hebben wij drie kozijnen laten plaatsen door de firma Wanders en het al bestaande keralit van sierstrippen laten voorzien. Dit hoewel Wanders duurder is dan andere firma’s. Helaas werd het een regelrechte ramp. De kozijnen zijn scheef geplaatst en niet naar behoren afgewerkt. Een keralit plaat beschadigd en twee andere gebroken. Maar gewoon terug geplaatst alsof er niets aan de hand is. Tot overmaat van ramp twee muren zwaar beschadigd. Ook hier weer niks zeggen en gewoon doen alsof er niets aan de hand is. Uiteindelijk hebben wij het werk moeten stopzetten en twee andere firma’s moeten laten komen om de herstelwerkzaamheden uit te voeren en te redden wat er te redden viel. Hoe het mogelijk is dat er zoveel positieve reakties zijn op deze firma weet ik niet. Ik verwijs naar onderstaande reaktie.

door felicitas » 02 aug 2012 21:11
Is toch wel grappig dat elke keer als er maar 1 klein kritisch puntje over wanders wordt geschreven op dit forum er meteen mensen zich registeren om even te vertellen hoe goed die wanders wel is, dit is toch niet meer geloofwaardig. Wil geen kwaad woord zeggen over wanders maar zoveel toegewijde klanten die constant het forum in de gaten houden en meteen reageren als er iets over wanders wordt gezegd geloof ik niet meer.

J&M
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2011 21:02

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door J&M »

Dat er ook eens iets fout gaat snap ik, maar wij waren en zijn na 3 jaar nog steeds erg tevreden met hetgeen Wanders hier geleverd heeft.

Op zich wel vreemd dat mijn reactie van destijds niet meer op dit forum staat.

@webmaster / moderator: waarom is mijn positieve bericht verwijderd??


Naast alle stemmingmakerij in de negatieve zin van een paar wijsneuzen hier, is positief nieuws niet gewenst???

Graag reactie.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

J&M schreef:Dat er ook eens iets fout gaat snap ik, maar wij waren en zijn na 3 jaar nog steeds erg tevreden met hetgeen Wanders hier geleverd heeft.

Op zich wel vreemd dat mijn reactie van destijds niet meer op dit forum staat.

@webmaster / moderator: waarom is mijn positieve bericht verwijderd??


Naast alle stemmingmakerij in de negatieve zin van een paar wijsneuzen hier, is positief nieuws niet gewenst???

Graag reactie.
Daarvoor moet je contakt opnemen met de moderatie, die lezen hier niet hoor.

Als je maar 1 reactie hebt geschreven en dat is toevallig een positief bericht over
een bedrijf dan lijkt het op spam omdat je normaal ook niet hier schreef dus daarom
zal het denk ik verwijderd zijn.

Gesloten