LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Liander vraagt hoge prijs voor verplaatsing hoofdkabel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Lautof
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2020 12:26

Liander vraagt hoge prijs voor verplaatsing hoofdkabel

Ongelezen bericht door Lautof »

Hallo,
Wij zijn al een tijdje bezig net verbouwen. Wij hebben zelf een nieuwe meterkast gemaakt.
Nu is het dus de bedoeling dat de oude meterkast weg gaat en de aansluiting van hoofdkabel ( en dus ook de meter) verplaatst gaan worden. De verplaatsing is maximaal 1,5 meter in de kruipruimte. Van de rechterkant naar de linkerkant van de hal. Overigens komt de kabel al links aan in de kruipruimte maar is dus van links doorgetrokken naar rechts.
Nou vraag Liander een bedrag van ruim €1630,- om deze aansluiting te veranderen. Mijn man heeft de aansluiting voor nu even doorgelust.
Natuurlijk heb ik ook even bij andere gegluurd. Bij enexis kost zo ets rond de €640. Ik zeg Liander dat is lekker verdienen zo. Werkzaamheden zijn waarschijnlijk binnen 1 uur gepiept. Mag Liander zulke bedragen vragen en waar zijn deze op gebaseerd. Ik vind €1000,- verschil tussen Liander en enexis niet normaal.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Liander vraagt hoge prijs voor verplaatsing hoofdkabel

Ongelezen bericht door Brahms »

Wat zegt Liander zelf van het prijsverschil en hoe onderbouwen ze dit ?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Liander vraagt hoge prijs voor verplaatsing hoofdkabel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Netbeheerder mag zelf tarieven vast stellen.....

Ik zou de meterkast gewoon zelf verplaatsen en de kabel laten zitten...
gleuf in de vloer en zegels laten zitten, de in huis kabels mag je alles maar vanaf de stroom meter....

Maar water leiding, als die van kunststof is gaat ook nog wel, koper is lastiger!
En hopelijk ben je al van 't Gas af.....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Liander vraagt hoge prijs voor verplaatsing hoofdkabel

Ongelezen bericht door berndv »

Liander lijkt ook de enige met echt vaste tarieven. Als ik kijk bij Enexis en Stedin zie ik vooral de nadruk op offerte en dat ze hun bedrag bepalen op basis van de situatie. Bij Liander zit bijvoorbeeld 25 meter kabel bij in, bij stedin hebben ze verschillende voorbeeldtarieven, afhankelijk van of de bestaande kabel hergebruikt kan worden, of dat er een nieuwe kabel komt.

Maar goed, een boel gespeculeer zonder uiteindelijk resultaat, want je kunt je netbeheerder niet kiezen, althans, niet zomaar. Als je er een verhuizing voor over hebt kan het natuurlijk.

Methusalah
Berichten: 1166
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Liander vraagt hoge prijs voor verplaatsing hoofdkabel

Ongelezen bericht door Methusalah »

Lautof schreef:
10 sep 2020 12:49
Hallo,
Wij zijn al een tijdje bezig net verbouwen. Wij hebben zelf een nieuwe meterkast gemaakt.
Nu is het dus de bedoeling dat de oude meterkast weg gaat en de aansluiting van hoofdkabel ( en dus ook de meter) verplaatst gaan worden. De verplaatsing is maximaal 1,5 meter in de kruipruimte. Van de rechterkant naar de linkerkant van de hal. Overigens komt de kabel al links aan in de kruipruimte maar is dus van links doorgetrokken naar rechts.
Nou vraag Liander een bedrag van ruim €1630,- om deze aansluiting te veranderen. Mijn man heeft de aansluiting voor nu even doorgelust.
Natuurlijk heb ik ook even bij andere gegluurd. Bij enexis kost zo ets rond de €640. Ik zeg Liander dat is lekker verdienen zo. Werkzaamheden zijn waarschijnlijk binnen 1 uur gepiept. Mag Liander zulke bedragen vragen en waar zijn deze op gebaseerd. Ik vind €1000,- verschil tussen Liander en enexis niet normaal.

Beetje dom om er zelf mee te gaan kloten. DOE NOU NIET.

Als het fout gaat zijn alle kosten voor jou en die zijn een stukje hoger dan alleen 1000, afgezien van het feit dat het gewoon levensgevaarlijk is.

witteflits
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2017 14:55

Re: Liander vraagt hoge prijs voor verplaatsing hoofdkabel

Ongelezen bericht door witteflits »

Is het een oud huis met een oude teerkabel? Want met een teerkabel noemen ze het sanering en is het waarschijnlijk gratis! Dat heb ik tenminste meegemaakt. Moet ik wel zeggen dat er bij mij maar 1 fase binnen was en ik 3 fasen aanvroeg incl verplaatsing. De gasleiding moest ik wel betalen om te verplaatsen. Bij mij is de kast ook van de ene naar de andere kant van de hal verplaatst. Vind overigens wel dat je bij Liander de hoofdprijs betaald voor wat voor een dienst dan ook. Gewoon 1 fase naar 3 fasen aansluiting aanvragen rekenen ze ook bijna 350 euro voor.

Gesloten