LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loodgieter rekent 30 euro te veel?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
schuemie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2017 20:47

Loodgieter rekent 30 euro te veel?

Ongelezen bericht door schuemie »

Kapotte koppeling waterleiding. s middags om 17.30 uur. Bel ARL Wanders loodgieter in Den Haag. Hij komt om 21.30uur vraag aan mij of ze ook de prijs had gegeven door de telefoon. Dat was niet zo. Hij gaf een prijs op van € 65,- voorrijkosten en€ 188,- per uur. alles ex BTW Op dat tijdstip had ik geen keuze meer, dus moest ik het wel laten maken.
De volgende dag heb ik dat kantoor weer gebeld. Die zei dat de loodgieter € 30,- teveel had gerekend. Maar dan nog € 158,- uurloon omdat het in de avonduren was.
Dat is toch gewoon oplichterij. Heeft iemand ook deze ervaring?

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Loodgieter rekent 30 euro te veel?

Ongelezen bericht door mrian »

Altijd handig om vooraf een prijs af te spreken lijkt mij.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Loodgieter rekent 30 euro te veel?

Ongelezen bericht door Quark »

Nee dit is geen oplichterij want hij heeft u de prijs van te voren gegeven, u had nee kunnen zeggen en het water tot de andere dag kunnen afsluiten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Loodgieter rekent 30 euro te veel?

Ongelezen bericht door sjohie »

schuemie schreef:Kapotte koppeling waterleiding. s middags om 17.30 uur. Bel ARL Wanders loodgieter in Den Haag. Hij komt om 21.30uur vraag aan mij of ze ook de prijs had gegeven door de telefoon. Dat was niet zo. Hij gaf een prijs op van € 65,- voorrijkosten en€ 188,- per uur. alles ex BTW Op dat tijdstip had ik geen keuze meer, dus moest ik het wel laten maken.
De volgende dag heb ik dat kantoor weer gebeld. Die zei dat de loodgieter € 30,- teveel had gerekend. Maar dan nog € 158,- uurloon omdat het in de avonduren was.
Dat is toch gewoon oplichterij. Heeft iemand ook deze ervaring?
De loodgieter die je zelf laat komen buiten reguliere werktijden geeft een bedrag af, daar ga je mee akkoord want je laat de werkzaamheden uitvoeren, dan vallen de kosten mee, want het eerdere, en mee akkoord, gegane bedrag blijkt 30 euro lager, en dát is oplichterij? Als het andersom was geweest, dus 30 euro meer op de rekening dan vooraf gezegd, noem je dat dan een meevaller?

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Loodgieter rekent 30 euro te veel?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

schuemie schreef:. . . Die zei dat de loodgieter € 30,- teveel had gerekend . . .
30 euro korting op een overeengekomen prijs? 16%, niet verkeerd :lol:

Het uurtarief is wel verschrikkelijk hoog. Ook nog eens exclusief btw. Wel zit in dat uurloon kosten voor materialen en afschrijving materieel (gereedschappen etc). Het blijft hoog.

Maar nogmaals, als andere reacties, u bent hier mee akkoord gegaan.

Advies voor een volgende keer:
Stel een lijst samen met adressen in geval van nood, dat u op moment van een calamiteit (water, energie, glas, etc) niet nog het wiel moet uitvinden. Betrouwbaar bedrijf voor een fatsoenlijke prijs. En hang dit lijstje in uw meterkast, altijd bij de hand :wink:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Loodgieter rekent 30 euro te veel?

Ongelezen bericht door crazyme »

De loodgieter heeft misbruik gemaakt van de situatie. Wettelijk gezien mag er niet meer dan een gebruikelijk marktconform tarief worden berekend wanneer u bij de opdracht geen tarief heeft afgesproken. Alleen probeer in deze branche maar eens een gebruikelijk (nacht)tarief te vinden. En dan procederen om die paar tientjes. Daarbij had u ook nee kunnen zeggen toen u het tarief hoorde.

Al met al : kansloos

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Loodgieter rekent 30 euro te veel?

Ongelezen bericht door sjohie »

crazyme schreef:De loodgieter heeft misbruik gemaakt van de situatie. Wettelijk gezien mag er niet meer dan een gebruikelijk marktconform tarief worden berekend wanneer u bij de opdracht geen tarief heeft afgesproken. Alleen probeer in deze branche maar eens een gebruikelijk (nacht)tarief te vinden. En dan procederen om die paar tientjes. Daarbij had u ook nee kunnen zeggen toen u het tarief hoorde.

Al met al : kansloos
Uurtarief van een gecertificeerde ervaren loodgieter waar mijn zwager, onderhoudsmanager bij een installatiebedrijf, mee rekent is 70 euro ex btw. En dat zijn vaak wel de mensen die dit soort diensten draaien, je komt altijd wat onverwachts tegen, dus je moet wel wat bagage en ervaring hebben. De goedkopere, vers van school, beginnen in de nieuwbouwprojecten. Dan is er het feit dat het ná werktijd is, en dan moeten ze extra betalen. Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt, en het feit dat storingsdiensten sowieso niet echt gewild zijn, zijn de vergoedingen daarvoor almaar aan het stijgen. Opgeteld is 110 à 125 euro/uur ex btw zeker reëel te noemen. Dan is 155 euro wel wat aan de hogere kant, zeker met zulke voorrijkosten, maar goed, vraag en aanbod, als er mensen zijn die het ervoor betalen, verdient dit bedrijf meer dan de rest.

Gesloten