LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

prem schreef:
DikkieLam schreef:Oké, duidelijk. Er zijn dus veel mensen die dit normaal vinden. Dat is jullie goed recht. Gelukkig is het ook mijn goed recht om dit oplichterij te vinden.
Als je mijn bedrijf zou betichten van oplichterij, om reden van tarieven, zou je nog niet klaar zijn. Het is je recht maar het zou je dikke (of DikkieLamme) Euro's kosten.
Dat is dan weer net zo overdreven als de reactie van TS zelf...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door berndv »

DikkieLam schreef:Kom op Bernd, dat is toch simpel.

Ten eerste - geven ze aan dat ze de prijs altijd met je bespreken zodat er geen onduidelijkheid over bestaat. Dit doen ze niet
Ten tweede - komen ze met exorbitante uurtarieven aanzetten. Uurtarieven van € 180 exclusief BTW zijn niet normaal. Dat zijn woekertarieven.

Ze kunnen dit alleen maar doen omdat je in nood zit. Gelukkig kon ik mijn probleem nog zelf oplossen en gelukkig ben ik niet zo snel in paniek, maar mijn vrouw wel. Als je dan het eerste nummer belt en je vraagt niet meer door over de tarieven dan word je op een legale manier beroofd.
Het tarief is inderdaad hoog. Maar wat ik van het tarief vind maakt niet heel erg uit. En het was netjes geweest als ze dit tarief uit zichzelf hadden genoemd. Dat hebben ze niet gedaan. Het oplichting vinden en een bedrijf van oplichting betichten is juridisch nog wel een verschil. Daarentegen bent u vrij om gebruik te maken van de dienst of niet.

Of de overheid deze tarieven moet reguleren? Alsjeblieft niet zeg, de overheid bemoeit zich al met zoveel dingen, dit is vrije marktwerking, een ondernemer mag zelf een tarief stellen en een klant is vrij om op dat aanbod in te gaan of niet.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door prem »

Moneyman schreef:
prem schreef:
DikkieLam schreef:Oké, duidelijk. Er zijn dus veel mensen die dit normaal vinden. Dat is jullie goed recht. Gelukkig is het ook mijn goed recht om dit oplichterij te vinden.
Als je mijn bedrijf zou betichten van oplichterij, om reden van tarieven, zou je nog niet klaar zijn. Het is je recht maar het zou je dikke (of DikkieLamme) Euro's kosten.
Dat is dan weer net zo overdreven als de reactie van TS zelf...
Nee ik vind van niet. Men moet maar eens het begrip oplichting gaan begrijpen. Trosradar is daar mede schuldig aan, alles wat de consument niet aanstaat of niet direct begrijpt is oplichting.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens, Prem, met hetgeen je zegt over vermeende oplichting. Het bekt zo lekker dat iedereen het te pas en (vooral) te onpas gebruikt. Maar de feitelijke en juridische grondslag voor oplichting is zelden daadwerkelijk aan de orde.

Maar wat ik bedoelde is tweeledig:
- als je op iedere idioot die "oplichting" roept, wilt gaan reageren, krijg je het erg druk, en;
- op basis van welke juridische grondslag denk jij die dikke Euro's dan te gaan cashen? Een onterechte kreet "oplichting" levert je als beschuldigde echt niet zomaar dikke euro's op. Daar is (veel) meer voor nodig dat dit soort topics.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door berndv »

Moneyman schreef: Maar wat ik bedoelde is tweeledig:
- als je op iedere idioot die "oplichting" roept, wilt gaan reageren, krijg je het erg druk, en;
- op basis van welke juridische grondslag denk jij die dikke Euro's dan te gaan cashen? Een onterechte kreet "oplichting" levert je als beschuldigde echt niet zomaar dikke euro's op. Daar is (veel) meer voor nodig dat dit soort topics.
Een groot verschil zit hem in hoe het geuit wordt. "Ik voel me opgelicht" of "ik ben opgelicht" heeft juridisch nog wel wat verschil. Waarbij j bij de eerste je gevoel uit, uit je bij de 2e een directe beschuldiging van een crimineel strafbaar feit. Als je dat feit niet kan onderbouwen, maak je je schuldig aan laster en smaad. En er zijn mensen hier op dit forum die al eens deze aanklacht te horen hebben gekregen. Kan je alleen geen linkjes naar de topics geven, aangezien die dan over het algemeen verwijderd worden. Kan me nog wel een voorbeeld van een kapotte motor voor een Volkswagenbusje herinneren met een bedrijf uit Friesland, maar er zijn er zeker meer.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door prem »

Moneyman schreef:Eens, Prem, met hetgeen je zegt over vermeende oplichting. Het bekt zo lekker dat iedereen het te pas en (vooral) te onpas gebruikt. Maar de feitelijke en juridische grondslag voor oplichting is zelden daadwerkelijk aan de orde.

Maar wat ik bedoelde is tweeledig:
- als je op iedere idioot die "oplichting" roept, wilt gaan reageren, krijg je het erg druk, en;
- op basis van welke juridische grondslag denk jij die dikke Euro's dan te gaan cashen? Een onterechte kreet "oplichting" levert je als beschuldigde echt niet zomaar dikke euro's op. Daar is (veel) meer voor nodig dat dit soort topics.
Oplichting gebruiken, en dan niet een mening spuwen, op dit soort sites kan geld kosten, voor sommige bedrijven veel geld. Ik zou dat persoonlijk zeer hoog opnemen en het zou degene veel geld kosten, al ware het maar juridische.
Ik zei ook niet dat het dikke euro's opleverde...maar dat het dat zou kosten.

Isabell
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2015 14:30

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door Isabell »

Afgelopen weekend deed mijn geiser het ineens niet meer. Ik heb rond 12:00 uur gebeld en voor 16:00 uur zou er een loodgieter bij mij langskomen. Om 15:30 uur was er nog niemand (en er was nog niet gebeld, dit zou 30 min. van tevoren gebeuren). Toen heb ik opnieuw gebeld. Er zou zeker iemand komen. Ik heb de hele dag en de hele avond zitten wachten. Uiteindelijk was hij er om 22:45 uur. Hij haalde de kap van de geiser, maakte het kort schoon met een borsteltje en was in totaal nog geen vijf minuten bezig.
€150,- arbeid, €95,- voorrijkosten en €51,45 BTW.

Het is mijn fout. Ik heb van tevoren niet naar de prijs gevraagd. Dit had ik wel moeten doen. Met deze reactie wil ik andere mensen erop wijzen dat een loodgieter (in het weekend) via de zoekmachine van google erg duur kan zijn. €300 is voor sommige mensen een week salaris. Uiteraard begrijp ik dat ik een weekendtarief moet betalen. Dit lijkt mij logisch. Dat hij pas om 22:45 uur bij mij was, daar kan ik niets aan doen. Ik had al tegen twaalf uur gebeld. Voor 16:00 uur zou er iemand komen. Ik heb de hele dag en avond gewacht. Uiteraard ging ik ervan uit dat het duur zou zijn. De vorige loodgieter heeft, nog geen jaar geleden, mijn geiser schoongemaakt voor €50,-. Op een bedrag van ongeveer €150,- had ik wel gerekend. Het was dus bijna €300,-. Als ik het geweten had, had ik tot maandag gewacht. Ten eerste heb ik dus meer dan 10 uur gewacht op een spoedloodgieter. De meneer van de telefooncentrale vertelde dat ik kon pinnen, maar dit was niet zo. Ik moest dus 's avonds laat nog naar een betaalautomaat met een wildvreemde loodgieter achter mij aan. Uiteindelijk voelde ik me heel ongemakkelijk bij deze hele situatie. Hij heeft mij gelukkig wel een factuur gegeven.

Ik heb twee mails gestuurd via het contactformulier op de site van 24loodgieter.nl. Hierop heb ik geen reactie gekregen. Toen heb ik geprobeerd te bellen. Na de derde keer werd er opgenomen (24/7 bereikbaar?). De meneer aan de telefoon was niet erg geïnteresseerd in mijn verhaal. Ik moest het bedrijf van de loodgieter maar bellen. Zij zijn alleen maar 'de centrale'. Toch vreemd, aangezien mijn contact via 'de centrale' verliep. Ik wilde alleen even weten of dit een normaal tarief is.
Dat is dus zo, volgens de man aan de telefoon. €150,- voor vijf minuten is een normaal tarief, €95 is normaal voor de voorrijkosten.

Had ik nu van tevoren maar naar de prijs gevraagd...

Stino1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:34

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door Stino1974 »

Ja ik heb er net ook mee te maken gehad. Zateravond 2100 is het 3x duurder. Ik heb wel een klacht ingediend maar goed het is ook een beetje mijn eigen schuld door zelf te klussen.

Nooit meer loodgieterreparatieteam hopelijk

Gesloten