LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
DikkieLam
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mei 2014 12:37

Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door DikkieLam »

Gisterenavond had ik een probleem met de doucheknop. Deze doucheknop draaide niet meer dicht en het water bleef dus stromen. Het huis waar ik woon is een huis uit 1930 en ik woon er nog niet zo lang. Dus ik zocht me een breuk naar de hoofdkraan.

Toen dacht ik, laat ik maar een loodgieter bellen. Maar alle normale loodgietersbedrijven waren al gesloten. Dus ik moest een noodnummer bellen. Ik bel naar het Loodgieter Reparatie Team, te vinden op www.loodgieterreparatieteam.nl. Dit is de eerste hit die je vindt in Google als je op loodgieter en noodnummer zoekt. Vervolgens kreeg ik iemand aan de lijn die direct iemand zou sturen. Maar op de website staat "Voorrijkosten en uurtarief worden telefonisch besproken, dus geen verrassingen achteraf." Dit werd alleen helemaal niet aan mij gevraagd. Dus ik heb het zelf maar gevraagd. Dit bleek € 68 voorrijkosten te zijn en een uurloon van ongeveer € 180.

Ik dacht ik zoek nog wel even verder. Vervolgens heb ik een paar hendels omgezet in de kast bij de watermeter die ik eerst niet durfde om te zetten omdat ik geen flauw benul had waar ik mee bezig was. Dit werkte gelukkig wel.

Ik ben blij dat ik ben ontkomen aan deze vorm van oplichterij. Je bent in nood & je hebt snel iemand nodig. Vervolgens staan hun bovenaan in de hitlist bij Google met een nummer dat 24/7 bereikbaar is. Ze zitten nog bij je in de regio ook... zo lijkt het... Want in iedere plaats waar je inlogt wordt je automatisch naar een zogenaamde regionale website geleid. Woon je in Dordrecht dan zit je opeens bij Loodgieter Reparatie Team Dordrecht. Zelfs met een regionaal nummer erbij. Daardoor denk je dat het voordelig is, want het zit toch bij je in de regio...

Dit is echt SMERIG met hoofdletters en iedereen moet gewaarschuwd worden voor dit soort idiote praktijken. De Tweede Kamer zou maar eens met een maximum uurtarief voor loodgieters moeten komen want dit gaat alle perken te buiten & voor iedereen mijd dit bedrijf!

Vandaag heb ik overigens gesproken met een echte normale loodgieter. Die vraagt € 10 voorrijkosten en ongeveer € 43 per uur. Dit lijkt me schappelijker

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door bprosman »

Vervolgens staan hun bovenaan in de hitlist bij Google met een nummer dat 24/7 bereikbaar is. Ze zitten nog bij je in de regio ook... zo lijkt het... Want in iedere plaats waar je inlogt wordt je automatisch naar een zogenaamde regionale website geleid. Woon je in Dordrecht dan zit je opeens bij Loodgieter Reparatie Team Dordrecht. Zelfs met een regionaal nummer erbij. Daardoor denk je dat het voordelig is, want het zit toch bij je in de regio...
Welkom in de wondere wereld van Google,en inderdaad wordt hier goed misbruik gemaakt van "Mensen in nood" , soortgelijk topic kwam ik ook laatst tegen hier met een slotenmaker.
Ik weet niet in wat voor buurt je woont maar soms heb je ook nog wel iets aan een "handige buurman" of familielid.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door berndv »

DikkieLam schreef: Ik ben blij dat ik ben ontkomen aan deze vorm van oplichterij.
Kunt u mij vertellen waar de oplichting in zit? Ik zie het niet. U vraagt en zij geven u netjes de prijs door. De prijs is exorbitant hoog, dat ben ik met u eens, maar oplichting? Ik zie het niet.

DikkieLam
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mei 2014 12:37

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door DikkieLam »

Kom op Bernd, dat is toch simpel.

Ten eerste - geven ze aan dat ze de prijs altijd met je bespreken zodat er geen onduidelijkheid over bestaat. Dit doen ze niet
Ten tweede - komen ze met exorbitante uurtarieven aanzetten. Uurtarieven van € 180 exclusief BTW zijn niet normaal. Dat zijn woekertarieven.

Ze kunnen dit alleen maar doen omdat je in nood zit. Gelukkig kon ik mijn probleem nog zelf oplossen en gelukkig ben ik niet zo snel in paniek, maar mijn vrouw wel. Als je dan het eerste nummer belt en je vraagt niet meer door over de tarieven dan word je op een legale manier beroofd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door kokka »

@ dikkielam,
24/7 paraat staan kost ook geld. ik vind het ook een stevig uurtarief, maar het staat elke onderneming vrij om zijn prijzen te bepalen. het staat de consument vrij om hier dan wel of geen zaken mee te doen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door bprosman »

Uurtarieven van € 180 exclusief BTW zijn niet normaal. Dat zijn woekertarieven.
Dit ligt maar net aan in welke branche je zit, zonder laagdunkend te willen doen is het voor een loodgieter wel wat aan de hoge kant.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

DikkieLam schreef:Dit is echt SMERIG met hoofdletters en iedereen moet gewaarschuwd worden voor dit soort idiote praktijken. De Tweede Kamer zou maar eens met een maximum uurtarief voor loodgieters moeten komen want dit gaat alle perken te buiten & voor iedereen mijd dit bedrijf!
HAHAHA ja natuurlijk! De Tweede Kamer... :mrgreen: :mrgreen:
DikkieLam schreef:Kom op Bernd, dat is toch simpel.

Ten eerste - geven ze aan dat ze de prijs altijd met je bespreken zodat er geen onduidelijkheid over bestaat. Dit doen ze niet
Ten tweede - komen ze met exorbitante uurtarieven aanzetten. Uurtarieven van € 180 exclusief BTW zijn niet normaal. Dat zijn woekertarieven.

Ze kunnen dit alleen maar doen omdat je in nood zit. Gelukkig kon ik mijn probleem nog zelf oplossen en gelukkig ben ik niet zo snel in paniek, maar mijn vrouw wel. Als je dan het eerste nummer belt en je vraagt niet meer door over de tarieven dan word je op een legale manier beroofd.
Als je iemand ergens van beschuldigd, kan je maar beter je huiswerk doen. Oplichting is NIET aan de orde, op geen enkele manier. Als je al een juridisch haakje zoekt om je frustratie aan op te hangen, zou je moeten kijken naar misbruik van omstandigheden.

Maar de keuze om al dan niet met iemand een contract te sluiten, is aan jou. Dat iemand de eerste hit in Google is, is an sich al een reden om extra goed te kijken...

Hoe kom je daan dat uurtarief, trouwens? Heb je dat letterlijk gehoord of heb je dat zelf berekend?

DikkieLam
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mei 2014 12:37

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door DikkieLam »

@ Moneyman - ik zeg dat je op een legale manier beroofd wordt! Ik vind het oplichting, maar ik realiseer me dat dit volgens de wetgever niet het geval zal zijn. Dus volgens mij heb ik mijn huiswerk gedaan. Verder is er bij mij geen intentie om dit aan een juridisch haakje te hangen. Mijn intentie is dat mensen zich wellicht nu alvast gaan oriënteren op een situatie waar "the sh*t hits the fan".

Ze anticiperen er op dat je een probleem hebt. Anders bel je niet in de avond of in de nacht. Mensen zijn zo blij dat er iemand wil komen dat ze misschien helemaal niet meer vragen om een prijsindicatie.

Het uurtarief heb ik zelf om gevraagd en ook gekregen van de telefonist.

@ alle verdedigers van de vrije markteconomie

Ik ben het ermee eens dat vraag en aanbod aan de vrije markt overgelaten moet worden, maar excessen moeten bestreden worden. Dit soort praktijken vind ik excessen.

Daarbij ben ik een particulier die nog wel redelijk goed ingelezen is. Ik vraag dingen na en interesseer me in mijn recht. Alleen ik ken zat mensen in mijn omgeving die een stuk minder goed in staat zijn om met dit soort problemen om te gaan. Dan denk ik dichtbij aan mijn oma en verderaf aan een heel grote bevolkingsgroep die moeite heeft om voor zichzelf te zorgen. Wat doen die in een noodgeval...

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat je wilt waarschuwen en voor bewustwording wilt zorgen, is natuurlijk prima. Maar als je dat doet zónder allerlei (onjuiste) typeringen, superlatieven en overdrijvingen, kom je een stuk geloofwaardiger over. Nu schiet je door je gekozen vorm je eigen doel voorbij.

DikkieLam
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mei 2014 12:37

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door DikkieLam »

Oké, dat zou terechte kritiek kunnen zijn. Ik erger me er nu zeer aan & wellicht komt het bij iemand anders te sterk over. Kan...

Maar ik vind dat deze mensen niet op een correcte manier hun brood verdienen & ik zou het mooi vinden als we naast alleen bewustwording eens iets meer zouden kunnen doen.

Ik heb me inmiddels al wat meer verdiept in dubieuze loodgietersbedrijven via het noodnummer en er zijn veel meer klachten over.

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 9031&hilit

Als wij allemaal zien dat dit niet goed gaat, dan is het toch ook vreemd dat de wetgever niets doet. Bewustwording gaat dan via media zoals Radar, maar voor de rest moet je zelf verstandig genoeg zijn.

Dat hele principe irriteert me & het gaat er bij mij niet in dat de overheid daarin niet eens wat meer zou kunnen doen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vind het altijd wel grappig om te zien. Als de overheid iets wél regelt, roept men massaal van alles over regeldrang, eigen verantwoordelijkheid, betutteling, noem maar op. Maar als we zelf onze eigen verantwoordelijkheid niet nemen, moet ineens diezelfde overheid het regelen.

Los daarvan: hoe zie je dat voor je? Moet de overheid voor iedere dienst of product een maximale prijs vastleggen? Hoop ik toch van niet...

Bovendien ís het feitelijk al geregeld: je kunt een (koop)overeenkomst immers vernietigen (geheel of gedeeltelijk) door een beroep te doen op zaken als dwang, dwaling, bedrog of misbruik van omstandigheden. De overheid gunt ons onze eigen verantwoordelijkheid en geeft ons daarnaast een stok om mee te slaan als je buiten je schuld in de problemen komt.

Overigens: reageren uit frustratie is vaak inderdaad niet bevorderlijk voor de kwaliteit van je geproduceerde tekst :wink: Even een dagje wachten voor je op verzend klikt, wil wel eens helpen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Even denken. Een Loodgieter Reparatie Team? Die moet je ook niet bellen. Die repareren geen kranen, maar loodgieters.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door prem »

DikkieLam schreef:Gisterenavond had ik een probleem met de doucheknop. Deze doucheknop draaide niet meer dicht en het water bleef dus stromen. Het huis waar ik woon is een huis uit 1930 en ik woon er nog niet zo lang. Dus ik zocht me een breuk naar de hoofdkraan.

Toen dacht ik, laat ik maar een loodgieter bellen. Maar alle normale loodgietersbedrijven waren al gesloten. Dus ik moest een noodnummer bellen. Ik bel naar het Loodgieter Reparatie Team, te vinden op http://www.loodgieterreparatieteam.nl. Dit is de eerste hit die je vindt in Google als je op loodgieter en noodnummer zoekt. Vervolgens kreeg ik iemand aan de lijn die direct iemand zou sturen. Maar op de website staat "Voorrijkosten en uurtarief worden telefonisch besproken, dus geen verrassingen achteraf." Dit werd alleen helemaal niet aan mij gevraagd. Dus ik heb het zelf maar gevraagd. Dit bleek € 68 voorrijkosten te zijn en een uurloon van ongeveer € 180.

Ik dacht ik zoek nog wel even verder. Vervolgens heb ik een paar hendels omgezet in de kast bij de watermeter die ik eerst niet durfde om te zetten omdat ik geen flauw benul had waar ik mee bezig was. Dit werkte gelukkig wel.

Ik ben blij dat ik ben ontkomen aan deze vorm van oplichterij. Je bent in nood & je hebt snel iemand nodig. Vervolgens staan hun bovenaan in de hitlist bij Google met een nummer dat 24/7 bereikbaar is. Ze zitten nog bij je in de regio ook... zo lijkt het... Want in iedere plaats waar je inlogt wordt je automatisch naar een zogenaamde regionale website geleid. Woon je in Dordrecht dan zit je opeens bij Loodgieter Reparatie Team Dordrecht. Zelfs met een regionaal nummer erbij. Daardoor denk je dat het voordelig is, want het zit toch bij je in de regio...

Dit is echt SMERIG met hoofdletters en iedereen moet gewaarschuwd worden voor dit soort idiote praktijken. De Tweede Kamer zou maar eens met een maximum uurtarief voor loodgieters moeten komen want dit gaat alle perken te buiten & voor iedereen mijd dit bedrijf!

Vandaag heb ik overigens gesproken met een echte normale loodgieter. Die vraagt € 10 voorrijkosten en ongeveer € 43 per uur. Dit lijkt me schappelijker
Hebben ze je verplicht te bellen?
Wees toch redelijk man, dit heeft niks met oplichting te maken, ze vragen meer wegens onmenselijke tijdstippen, lijkt me vrij normaal.

DikkieLam
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mei 2014 12:37

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door DikkieLam »

Dit vind ik te makkelijk gereageerd. Slechts omdat je dit soort dingen zelf heel goed voor jezelf kan regelen, moet iedereen dat maar kunnen.

Jaren geleden werkte ik bij een bank. Daar kwam dagelijks een oudere vrouw langs die haar man had verloren. Haar man deed altijd de financiële zaken. Na zijn overlijden was deze mevrouw in de war, vervuilde langzaam aan en werd aan alle kanten kaal geplukt. Door Tell Sell, de Bankgiroloterij en vele anderen. Deze mevrouw kon niet voor zichzelf opkomen en kon niet mee in deze wereld. Al haar geld wat ze na het overlijden van haar man had is snel opgegaan.

Met dit verhaal in mijn achterhoofd zeg ik dat het inderdaad zo is dat de overheid een plicht heeft in het reguleren van de markt. Een samenleving heeft er geen baat bij dat er woekertarieven worden gehanteerd. Het schaadt het vertrouwen in de markt en het schaadt het welzijn van veel mensen.

Dus ja, dan moet de overheid maar maximum uurtarieven invoeren voor verschillende bedrijfstakken, of een makkelijkere oplossing, de bewijslast bij een bedrijf neerleggen dat ze jou hebben geïnformeerd over de tarieven. Er zijn allicht wel enkele manieren te bedenken.

DikkieLam
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mei 2014 12:37

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door DikkieLam »

@ Prem

Doe zelf toch redelijk, je vindt € 180 exclusief BTW per uur normaal + € 70 voorrijkosten. Dit is ongeveer 500 % van wat je normaal betaalt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door prem »

Dat is niet aan de orde, al vragen ze 1000 euro, je weet het van tevoren en niemand verplicht je. Rare redenatie hou je er op na.

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door tortle »

prem schreef:
DikkieLam schreef:Gisterenavond had ik een probleem met de doucheknop. Deze doucheknop draaide niet meer dicht en het water bleef dus stromen. Het huis waar ik woon is een huis uit 1930 en ik woon er nog niet zo lang. Dus ik zocht me een breuk naar de hoofdkraan.

Toen dacht ik, laat ik maar een loodgieter bellen. Maar alle normale loodgietersbedrijven waren al gesloten. Dus ik moest een noodnummer bellen. Ik bel naar het Loodgieter Reparatie Team, te vinden op http://www.loodgieterreparatieteam.nl. Dit is de eerste hit die je vindt in Google als je op loodgieter en noodnummer zoekt. Vervolgens kreeg ik iemand aan de lijn die direct iemand zou sturen. Maar op de website staat "Voorrijkosten en uurtarief worden telefonisch besproken, dus geen verrassingen achteraf." Dit werd alleen helemaal niet aan mij gevraagd. Dus ik heb het zelf maar gevraagd. Dit bleek € 68 voorrijkosten te zijn en een uurloon van ongeveer € 180.

Ik dacht ik zoek nog wel even verder. Vervolgens heb ik een paar hendels omgezet in de kast bij de watermeter die ik eerst niet durfde om te zetten omdat ik geen flauw benul had waar ik mee bezig was. Dit werkte gelukkig wel.

Ik ben blij dat ik ben ontkomen aan deze vorm van oplichterij. Je bent in nood & je hebt snel iemand nodig. Vervolgens staan hun bovenaan in de hitlist bij Google met een nummer dat 24/7 bereikbaar is. Ze zitten nog bij je in de regio ook... zo lijkt het... Want in iedere plaats waar je inlogt wordt je automatisch naar een zogenaamde regionale website geleid. Woon je in Dordrecht dan zit je opeens bij Loodgieter Reparatie Team Dordrecht. Zelfs met een regionaal nummer erbij. Daardoor denk je dat het voordelig is, want het zit toch bij je in de regio...

Dit is echt SMERIG met hoofdletters en iedereen moet gewaarschuwd worden voor dit soort idiote praktijken. De Tweede Kamer zou maar eens met een maximum uurtarief voor loodgieters moeten komen want dit gaat alle perken te buiten & voor iedereen mijd dit bedrijf!

Vandaag heb ik overigens gesproken met een echte normale loodgieter. Die vraagt € 10 voorrijkosten en ongeveer € 43 per uur. Dit lijkt me schappelijker
Hebben ze je verplicht te bellen?
Wees toch redelijk man, dit heeft niks met oplichting te maken, ze vragen meer wegens onmenselijke tijdstippen, lijkt me vrij normaal.
Helemaal eens met Prem mensen die in het weekend naar spoedeisende hulp gaan om een wondje met een pleister te laten behandelen en geen zin hebben om naar de huisarts te gaan, krijgen ook een gepeperde rekening.

DikkieLam
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mei 2014 12:37

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door DikkieLam »

Oké, duidelijk. Er zijn dus veel mensen die dit normaal vinden. Dat is jullie goed recht. Gelukkig is het ook mijn goed recht om dit oplichterij te vinden. Op het eigenlijke argument dat er ook een grote groep kwetsbare Nederlanders is waar dit een probleem voor is wordt niet op ingegaan. Het is vooral makkelijk om te zeggen, het is toch je eigen keuze. Maar ja, zolang het jou of jouw familie maar niet gebeurt kan jij in ieder geval een grote mond hebben. Treurig...

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door tortle »

DikkieLam schreef:Oké, duidelijk. Er zijn dus veel mensen die dit normaal vinden. Dat is jullie goed recht. Gelukkig is het ook mijn goed recht om dit oplichterij te vinden. Op het eigenlijke argument dat er ook een grote groep kwetsbare Nederlanders is waar dit een probleem voor is wordt niet op ingegaan. Het is vooral makkelijk om te zeggen, het is toch je eigen keuze. Maar ja, zolang het jou of jouw familie maar niet gebeurt kan jij in ieder geval een grote mond hebben. Treurig...
Jij bent in nood en je wilt snel hulp desnoods midden in de nacht dan kun je toch op je vingers natellen dat je dan de hoofdprijs moet betalen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Loodgieter Reparatie Team - Noodnummer

Ongelezen bericht door prem »

DikkieLam schreef:Oké, duidelijk. Er zijn dus veel mensen die dit normaal vinden. Dat is jullie goed recht. Gelukkig is het ook mijn goed recht om dit oplichterij te vinden.
Als je mijn bedrijf zou betichten van oplichterij, om reden van tarieven, zou je nog niet klaar zijn. Het is je recht maar het zou je dikke (of DikkieLamme) Euro's kosten.

Gesloten