LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minuren rekenen tijdens NOW- regeling (restaurant Loetje)

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Lisa.Pax
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2020 12:31

Minuren rekenen tijdens NOW- regeling (restaurant Loetje)

Ongelezen bericht door Lisa.Pax »

Beste forumgebruikers,

Mijn werkgever (Loetje) heeft 3 maanden NOW regeling aangevraagd i.v.m corona. Nu heeft de werkgever aan ons (werknemers) verteld dat we naast de NOW-regeling minuren hebben opgebouwd. Oftewel tijden de NOW zijn er minuren opgebouwd. Nu moeten ik en mijn collega's honderden uren in halen.

Vraag aan jullie is, of mijn werkgever (Loetje restaurants), dit mag doen? Voor mij en mijn collega's is het momenteel erg zwaar om al deze uren (meer dan 400) in te halen. Daarnaast hebben we de mogelijkheid gekregen om onze vakantiedagen hiervoor in te leveren. Toch zitten we dan nog steeds met honderden overuren.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Minuren rekenen tijdens NOW- regeling (restaurant Loetje)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee dat is volkomen onjuist. Neem contact op met de bond, het Juridisch Loket of het UWV.

Ivo.w
Berichten: 1743
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Minuren rekenen tijdens NOW- regeling (restaurant Loetje)

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De NOW regeling is er juist om het personeel zonder enige inhouding door te kunnen betalen.

Wanneer er niets ingehouden wordt, hoeft er ook niets te worden ingehaald.

Stuur de volgende link maar even door naar je collega's en je leidinggevende en/of vestigingsmanager:
https://www.khn.nl/kennis/hoe-zit-het-m ... van-corona

Nota bene de tekst van de bond van horeca ondernemers!

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Minuren rekenen tijdens NOW- regeling (restaurant Loetje)

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Amsterdamse gebakken lucht met een sausje, dat blijkt maar weer.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Minuren rekenen tijdens NOW- regeling (restaurant Loetje)

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Nee dat klopt niet. Je hebt een arbeidsovereenkomst met je werkgever voor een bepaald aantal uur per week. Nu dit niet kan worden nagekomen door onvoorziene omstandigheden CQ overmacht betekent dit dat je niet schadeplichtig bent. Jouw werkgever niet maar ook jij niet. En indien je dus die uren moet inhalen betekent dat je werkgever jou laat opdraaien voor zijn schade. Terwijl die gebruik heeft gemaakt van de NOW regeling.Dat is niet correct.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Minuren rekenen tijdens NOW- regeling (restaurant Loetje)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vele restaurants verliezen personeel aan de betere en wat hou je dan over?
Als je ontslag neemt en die nog tegoed Uren nooit meer ging werken?

Loetje kan hierdoor wel eens 't laatste Loodje worden...

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Minuren rekenen tijdens NOW- regeling (restaurant Loetje)

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ze zullen het ook zwaar hebben financieel, dat is te begrijpen maar daarvoor zijn nu juist die regelingen in het leven geroepen om het personeel door te kunnen betalen en wel een volledig loon....

ze kunnen en mogen geen extra uren van u verwachten nu ze weer open zijn om zo hun verlies te compenseren, u kunt klagen bij UWV hierom of u kunt, als UWV niets wil doen eens bij een jurist langs gaan....

Gesloten