Misleidende communicatie Zoofy

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
MarkNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2020 10:03

Misleidende communicatie Zoofy

Ongelezen bericht door MarkNL »

LET OP: Dit bedrijf hanteert een misleidende manier van communiceren.

Het bedrijf wekt de indruk je te koppelen aan een klusjesman (staat ook letterlijk zo op de website). Zodra je je e-mailadres bevestigd om de zoektocht te starten blijkt echter dat je volgens hun ook meteen de opdracht hebt bevestigd.
Als je verder geen actie onderneemt verplichten ze je vervolgens te betalen.

Als je bij dit bedrijf op zoek gaat naar een vakman krijg je een bericht dat je je e-mailadres moet bevestigen. Het onderwerp van dit bericht is: Bevestig je e-mailadres. In het bericht staat wederom de tekst dat je je e-mailadres moet bevestigen door op de knop Aanvraag Versturen te drukken.

In de daarop volgende e-mail uitwisseling betreffende de tijdvakken voor wanneer ze iemand zoeken staat vervolgens een overzicht waarin de datum ontbreekt. Alleen de tijd is zichtbaar.

Bij een normale werkwijze krijg je vervolgens bericht als ze iemand hebben gevonden en bespreek je dan of een klus haalbaar is, hoe lang iemand bezig gaat zijn, bepaal je een uiteindelijke prijs en geef je akkoord.

Bij Zoofy wordt echter het bevestigen van een e-mailadres gezien als opdrachtbevestiging waar een betalingsverplichting aan vast zit. Al weet je dan nog niet of er iemand beschikbaar is, wie de klus gaat uitvoeren en hoelang hij bezig gaat zijn.

Als je het bericht mist dat er een vakman is gevonden (omdat het bijvoorbeeld in de spam terecht komt) ben je volgens Zoofy verplicht een rekening van bijna 100 euro te betalen.

Ook als bij aankomst blijkt dat de klusser de werkzaamheden om technische redenen niet uit kan voeren krijg je een factuur van bijna 100 euro.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Misleidende communicatie Zoofy

Ongelezen bericht door Jablan »

Gelukkig werken de concurrenten met een ander model. Klussenier, Werkspot, enz.

Erik-van-Veen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2021 16:57

Re: Misleidende communicatie Zoofy

Ongelezen bericht door Erik-van-Veen »

Onthoud deze naam: ZOOFY
Het is een "service verlener" (NOT) die installatiewerk voor bol.com doet. Het zijn oplichters, raken "per ongeluk" je gegevens kwijt, willen geen telefonisch contact, Ze schrijven op hun eigen website: "Bellen is helaas niet mogelijk. Als online platform kiezen we ervoor alles online te regelen"

Ze verprutsen afspraken, proberen je (met dreiging van deurwaarder) te dwingen facturen te betalen die helemaal niet voor de klant zijn en eisen dat je zelf maar met bol.com in overleg gaat of ze die facturen aan jou als klant zullen restitueren.
Pas op wat je bij bol.com koopt waar Zoofy de installatie moet doen. Ze kunnen het niet en de installateur die uiteindelijk de werkzaamheden heeft uitgevoerd is de dupe omdat ze zijn uren niet meer willen betalen. Ik heb door hun toedoen 3 maanden gezeik gehad en koop nooit meer iets als ik zie dat Zoofy er bij betrokken is.
Echt te schofterig voor woorden hoe zij met de klanten van Bol.com omgaan!

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Misleidende communicatie Zoofy

Ongelezen bericht door Sira »

Van de Klussenier weet ik weinig, maar op Zoofy en Werkspot gaan toch vaak de bedrijfjes en ZZP'ers zitten die in het "normale" leven moeilijk aan klanten kunnen komen, om wat voor reden dan ook.
Een goed bedrijf heeft dergelijke klus-servicebedrijven niet nodig.

Moet u een Grohe kraan laten installeren? Dat kunt u ook zelf doen.
Zie hier: https://www.google.com/search?channel=n ... GSho_4Dg42
en hier: https://www.youtube.com/watch?v=bwwb3Knznbc

Vergeet de waterleiding niet af te sluiten. Ik was nog iets vergeten te vermelden (voor het geval u het zelf gaat proberen) zorg dat u een rolletje Teflontape in huis hebt.

Ik ben een vrouw en doe het ook zelf. Ik zou haast willen zeggen "als ik het kan, kunt u het ook".
Laatst gewijzigd door Sira op 29 okt 2021 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Misleidende communicatie Zoofy

Ongelezen bericht door juliomariner »

inderdaad een klussenbedrijf die in deze markt momenteel een bemiddelaar nodig heeft om aan klanten te komen wil ik niet in mijn huis.

Marjolein.B.
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2023 18:27

Re: Misleidende communicatie Zoofy

Ongelezen bericht door Marjolein.B. »

Ik zocht een loodgieter. Via Zoofy meldde zich een klusjesman.. De klusjesman nam z’n neef mee. Deze speelde de hele tijd op z’n telefoontje. Na een tijdje moest de klusjesman weg. 40 minuten later komt het duo weer terug. Rekening voor 1 uur en 15 minuten leiding verleggen: 460 euro (!)
Wees gewaarschuwd.

Plaats reactie