(Niet) ontstoppen voor een gigantische prijs

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: (Niet) ontstoppen voor een gigantische prijs

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, civielrechtelijk zijn er wel meer opties. De door jou genoemde "misbruik van omstandigheden" is de meest logische. Bedreiging is veel moeilijker aannemelijk te maken. Probleem is alleen dat iedereen al betaald heeft en dus zelf zal moeten dagvaarden om geld terug te vorderen. Voor veel mensen is dat een te grote stap en een te groot (financieel) risico. En daarom blijft dit probleem in stand...

Patrick. V. O
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2019 09:59

Re: (Niet) ontstoppen voor een gigantische prijs

Ongelezen bericht door Patrick. V. O »

Wij zijn er ook ingetrapt en niet dat we de eerste de beste gebeld hebben maar een echt bedrijf en op de een of andere manier zijn hun daar slim tussen gekomen en hebben ons terug gebeld.
Ik was in de veronderstelling dat ik rrs aan de lijn had maar dat was dus niet zo dus het is een louche iets dat hun nummers weg kunnen pikken van echte bedrijven en mensen voor de gek houden en dan een poot uitdraaien.
Deze oplichters moeten gewoon opgedoekt worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: (Niet) ontstoppen voor een gigantische prijs

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De eerste is zelden de beste..... volgende keer iets beter kijken of Google niet de Eerste & Duurste gaf want die hoge score daar bij Google is niet bepaald gratis!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: (Niet) ontstoppen voor een gigantische prijs

Ongelezen bericht door berndv »

Patrick. V. O schreef:
31 dec 2019 10:05
Wij zijn er ook ingetrapt en niet dat we de eerste de beste gebeld hebben maar een echt bedrijf en op de een of andere manier zijn hun daar slim tussen gekomen en hebben ons terug gebeld.
Dat weet u zeker?
Patrick. V. O schreef:
31 dec 2019 10:05
Ik was in de veronderstelling dat ik rrs aan de lijn had maar dat was dus niet zo dus het is een louche iets dat hun nummers weg kunnen pikken van echte bedrijven en mensen voor de gek houden en dan een poot uitdraaien.
U maakt er wel een heel spannend verhaal van. Mag ik vragen welk nummer u heeft gebeld?

U weet overigens zeker dat u RRS heeft laten komen? En niet RSS? Lijkt er wel op, zullen ze waarschijnlijk wel bewust hebben gedaan, maar staan niet zo goed bekend: http://r-ss.nl/

Tineke80
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2021 15:06

Re: (Niet) ontstoppen voor een gigantische prijs

Ongelezen bericht door Tineke80 »

Opnieuw heeft deze oplichter toegeslagen, nu bij een vrouw van 88 jaar in Eerbeek.
Hij heeft de verstopping die er was opgelost en wilde bij vertrek dat de vrouw in kwestie per pin zou betalen. Hij was anderhalf uur bezig geweest.
Dat wilde ze niet en vroeg om een factuur. Die kreeg ze niet, werd niet meer gedaan bij dit bedrijf, zei de oplichter.
Ze werd steeds onzekerder en zenuwachtiger onder de druk van die man. Uiteindelijk heeft ze haar pinpas in zijn apparaat gestopt maar vergat van de zenuwen te kijken voor welk bedrag ze eigenlijk pinde.
Ze kwam erachter dat er ruim 22.000 euro van haar bankrekening was afgeschreven.
Contact met de bank leverde niets op omdat ze eigenhandig had gepind.
De politie ging niet serieus op haar telefoontje in.
Hoe laag is dit toch, het beroven van ouderen!! Ik heb er geen woorden voor.

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: (Niet) ontstoppen voor een gigantische prijs

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een bedrag van € 22.000 pinnen? Volgens mij kan dat helemaal niet, want staat er standaard een limiet op een pas en die limiet zou je eerst moeten verhogen, vier uur wachten en dan kan pas dat hogere bedrag gepind worden.


NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: (Niet) ontstoppen voor een gigantische prijs

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tineke80 schreef:
01 jul 2021 15:47
Opnieuw heeft deze oplichter toegeslagen, nu bij een vrouw van 88 jaar in Eerbeek.
Want bij een man van 24 in Sexbierum zou dit niet gebeuren?
Tineke80 schreef:
01 jul 2021 15:47
Dat wilde ze niet en vroeg om een factuur.
Niet elk bedrijf werkt met facturen die later betaald kunnen worden. Je zal dus vooraf moeten vragen hoe de wijze van betaling is.
Tineke80 schreef:
01 jul 2021 15:47
Ze kwam erachter dat er ruim 22.000 euro van haar bankrekening was afgeschreven.
Zoals al aangegeven kan dit niet zomaar.

Hoe laag is dit toch, het beroven van ouderen!![/quote]
Want het beroven van jongeren is minder laag?

sake1987

Re: (Niet) ontstoppen voor een gigantische prijs

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heel raar verhaal 22000 euro pinnen kan niet, zeker gehoord op Facebook.

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: (Niet) ontstoppen voor een gigantische prijs

Ongelezen bericht door thetung »

22 duizend euro met pinpas betalen??? ik heb ooit 10 duizend euro betalen voor de auto, je moet eerst de limiet verhogen voor een bepaalde dag!

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: (Niet) ontstoppen voor een gigantische prijs

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zal wel een nul teveel zijn. Nog een achterlijk bedrag.

Gesloten