LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw contract aangeboden met slechtere voorwaarden

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
NvBgm
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2019 16:50
Contacteer:

Nieuw contract aangeboden met slechtere voorwaarden

Ongelezen bericht door NvBgm »

Beste,

Jaren geleden ben ik een contract aangegaan voor het onderhoud van mijn cv ketel bij de verhuurder van mijn woning.
Dit contract is inmiddels al menig jaar overgenomen door de Energiewachtgroep met dezelfde voorwaarden en prijs.
Echter krijg ik nu een brief in de brievenbus van Energiewachtgroep waarin mijn contract word beëindigd per 30 april.
Er word mij dan een nieuw contract aangeboden voor dezelfde prijs maar met slechtere voorwaarden.
brief energiewachtgroep.pdf
(157.75 KiB) 92 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Mijn vraag is dan ook kan dit zomaar.???

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuw contract aangeboden met slechtere voorwaarden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijns inziens is de verhuurder verantwoordelijk voor het onderhoud aan uw cv ketel. Niet het bijvullen natuurlijk, dat moet u zelf doen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Nieuw contract aangeboden met slechtere voorwaarden

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als u die huur voor het onderhoudscontract, buiten uw huursom, zelf aan het cv onderhoudsbedrijf moet betalen dan mag u ook zelf een ander onderhoudsbedrijf kiezen als uw contract beëindigd is. Uw woningbouwvereniging stelt het hebben van een onderhoudscontract wellicht wel verplicht, ik zouuw huurvoorwaarden daar nog maar eens op nakijken, maar kan u niet verplicht stellen bij wie u dat onderhoudscontract afsluit. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom Energiewacht u direct benadert en dit niet via uw woningbouwvereniging gaat.

Maar misschien is die cv-installatie wel door uzelf betaald. In dat geval heeft uw woningbouwvereniging daar natuurlijk helemaal niets over te zeggen. Hooguit als u een cv-ketel heeft dat regelmatig onderhoud verplicht is, om te voorkomen dat hun woning een keer tot de grond toe afbrandt, door slecht onderhoud van de cv-ketel.

Het lijkt mij dus dat u gewoon zelf op zoek kan naar een ander, wellicht goedkoer, onderhoudsbedrijf, nu uw contract met Energiewacht is afgelopen.

Gesloten