LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offerte Feenstra

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door criticus2 »

Lady1234 schreef:
16 nov 2019 22:42
Uiteraard is een kosteloze offerte niet verplicht, maar wel gebruikelijk.

Ik zou maar eens in uw omgeving rondvragen over een betrouwbare installateur, want persoonlijk heb ik Feenstra ook helemaal niet hoog zitten. Ook niet over hun onderhoud van cv’s.
door de overspannen bouwmarkt (probeer überhaupt maar iemand te vinden die iets wil doen en er tijd voor heeft..., lukt in mijn woonregio slechts zeer moeizaam) vind ik het niet zo gek dat kostenopgaven niet meer gratis zijn. In een tijd dat er concurrentie zat was en men meer om werk verlegen zat is het logisch dat het kosteloos ging (nooit helemaal kosteloos want die kosten zitten uiteraard gewoon omgeslagen in de uurlonen en winstopslag op materiaal, minder transparant dus) . Wanneer men de klus niet krijgt is het niet helemaal voor niets.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door criticus2 »

Guardian72 schreef:
19 nov 2019 15:42
scontra schreef:
19 nov 2019 11:11

2/ Als u mijn (eerder gegeven) uitleg had gelezen dan had u het wel geweten !?
En u heeft het over Feenstra en de kwaliteit van de onderhoudsbeurt(en) van dit bedrijf durf ik, door eigen ervaringen, sterk in twijfel te trekken, maar dit terzijde.
Suc6 met het laten vervangen van de radiator en dat zonder allerlei onnodige bijkomende kosten. ;-)
Die uitleg had ik gemist - sorry.
Maar, toch apart dat Feenstra dit niet kon/wilde uitleggen.

En - ik snap dat ze niet tot op de cent nauwkeurig kunnen aangeven - dat vroeg ik ook niet.
Maar een 'range' (dus, radiator kost X, normaal Y uren werk - dus richlijn is Z - onder voorbehoud van onverwacht meerwerk van A per uur)

Bedankt, gaat vast wel lukken :)
op een dergelijke basis kan je ook zelf een inschatting maken....1-2 uur arbeidsloon, een x aantal koppelingen en wat leiding wellicht, radiator x maat met ophangbeugels... Had je met wat zoekwerk op internet net zoveel tijd, en wellicht zelfs minder, gekost dan je er tot nu toe aan besteed hebt. dan zit je dus met een range waarschijnlijk van een factor 2 hoogste en laagste bedrag...afhankelijk van waar je inkoopt, merk radiator en nog wat verschillen..

feenstramede
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 feb 2011 17:05

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door feenstramede »

Beste Guardian 72,

Het is fijn te lezen dat u naar tevredenheid een servicecontract bij ons heeft. Via deze weg geef ik u graag meer duidelijkheid.

Het welbekende regie is vakjargon en het betekent simpel weg dat de werkzaamheden niet onder het serviceabonnement van de cv-ketel vallen. Bij een offerte voor het vervangen van een radiator komen de voorrijkosten van € 49,50 plus arbeidsloon van € 18,- per kwartier.

Ervaring leert ons dat het belangrijk is om een eerst de situatie ter plekke te bekijken alvorens een offerte uit te brengen. Wij zijn hier open en transparant in.

Mocht u aan de hand van dit bericht nog vragen hebben, dan kunt u een e-mail sturen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door Moneyman »

feenstramede schreef:
27 nov 2019 14:27
Het welbekende regie is vakjargon en het betekent simpel weg dat de werkzaamheden niet onder het serviceabonnement van de cv-ketel vallen.
Als dat is wat je wilt zeggen, moet je dat ook daadwerkelijk zeggen. Vakjargon gebruiken richting consumenten is natuurlijk niet handig... tenzij je van de eventuele ontstane onduidelijk wilT profiteren...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vakjargon.

Tja.. zover was ik al. Alleen de planner kon dat niet uitleggen - behalve dan dat voor het komen kijken ik minstens 70 euro kwijt zou zijn - en dan was er alleen nog maar gekeken.

Maar de boodschap is duidelijk @feenstramede - Feenstra is niet geïnteresseerd in dergelijke klussen, anders had men op basis van de afmetingen in elk geval kunnen antwoorden 'dat kost doorgaans tussen de X en Y - maar voor een exacte prijsopgave... ' - DAN had het duidelijk geweest.

Want, ik heb bewust nog eens gevraagd om een richtprijs. Gewoon - of ik rekening moet houden met 250 - 500 of 750 euro ongeveer.

Zelfs ik snap dat je niet vanachter een schermpje kan bepalen of men 1, 2 of 5 uur nodig heeft - maar zelfs geen indicate (een ballpark figure, zoals dat wel genoemd word)... ??

Gesloten