LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offerte Feenstra

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wij hebben, naar tevredenheid, een onderhoudscontract bij Feenstra.

Nu vroeg ik of zij ook een radiator konden vervangen.

Krijg ik bericht dat aan de hand van mijn info ze niet konden bepalen wat nodig was ( mijn info was maten, locatie van te vervangen radiator) .
Maar, als ik accoord ging met €49,50 voorrijkosten en €72,50/uur onder regie(??), dan kon men een offerte maken.
En dit, terwijl ik alleen een prijsindicatie vroeg, ivm financiële planning.

Is dit een normale gang van zaken?
En wat is "onder regie" in gewoon simpel Nederlands?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jij vraagt om een prijsindicatie en zij doen je een aanbod. Wat is nu het probleem?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een radiator vervangen klinkt eenvoudig, maar Feenstra kan op afstand niet zien wat de exacte situatie is. Dus de ondergrond, oude beugels met nieuwe verwarming en het mogelijk aanpassen van de leidingen. Er kan dus niet op voorhand gezegd worden wat het gaat kosten.

Om die reden willen ze wel langskomen en kunt u zien wat ze doen tegen €72.50 per uur. Dus u geeft opdracht en zij voeren het uit.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bouwjaar woning?

Tot 1980 ongeveer gebruikte ze dikwandige pijpen en dat is zwaar werk.
Nog eerder oude gegoten radiatoren en die zijn erg zwaar.
Maar een nieuwere is dunne pijp en makkelijker te doen.

Als je bij de vraag een foto had gestuurd konden ze iets zien, nu moeten ze iemand langs sturen voor offerte.
Maar ik zou monteur voor de onderhoudsbeurt vragen en soms doen ze na werktijd het even erbij.... mag niet, kan wel.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door scontra »

Guardian72 schreef:
16 nov 2019 17:32

Maar, als ik accoord ging met €49,50 voorrijkosten en €72,50/uur onder regie(??), dan kon men een offerte maken.
En dit, terwijl ik alleen een prijsindicatie vroeg, ivm financiële planning.

Is dit een normale gang van zaken?
En wat is "onder regie" in gewoon simpel Nederlands?
Normaal gesproken komt een installateur kosteloos bij u thuis kijken en brengt kosteloos een offerte uit voor de benodigde materialen en een schatting van de nodige arbeidstijd (onder 'regie').
Onder regie geeft aan dat er een schatting wordt gemaakt en dat de eindafrekening hoger of lager kan uitvallen, afhankelijk van de werkelijk gewerkte tijd.
Persoonlijk zou ik naar een plaatselijke installateur gaan i.p.v. een duur betaalde kracht van Feenstra laten komen voor een offerte.
€ 72,50 per uur ?? De plaatselijke installateur alhier rekent € 47,50 per uur, maar Feenstra heeft dan ook alleen 'toppers' in dienst. :-(

Maar ja, mijn vertrouwen ligt dan ook niet bij Feenstra en dat door ervaringen wijs geworden

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door renewouters »

scontra schreef:
16 nov 2019 18:45
Guardian72 schreef:
16 nov 2019 17:32

Maar, als ik accoord ging met €49,50 voorrijkosten en €72,50/uur onder regie(??), dan kon men een offerte maken.
En dit, terwijl ik alleen een prijsindicatie vroeg, ivm financiële planning.

Is dit een normale gang van zaken?
En wat is "onder regie" in gewoon simpel Nederlands?
Normaal gesproken komt een installateur kosteloos bij u thuis kijken en brengt kosteloos een offerte uit voor de benodigde materialen en een schatting van de nodige arbeidstijd (onder 'regie').
Onder regie geeft aan dat er een schatting wordt gemaakt en dat de eindafrekening hoger of lager kan uitvallen, afhankelijk van de werkelijk gewerkte tijd.
Persoonlijk zou ik naar een plaatselijke installateur gaan i.p.v. een duur betaalde kracht van Feenstra laten komen voor een offerte.
€ 72,50 per uur ?? De plaatselijke installateur alhier rekent € 47,50 per uur, maar Feenstra heeft dan ook alleen 'toppers' in dienst. :-(

Maar ja, mijn vertrouwen ligt dan ook niet bij Feenstra en dat door ervaringen wijs geworden
47,50 is wel erg goedkoop. Daar kan je praktisch geen bedrijf gezond mee laten draaien. De betere lokale installateurs hier in de buurt vragen ook gewoon rond de 70..75 euro per uur. En dat is ook het bedrag dat je moet vragen als je volgend jaar en daarna ook nog in business wilt zijn.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Valt wel mee, ze verdienen uiteraard ook nog op de materialen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voorrijden, kijken en je weet welke materialen nodig zijn, 10 min in huis en 20 minuten rijden dus half uur van €80 is dan €40.- en als je een schoonmaak klus in zelfde straat hebt... en aanbied onderhoud ook over te nemen.... je weet maar nooit, Feenstra is plaatselijk sterk wisselend, van dubieus tot vakmensen, net waar je woonde helaas.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door Guardian72 »

angel1978 schreef:
16 nov 2019 18:13
Jij vraagt om een prijsindicatie en zij doen je een aanbod. Wat is nu het probleem?
Zij willen dat ik betaal voor het opstellen van offerte. Vind ik een probleem.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dan wijs je het aanbod af en zoek je naar een andere partij. Ze hoeven je geen aanbod te doen en een kosteloze offerte is ook niet verplicht.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard is een kosteloze offerte niet verplicht, maar wel gebruikelijk.

Ik zou maar eens in uw omgeving rondvragen over een betrouwbare installateur, want persoonlijk heb ik Feenstra ook helemaal niet hoog zitten. Ook niet over hun onderhoud van cv’s.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik zou ook een lokale installateur vragen, maar dat staat er weer los van. Het is niet hun business om radiatoren te vervangen ( maar ketels ) en waarschijnlijk huren ze gewoon een klusjesman in ( lokaal ook nog ). Ze hebben hier dus eigenlijk geen interesse in en dat mag.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door 16again »

Guardian72 schreef:
16 nov 2019 21:52
Zij willen dat ik betaal voor het opstellen van offerte.
Dat doet bij mij het vermoeden rijzen, dat Feenstra niet op deze opdracht zit te wachten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door Guardian72 »

16again schreef:
17 nov 2019 12:31
Dat doet bij mij het vermoeden rijzen, dat Feenstra niet op deze opdracht zit te wachten.
Dat mag - is hun goed recht.
Maar wees dan duidelijk in de trant van 'wij doen deze klussen alleen indien u accoord gaat met betaling van alle werkzaamheden, inclusief een offerte maken' - of nog beter "deze werkzaamheden voeren wij niet uit"....

Ik heb nogmaals aangegeven dat ik een indicatie wil op basis van de bestaande radiator.. maar ze willen niets doen zonder dat er iemand - tegen kosten - langs komt.

Ik denk dat 16again het dus bij het rechte eind heeft, men wil dit soort kleine klussen niet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door scontra »

Guardian72 schreef:
18 nov 2019 11:11
16again schreef:
17 nov 2019 12:31
Dat doet bij mij het vermoeden rijzen, dat Feenstra niet op deze opdracht zit te wachten.
Dat mag - is hun goed recht.
Maar wees dan duidelijk in de trant van 'wij doen deze klussen alleen indien u accoord gaat met betaling van alle werkzaamheden, inclusief een offerte maken' - of nog beter "deze werkzaamheden voeren wij niet uit"....

Ik heb nogmaals aangegeven dat ik een indicatie wil op basis van de bestaande radiator.. maar ze willen niets doen zonder dat er iemand - tegen kosten - langs komt.

Ik denk dat 16again het dus bij het rechte eind heeft, men wil dit soort kleine klussen niet.
U vraagt een prijsopgave en Feenstra voldoet daar aan, wat wilt u nog meer ?
U kunt JA of Nee zeggen tegen hun prijsopgave en daar is de kous dan toch mee af.
Feenstra heeft aan u w.v.d.b. geen verdere verplichting aan u en ook u bent niets verplicht aan Feenstra.
Je kan er een probleem van maken, ook als er helemaal geen probleem mee is en installateurs te over die dit klusje graag voor u zullen opknappen.

U heeft inmiddels al wel begrepen wat een offerte "onder regie" te betekenen heeft ?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door Guardian72 »

scontra schreef:
18 nov 2019 12:53


U vraagt een prijsopgave en Feenstra voldoet daar aan, wat wilt u nog meer ?
U kunt JA of Nee zeggen tegen hun prijsopgave en daar is de kous dan toch mee af.

U heeft inmiddels al wel begrepen wat een offerte "onder regie" te betekenen heeft ?
1) - nee - ze hebben daar niet aan voldaan.
Ze hebben verteld wat het kost om een offerte op te maken. Niet aangegeven wat de prijs van de werkzaamheden zou worden.
Prima - kan.

2) Nee. Niet echt - en ook bij navraag wat ze hiermee bedoelden kreeg ik geen antwoord.


Maar, je hebt gelijk - ik maak er geen probleem van.
Ik zoek een andere installateur.

Ik vond het alleen apart dat men voor het maken van een prijsopgave / prijsindicatie zoveel in rekening brengt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door sjohie »

Zoals al genoemd, u stelt een vrij open vraag, en daar kunnen ze zonder veel meer info niet een betrouwbare offerte voor geven. Dat ze zoveel tijd, naja geld, in rekening brengen voor een offerte is dan wel wat fors, en doet ook mij vermoedden dat ze niet echt op deze handel zitten te wachten. Zoals al gezegd, vraag een lokale installateur, die zijn flexibeler en vaak onder aan de streep ook goedkoper.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door scontra »

Guardian72 schreef:
19 nov 2019 10:31
scontra schreef:
18 nov 2019 12:53


U vraagt een prijsopgave en Feenstra voldoet daar aan, wat wilt u nog meer ?
U kunt JA of Nee zeggen tegen hun prijsopgave en daar is de kous dan toch mee af.

U heeft inmiddels al wel begrepen wat een offerte "onder regie" te betekenen heeft ?
1) - nee - ze hebben daar niet aan voldaan.
Ze hebben verteld wat het kost om een offerte op te maken. Niet aangegeven wat de prijs van de werkzaamheden zou worden.
Prima - kan.

2) Nee. Niet echt - en ook bij navraag wat ze hiermee bedoelden kreeg ik geen antwoord.


Maar, je hebt gelijk - ik maak er geen probleem van.
Ik zoek een andere installateur.

Ik vond het alleen apart dat men voor het maken van een prijsopgave / prijsindicatie zoveel in rekening brengt.
2/ Als u mijn (eerder gegeven) uitleg had gelezen dan had u het wel geweten !?
En u heeft het over Feenstra en de kwaliteit van de onderhoudsbeurt(en) van dit bedrijf durf ik, door eigen ervaringen, sterk in twijfel te trekken, maar dit terzijde.
Suc6 met het laten vervangen van de radiator en dat zonder allerlei onnodige bijkomende kosten. ;-)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door Guardian72 »

scontra schreef:
19 nov 2019 11:11

2/ Als u mijn (eerder gegeven) uitleg had gelezen dan had u het wel geweten !?
En u heeft het over Feenstra en de kwaliteit van de onderhoudsbeurt(en) van dit bedrijf durf ik, door eigen ervaringen, sterk in twijfel te trekken, maar dit terzijde.
Suc6 met het laten vervangen van de radiator en dat zonder allerlei onnodige bijkomende kosten. ;-)
Die uitleg had ik gemist - sorry.
Maar, toch apart dat Feenstra dit niet kon/wilde uitleggen.

En - ik snap dat ze niet tot op de cent nauwkeurig kunnen aangeven - dat vroeg ik ook niet.
Maar een 'range' (dus, radiator kost X, normaal Y uren werk - dus richlijn is Z - onder voorbehoud van onverwacht meerwerk van A per uur)

Bedankt, gaat vast wel lukken :)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Offerte Feenstra

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Feenstra is eigendom van een hele dure Waterval uit Zweden!

Dus neem die offerte en wij kunnen ze dan de Loden Leeuw geven!

Gesloten