LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Shield007
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2014 20:35

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Shield007 »

Ik ben prof Furgille ,kunnen al mijn klanten beamen ,in drie jaar tijd een uitzondering ,omdat ik je er tussen had genomen in men agenda want normaal die ik zomers geen binnen werk ,klant staat boven aan bij mijn ,zelfs als ze om 11 uur in de nacht bellen of ik het toch maar wil doen ,omdat 2 andere bedrijven het niet meer wouden doen ,want hoe zat dat in de steel ? want dat is ook gek of toch niet ,ligt een hoop aan je eigen man hoe erg het ook klink ,lig niet altijd aan de bedrijven beetje begrip voor wat we doen met onze handennnn is ook wel gewenst ,want zeg nu zelf het is een sport wat we doen ,steigers opbouwen ,dagelijks steiger op n af schuren ,krabben ,rollen smeren ,dan komen de ritten na en van werken er nog bij ,en je weet auto rijden op de lange ritten kost ook hoop energy ,en dat is nou het punt wat je niet wil en nooit zal willen begrijpen,maar ben ik door jou punten die je noem en klop 60% er niet van een slechte vakman ??? ,avond voor dat ik mijn versliep mensen ,was ik nog tot 22:30 bij meneer aan het werk ,omdat zijn zoontje zou komen slapen ,zorg je dat het manneke kamer klaar heb en wordt je nog via dit .... nog aanwezige roddel plekje aan de schandpaal getimmerd ,maar gelukkig dat mensen wel begrijpen en zien wat iemand daadwerkelijk doe voor de medemens :wink: :D

WerkspotNL
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:56

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door WerkspotNL »

Voor bijna driekwart van onze gebruikers zijn referenties van groot belang bij de keuze voor een betrouwbare vakman. Hieruit blijkt het belang van de gegeven referenties. Dit is dan ook de reden dat Werkspot veel waarde hecht aan de betrouwbaarheid van de gegeven referenties. Daarom lichten we graag toe hoe wij hiermee om gaan.

Het geven van referenties
Er zijn diverse manieren waarop je kan vaststellen of een gebruiker een valide referentie geeft over het uitgevoerde werk. Werkspot heeft ervoor gekozen om de mogelijkheid een referentie te geven te koppelen aan een opdracht die geplaatst is op de website. Hiermee wordt uitgesloten dat iedereen zomaar een referentie kan geven aan een willekeurige vakman, aangezien opdrachtgevers alleen de referentie kunnen geven aan een van de vakmannen die daadwerkelijk heeft gereageerd op hun geplaatste opdracht. Hierbij wordt er vanuit gegaan dat de opdrachtgever één van de vakmannen kiest die gereageerd heeft op de opdracht. Deze opdrachtgever kan vervolgens het werk beoordelen dat is afgeleverd. Dit proces kan je bijvoorbeeld vergelijken met het geven van een referentie aan een hotel. Het heeft vooral zin om hier iets over te schrijven als je er daadwerkelijk hebt geslapen.

Andersom kent deze manier ook beperkingen doordat iemand die buiten de website om een opdracht laat uitvoeren niet in staat is om een referentie te geven aan de vakman. Hierdoor sluiten we mensen uit in ons referentiesysteem die wellicht wel graag een vakman willen beoordelen op het geleverde werk. Uiteindelijk zijn we liever te strikt dan te laagdrempelig om te voorkomen dat de referenties hun waarde en betrouwbaarheid verliezen. Op deze manier hebben we de afgelopen jaren meer dan 125.000 referenties ontvangen van gebruikers waardoor vele vakmannen inmiddels kunnen aantonen hoe goed ze zijn in hun vakgebied. Vele opdrachtgevers kunnen hierdoor steeds betere een gefundeerde keuze voor een vakman maken.

Referenties op Werkspot worden niet verwijderd
Af en toe komt het voor dat de vakman het niet eens is met de gegeven referentie, danwel de opdrachtgever het niet eens is met de reactie van de vakman. We willen benadrukken dat Werkspot geen referenties van de website verwijderd. Dus ook niet wanneer een vakman het niet eens is met het gegeven cijfer. In beginsel wordt er door Werkspot allen iets aan de referentie gedaan wanneer de referentie in strijd is met de gestelde voorwaarden (http://www.werkspot.nl/onze-voorwaarde/referenties).

Een stuk lastiger wordt het echter wanneer aangegeven wordt dat de referentie onwaarheden bevat. Dus wanneer bijvoorbeeld de vakman aangeeft dat er helemaal niet is afgesproken dat bepaalde werkzaamheden verricht moesten worden, maar de opdrachtgever dit wel aangeeft. Dit mondt dan vaak uit in een welles-nietes discussie, waarbij het lastig is de waarheid te achterhalen en de situatie objectief te beoordelen. In dergelijke gevallen probeert Werkspot altijd eerst te bemiddelen, zodat de opdrachtgever en vakman er alsnog uitkomen. Vaak zit het probleem in een vorm van ontevredenheid over de werkzaamheden of de communicatie. Gelukkig lukt het in veel gevallen om de partijen toch tot elkaar te brengen. Dit door één van de partijen te wijzen op hun verantwoordelijkheid en/of normbesef. Waar dit niet lukt, proberen we altijd in overleg te kijken op wat voor manier er tot de meest bevredigende oplossing voor beide partijen gekomen kan worden.
Op deze manier proberen we er alles aan te doen om de gegeven beoordeling op Werkspot zo betrouwbaar mogelijk te maken, maar er vooral ook voor te zorgen dat de gebruikers tevreden zijn over de uitgevoerde klus.

robert54321
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jun 2014 00:50

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door robert54321 »

Beste Mensen,

Werkspot is een risico voor vakmensen en consumenten. Werkspot is absolute ramp.
Ik maak de meest vreemde en vervelende dingen mee.
Opdrachtgevers / consumenten kunnen ongemeen hard en onbeschoft zijn. Vakmensen betalen de rekening van werkspot, maar de opdrachtgevers zijn spekkoper. Vakmensen worden op zo'n vreselijke manier tegen elkaar uitgespeeld dat er geen droog brood meer valt te verdienen. De concurrentie is moordend. De consument doet daar zijn voordeel mee. Maar helaas koopt de consument vaak een kat in de zak.
De vakman moet er zo goedkoop ingaan dat je niet meer kunt verwachten dat het werk op een goede manier gedaan word. Ik kan mij voorstellen dat als je het werk voor half geld moet doen dat de vakman op een gegeven moment denkt: 'je wilt het voor de bodemprijs?' dan krijg je ook wat je toekomt; 'ik pleur die verf er gewoon overheen!' Zelf als je € 25,00 per uur rekent vinden de meeste dat te veel. De opdrachtgever vraagt in veel gevallen zoveel offertes aan dat je het werk alleen krijgt als je er heel goedkoop in gaat of waneer jij je als vakman vergist hebt in het werk.
Een paar voorbeelden van wat ik aan de lopende band meemaak;

- Opdrachtgevers willen indicatieprijzen aan de hand van wat vage foto's of een plattegrond of een summiere omschrijving. Moet je aan de hand daarvan gaan zitten rekenen voor iemand die je nooit gezien of gesproken hebt en waar je misschien uberhaupt niet voor wil werken. Maar dat rekenen doe je niet alleen.., Nee! nog dertig anderen zitten te rekenen Als je voor een nette offerte een half uur tot een uur nodig hebt zeg drie kwartier, moet feitelijk de hele schilders-branche al meteen 13,5 uur in de klus te steken.
Als je dat dan gedaan hebt blijken het soms gewoon geluks zoekers die hopen op een zwartwerker die het voor een € 10,00 per/uur wil gaan doen. Maar jou aangeven dat je veel te duur bent.
Daarbij denk ik dan; ''wat moet je als opdrachtgever toch met een indicatieprijs? Het leid er alleen maar toe dat dat veel vakmannen er expres heel goedkoop in gaan in de hoop uitgenodigd te worden.
Als zij later worden uitgenodigd voor een offerte word het toch duurder. Een rot systeem van werkspot waar niemand wat aan heeft. Noch de opdrachtgever noch de vakman.

Als er dertig keer gereageerd is heeft werkspot al €150,00 verdient aan de geplaatste opdracht. Jawel!
Kassa! Een reactie geven op een opdracht kost de vakman €4,15 tot € 4,90 per keer.Ja ja €4,15 tot €4,90!!! Hoe moeilijker de tijden hoe meer werkspot verdient. Lees; 'aan andermans leed' Want hoe meer mensen op uw bericht reageren des te meer verdient Werkspot...

Zie deel twee in het volgende bericht

robert54321
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jun 2014 00:50

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door robert54321 »

Als ik een fatsoenlijk berichtje stuur dat ik het werk graag wil komen bekijken en opnemen krijg ik soms een berichtje terug dat ik op die en die dag kan komen tussen b.v. 10.00 uur en 11.00 uur. Kom je daar aan loop je daar met nog twintig andere vaklui elkaar aan te gapen. De opdrachtgever staat erbij met zijn duivelse grijnsje en te denken dat hij oh zo slim is. Ook hier weer de tijd die een vakman er in moet stoppen twintig keer een uur of twee allemaal afgedraaid op de de hele branche. Dit heb ik al diverse malen meegemaakt. Respectloos zeg ik.

Sommige opdrachtgevers zijn zo wantrouwig dat er bijna niet mee te communiceren valt. Zie het bericht hierboven over prijsafspraken (ik lach me dood).

En Beun de haas zit inderdaad op Werkspot je kan met een clubje zwartwerkers onder één account en op naam van één K.v.knr makkelijk op Werkspot staan. Werkspot zegt te controleren. Maar wat controleren zij dan? Een inschrijving bij de K.v.k? Als ik morgen een uitkering zou moeten krijgen kan ik makkelijk mijn zoon zich laten inschrijven en vervolgens ga ik lekker zelf zwart bij klussen onder zijn naam. Geen uitkeringsinstantie die het merkt en ook Werkspot niet.
Ik kom opdrachten tegen waar ik toch heel scherp ben ingegaan. Toch wimpelen opdrachtgevers mij af met de mededeling dat een andere aanbieder het voor de helft van het geld doet. Ook een Werkspotter. Ik weet dan zeker; Beun is inderdaad onder ons is...

Dan de referenties: Heel makkelijk: Ik laat een vriend met zijn computer een opdracht plaatsen. Dus met een ander IP adres. Vervolgens reageer ik daar op met mijn eigen computer/ IP adres. we wachten twee weken en de klus is zogenaamd geklaard. Vervolgens laat ik mijn vriend een fantastisch stukje schrijven over de zo fantastische uitgevoerde klus. Een 9,5 of een 10. Great!
Als je daarnaast een keer een moeilijke klant hebt, en die zijn er echt, kunnen ze je maken of breken met die referenties. Dus als je een klus hebt ga je wel tot de bodem om te voorkomen dat je publiekelijk aan de schandpaal genageld word.

Verder ben ik bang dat in deze tijd, waarin de halve Nederlandse top van het bedrijfsleven zo corrupt is als de neten, het wel erg verleidelijk en ook heel makkelijk is om zelf opdrachten te plaatsen op Werkspot. Daar hoeven zelfs de meest integere werknemers van Werkspot geen weet van te hebben.
Als je bedenkt hoeveel opdrachten er geplaatst worden per dag is dat heel snel geld verdienen.
Het is voor een vakman volkomen oncontroleerbaar. Werkspot werkt onder het motto; "Veel beloven weinig geven doet de domme in vreugde leven" Maar ik geef het toe het is slechts speculatie ik kan dit niet bewijzen, slechts vermoeden. Ik geef het maar mee om over na te denken. Je betaald namelijk als vakman voor iets wat niet controleerbaar is... Door niemand.

Werkspot heeft zijn tijd gehad. De consument/opdrachtgever heeft de vakman volkomen in de zak. En die vakman mag zich blauw betalen ter ere en meerdere glorie van de eigenaren van het bedrijf Werkspot.

Ik ben er klaar mee en raad dan ook iedere vakman aan zich terug te trekken van Werkspot.
En als je als consument geen gesodemieter wilt hebben met Beun de haas. Zoek dan de vakman gewoon op via zoekmachines als google. Nodig drie bedrijven uit die je langs laat komen voor een fatsoenlijke offerte en maak dan een keus.
Werkspot is een bedrijf met andere belangen dan die van mij als vakman en die van u als consument!
Werkspot is een risico... Een groot risico....

Groet, Robert54321

robert54321
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jun 2014 00:50

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door robert54321 »

Een half miljoen is zo gestolen...

Nog even een rekensommetje..,

Elke dag worden er honderden opdrachten geplaatst op werkspot mischien in de duizenden. Als Werkspot er zelf elke dag zeg; 30 opzet en op elk van deze opdrachten reageren, laten we het klein houden, reageren 10 vakmensen dan verdient werkspot daar alleen per jaar al 10 X €5 = €50,00 X 30 = € 1500,00 per dag.
Dat is per jaar 365 X € 1500,00 = € 547.500,00 Ruim een half miljoen door per dag 30 opdrachtjes te tikken.
Dat doe je in een uur tijd... Elke transparantie ontbreekt. De vakmensen kunnen niet zien waar ze nu precies voor betalen. Maar mogen zich wel alle klachten van consumenten laten welgevallen en zich uit de naad werken voor een paar centen. Nadat ze tegen elkaar zijn opgezet door Werkspot...
Geen hond die er naar kraait.., behalve ik dan...

Hj65
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2015 11:01

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Hj65 »

Mijn ervaring met werkspot is 2 keer deuren afhangen zeker goed werk vericht maar duurder dan de afspraak, een keer keuken afwerken slecht werk en 5 keer zo duur wel betaald anders zou hij wel een keer terug komen dreigend dus een keer kastenwand maken zeer bedroevend werk aardige man maar vol van smoesjes over scheef huis en laatste keer kreeg ik idd bedreiging omdat ik een klus meer keer had gezet, nu blijkt mensen die op de klussen reageren moeten ervoor betalen, resultaat de mensen die langs zijn geweest 3 mannen hebben de klus afgewezen zonder opgave rede, werkspot doet er echter niks mee

yvonnehe
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2016 21:38

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door yvonnehe »

moedertjeherma schreef:Via Werkspot.nl in contact gekomen met Woning Onderhoud Nederland uit Huizen, voor een nwe badkamer. Directeur Eric Kreuning heeft er 8 weken aan gewerkt op zeer wisselende tijden, soms laat in de avond. Nog geen jaar later moest alles er weer uitgesloopt worden omdat hij er een puinhoop van heeft gemaakt. Op e-mails hierover werd niet gereageerd, op sms-jes evenmin. Op afspraken om het te repareren verscheen hij niet. Een aangetekende brief heeft hij nooit opgehaald. Inmiddels hebben wij een niet te verhalen schadepost van € 8000,--. De heer Kreuning is (weer, blijkt achteraf) failliet verklaard en is vrolijk opnieuw begonnen met een nw bedrijf "All Yacht Repair".
Laatst gewijzigd door yvonnehe op 16 apr 2017 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

EelkeD
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2016 09:20

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door EelkeD »

De werklui die actief zijn op werkspot zijn toch wel erg vaak de bedrijfjes die het in de 'echte' wereld niet redden. Werkspot is een typisch voorbeeld van de keerzijde aan het online tijdperk.
Dergelike bedrijven zouden 10j geleden door slechte reputatie nooit van de grond zijn gekomen.

Natuurlijk wil ik niet alle ingeschreven bedrijven over één kam scheren, maar ik raad aan om gewoon je plaatselijke loodgieter of timmerman te vragen.

dakwerkcentrale.eu
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2016 21:49

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door dakwerkcentrale.eu »

Dat er op werkspot vaak bedrijfjes zijn die het in de echte wereld niet redden is natuurlijk onzin EelkeD. Dat er een aardig aantal rotte appels tussen zitten, prusters en figuren die ver onder de prijzen zitten en zwart werken of prutsen en beunen is wel duidelijk.

Ik hanteer als dakdekker eerlijke prijzen en ben dus niet de duurste dakdekker en kan met mijn tarieven zeer goed rondkomen en wat winst maken, maar krijg van collega's wel iets verbaasde en soms wat boze reacties over mijn prijzen. Toch zijn de prijzen via werkspot vaak nog eens minstens de helft goedkoper. Vaak zoveel goedkoper dat het onmogelijk is dat dat een vakman of bedrijf zal zijn.

@Robert,
de prijzen van werkspot zijn inmiddels nog veel gekker geworden.
Je betaalt om te beginnen als vakman al een behoorlijk bedrag, en vervolgens vliegen de bedragen je om de oren.
Bedragen per reactie van €3,- tot ergens rond de €30,- per reactie. Waar die kosten dan allemaal vandaan komen merk je pas achteraf en wordt je pas achteraf verteld.
Voor die €30,- die je als vakman dan vervolgens moet betalen heb je nog niets. Nog geen gegevens over de klus, nog niet eens contact gehad met een opdrachtgever, helemaal niets. Voor die €30,- kan de klus ook een kleine reparatie van een paar tientjes zijn (is me een paar keer gebeurd) Je verdient er een paar tientjes dus mee, die je dan weer kan afdragen aan werkspot.
Of je krijgt een reactie, daar betaal je dus voor en vervolgens heb je de klus niet of je ziet de klus en de opdrachtgever wilt het laten doen voor een zwart beun of vrienden prijsje. De kosten die je dan al gemaakt hebt zien de mensen helaas niet in. Om een klus te bekijken, soms ver weg moet je wel die tijd vrij zien te maken, dus heb je geen inkomsten, wel uitgaven aan vervoer, brandstof en de kosten aan werkspot.

Als je dus als bedrijf op een aantal klussen reageert met een voorstel en prijs indicatie en je krijgt per week een stuk of wat reacties terug kost een maand je zomaar aan werkspot een paar honderd euro. Maar op de één of andere manier krijg je veel meer in rekening gebracht dan het aantal reacties dat je hebt ontvangen. Maar sowieso veel meer dan dat je aan werk hebt uitgevoerd.

Het zou beter zijn als opdrachtgevers gewoon rechtstreeks contact met je opnemen met een klus of alleen reageren als ze met je in zee willen gaan.

Te vaak worden ook klussen niet goed ingeschat en aangegeven door opdrachtgevers, er blijkt dan als puntje bij paaltje komt veel meer werk aan de klus te kleven dan opgegeven.

Ik ben enige tijd opnieuw gestart met een dakdekkers bedrijfje maar helaas worden tegenwoordig meer zaken online geregeld en gezocht. Vroeger zette je in de dag- en weekbladen een advertentie en je had volop werk. Nu zitten sommige (her)starters soms helaas noodgedwongen bij websites als marktplaats en werkspot om aan klussen te komen omdat ze de naamsbekendheid nu eenmaal nog niet hebben.
De opdrachtgevers zijn niet allemaal erg gierig hoor, er zijn ook nog een hoop serieuze opdrachtgevers die weten wat het ongeveer kost en wanneer het TE goedkoop is of TE duur is.

Als ik met mijn dakdekker op pad moet, dan kost mij het eerste uur direct al snel €50,- aan salaris en reiskosten. We zijn dan dus nog niet aan het werk.
Je kan als bedrijf gewoonweg niet goedkoper werken. Dus beste mensen, als je een klus hebt en je krijgt zeer lage biedingen, dat kan absoluut niet wit zijn en kan absoluut geen vakman met A kwaliteit materialen zijn.

plintje
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2016 18:26

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door plintje »

Sinds een aantal weken ben ik ook in de valkuil van werkspot getrapt. toch maar eens proberen, in het begin kwamen er direct een hoop opdrachten die de revue passeerden, Leuk dacht ik nog, ik reageerde me suf, op klusjes waarvoor ik (indien er contact gegeven worden gedeeld) maar € 3,- hoefde te betalen. Maar de pret was van korte duur, de ene na de andere klus werd geannuleerd. of,, mijn deelde zijn of haar telefoonnummer waar ik dan weer minimaal 3 euro voor moet betalen. om vervolgens helemaal niets meer te mogen vernemen.

Het wordt ook niet naar buiten gebracht (naar de opdrachtgevers) dat de vaklieden geld moeten betalen voor gedeelde contact gegevens, werkspot adverteert immers met gratis en geheel vrijblijvend offertes aanvragen/vergelijken.

Mij werd werkspot verkocht als zijnde, dat de opdrachtgevers opdrachten uit zetten, om een vakman te kiezen, maar dat ligt dus wat genuanceerder blijkt achteraf

Nu wordt door mijn accountmanager gewezen op het feit dat ik akkoord ben gegaan met dynamische prijzen. Dynamische prijzen, wat zegt dat eigenlijk. Niet meer en niet minder dan natte vingerwerk prijzen.

een klusje dat niet meer op zou kunnen brengen dan € 125,- euro incl. BTW daar moet je nu ineens 6 euro voor betalen. Het begint er op te lijken (ook gezien de klachten die op het net circuleren) dat werkspot je gedrag controleert en als je veel reageert, gaan de tarieven omhoog, het zal mij niets verbazen, dat er zelfs een verschil zit tussen de hoogtes van het bedrag en diegene die erop reageert.

Zo zou het kunnen zijn, dat als ik reageer, ik hiervoor 6 euro (of meer) zou moeten betalen, en een ander welke minder reageert, voor diezelfde advertentie maar 3 euro hoeft te betalen.

Dit stinkt aan alle kanten. Herhaaldelijk heb ik aangedrongen op het feit dat Werkspot transparant moet zijn, en moet communiceren naar de opdrachtgevers dat de vaklui betalen voor contact gegevens.

De meeste klanten die ik “spreek” zijn zich niet bewust dat er achter de schermen geld moet worden betaald door de vaklui, ook al wordt de opdracht niet aan hen gegund. Dit moet helder zijn voor iedereen, zodat met toch voorzichtiger is met het delen van haar gegevens en vaklui op kosten jagen.

Ik zal dan ook niemand adviseren met deze club in zee te gaan, alles wat je aandraagt aan oplossingen wordt afgedaan, ik zal dat opnemen met de marketing afdeling, bedankt voor je input. (eigenlijk bedoelen ze daarmee, "zeur niet zo, wij verdienen lekker veel geld over jouw rug, dus hou nu maar op met zeuren)

Tot op heden 2 opdrachten kunnen doen, maar dit dekt niet de lading van de kosten welke ik aan werkspot moet betalen.

Gewenste Oplossing

Transparantie op de website van werkspot dat vaklieden betalen voor contactgegevens, en dat er vaste prijzen komen voor de vergeven opdrachten, (voor zover deze echt bestaan) en niet de ene keer 3 euro, de andere keer weer 6, 9, 12 of nog meer.
:)

cornevw
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2007 22:18

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door cornevw »

Beste mensen,

Steeds vaker zie ik mensen die opdrachten plaatsen op werkspot of andere veilling klussites.Wat wilt u?

Lekker goedkoop?
De bakker die u huis gaat schilderen.
De schoonmaker die u tuin harkt.
De postbode die u deur plaatst.

Wees eens wijs en nodig een aantal bedrijven uit die in deze branche zitten voor een vrijblijvende offerte en ga met 1 van hun in zee.

Waar let u dan op?
Hoe komt het bedrijf naar u over.(vertrouwd)
Hoe is de kennismaking met de persoon.
Hoe ziet de offerte er uit.(duidelijkheid,verzorgt)
Zijn er negatieve punten over het bedrijf.(lang leven de google)
Worden er in het voorproces afspraken na gekomen.
Wat krijg ik voor het offerte bedrag.(appels met appels)
Eventueel werken referenties die het bedrijf heeft uitgevoerd.

Ik zelf heb namelijk een pest hekel aan oneerlijke concurrentie.Ik word soms uitgenodigd om een prijs temogen maken.Kost soms heel veel tijd om iets uit tewerken maar hoord er ook bij.Natuurlijk gaat deze offerte niet door!Wordt ook niet netjes afgemeld door de offerte aanvrager.Maar zie de offerte wel in eens op een werkspot staan waar de bakker,loodgieter,schoonmaker en enz op zit tebieden!

Vroeger pakte we een telefoonboek en nu gaat alles via de luie stoel.
Er zijn echt genoeg bedrijven bij u in de buurt hoor!

Mijn advies laat het beesje bij het beesje.
Een bakker die u auto gaat maken is dan ook wachten op problemen.

Goedkoop is uiteindelijk op lange of korte duur toch echt duurkoop.
De werkspot vogel is dan al inmiddels uit gevlogen.

En u?
Juist u zit uiteindelijk met de gebakken peren.

Steun de lokale ondernemer!

Vgtotaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2017 07:45

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Vgtotaal »

in mijn vorige firma heeft mijn vennoot een account aangemaakt en niks aan ons mede gedeeld na dat we er achter zijn gekomen en na contact mef werkspot betalen en niks anders bedrijf hebben we na overleg kvk gesloten en ben inmiddels een nieuwe firma gestart na een poksje probeerden we ons bij werkspot aan te sluiten wat blijkt nu dit kan niet want de nieuwe firma is verplicht om de rekening van de oude te betalen.
Heb hier inmiddels contact over gehad met de kvk en ja we snappen het wat werkspot vraagt mag uiteraard niet
Laatst gewijzigd door Radar op 28 aug 2017 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige opmaak en ongefundeerde beweringen verwijderd

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vgtotaal schreef:in mijn vorige firma heeft mijn vennoot een account aangemaakt en niks aan ons mede gedeeld na dat we er achter zijn gekomen en na contact mef werkspot betalen en niks anders bedrijf hebben we na overleg kvk gesloten en ben inmiddels een nieuwe firma gestart na een poksje probeerden we ons bij werkspot aan te sluiten wat blijkt nu dit kan niet want de nieuwe firma is verplicht om de rekening van de oude te betalen.
Heb hier inmiddels contact over gehad met de kvk en ja we snappen het wat werkspot vraagt mag uiteraard niet
En waarom mag dat precies niet? Iets meer onderbouwing en informatie (en opmaak) zou handig zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vgtotaal schreef:in mijn vorige firma heeft mijn vennoot een account aangemaakt en niks aan ons mede gedeeld na dat we er achter zijn gekomen en na contact mef werkspot betalen en niks anders bedrijf hebben we na overleg kvk gesloten en ben inmiddels een nieuwe firma gestart na een poksje probeerden we ons bij werkspot aan te sluiten wat blijkt nu dit kan niet want de nieuwe firma is verplicht om de rekening van de oude te betalen.
Heb hier inmiddels contact over gehad met de kvk en ja we snappen het wat werkspot vraagt mag uiteraard niet
Dus een bevoegd persoon maakt een account aan dat betaald moet worden. U denkt daar onderuit te komen door een nieuwe inschrijving bij de kvk te regelen. Zo iets kan onder fraude vallen.
U bent trouwens ondernemer en zit hier op een consumentenforum. Uw rechten en bescherming zijn heel anders geregeld.

cornevw
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2007 22:18

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door cornevw »

Mag inderdaad niet!Je bent immers een ander bedrijf.Niet aan beginnen!Werkspot,klusbusters,leadz,enz.
Voor de particulier zeg ik loop eens door de goudegids of door een telefoonboek.Voor bedrijven zeg ik.Zorg dat je werk goed is,wees eerlijk,gaat er iets fout los het snel op,geef ook eens wat weg door iets extra's kosteloos tedoen.Hier houden mensen van en dit is juist reclame voor je bedrijf.Jaja er wordtnpositief over u gepraat.Nog gratis ook!

stofzuigertje

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

2007!

Ja veel oude zooi en dat word niet gelezen.
U mag een nieuw bedrijf starten en nieuwe KVK is voldoende en adres mag zelfde zijn....

Maar afgelopen 10 jaren was er overschot aan werkloze bouwvakkers die veel betaalde voor weinig klussen!
Nu is er nauwelijks een vakman te vinden en ik denk dat een advertentie plaatselijk beter is.

Voor elke klus waarop je reageerde om werk te krijgen kost geld.
Zowel jou offerte als werkspot rekende want elk bedrijf dat reageerde moet een vergoeding betalen voor een kans op klus!

Verder zou ik niet graag tussen de dubieuze willen staan, lees de eerder geplaatste maar eens.
Werkspot is dure manier om klanten te vinden!

stijnpeijnenborg
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2017 14:01

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door stijnpeijnenborg »

Ook ik heb de proef op de som genomen:

Werkspot (werkspot.nl); 2 reacties (veel te duur!)
Solvari (.nl); 0 reacties
Vindy (.nl); 3 reacties (1 te duur, met 2 nog in overleg)

Ik wacht nu eerst Vindy even af, dat is me tot nu toe het best bevallen. Indien ook daar iets misgaat, update ik opnieuw. Heb nog 2 sites over die ik voor ogen heb te bezoeken.

Noot; het gaat hier over het opknappen van de badkamer, we zijn net verhuisd naar een nieuwe woning en heb ik de nieuwe woonplaats gezocht. Ik verwacht lokale vakmannen. maar dat was bij zowel werkspot als vindy eigenlijk sowieso wel het geval.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 sep 2017 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd

Gesloten