LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Rob Werkspot
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2010 12:10

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Rob Werkspot »

Beste mensen,

Gezien de reacties op dit forum, begrijp ik dat er een verdeelde mening is over Werkspot.nl. Dat is spijtig om te horen, maar ik wil graag in contact komen hierover. De vragen en opmerkingen lopen erg uiteen en daarom wil ik adviseren om me te mailen op [email protected] als je vragen/opmerkingen hebt en ik zal zorgen dat we op deze manier een constructieve discussie kunnen voeren.

Ik hoop van jullie te horen!

Met vriendelijke groet,

Rob
Het Werkspot Team

WRH
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2010 16:35

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door WRH »

prima initiatief maar ik wil alvast melden dat mijn ervaringen niet persoonlijk gedeeld zullen worden aangezien wij al werden lastig gevallen en geintimideerd na het plaatsen van een negatieve referentie.
Nadeel van klussers is dat ze bij je thuis komen en je dus erg makkelijk weten te vinden en te bereiken, zoals bij ons gebleken is.

m.i. worden de referenties, de aangesloten klussers en de opdrachten niet voldoende gecheckt.
ik zie bij de personen waar wij mee te maken hebben gehad zeer dubieuze referenties staan die zo compleet tot in detail ophemelend zijn dat het bijna lijkt of er een ander soort dienst vervuld is, allemaal in dezelfde schrijfstijl, het lijkt mij vrij simpel om referenties over elkaar te schrijven of door derden te laten schrijven, waardoor mensen de indruk krijgen met een uitstekend bedrijf te maken te hebben, terwijl dit voor de helft valse of niet kloppende referenties zijn.

of zoals in ons geval, odprachtgevers die geintimideerd worden of eerder daarvoor geld wordt geboden, kortingen wordt geboden om maar vooral een negatieve referentie te verwijderen of aan te passen.
maar zoals gezegd, zolang deze mensen je makkelijk weten te vinden zal er niet zo snel iets met naam / bedrijfsnaam aan werkspot doorgegeven worden.

weereenuser
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2010 19:46

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door weereenuser »

Ja ik ben het met de reactie van WRH eens. Klussers zijn vaak potige kerels. We hebben ooit eens een klusser via werkspot hier thuis gehad en waren uiteindelijk niet tevreden met zijn werk. Hij heeft sommige dingen heel ruw aangepakt en kapot gemaakt. Ook kwam hij ongevraagd met nog andere klussers. Ik heb hem verder niet meer gevraagd voor vervolgklussen, maar hij vroeg wel om een waardering op werkspot. Je kunt dan moeilijk je daadwerkelijke bodemwaardering geven, want hij weet inderdaad je adres.
Ik heb wel eens onwaarschijnlijke waarderingen op werkspot gezien waarvan duidelijk te analyseren was dat ze door de vakman zelf doorgegeven waren. Zolang dat gesjoemel overduidelijk is, vind ik het voor mezelf ergens wel handig, want dan weet ik nu al dat die vent frauderend bezig kan zijn en ik hem daarom al niet zal uitnodigen. Maar voor anderen die daar intuinen of als het gesjoemel niet opvalt, is dat heel vervelend.
Op adere sites zie je dat je ook kunt reageren op de waardering zelf. Bijvoorbeeld: of de gegeven waardering nuttig was, of het geloofwaardig was etc. etc.
Jammer van dat gesjoemel (is dat exemplarisch voor de bouwwereld ?), want op zich vind ik het nog steeds een goed idee zo'n bied- en waarderingssite voor klussen.

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Elke klus heeft zijn prijs, een vakman kost geld beter iets meer betalen dan beknibbelen op een prutser.

Rob Werkspot
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2010 12:10

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Rob Werkspot »

Beste mensen,

Bedankt voor jullie reacties.

@WRH en @weereenuser:
Het is spijtig te horen dat dit heeft voorgevallen. Wat betreft de referenties:
Een referentie op Werkspot.nl wordt alléén verwijderd op grond van onderstaande voorwaarden:
• Bij juridisch conflict (met bewijs/overdracht jurisprudentie)
• Wanneer geen werk uitgevoerd is (opdracht (nog) niet is uitgevoerd)
• Bij een onechte referentie (geboden op eigen opdracht)
• Bij een referentie met voorkennis (vakman zwart maken)

Op alle beschikbare vakmannen, zullen altijd een paar 'rotte appels' actief zijn. Deze zijn echter geen lang leven beschoren op Werkspot.nl.

Nogmaals dank voor jullie mening. We hechten waarde aan de mening van onze klanten; vakmannen en opdrachtgevers.

Zoals eerder aangegeven, wil ik graag in contact komen om specifieke gevallen in een constructieve discussie mee te nemen: [email protected].

Met vriendelijke groet,

Rob
Het Werkspot Team

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door wolk4life »

ook wij hebben dit meegemaakt. ineens stonden er referenties op waar wij never nooit geweest waren. dit ook aan werkspot doorgegeven. Is niets en dan ook niets aan gedaan laat staan een fatsoenlijk antwoord van werkspot.nl
T enige wat ze konden sturen was rekeningen van werkspot voor iets wat we nooit gebruik hebben want t is 1 groot zooitje daaro.
dus vind ik deze rob ineens een beetje schijnheilig reageren.
want als t dr op aankomt word dr helemaal niets gedaan dr aan t enige waar werkspot zich daadwerkelijk druk over maakt is over geld.

WRH
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2010 16:35

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door WRH »

@ dhr Hoegstra
werkspot had in ons geval en ongetwijfeld ook bij veel meer mensen niets te maken met willen beknibbelen op geld, maar vooral met onbekendheid binnen bouwvak wereld. hoe kom je aan mensen die goed zijn, hoe kom je erachter dat ze eerder goed werk geleverd hebben etc etc.
via de gouden gids kom je wel aan adressen maar niet aan referenties, er is wel degelijk behoefte aan 'gebruikers ervaringen' en daarmee voldoet werkspot aan een behoefte.

Garden
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2010 13:13

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Garden »

Ik ben zelf ondernemer op werkspot.nl

Ik ben een van de best presterende vakmensen op werkspot.nl met bijna 20 succesvolle opdrachten in mijn categorie. Boven mij staan 7 vaklui met meer opdrachten en onder mij 524 vaklui met veel minder opdrachten, waarvan 225 met nog nul resultaten!

Die betalen allemaal 55 euro per maand minimaal; aan het abonnement van 19,95 heb je namelijk helemaal niks, omdat je dan slechts in een zeer klein gebied kunt reageren.

Je zit er ook meteen voor 1 jaar aan vast en meteen voor nog 1 jaar als je niet op tijd opzegt!

Kosten per jaar dus € 660,- euro voor de vakman.

Mijn netto resultaat via Werkspot.nl na 9 maanden, 20 opdrachten en 600 euro kosten aan werkspot: € 750,-

98,5 % van de vakmensen moet het met een slechter resultaat of 600 euro verlies doen!

Rob Werkspot
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2010 12:10

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Rob Werkspot »

Beste 'Garden',

De positionering waar u op doelt, is niet op basis van uitgevoerde opdrachten, maar op basis van afgegeven referenties van opdrachtgevers na het uitvoeren van een opdracht via Werkspot.nl. Niet voor elke uitgevoerde opdracht wordt een referentie afgegeven.

Daarnaast betaalt niet elke vakman hetzelfde bedrag per maand. Iedereen gebruikt Werkspot.nl op de manier waarop dat wenselijk is voor hem of haar, en kiest dus ook het abonnement dat het beste daarbij past.

Naar verwachting zullen na de vorst ook het aantal opdrachten in de categorie Tuin toenemen.

Met vriendelijke groet,

Rob
Het Werkspot Team
Garden schreef:Ik ben zelf ondernemer op werkspot.nl

Ik ben een van de best presterende vakmensen op werkspot.nl met bijna 20 succesvolle opdrachten in mijn categorie. Boven mij staan 7 vaklui met meer opdrachten en onder mij 524 vaklui met veel minder opdrachten, waarvan 225 met nog nul resultaten!

Die betalen allemaal 55 euro per maand minimaal; aan het abonnement van 19,95 heb je namelijk helemaal niks, omdat je dan slechts in een zeer klein gebied kunt reageren.

Je zit er ook meteen voor 1 jaar aan vast en meteen voor nog 1 jaar als je niet op tijd opzegt!

Kosten per jaar dus € 660,- euro voor de vakman.

Mijn netto resultaat via Werkspot.nl na 9 maanden, 20 opdrachten en 600 euro kosten aan werkspot: € 750,-

98,5 % van de vakmensen moet het met een slechter resultaat of 600 euro verlies doen!

Benno L.
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2010 22:43

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Benno L. »

Ik ben zelf ook actief op werkspot.nl als ondernemer, ik ben vakschilder met 17 jaar werkervaring. Mijn ervaringen op werkspot zijn hetzelfde als van de man hierboven, volkomen zinloos en zonde van je geld. Ik heb in 5 maanden tijd 1 opdracht weten te krijgen via werkspot en dat was nog omdat ik het practisch voor niks heb gedaan om in elk geval een opdracht en een referentie te kunnen krijgen.
Ik heb 250 euro moeten rekenen voor een opdracht waar normaal 700 euro voor staat, maar moest het hiervoor doen omdat er een aantal cowboys waren, waaronder een verhuisbedrijf en een duister vastgoedbedrijf dat het hiervoor ook wel wilden doen.
Ik doe er naar mijn mening alles aan, schrijf de klanten altijd aan met welke verf ik wil werken, hoe ik het wil uitvoeren, of ik langs kan komen, telefonisch contact etc, maar de concurrentie is absurd.
Ik ben gelukkig zo wijs geweest mijn abonnement direct schriftelijk op te zeggen. Vergeet je dit, dan hang je er weer aan vast voor een jaar en kost je dit meer dan 600 euro!

mijn advies dus aan werkspotters: zeg direct schriftelijk je abonnement op, anders hang je.

johnnyman
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2010 22:10

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door johnnyman »

Wanneer je daar je klus plaatst word er vooral gereageerd door klusbedrijven die die net hun laatste adem hebben uitgeblazen.... wat ik daarmee bedoel? minimaal 10% van de aangesloten vakmannen zijn failliet, hebben grote betaling's problemen of ze zitten in schuld sanering!!
Klus bedrijven die een abonnement hebben bij Werkspot en ze gaan ter ziele blijven ze gewoon door bieden op klussen, ze ontvreemen het gereedschap dat ooit bij hun bedrijfs boedel hoorde uit het faillissement en klussen op die manier gewoon door!!
Ik wens u veel geluk met jullie werkspot klus.....ik even niet meer, ik ben bedreigt door z'n gast, moest mijn kop houden en het volgens hem (niet eens overlegt) extra werk dat nergens terug te vind was maar even snel betalen!

Bedank Werkspot, jullie hebben echt super vaklui, volgende keer toch even verder kijken (trouwens, ik ben zelf dom geweest, een echte vakman werkt toch niet met die onzin)

matthijs00
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2010 12:28

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door matthijs00 »

een buurman van ons staat hier ook ingeschreven en hij is toch echt wel een vakbekwame klusser. Er zitten dus goeie tussen.
Helaas verteld hij er dit moment veel rotte appels tussenzitten.
Mensen die voor omgerekend 10 euro per uur een klus komen klaren, ongevraagd commentaar krijgen van andere klussers bij je biedingen. Je kan dit melden bij werkspot maar helaas wordt hier niks aan gedaan.
Volgens hem wordt werkspot verziekt door deze beunhazen met een kvk.

het lijkt alsof werkspot alleen maar in geld denkt, zoveel mogelijk klussers in hun bestand zodat er weer een spotje op tv kan, dat de kwaliteit hier erg onder te leiden heeft is dan van minder belang

bdaman
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2010 10:08

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door bdaman »

Ik kan niet oordelen over de site werkspot, maar wij hebben onze aannemer wel via werkspot en daarvan kan ik je zeggen: NIET DOEN.
We zijn zwaar opgelicht door ze.

Biaden
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 mar 2010 21:08

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Biaden »

Ik zelf als ondernemer zit wel eens te kijken op werkspot met een lach van oor tot oor en zie wat een klant aanbied en wat er op geboden en dan reken ik in me hoofd tijd en materiaal terug en dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat de bieder iets doet wat niet in de haak is.
Als ik mijn bedrijf neem met een inkoop korting van 27% kom ik hoger uit op de meeste werken die aangeboden worden en nu kan het zijn dat dit iets zeg over mijn prijzen maar je hoef geen geleerde te zijn om een offerte te maken vooral bij nieuwbouw is het simpel Voorbeeld wand afwerking je neemt de m² je weet het verbruik van je product je weet wat je verwerkt per dag doe er 10% onverzien bij dan krijg je een totaal prijs maar als je de bieders neemt of ze doen aan belasting ontduiking of ze dragen geen Btw af of ze zijn niet verzekerd of wat dan ook ik ben ook van mening dat er twee partijen benadeeld worden dat zijn de aanbieder en de bieder als bieder werk je jezelf uit de mark want met zulke prijzen ga je het ééne gat met het andere dichten en ben je niet bedrijfs waardig En als aanbieder wil je een voordeeltje mee pikken en ga je naar dat soort dingen zoeken want het is mooi op gezet en het kost niets maar vraag je even niet af waarom zulke bedrijfen daar het werk zoeken ik wil niet zeggen dat ze slecht werk lever maar voor die prijzen kan je het ook niet naar behoren doen en als het mis gaat kan de aanbieder nergens op terug vallen zoals een Noa of een bedrijfsschap.
Ik denk dat veel ondernemers die de zaken wel voor elkaar hebben het hier mee eens zijn.
En tja wat Rob betreft die is als ik een ondernemer de 1 doet het wat netter dan de ander werkspot is een goed lopend bedrijf met perfecte adverteerders en veel omzet kan alleen maar zeggen JE BENT TOP ROB.
Dan nog een oproep aan de bieders denk eens goed naar wat je doet en neem eens de moeite om met een boekhouder te praten van wat je nog te wachten staat als je deze prijzen hanteert

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door S. »

Heb werkspot.nl ook al gecheckt vanwege verbouwingsplannen en als ik dan vergelijkbare aangeboden opdrachten bekeek en de biedingen van de vaklui, dan klonk mij de geboden all-in prijs vaak als te mooi om waar te zijn.
Het lijkt me dat een aannemer dan amper winst maakt wanneer die alles doet waar de klant om vraagt, dus ben bang dat er in veel gevallen achteraf een vette rekening aan meerwerk bijkomt.
Of je treft geen vaklui.

WRH
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2010 16:35

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door WRH »

probleem is dat bij dit soort 'tussenclubs' zoals werkspot er een keuze gemaakt moet worden of het alleen maar een forum is waar ervaringen uitgewisseld worden of dat het een daadwerkelijke intermediair is.
dat laatste houdt in dat er flink wat gecontroleerd moet worden en dat kost ongetwijfeld meer dan de website eigenaar / eigenaren er aan wil verdienen.

alleen maar een website bouwen met de mogelijkheid tot het in contact brengen van klussen en klussers werkt niet als je alleen maar vertrouwd op iemand eerlijkheid bij geld verdienen.

ik zie nu net weer bij de klusjesman die bij mij zoveel schade veroorzaakt heeft een slechte referentie verschijnen en direct er achter aan een hele stapel aan gewéldige referenties in allemaal dezelfde schrijfstijl, incl gebruik van zelfde type trendy woordkeuze en spelfouten.
linkend naar opdrachten die precies 1 dag op de site hebben gestaan en waar alleen de bewuste klusjesman op gereageerd heeft.
dan is het wel duidelijk dat hier fake opdrachten geplaatst worden die leiden tot fake referenties, of klusjesmannen die onderling referenties uitwisselen, het gebeurt allemaal.
om dit tegen te gaan zal de website veel meer controle moeten uitoefenen, die niet eindigt bij de website zelf en dat zal gevolgen hebben voor de kosten.

het is een kwestie van keuze; een lange adem of snel geld verdienen, want als dit heel lang doorgaat zal werkspot ondanks reclame een dusdanig slechte naam krijgen dat men liever elders iets dergelijks opzoekt. en die slechte naam is al aan een aardige opmars bezig.

riko76
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:18

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door riko76 »

ik sta zelf ook op werkspot maar word gek van die klap lopers die denken dat ze voor 4000,- euro een badkamer kunnen plaatsen terwijl ze in het normale leven lschilder zijn of zo.

Twinsun81
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2010 22:06

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Twinsun81 »

Ik heb een aantal klussen uit laten voeren via werkspot:
- Badkamer; zeer slechte ervaring, slecht afgewerkt, problemen met tegelwerk, na € 5500 (exc materiaal en sanitair) een badkamer die half af is (van schaik, zeewolde, grote boog om heen lopen)
- Schilderwerk, plinten, keuken installatie: zeer goede ervaring, prettige afspraken en erg netjes gewerkt
- Stucadoor; slechte ervaring, kleurverschil, niet netjes, gedoe met betalingen
- Toiletten renoveren; dit was dan weer een super ervaring, in drie dagen klaar en een zeer netjes resultaat.
- Egaliseren dekvloer en vloer leggen; goede ervaring

Oftewel; zowel positieve als negatieve ervaringen, zelfde als ik dit via een lokale krant of goudengids had gedaan (even rond bellen). Werkspot is een intermediair en neemt dus zelf geen enkele verantwoordelijkheid in het proces anders dan matchen van opdrachtgever en opdrachtnemer.

Ik heb ook gemerkt dat negatieve beoordelingen worden aangepast. Dus mijn conclusie na bovenstaande ervaringen is dat werkspot niets anders is dan een lijst van klussers, zo kun je ook de goudengids gebruiken. Naar de beoordelingen moet je niet al te veel kijken. Vrienden en familie zijn betere bronnen.

Wel nog wat tips mocht je via werkspot een opdracht plaatsen:
- de beste ervaring heb ik gek genoeg toen we de goedkoopste bieding accepteerden;
- Zo goed mogelijk de klus omschijven en aanpassen als er nieuwe informatie is (voldoende fotos)
- als je eenmaal een goede alround klusser in de buurt hebt gevonden dan heb je geen werkspot meer nodig ;-)

moedertjeherma
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2010 17:32

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door moedertjeherma »

Via Werkspot.nl in contact gekomen met Woning Onderhoud Nederland uit Huizen, voor een nwe badkamer. Directeur Eric Kreuning heeft er 8 weken aan gewerkt op zeer wisselende tijden, soms laat in de avond. Nog geen jaar later moest alles er weer uitgesloopt worden omdat hij er een puinhoop van heeft gemaakt. Op e-mails hierover werd niet gereageerd, op sms-jes evenmin. Op afspraken om het te repareren verscheen hij niet. Een aangetekende brief heeft hij nooit opgehaald. Inmiddels hebben wij een niet te verhalen schadepost van € 8000,--. De heer Kreuning is (weer, blijkt achteraf) failliet verklaard en is vrolijk opnieuw begonnen met een nw bedrijf "All Yacht Repair".

riko76
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:18

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door riko76 »

5500 euro is ook veelste weinig voor een echte vakaman die er wel serieus tegen over staat.

Gesloten