LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poging reparatie fabrieksfout valt onder garantie?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Thijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:02

Poging reparatie fabrieksfout valt onder garantie?

Ongelezen bericht door Thijs »

Na enkele maanden blijkt er een lekkage in mijn CV ketel te zitten. De monteur constateert een fabrieksfout en probeert de lekkage te verhelpen. Dit lukt niet en vervolgens moet de fabrikant worden geraadpleegd voor reparatie/vervanging. Ik krijg echter wel een rekening binnen van de poging die de monteur heeft gedaan. Valt dit niet onder de garantie?

Installateur

Re: Poging reparatie fabrieksfout valt onder garantie?

Ongelezen bericht door Installateur »

Beste Thijs,

Binnen de garantieperiode is het niet normaal om een factuur te sturen voor een reparatie aan een CV-ketel. Vooral als er eigenlijk niets is gerepareerd! Ik zou nog maar eens contact opnemen met de installateur het lijkt mij nl. dat hier sprake is van een vergissing.
Als wij zelf een storing bij een ketel hebben binnen de garantieperiode dan schakelen wij altijd de fabriek in. Het komt namelijk best wel eens voor dat een bepaalde ketel een bepaalde "kwaal" heeft (waarover wij vaak niet worden ingelicht), de monteur van de fabriek heeft dan een onderdelenpakketje dat standaard wordt vervangen.

Thijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:02

Re: Poging reparatie fabrieksfout valt onder garantie?

Ongelezen bericht door Thijs »

Okee bedankt!

Gesloten