LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poolse bouwbedrijven in Nederland: uw ervaringen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: Poolse bouwbedrijven in Nederland: uw ervaringen

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Ik neem aan dat ik die keren dat ik verbouwd heb, gewoon mazzel heb gehad. Let wel: ik zit er zelf bovenop. Zodra ik merk dat iemand geen kennis van zaken heb, gooi ik 'm eruit. En je moet ook wel wat mensenkennis hebben, als er dronken types komen zonder goed gereedschap, tja, dan moet je ze natuurlijk niet aannemen. Aangezien ik zelf redelijk verstand heb van verbouwen, weet ik snel genoeg. Maar ook met Nederlandse aannemers kun je een zeperd hebben, en dan is het vaak nog een dure zeperd ook. Tip: check op internet eens de prijzen bij de groothandel van het materiaal dat je klussers nodig hebben. Want daar zit ook vaak een te ruime marge in. Doe je huiswerk, scheelt je geld!

mark25
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2007 06:29

Re: Poolse bouwbedrijven in Nederland: uw ervaringen

Ongelezen bericht door mark25 »

ola flippanneel en consorten ,heb jullie meningen eens bekeken en dat maakt me droevig dat er nederlanders zoals jullie bestaan.

Kijk jullie vaders en of opa's en oma's hebben dit land verdedigd en opgebouwd en jullie vinden het normaal dat ook jullie eigen nederlandse persoonlijkheid wordt opgeslokt door of de Polen of de Bulgaren etc.

Anderzijds in de jaren 70 /80 gingen er ook veel hollanders over de grens werken maar we waren netjes en vakkundig wat je van de oostblokkers niet kunt zeggen , flippannel weet je nog wat 10 jaar geleden 1 fles sinas kostte voor je kinderen .juist ja 1,5 gulden en nu staat er een euro achter .

Maar even iets anders ,de arbeiders zelf snap ik wel ergens werken voor een beter loon gelijk hebben ze ,maar laat ze in Den haag eens wakker worden eerst allen niet werk willigen nederlanders aan het werk zetten met behoud van uitkering ok daargelaten de mensen met echte medische achtergrond .........


het gaat jullie goed Mark

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: Poolse bouwbedrijven in Nederland: uw ervaringen

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Mark 25
:roll:
Mooi verhaal, alleen: niet ik sloop dit land, maar de hebzuchtige graaiers. Bouwfraude? Dat waren geen Polen, maar Nederlanders. N/Z-lijn? Hebben geen Polen of Bulgaren veroorzaakt, maar Nederlandse projectontwikkelaars en grootaannemers. Dat HONDERD GULDEN tegenwoordig een minimum uurloon is voor een klusjesman, wie had dat vroeger geloofd! :shock: Het is deze hebzuchtige mentaliteit die het land sloopt, niet de Polen die hier eerlijk met hun handen komen werken. Ik ben godbetere Sinterklaas niet!

Want het is niet alleen het uurloon. Nederlandse renovatiebedrijven maken hun grootste winsten op de marges voor het materiaal. Wat de domme particulier op zijn bonnetje ziet, dat heeft de klusser er niet voor betaald. Ze kunnen 't maken, omdat mensen tegenwoordig maar aanfinancieren. 'Jazeker de hypotheker' - hopla, daar wordt het krediet weer met 30 mille verhoogd. En zo gaat het land naar de kloten: Nederland heeft de grootste hypotheekschuld van Europa. Rijker wordt alleen de bouwsector.

En wat die kwaliteit betreft: ik ken honderden verhalen van waardeloos werk van Nederlandse klusjesmannen. Maar dan zegt men gewoon: dat was een slechte klusjesman, die bel ik niet meer. Als een Pool slecht werk aflevert, strepen we meteen het hele volk door. Aangezien jij graag naar de geschiedenis kijkt: weet je nog dat deze mentaliteit ten grondslag lag aan WO II? Okee dan! :lol:

Enfin, dit is een discussie zonder einde. Ik wil alleen aan mensen op dit forum meegeven: DOE JE HUISWERK! Geloof niet klakkeloos wat de aannemer zegt, check op internet de groothandelsprijzen voor het materiaal, vraag meerdere offertes aan en leg je oor te luisteren, want bij elke verhuizing word je genaaid waar je bij staat. :evil:

mark25
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2007 06:29

Re: Poolse bouwbedrijven in Nederland: uw ervaringen

Ongelezen bericht door mark25 »

moortjeboen, ergens heb je wel een beetje gelijk , maar geloof maar niet dat zelfstandige timmermannen etc. een hogere marge op zijn materiaal heeft dan zo'n 10 a 15% want anders heeft die de opdracht niet en wat betreft de groothandels prijzen dat is appels met peren vergelijken de meeste nederlanders gaan voor kwaliteit wat je dus niet kan zeggen van de oostblokkers met zijn gamma of karwei vandaar het prijsverschil en wat het uurloon betreft heb zelf zakelijke vaste lasten van een 3500 euro's en die moeten jij en ikzelf betalen .

Maar goed ik ben er ook klaar mee is en blijft een eindeloze discussie .

groeten

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Poolse bouwbedrijven in Nederland: uw ervaringen

Ongelezen bericht door bdi »

Mooi verhaal, alleen: niet ik sloop dit land, maar de hebzuchtige graaiers. Bouwfraude? Dat waren geen Polen, maar Nederlanders. N/Z-lijn? Hebben geen Polen of Bulgaren veroorzaakt, maar Nederlandse projectontwikkelaars en grootaannemers.
ongelooflijke flauwekul
Enfin, dit is een discussie zonder einde. Ik wil alleen aan mensen op dit forum meegeven: DOE JE HUISWERK! Geloof niet klakkeloos wat de aannemer zegt, check op internet de groothandelsprijzen voor het materiaal, vraag meerdere offertes aan en leg je oor te luisteren, want bij elke verhuizing word je genaaid waar je bij staat.
erg verstandig

Ook ik zal deze topic verder niet meer verstoren

watervrouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2008 11:00

Re: Poolse bouwbedrijven in Nederland: uw ervaringen

Ongelezen bericht door watervrouw »

Goeiemorgen zeg !!

Na me een ochtendje enorm te hebben vermaakt met de voorafgaande discussie heb ik besloten ook maar een mailtje te wagen met een concrete vraag; wie heeft er ervaring met een betrouwbaar, niet te duur, pools chinees, iers dan wel nederlands (of wat voor nationaliteit dan ook) aannemersbedrijf in omgeving Apeldoorn ?
vast bedankt !!

Christa

nmfdh
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2008 13:21

Re: Poolse bouwbedrijven in Nederland: uw ervaringen

Ongelezen bericht door nmfdh »

Hallo,

Kan iemand mij helpen aan een goed bouwbedrijf voor het installeren van de badkamer. Maakt niet uit welke nationaliteit.
In de buurt van Almere

Alvast bedankt

skrabedoelie
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 sep 2008 15:57

Re: Poolse bouwbedrijven in Nederland: uw ervaringen

Ongelezen bericht door skrabedoelie »

Dacht dat je hier GEEN reklame mocht maken, ook geen polen dus.

Toch best wel zielig als je als bedrijf zijnde hier op een forum aan werk moe zien te komen. Geeft ook meteen al een indruk dat ze DE REGELS aan hun laars lappen!

Michel B.
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2009 12:26

Re: Poolse bouwbedrijven in Nederland: uw ervaringen

Ongelezen bericht door Michel B. »

In januari 2008 ging ik tot de aankoop over van een gelijkvloers appartement in Deurne, Belgie.
Daar de slaapkamer wederom bezet diende te worden contacteerde ik een nummer uit een plaatselijk krantje uit Brasschaat (Belgie).
Dit bleek een Poolse zelfstandige te zijn met registratie van de firma in Nederland, deze maakte een professionele indruk.
Ik heb deze dit werk laten uitvoeren, en hem daarna ook gevraagd of hij het badkamertje wou renoveren (van de bezetting in de slaapkamer géén klagen).
Ik heb de tegels, nieuwe douchecabine en badkamermeubel aangekocht.
Voor de douche werd er dan weer een andere landgenoot aangenomen door de heer Richard, in onderaanneming blijkbaar, met de naam Janosz, die ik een sleutel moest geven daar ik uit werken moest.
Heb eenmaal het werk vroegtijdig verlaten daar ik wou vermijden dat men de douche op toilet zithoogte wou plaatsen! =-50 cm hoog!
Zelfs de tegels zijn niet egaal geplaatst.
En zoals velen van zijn landgenoten sprak deze alleen Pools!

Afloop; Na een discussie met de heer Richard over de slechte aflevering, (douche was niet perfect in elkaar gezet en heb ikzelf gecorrigeerd), (had ik het deurkozijn nog niet opgemerkt) heb ik hem dan toch maar het uiteindelijke bedrag (deze werd per dag betaald), betaald daar deze begon te dreigen met een "advokaatje" en ik daar het geld noch tijd voor had.
3 maanden later klaagt mijn bovenbuur over water in zijn kelder.
Dus tegel moeten kapot slaan om aan de afvoer te kunnen, later bleken de aansluitingen achter de douche aan de mengkraan, NIET goed bevestigd te zijn.
Vervolgens badkamermeubel opgezwollen door lekkende en afgeknelde flexibles onder de wasbak.
In totaal stelde ik 7 lekken in zowel badkamermeubel als achter/onder de douchecabine.
Had ook het deurkozijn laten vervangen, daar de deur door de breekwerken klemde, zag achteraf een kozijn dat onder verkeerde hoek was afgezaagd en dat heeft men trachten te verbergen achter de deur.
Douchecabine stond niet waterpas, deuren sloten slecht.
Achteraf bleken een nieuwe zak Flex tegellijm, mijn webcam en usb stick gestolen.
Mijn laptop had ik op aanraden van de heer Richard destijds mee naar het werk genomen.
Ik heb deze geconfronteerd met het verdwijnen van deze zak tegellijm, en kreeg als antwoord "Is gebruikt"!
De diefstal van de webcam en usb stick kwam later pas boven water, toen alles afgehandeld was, en daar heb ik me echt de moeite niet voor getroost hier op te reageren.

Uiteindelijk ga ik morgen een nieuwe douche halen en laat deze plaatsen door een Belgische loodgieter (zij het weer in't zwart).
Hopelijk stoot ik mijn hoofd géén tweede keer.

Dus beste mensen, denk tweemaal na alvorens Poolse knoeiers aan het werk te laten, en laat ze zeker niet ALLEEN! :( :( :( :(

Je kan ze zeker niet allemaal over dezelfde kam scheren.

NIET als RECLAME!, maar louter als verwittiging!

Het betreft VIMA-bouw V.O.F. uit Bergen op Zoom
Laatst gewijzigd door Michel B. op 14 jul 2009 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten