Remeha verwarmingsketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Nanningh1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2022 15:39

Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door Nanningh1988 »

In 4,5 jaar heeft de Remeha verwarmingsketel van mijn nu 94-jarige moeder zoveel reparaties gehad dat het bedrag oploopt tot het bedrag van de aanschaf van een nieuwe ketel. De installateur heeft dat nooit voorgesteld, Remeha wil de onderdelen terug zodat ze gecrediteerd kunnen worden en de installateur heeft de kapotte onderdelen weggegooid en vervolgens doet niemand meer iets. Een coulance regeling waar ik om gevraagd heb blijft uit. De installateur heeft wel wat aan arbeidsloon gecrediteerd maar ik wil ook de onderdelen voor mijn moeder gecrediteerd hebben.
1000 euro reparatie voor een ketel die dat inkoop nauwelijks gekost heeft is absurd veel geld voor iemand die alleen AOW heeft. Ik ben er nu 2 maanden mee bezig en kom er niet doorheen bij Goes Plooy, een installatiebedrijf met 3 vestigingen dus geen kleintje, en Remeha.
Wat kan ik nu nog doen om deze maandagochtend ketel vergoed te krijgen?

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Heeft u wat meer info? Want met alleen een emotioneel verhaal kunnen we hier geen goed advies geven.

- Hoe oud is de ketel
- Wie heeft de ketel geplaatst
- Wie heeft het regulier onderhoud uitgevoerd
- Wie heeft opdracht gegeven voor de reparaties
- Hoevaak zijn er reparaties uitgevoerd
- Is in het door u genoemde bedrag van 1000 euro ook de kosten van jaarlijks preventief onderhoud meegenomen? Zo ja, dan zijn de werkelijke reparatiekosten amper de helft van het door u genoemde bedrag.

150747
Berichten: 231
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door 150747 »

Ivo.w schreef:
24 jun 2022 17:33
Heeft u wat meer info? Want met alleen een emotioneel verhaal kunnen we hier geen goed advies geven.

- Hoe oud is de ketel
- Wie heeft de ketel geplaatst
- Wie heeft het regulier onderhoud uitgevoerd
- Wie heeft opdracht gegeven voor de reparaties
- Hoevaak zijn er reparaties uitgevoerd
- Is in het door u genoemde bedrag van 1000 euro ook de kosten van jaarlijks preventief onderhoud meegenomen? Zo ja, dan zijn de werkelijke reparatiekosten amper de helft van het door u genoemde bedrag.
Lezen is blijkbaar moeilijk.
Ketel is 4,5 jaar oud.
Ketel is geplaatst door Goes Plooij
Dit bedrijf heeft in die 4,5 jaar 1000 euro onderhoud gepleegd
Rest is niet relevant. Servicecontract of opdracht tot reparatie.
Wat wel relevant is dat er zoveel aan gemankeerd heeft of, mijn visie, een ondeskundig monteur.

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Er staat in het eerste bericht helemaal niet dat de ketel 4,5 jaar oud is. Er staat alleen dat u er in 4,5 jaar in totaal €1000 aan kosten aan gehad heeft. Met die informatie zou het net zo goed om een 15 jaar oude ketel kunnen gaan.

Maar goed, ik ga u in elk geval niet verder helpen met uw instelling die u hier laat zijn. Volgende keer zelf beter lezen en een vriendelijkere toon opzetten als u geholpen wilt worden.

Fijne avond nog.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ivo.w schreef:
24 jun 2022 18:32
Maar goed, ik ga u in elk geval niet verder helpen met uw instelling die u hier laat zijn. Volgende keer zelf beter lezen en een vriendelijkere toon opzetten als u geholpen wilt worden.

Fijne avond nog.
Het is niet TS hé, die hier ff veel te kort door de bocht gaat. Dat is een ander forumlid.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Uw moeder (of u namens haar) kunt het beste contact opnemen met haar rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Aangezien u of uw moeder de opdracht gegeven hebben voor reparatie denk ik dat het heel moeilijk wordt om uw geld terug te krijgen.

Alleen wanneer blijkt dat de reparaties niet goed uitgevoerd worden heeft u kans op geld terug. Hiervoor moet u een deskundige inhuren en misschien een rechtzaak starten.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door JozJan »

Hoe kun je nou toch, zonder enig detail te kennen, het advies geven om maar contact te zoeken met je rechtsbijstandverzekering? Alsof het een wondermiddel is... (en alsof de mensen daar niks beters te doen hebben).

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door BL2 »

JozJan schreef:
25 jun 2022 01:52
Hoe kun je nou toch, zonder enig detail te kennen, het advies geven om maar contact te zoeken met je rechtsbijstandverzekering?
Dat is het standaard antwoord van "Seinhuis" in al zijn reacties. Staat ondertussen 100+ op het forum.

150747
Berichten: 231
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door 150747 »

Moneyman schreef:
24 jun 2022 18:37
Ivo.w schreef:
24 jun 2022 18:32
Maar goed, ik ga u in elk geval niet verder helpen met uw instelling die u hier laat zijn. Volgende keer zelf beter lezen en een vriendelijkere toon opzetten als u geholpen wilt worden.

Fijne avond nog.
Het is niet TS hé, die hier ff veel te kort door de bocht gaat. Dat is een ander forumlid.
Sorry, had iets minder gekund.

Nanningh1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2022 15:39

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door Nanningh1988 »

Ketel was op het moment van repareren inderdaad 4,5 jaar oud, reparatiekosten zijn reparatiekosten zonder de kosten voor jaarlijks onderhoud.
Mijn moeder heeft onderhoudscontract waardoor er elk jaar een monteur de ketel en de ventilatiebox komt schoonmaken.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar in wat voor periode hebben dan die reparaties plaatsgevonden? En naar aanleiding van wat voor klachten? En was het (zogenaamd) elke keer iets anders?

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door JozJan »

BL2 schreef:
25 jun 2022 10:48
JozJan schreef:
25 jun 2022 01:52
Hoe kun je nou toch, zonder enig detail te kennen, het advies geven om maar contact te zoeken met je rechtsbijstandverzekering?
Dat is het standaard antwoord van "Seinhuis" in al zijn reacties. Staat ondertussen 100+ op het forum.
Ja, dat is me bekend inderdaad. Ik heb er ook al eens vaker naar gevraagd overigens. Maar juist hier viel het me extra op: hij verwijst al vaak vrij 'blind' naar de RBV. Maar hier vond ik het nóg blinder. Als dat kan. :-)

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door PGros »

Seinhuis gewoon op "vijand" zetten in de settings van het forum. Je ziet dan die postings niet meer en dat is veel prettiger ;-)

Nanningh1988
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2022 15:39

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door Nanningh1988 »

Dank voor alle aardige en een enkele niet aanrdige reactie. Remeha heeft toch weer contact gezocht en hopelijk komen we er nu uit.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door sjohie »

Remeha heeft veel tijd en geld gestoken, en blijft dat doen, om installateurs te trainen in het góed installeren van hun ketels. Het lastige is namelijk dat deze ketel met de Remeha sticker er op, onderdeel is van een compleet verwarmingssysteem. Maar naar de ketel wordt dan meestal gewezen. En ja, het is het meest complexe onderdeel van een verwarmingssysteem, en vaak inderdaad het probleem, maar een ketel aan de muur kunnen schroeven, is nog niet hetzelfde als een compleet verwarmingssysteem goed optuigen en inregelen. Kortom, het is mogelijk dat iets anders in het systeem, die ketel continue verkeerd belast, waardoor die elke keer over de kling gaat. Een warmwaterleiding in de kruipruimte met een klein lek, kan bijvoorbeeld ongemerkt een gemene belasting vormen voor een driewegklep. Idem een wat zwaardere ketel in een huis waar de meeste radiatoren dicht zijn gedraaid, die zijn warmte dus niet goed kwijt kan. Dat, en nog veel meer, zijn dingen die een goede installateur uiteindelijk ook zal gaan rechercheren. Daar lees ik zo snel niks over. Is dit de originele installateur, is deze erkend Remeha installateur, of was dit de 1e google hit?

de auditu
Berichten: 772
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door de auditu »

PGros schreef:
26 jun 2022 21:12
Seinhuis gewoon op "vijand" zetten in de settings van het forum. Je ziet dan die postings niet meer en dat is veel prettiger ;-)

Goede tip! :D

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Remeha verwarmingsketel

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Bij onze Remeha heeft onze loodgietet een transformator (ofzo) en nog een onderdeel vervangen; toen 2 dagen later de verwarming het weer niet deed zei hij dat er 10 jaar garantie op het ketelhuis (ofzo) zat en is Remeha gebeld met het garantieformulier in de hand (waarop garantiecodes staan). Toen kwam een monteur van Remeha om dit te vervangen (de ketel was 9,5 jaar oud).
Als iemand voor 1000 euro een reparatie uitvoert (waarbij ongeveer de hele ketel vervangen is?) en de onderdelen weggooit, is dat een helemaal verkeerde manier van werken. Zo te lezen is alles al betaald, u kunt waarschijnlijk het best een officiele klacht indienen (hopelijk is de installateur aangesloten bij een branchevereniging).

Plaats reactie