Reparatie door Witgoed Zuid

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
skoop
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2020 12:45

Reparatie door Witgoed Zuid

Ongelezen bericht door skoop »

Onlangs hebben wij een monteur van Witgoed Zuid uit Den Haag over de vloer gehad ivm een defecte Miele wasdroger. Volgens de monteur een kleine reparatie, nl de pomp vervangen en dan kon het ding nog jaren mee. Na de reparatie hebben we 240 euro betaald. 2 dagen later het apparaat weer gebruikt, de rook kwam er uit. Direct natuurlijk Witgoed Zuid proberen te benaderen, maar na een aantal weken appen, mailen en bellen hebben we geen contact kunnen krijgen.

Vervolgens hebben we hen tot 2 keer toe schriftelijk in gebreke gesteld met een ruime reactie termijn. Ook hier hebben we niks op gehoord. Concrete vraag: wat is nu de volgende stap die we moeten nemen? Ik wil dat óf het apparaat alsnog gerepareerd wordt binnen het betaalde bedrag of dat we ons geld terugkrijgen. Wat kunnen we nu doen?

NeoDutchio
Berichten: 8154
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reparatie door Witgoed Zuid

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het ligt helemaal aan de oorzaak van het probleem. Als toen de pomp stuk was en na vervanging weer gewoon werkte hoeft niet te zeggen dat dit probleem komt door het vervangen van de pomp. Het kan ook toeval zijn.

Wat u kunt doen is iemand anders inschakelen die komt kijken wat de oorzaak is. Mocht het verband houden met het vervangen van de pomp, dan kunt u Wigtoed Zuid schriftelijk aansprakelijk stellen voor dit probleem en de gemaakte kosten en een ultimatum stellen. Mochten ze zich daar niet aan houden kunt u een andere partij inschakelen die op kosten van Witgoed Zuid dit kan oplossen.
Het zal, mochten zij blijven tegenwerken, een verhaal van een lange adem kunnen worden.

berndv
Berichten: 8990
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Reparatie door Witgoed Zuid

Ongelezen bericht door berndv »

skoop schreef:
28 sep 2020 12:56
Vervolgens hebben we hen tot 2 keer toe schriftelijk in gebreke gesteld met een ruime reactie termijn. Ook hier hebben we niks op gehoord. Concrete vraag: wat is nu de volgende stap die we moeten nemen?
Als het goed is geef je toch aan bij het in gebreke stellen wat de gevolgen zijn voor het geen gehoor geven? Ik snap ook niet waarom u ze 2 keer in gebreke stelt, 1 keer zou voldoende moeten zijn. Normaliter geeft u aan dat u ze in gebreke stelt en dat als ze niet met een oplossing komen binnen x tijd ze in gebreke zijn en dat u verdere stappen neemt. Die verdere stappen zijn normaliter juridisch, oftewel via de rechter.

Lady1234
Berichten: 15436
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reparatie door Witgoed Zuid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom hebt u Miele zelf niet ingeschakeld? Hoe kwam u eigenlijk aan dat bedrijf? Reviews niet gelezen?

witteflits
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 dec 2017 14:55

Re: Reparatie door Witgoed Zuid

Ongelezen bericht door witteflits »

Ik heb zo een vermoeden dat dit weer een duister bedrijf is. Opereren landelijk met plaatselijke namen en nummers. Ik heb recensies gelezen en die zijn niet mis. Het is een gemene bende die heel veel geld verdiend door mensen op te lichten. Ze opereren als sleutelservice rioolservice en noem maar op. Ik snap niet dat er vanuit overheid oid niets tegen ondernomen wordt. Het gebeurd al jaren zo.
Mensen kijk uit en zoek het bij een bekende plaatselijke zaak of de importeur!

omega19
Berichten: 682
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Reparatie door Witgoed Zuid

Ongelezen bericht door omega19 »

skoop schreef:
28 sep 2020 12:56
Onlangs hebben wij een monteur van Witgoed Zuid uit Den Haag over de vloer gehad ivm een defecte Miele wasdroger. Volgens de monteur een kleine reparatie, nl de pomp vervangen en dan kon het ding nog jaren mee. Na de reparatie hebben we 240 euro betaald. 2 dagen later het apparaat weer gebruikt, de rook kwam er uit. Direct natuurlijk Witgoed Zuid proberen te benaderen, maar na een aantal weken appen, mailen en bellen hebben we geen contact kunnen krijgen.

Vervolgens hebben we hen tot 2 keer toe schriftelijk in gebreke gesteld met een ruime reactie termijn. Ook hier hebben we niks op gehoord. Concrete vraag: wat is nu de volgende stap die we moeten nemen? Ik wil dat óf het apparaat alsnog gerepareerd wordt binnen het betaalde bedrag of dat we ons geld terugkrijgen. Wat kunnen we nu doen?
In praktische zin kun je het beste de reparatie dienst van Miele laten komen, of als het al een wat ouder apparaat is dan direct een nieuwe kopen.

Witgoed Zuid gaat je alleen maar nieuwe ellende opleveren

Bob Schurkjens
Berichten: 8324
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Reparatie door Witgoed Zuid

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze delen hun telefoonnummer met "Witgoedservice Bram" :


https://www.witgoedservice-bram.nl/

https://www.witgoedzuid.nl/

Gênig!

Afbeelding

Afbeelding

En: ze zijn gecertificeerd.

Plaats reactie