LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
kooij014
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:36

Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door kooij014 »

Waarschuwing: maak geen gebruik van de diensten van het bedrijf => rioolontstopdienst.nl!!!

Handelsnamen:
rioolontstopdienst.nl
rioolstank.nl
rioolvliegjeskwijt.nl

[persoonsgegevens door Moderator verwijderd]

[naam door Moderator verwijderd] doet zijn naam als loodgieter geen eer aan. Hij lost wel het probleem op maar je blijft zitten met een kater omdat hij een rekening indient die je ter plekke moet betalen die absurd hoog is.

Voor het ontstoppen van onze gootsteen heeft hij ruim 700 euro inrekening gebracht omdat hij een zogenaamd antivries apparaat moest gebruiken.

Gr. André
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2018 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht aangepast door Moderator: persoonsgegevens verwijderd

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En had u een offerte gevraagd?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En heeft hij dit apparaat ook gebruikt?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een anti-vries apparaat voor een verstopte gootsteen? Sprookje. Met een luchtje.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door Nevyn »

En we hebben er weer 1 die niet de prijs van te voren heeft gevraagd.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:Een anti-vries apparaat voor een verstopte gootsteen? Sprookje. Met een luchtje.
Wat ook zou kunnen is een apparaat wat juist bevriest. Dit wordt gedaan als er water in de leiding zit en je toch de leiding uit elkaar wil halen. Een stukje terug bevries je alles en zo hoef je niet eerst alles weg te pompen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kooij014 schreef: Bezoekadres: Naaldwijkseweg 8 c 1, 2291 PA Wateringen (bestaat niet echt)
Adres bestaat gewoon.
kooij014 schreef: Voor het ontstoppen van onze gootsteen heeft hij ruim 700 euro inrekening gebracht omdat hij een zogenaamd antivries apparaat moest gebruiken.
Dus u spreekt niets af vooraf en achteraf gaat u online zijn bedrijf, welke netjes het probleem heeft opgelost te grabbel gooien.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door Brahms »

Adres is gewoon in het gezamelgebouw nr 8.

Wat stond er in de offerte ?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

NeoDutchio schreef:
Lady1234 schreef:Een anti-vries apparaat voor een verstopte gootsteen? Sprookje. Met een luchtje.
Wat ook zou kunnen is een apparaat wat juist bevriest. Dit wordt gedaan als er water in de leiding zit en je toch de leiding uit elkaar wil halen. Een stukje terug bevries je alles en zo hoef je niet eerst alles weg te pompen.
Zo’n apparaat wat juist bevriest, gebruik je bijvoorbeeld voor leidingen van de cv als er bijvoorbeeld een radiatior vervangen moet worden. Maar toch niet voor een simpele gootsteen verstopping.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
NeoDutchio schreef:
Lady1234 schreef:Een anti-vries apparaat voor een verstopte gootsteen? Sprookje. Met een luchtje.
Wat ook zou kunnen is een apparaat wat juist bevriest. Dit wordt gedaan als er water in de leiding zit en je toch de leiding uit elkaar wil halen. Een stukje terug bevries je alles en zo hoef je niet eerst alles weg te pompen.
Zo’n apparaat wat juist bevriest, gebruik je bijvoorbeeld voor leidingen van de cv als er bijvoorbeeld een radiatior vervangen moet worden. Maar toch niet voor een simpele gootsteen verstopping.
Dat ligt er aan. Als de verstopping flink is en je zal een stuk ertussenuit moeten halen zal je anders eerst de leiding uit moeten zuigen. Dan is bevriezen makkelijker.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door Brahms »

Het blijft gissen doordat er geen info werkzaamheden wordt gegeven......

kooij014
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:36

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door kooij014 »

Lady1234 schreef:En had u een offerte gevraagd?
Helaas hier ga je de mist in. De loodgieter kwam langs om te onderzoeken wat het probleem was en heeft toen niet gezegd wat de kosten van het apparaat zouden zijn, had ik het moeten vragen ja maar je mag toch wel wat professionaliteit verwachten. Als ik mijn auto naar de garage breng krijg ik ook een waarschuwing als de kosten hoger zijn.

De kosten om de afvoerpijp te reinigen waren 710 euro en de vorige ontstopping was maar 110 euro. Je begrijpt een groot verschil.

kooij014
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:36

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door kooij014 »

Brahms schreef:Het blijft gissen doordat er geen info werkzaamheden wordt gegeven......
Ook op facebook zijn er meerdere meldingen over dit bedrijf dat de rekening niet in verhouding is met de uitgevoerde werkzaamheden.

De werkzaamheden zijn geweest een gatje maken in de hemel water afvoerpijp en de verstopping eruit spoelen.

Maar de harde les blijft eerst een offerte dan pas verder.

Hier nog een aantal gedupeerde: https://nl.trustpilot.com/review/rioolontstopdienst.nl

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een verstopte gootsteen wordt opgelost door een gaatje te maken in de hemelwater afvoer? En daar is een vriesapparaat voor nodig? Rare loodgieter.

kooij014
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:36

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door kooij014 »

Lady1234 schreef:Een verstopte gootsteen wordt opgelost door een gaatje te maken in de hemelwater afvoer? En daar is een vriesapparaat voor nodig? Rare loodgieter.
Wel een loodgieter die van lood goud kan maken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door Brahms »

kooij014 schreef:
Lady1234 schreef:Een verstopte gootsteen wordt opgelost door een gaatje te maken in de hemelwater afvoer? En daar is een vriesapparaat voor nodig? Rare loodgieter.
Wel een loodgieter die van lood goud kan maken.
Vreemd antwoord op een zeer serieuze vraag.
Jammer dat de moderatie mijn opmerking gewist heeft, daarin sprak ik gisteren een vermoeden uit......

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Normaal gesproken zijn gootsteenafvoeren helemaal niet aangesloten op de hemelwaterafvoeren.

Tuja
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2018 22:06

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door Tuja »

Ik ben ook een gedupeerde van Rioolontstopdienst.nl

Ik ben ook een gedupeerde van dit bedrijf. Onlangs heeft dit bedrijf mijn verstopte gootsteen verholpen. De rekening is €298 voor het gebruik van een apparaat (Hydrojet freesmachine XL340) en uurloon. Paar dagen later hebben wij stank in ons huis geroken. Wij dachten dat het van de Koelkast of de keukenkastjes komt. Na een groot schoonmaakbeurt bleef de stang nog te ruiken. Vandaag hebben wij de kruipruimteluik opgetild om verrast te worden met de bron van de stank. Dit bedrijf heeft namelijk bij het ontstoppen, de rioolbuis van de goot los omver geduwd. Waardoor het rioolwater al ruim drie maanden rechtstreeks in de kruipruimte wordt geloosd. Ik ben gaan bellen met dit bedrijf en ok via Whatsap maar zonder gehoor. Ik ga het niet hierbij laten. Ik vraag ook gedupeerden om mee te werken om de praktijken van dit bedrijf aan banden te leggen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door Brahms »

Tuja schreef:Ik ben ook een gedupeerde van Rioolontstopdienst.nl

Ik ben ook een gedupeerde van dit bedrijf. Onlangs heeft dit bedrijf mijn verstopte gootsteen verholpen. De rekening is €298 voor het gebruik van een apparaat (Hydrojet freesmachine XL340) en uurloon. Paar dagen later hebben wij stank in ons huis geroken. Wij dachten dat het van de Koelkast of de keukenkastjes komt. Na een groot schoonmaakbeurt bleef de stang nog te ruiken. Vandaag hebben wij de kruipruimteluik opgetild om verrast te worden met de bron van de stank. Dit bedrijf heeft namelijk bij het ontstoppen, de rioolbuis van de goot los omver geduwd. Waardoor het rioolwater al ruim drie maanden rechtstreeks in de kruipruimte wordt geloosd. Ik ben gaan bellen met dit bedrijf en ok via Whatsap maar zonder gehoor. Ik ga het niet hierbij laten. Ik vraag ook gedupeerden om mee te werken om de praktijken van dit bedrijf aan banden te leggen.
Doe eens een link naar dit apparaat (Hydrojet freesmachine XL340) ?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rioolontstopdienst met een slecht luchtje

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Tuja schreef:Ik ben ook een gedupeerde van Rioolontstopdienst.nl

Ik ben ook een gedupeerde van dit bedrijf. Onlangs heeft dit bedrijf mijn verstopte gootsteen verholpen. De rekening is €298 voor het gebruik van een apparaat (Hydrojet freesmachine XL340) en uurloon. Paar dagen later hebben wij stank in ons huis geroken. Wij dachten dat het van de Koelkast of de keukenkastjes komt. Na een groot schoonmaakbeurt bleef de stang nog te ruiken. Vandaag hebben wij de kruipruimteluik opgetild om verrast te worden met de bron van de stank. Dit bedrijf heeft namelijk bij het ontstoppen, de rioolbuis van de goot los omver geduwd. Waardoor het rioolwater al ruim drie maanden rechtstreeks in de kruipruimte wordt geloosd. Ik ben gaan bellen met dit bedrijf en ok via Whatsap maar zonder gehoor. Ik ga het niet hierbij laten. Ik vraag ook gedupeerden om mee te werken om de praktijken van dit bedrijf aan banden te leggen.
Ze hebben het oorspronkelijke probleem opgelost, maar er is wat los geschoten, lijkt mij dat dat kan gebeuren. U laat het hier overkomen of het opzet was, maar het opnieuw koppelen van de buizen is een klusje van 5 minuten. En dit hadden ze op dat moment gewoon in rekening mogen brengen en nu trouwens nog steeds.

U heeft echter besloten 3 maanden later pas onderzoek te doen naar de bron, ondanks dat u het probleem al na 3 dagen waarnam, erg nalatig naar mijn mening. En ik zou alle begrip hebben als ze uw claim zouden afwijzen.

Gesloten