LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RRS Riool Reinigings Service

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
WimvanEkeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2015 10:59

RRS Riool Reinigings Service

Ongelezen bericht door WimvanEkeren »

Wat ben ik toch zwaar teleurgesteld door RRS!
- Maandag bellen we voor een verstopte gootsteen, afspraak kan pas voor vrijdag gemaakt worden, dus 4 dagen zitten we zonder werkende gootsteen in de keuken.
- De afspraak staat vrijdag tussen 8 en 10 's ochtends, maar om 10:30 wordt gebeld dat de afspraak verzet moet worden naar de middag omdat het te druk is. Ik moet dus helaas de hele dag thuisblijven.
- In de middag komt er ook niemand opdagen. De afspraak moet worden verzet naar zaterdagmiddag. Er wordt mij verzekerd dat de monteur die om 3 uur die dag begint als eerste naar mij toekomt.
- Zaterdag om 6 uur is er nog steeds niemand. Ik bel, maar er wordt gezegd dat de monteur nog steeds langs zal komen
- Uiteindelijk komt er om 22:09 (!) een monteur bij ons binnen. Echter, zijn apparaat maakt zulk lawaai dat dit op dit tijdstip niet meer mogelijk is ivm buren. Hij moet vertrekken, er wordt gezegd dat we worden terruggebeld voor een vervolgafspraak
- De volgende zondag(!) ochtend word ik om 8.13 (!!) gebeld om een afspraak te maken (dit gaat dus om een gewone afspraak om een gootsteen verstopping op te lossen).
- De afspraak waarvoor RRS belt kan PAS woensdag. Dat is dus 9 dagen nadat wij de verstopte gootsteen meldden.
- De afspraak kan alleen worden aangegeven tussen 8:00 en 18:00 overdag. Dit kan niet specifieker. Dit betekent dus dat ik woensdag weer de hele dag thuis zou moeten blijven voor RRS. Natuurlijk ben ik het al meer dan zat, dus zo een afspraak kan echt niet. Helaas is het onmogelijk om via de service-lijn van RRS dit soort dingen uit te leggen en een passende oplossing te vinden.

Om te concluderen: het is toch belachelijk, dat er zomaar met de tijd van de klant kan worden gegooid? Een klant, die de hele tijd thuis moet blijven om te wachten totdat de monteur komt. (Er kan weliswaar 10 minuten van tevoren gebeld worden, maar als je wilt werken heb je hier alsnog niet zo veel aan). Ook is het belachelijk, dat er zonder te melden iemand blijkbaar zaterdag om 22:00 uur nog voor een normale afspraak op de stoep kan staan. En dat er op zondagochtend om 8:15 wordt gebeld om een "normale afspraak" te maken.

Het is heel frustrerend om te zien dat contact opnemen met de servicelijn van RRS niets aan deze problemen kan veranderen.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: RRS Riool Reinigings Service

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Was er na de eerste teleurstelling, geen ander bedrijf beschikbaar ?

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: RRS Riool Reinigings Service

Ongelezen bericht door tijger1 »

Verstopte gootsteen? Maak het sifon los en stop er een veer doorheen. Klaar.

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: RRS Riool Reinigings Service

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Maar als opdrachtgever kun je toch klagen? Niet op een forum, maar bij RRS.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: RRS Riool Reinigings Service

Ongelezen bericht door 16again »

Waar staat die S nu eigenlijk voor in RRS?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: RRS Riool Reinigings Service

Ongelezen bericht door crazyme »

Bosjesman schreef:Maar als opdrachtgever kun je toch klagen? Niet op een forum, maar bij RRS.
De manier waarop zij met klanten omgaan geeft mij niet de indruk dat dat zin heeft. Kennelijk klanten zat en geen concurrentie, dus wat boeit het om je afspraken na te komen ?

Je zou ze kunnen beloven dat je snel betaalt ?

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: RRS Riool Reinigings Service

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geen concurrentie? Er zijn gelukkig veel meer bedrijven...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: RRS Riool Reinigings Service

Ongelezen bericht door bprosman »

22:09 dan was ik toch even naar de buren gegaan om te overleggen. Dat doorspuiten is nou niet iets wat de hele nacht duurt.

han.de-ridder
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2017 11:33
Contacteer:

Re: RRS Riool Reinigings Service

Ongelezen bericht door han.de-ridder »

Wij hadden op 29 december een verstopping in de afvoer van het toilet. Ik heb geprobeerd dat zelf op te lossen met een rioolveertje, maar dat had geen effect. De WC loost op een septic tank omdat wij in een buitengebied zonder riool wonen. We onderhouden het toilet en de septic tank omzichtig: geen vochtige doekjes erin, geen vet, waarschuwing aangebracht om geen maandverbanden en tampons door te spoelen, niet schoonmaken met chloor maar met biologisch afbreekbaar schoonmaakmiddel. Dat gaat al 20 jaar goed, de put stinkt ook niet.

De pijp zat nu dusdanig verstopt dat de WC nog maar heel langzaam doorliep, en er dus een ontstoppingsservice moest komen. We hebben daarom contact gelegd met RRS.
Op 30 december in de middag kwam de RRS-ontstopper. De medewerker ging er direct vanuit dat wij van alles hadden doorgespoeld wat er niet in hoorde (zie boven). Dat was niet het geval. Hij heeft even om het toilet heen gekeken, werd een beetje boos omdat de stortbak niet zo snel doorloopt vanwege een dun waterleidinkje, en vond dat de “potschroeven totaal verrot” waren. Die pot staat er al zo'n 40 jaar en stond nog steeds muurvast dankzij de inderdaad niet nieuwe, maar zeker niet verrotte schroeven. Toen wou hij weten waar de septic tank lag. De RRS-medewerker vond dat ik zelf al had moet graven en in de tank had moeten kijken. Hij zei “ik heb er nu geen zin in en ook geen tijd voor”. Het zelf kijken en roeren in een sceptic tank is overigens iets dat wegens gevaar voor de gezondheid wordt afgeraden door bedrijven die dergelijke tanks leegzuigen, maar dat vond hij onzin. Hij zei ook dat hij “er wel een veer van 4 meter in zou kunnen draaien”, maar hij kon de WC-pot niet weghalen omdat hij geen nieuwe potschroeven bij zich had. Dat vond hij zelf een goede reden om verder geen actie met zijn veer te ondernemen en alles te laten zoals het was.

Toen heeft hij een hogedrukspuit uit zijn servicevoertuig gepakt en heeft daarmee even in de pot staan spuiten. Inderdaad kwam er allerlei vuiligheid terugspoelen uit het gat in de WC. Maar, hij had dus geen zin om ons probleem op te lossen, incasseerde de €99,- en vertrok, na ongeveer 30 minuten bezig te zijn geweest.

Bij het afronden van de werkzaamheden werd gevraagd naar ons email-adres. Op de vraag waar dat voor nodig was antwoordde de RRS medewerker dat we op korte termijn een verslag van de werkzaamheden zouden ontvangen. Toen dat niet kwam hebben wij RRS gemaild met de vraag waar het verslag bleef.
Maandag 9 januari kregen wij antwoord. Dat bestond eruit dat wij een kopie van de werkbon kregen. Maar, wat we daarin lazen verbaasde ons zeer: het bleek geen verslag van de ontstoppingswerkzaamheden te zijn, of de reden te bevatten waarom de professionele ontstopper geen zin had gehad om ons probleem op te lossen. Nee, het bleek een soort persoonlijke observatie te zijn van de kwaliteit van onze WC, septic tank, het terrasje waar de tank onder ligt en de algemene kwaliteit van onze woning. Ik citeer hier letterlijk hetgeen de professionele ontstopper op zijn werkbon geschreven heeft:

“het gaat om een oud huis met achterstallig onderhoud. de pot is oud, de pot schroeven zijn verrot, het toilet duoblok
vult te traag, de pot
aan de achterzijde is het ook een bende. meneer heeft een septic-tank en deze is nooit geleegd. meneer heeft zelf met een veer de toilet geprobeerd te ontstoppen.”

Welnu, dat heeft naar onze mening, echt helemaal niets met 's mans werk als rioolreiniger te maken. Wij hadden niet om zijn bouwkundig oordeel gevraagd; hij is niet bevoegd en heeft niet de kennis om dergelijke opmerkingen te kunnen en mogen maken.
Ons huis is inderdaad van eind jaren '20, het is echt prima onderhouden, maar je bent er nooit klaar mee. Dat is aan zijn scherpe bouwkundige blik ontsnapt. Wat hij bedoelde met de bende aan de achterzijde is ons niet duidelijk; het was een natte herfstachtige dag en het ligt er dus niet zo florissant bij, maar een bende? Nee. De tank is nooit geleegd omdat hij het al vele jaren prima doet, geen enkele geur- of andere overlast.

Wij vinden de houding van deze RRS-medewerker buitengewoon aanmatigend. Geeft ongevraagd zijn mening over ons huis, maar het probleem waarvoor hij besteld – en betaald!- is, weigerde hij ronduit op te lossen.

Een dag later heb ik de WC-pot losgemaakt en weggehaald en bij Boels een professionele rioolveer gehuurd, want er moest natuurlijk wél iets gebeuren. Ik ben er bijna een dag mee bezig geweest en op een gegeven moment had ik de prop kennelijk doorgeduwd of doorgeprikt. Resultaat: WC loopt weer prima door, en we hebben weer hele mooie nieuwe potschroeven!

Ons advies is: RRS links laten liggen en een ander bedrijf bellen. Wel van te voren uitgebreid vragen stellen over de werkwijze!!

miep12342x
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2017 21:39

Re: RRS Riool Reinigings Service

Ongelezen bericht door miep12342x »

Idd een ander bellen...

Gesloten