LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Ellen22
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2012 23:23

Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door Ellen22 »

Wij willen 2 dakkapellen laten plaatsen. Van Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak ben ik op zoek naar mensen die ervaringen hebben met deze bedrijven. Er zit nogal verschil in de prijzen van de offertes, maar kwaliteit en service vindt ik ook de doorslag geven. Kan geen branchevereniging of zo iets vinden.
Wie wil ons adviseren en/of heeft ervaring met deze leveranciers? Het gaat om bedragen waarbij je niet over één nacht ijs gaat!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat zijn die prijsverschillen precies ?

Kokopelli
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 nov 2006 18:21

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door Kokopelli »

Ellen ik kan je Ruiter dakkapellen aanbevelen. Ze maken een mooi en goed product. Vorig jaar januari een dakkapel van 4.85 mtr laten plaatsen en dat hebben ze keurig gedaan. Ook bij diverse buren hebben ze een goede kwaliteit geleverd. En heel belangrijk, ze zijn gunstig geprijsd. Tip: betalen bij afleveren is bij iedereen wijs om te doen, hoewel ik Ruiter wel vertrouw. Snelle service ook als er toch iets is: bv. een raam afstellen of zo.

brabbel77
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 19:22

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door brabbel77 »

Ruiter Dakkapellen failliet.. :shock:
Jeetje ik dacht dat dit het meest betrouwbare dakkapellen bedrijf was.
Zo zie je maar weer nooit aanbetalen!

REELMANN2
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2012 09:38

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door REELMANN2 »

Bij ons in de straat zijn de meeste dakkapellen van KAPDAK BV en ik hoor alleen maar goede berichten over deze firma de kwaliteit is zelfde als de RUITER.
De prijs oké
Mooi bedrijf wat kleinschaliger is dan de ruiter er werken wat ik heb horen zeggen ongeveer 20 man en wat ik gehoord heb het is een familie bedrijf.

Ik zie hier elke dag wel een bus van KAPDAK rijden in Spijkenisse maar ik zag op de site dat ze ook een heel groot project hadden alhier voor een woning bouw of zo.

Dus dat moet dan toch wel een betrouwbare party zijn lijkt mij succes er mee de ruiter is in iedergeval afgevallen

Mar2011
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 13:38

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door Mar2011 »

Ruiter heeft een doorstart gemaakt en is inmiddels weer back to business. (mocht dat je keuze nog enigszins beïnvloeden)

stofzuigertje

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ruiter Dakkapellen is door Schipper Kozijnen in Opmeer doorgestart.
Ze moesten wel omdat ze anders hun kozijnen niet kwijt raakten dus een toeleverancier die het heeft overgenomen.

In Noord Holland is Braas ook een goed adres met vrijwel dezelfde prijzen.
Maar Failliet, het kan en dus betalen na afloop is altijd het beste.
Nooit meer dan 10% aanbetalen en het liefste niets.

Big Al
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2013 08:40

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door Big Al »

Ik heb zelf hele slechte ervaringen met Kapdak.
Ze hebben bij mij twee Velux Dakvensters geplaatst. Eén van de dakvensters is niet gemonteerd op de aangegeven plaats, maar helemaal uit het midden. Daarnaast waren de dakvensters vanaf het begin zeer moeizaam te openen. Monteur gaf aan dat dit normaal was, en in de loop der tijd beter zou worden. Niet dus. Bij een later geplaatst dakraam speelde dit probleem in het geheel niet.
Na enige tijd heb ik zonwering op de het raam aangebracht, toen bleek (door verkleuring) dat deze er al eerder op had gezeten, inclusief de schroefgaatjes. Met andere woorden, men heeft mij een gebruikt venster verkocht als ware het nieuw!
Het bedrijf is hier in het geheel niet op aanspreekbaar, je krijgt alleen maar een grote mond. Wat mij betreft is het een volledig onbetrouwbare partij. Je kan afspreken wat je wil, maar je wordt opgelicht waar je zelf bij staat. Je weet dus ook nooit of je krijgt waar je voor betaalt.

pinky1973
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mar 2013 19:20

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door pinky1973 »

welke firma ik u ook kan aanbevelen is : hollandia dakkapellen te cruquius (haarlem) [commerciële link verwijderd door de Moderator] , deze heeft met alle tervredenheid onze dakkapel geplaatst
en zeer netjes geprijsd.


ps
ja ik heb hiervoor speciaal een account aangemaakt, ik heb geen connectie's met het bedrijf maar ik ben een tevreden klant.

hollandia dakk
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2013 12:33

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door hollandia dakk »

Mijn advies luid altijd: ga eerst langs bij het bedrijf waar u een offerte van heeft liggen. Proef de sfeer, kijk in de werkplaats en in de showroom en check het internet op ervaringen.
Laat u uitleggen waarom het bedrijf in kwestie vindt dat hun dakkapel beter is dan die van een ander.
Ga naar huis over denk het een paar dagen en beslis dan waar u zich prettig bij voelt. De prijs komt pas daarna. Een goed eerlijk bedrijf is niet te duur, maar kan ook niet voor weggeef prijzen werken.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jul 2016 10:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Informatie ter promotie van bedrijf / bespreking andere bedrijven verwijderd

Barthe
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2013 22:07

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door Barthe »

Goede ervaring met Hollandia,

Na het zoeken naar de juiste dakkapel leverancier kwam ik oa Hollandia tegen op dit forum. Op basis van de positieve berichten heb ik Hollandia gevraagd voor een offerte. De dakkapel van Hollandia staat nu een week en wij zijn volledig tevreden en graag deel ik deze eravring zodat andere er ook hun voordeel mee kunnen doen:

Vanaf het begin was het Hollandia de partij die volledig meedacht, attent reageerde en het gevoel van expertise gaf, de offerte was prima niet de duurste en niet de goedkoopste en precies zoals afgesproken. Zo ook de plaatsing precies zoals afgesproken!!

Op de dag van de plaatsing ging alles soepel en onze oudste dochter had van school de opdracht om een werkstuk te maken over de kapel. Dit was echt super, de monteurs deden hier leuk aan mee met een interview, ze lieten haar in de kraan zitten en ze kon rustig meekijken bij de bouw.

Mochten er in de toekomst problemen zijn dan zal ik dit melden op dit forum. Geen bericht is goed bericht. Eerlijk gezegd verwacht ik dit niet want ik heb enige kennis van de bouw en alles ziet er kwalitatief erg goed uit!

Succes, Barthe
PS ik ben ook een eerste gebruiker speciaal voor onze positieve ervaring en ik zal vertellen waarom ik graag de moeite neem om een positieve ervaring te delen:
1) In het verleden heb ik slechte ervaringen gehad met aannemers en een bouwbedrijf dat zijn afspraken nakomt is voor mij eerder uitzonderlijk dan gebruikelijk
2) Het delen van ervaringen op het internet is juist handig voor de onbekende consument

bonnie-m
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2011 21:17

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door bonnie-m »

verwijderd
Laatst gewijzigd door bonnie-m op 14 apr 2014 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Silvis
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2014 22:07

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door Silvis »

Hallo, wij hebben hele slechte ervaringen met kapdak. Ze hebben gewoon tegen ons gelogen over de vergunning. We hadden wel degelijk een vergunning nodig. Ze zeiden dat ze de gemeente hadden gebeld en dat er geen vergunning nodig was, maar de gemeente heeft later verklaard dat ze wel degelijk tegen kapdak hebben gezegd dat er een vergunning nodig was. De 9 meter lange dakkapel die we op zolder hadden geplaatst hebben we na een jaar juridisch gedoe moeten vervangen door twee dakkapellen. Toen moesten we ook de zonnepanelen verplaatsen. De leugens van kapdak hebben ons zeker vijf duizend euro gekost. De dakkapellen zijn ook minder mooi dan wanneer we gelijk twee dakkapellen hadden geplaatst en dat had ons en ook de kinderen, die op zolder slapen, heel veel frustratie gescheeld. Vertrouw kapdak dus niet en bel alles zelf goed na. Je denkt dat je met een professional te maken hebt, maar daar is dus geen sprake van. We zijn gewoon belazerd.

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door felicitas »

Hoe is het nu met Ruyter dakkapellen is die weer op de markt want die bouwde toch degelijke dakkapellen

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door felicitas »

Volgens mij zijn ze bezig met weer een branche organisatie

bonnie-m
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2011 21:17

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door bonnie-m »

Wij hebben begin dit jaar (2014) een dakkapel laten plaatsen door Hollandia Dakkapellen.
Wij zijn zeer tevreden hierover:
Echt een mooie dakkapel, binnen netjes afgetimmerd en ons oude dakkapel keurig bekleed met trespa en zelfs schoongemaakt.
Service is goed en de plaatsing is snel en netjes.
Horren passen in de kozijnen.
Ik zou zeggen: ga een gesprek aan en kijk in de showroom. Hebben wij ook gedaan. En wij zijn heel erg blij met ons dakkapel.

rustigeburen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2014 15:18

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door rustigeburen »

In het kort: Wij zijn tevreden over de dakkapel wat minder over de service van de Ruiter.

Wij hebben in augustus een dakkapel laten plaatsen door de Ruiter. Wie twee ZZP-ers gestuurd heeft om de dakkapel te plaatsen en een derde om de kraan te besturen.
De dakkapel is van prima kwaliteit en ze hebben netjes de oude dakkapel afgevoerd.

Echter, na de werkzaamheden schrokken wij van de manier waarop ze het afgewerkt hadden. Grote kieren, spijkers die door de muur heenkwamen, gebroken gipsplaten/stucwerk. Het was vrijdag middag laat, de hele dag gewerkt, dus het spul ging naar huis zonder verder kennis te geven dat het nog niet helemaal af was.

Dus gebeld met de Ruiter om herstel werkzaamheden, de service was matig. We zouden meerdere malen teruggebeld worden door hun werknemers, maar we werden steeds vergeten. Erg slordig. Toen kwam een van de medewerkers van de Ruiter langs om de schade op te nemen en een van zijn collega's zou weer contact op nemen met ons om een afspraak te maken.

Na een week zelf maar weer gebeld en we zouden weer teruggebeld worden, vervolgens weer een aantal dagen wachten en weer bellen. Gelukkig eindelijk iemand die een afspraak kon maken, het was hun weer ontschoten. Vandaag hebben dezelfde twee ZZP-ers het karwei afgemaakt en hersteld, nu ziet het er weer prima uit en zijn we tevreden.

Anna16
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2016 04:23

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door Anna16 »

Helaas geen ervaring met deze dakkapel leveranciers. Maar het beste is om verschillende dakkapel bedrijven op te zoeken die zeker u waar zullen geven voor uw geld. Er zijn goedkope eneveneens betrouwbare dakkapel leveranciers. Vraag verschillende offertes op en vergelijk de prijzen.

Goede informatie is belangrijk alvorens u een besluit neemt welke leverancier uw dakkapellen gaat bouwen.
Op verschillende website kunt u zelfs tot 6 dakkapel leveranciers offertes vragen.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Anna16 schreef:Helaas geen ervaring met deze dakkapel leveranciers. Maar het beste is om verschillende dakkapel bedrijven op te zoeken die zeker u waar zullen geven voor uw geld. Er zijn goedkope eneveneens betrouwbare dakkapel leveranciers. Vraag verschillende offertes op en vergelijk de prijzen.

Goede informatie is belangrijk alvorens u een besluit neemt welke leverancier uw dakkapellen gaat bouwen.
Op verschillende website kunt u zelfs tot 6 dakkapel leveranciers offertes vragen.

Geen ervaring met betreffende dakkapel leveranciers kan maar om nu bijna 2 jaar na laatste bericht een advies te geven :roll:
TS zal vast ondertussen een keuze hebben gemaakt.

stofzuigertje

Re: Ruiter dakkapellen, Dakkapellen Online en Kapdak

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik enkele berichten terug goed lees....

De Ruiten Dakkapel is prima, maar de ZZPers... maar net wie je kreeg!
Als ze externe inhuren.....

Nu ben ik bezig met enkele kunststof kozijnen en dat was ook meer werk.
Vaak word het per project aangenomen en gaan ze snel ram werk leveren.
Ik heb bewust uurloon gekozen, daarom nemen zij die nu bij mijn bezig waren alles mee.
Het rotte hout, dat zie je pas na demonteren oude kozijnen moest ook vervangen worden en op uurloon is dat gewoon iets meer uren.

Maar omdat het meeste ZZP aanbod per klus vaste prijs is krijg je wel vaker de garantie verhalen.
Daarom heb ik bewust voor 2 offertes los gekozen!

De kozijnen waren vaste prijs.
Maar montage + materiaal wat nodig is.
Ik kreeg uurloon en vermoedelijke opgave maar kan per uur en materiaal achteraf nu alles wel eerlijk controleren.

Het voordeel is dat onderhoud arm kunststof kozijn niet even snel op rotte balken is gemonteerd dus dit gaat langer mee!
De dak kapellen bij vrijwel iedereen is vaste prijs en ik heb liever iets duurdere kwaliteit en nette afwerking dan voordelige offerte.
Ook heb ik geen gezeur achteraf voor meerwerk en hoeveel uren en materialen ze extra moeten claimen.

Vaste prijs... ik wist niet hoe mijn muur was en dat ze met mijn toestemming de kozijnen 2 cm naar buiten plaatste....
Ja, dat was omdat er was geknoeid ooit met verven ( ik zelf) en dan is dat ook onzichtbaar.. en mijn kamer dus ook iets groter...

Ik weet dat Schipper met Kozijnen en Ruiter Dakkapellen zowel eigen personeel als ingehuurde ZZPers heeft en de personen met klachten zijn
er meestal snel weer uit....
Ze hebben naast eigen dus ook ZZPers die prima vakmensen zijn maar soms krijg je een nieuwe die.......
Het is een loterij welke vakman of prutser je toevallig kreeg helaas!

Gesloten