LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Saricar.nl

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
karambaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2015 13:55

Saricar.nl

Ongelezen bericht door karambaa »

Bij mij thuis is een gaslek geconstateerd. Hierop contact opgenomen met Saricar.nl [bedrijfsgegevens verwijderd]
Telefonisch gevraagd naar de kosten, maar antwoord was dat het niet relevant was, omdat de verzekering toch alles zou vergoeden.
Omdat ik in nood zat, heb ik hem langs laten komen.
Hij was 1 uur bezig om het huis door te meten, daarbij heeft hij een klein lek geconstateerd bij de HR-ketel. Vervolgens haalt hij het gas eraf en gaat met een luchtpomp het verloop meten. Dit bleek niet goed te zijn. De leiding waar het lek zat heeft hij aangedraaid, daarna weer gemeten, met nog steeds een sterk verloop. Toen heeft hij de leiding afgekoppeld gelaten en een foto gemaakt. Ik vroeg of hij het gas er weer op wilde zetten om te kunnen constateren dat het gaslek is verholpen. Maar hij vond het onverantwoord om het gas er op te zetten.
Hij vroeg om mijn gegevens en liet me een wit vlak zien waarop ik mijn handtekening moest zetten. Ik vroeg nog waarvoor ik dan zou tekenen. Hij zei teken maar ik laat het je zo zien. Met m'n stomme kop getekend. Werd direct de factuur verstuurd naar mijn emailadres, met de schade:
- voorrijkosten 99,95 ex btw (21%)
- arbeid 1,5 uur 180 ex btw (21%)
- gereedschap 52,50 ex btw (21%)
Totaal 402,27 voor werk waar ik niks mee ben opgeschoten. Het bedrijf zit 8 minuten rijden van mijn woning vandaan. Daarnaast is de totale doorlooptijd 1 uur en 10 minuten geweest. Het gereedschap is de gebruikte meetapparatuur om de gaslek op te sporen.

Omdat het avond was wilde hij de volgende dag terugkomen, hij zou me 8 uur bellen als het was gelukt om bestaande afspraken te verplaatsen. Hij heeft niks meer laten horen. Ik zit nog steeds met een gaslek.

Ik ben absoluut niet van plan op deze factuur te betalen. Wat zijn mijn rechten en welke stappen kan ik het beste ondernemen?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 okt 2015 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bedrijfsgegevens verwijderd, titel aangepast

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Saricar.nl

Ongelezen bericht door newmikey »

karambaa schreef: - voorrijkosten 99,95 ex btw (21%)
- arbeid 1,5 uur 180 ex btw (21%)
- gereedschap 52,50 ex btw (21%)
Tsja, moeilijk. U heeft vooraf getekend en bent dus al akkoord gegaan met de kosten. Over die kosten kan ik alleen maar zeggen dat ik zowel de voorrijkosten als het arbeidsloon buitengeoon hoog vind. Voorrijkosten van ca.€50 zouden nog wel acceptabel en begrijpelijk genoemd kunnen worden en een arbeidsloon van zo rond de €80-€100 ook, maar dit gaat daar wel héél erg bovenuit.

Voorts zou u alleen hoeven te betalen voor gebruikte onderdelen zoals ringen schroeven, bouten moeren etc. Het gebruik van de apparatuur dient in het algemene tarief te zijn inbegrepen m.i.

U kunt uiteraard een tegenvoorstel doen onder vermelding van de conclusie dat het euvel niet is verholpen en géén verdere actie is gevolgd maar dat zou wel eens een lang gevescht kunnen worden.

Goede raad is duur, dat snap ik. Vooraf blanco tekenen doet u vast nooit meer in ieder geval.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Saricar.nl

Ongelezen bericht door aarie25 »

het zijn best hoge prijzen, maar je had dit eigenlijk wel kunnen verwachten, als een bedrijf geen prijzen geeft zodat ze komen, klopt er al iets niet. een goed bedrijf zou gewoon zeggen voorrijkosten zoveel, uurloon zoveel. een dure les helaas :cry:

dit nog gevonden op hun site, bij een cv contract, zijn ineens heel andere prijzen.
Onderhoudscontract A: € 85
Jaarlijks onderhoud (excl. BTW en materiaal)
Recht op 24-uurs service
Voorrijkosten en arbeidsloon worden berekend
*Voorrijkosten vanaf € 29.95
**Arbeidsloon vanaf € 45 per uur (Wij brengen minimaal 1 uur in rekening

saricar
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2015 08:55

Re: Saricar.nl

Ongelezen bericht door saricar »

Geachte,

het betreurt ons dat u moeite heeft met de hoogte van het factuur en dat u niet eerst met ons contact opneemt en dat wij de veiligheid van u en uw huurders serieus nemen

u opmerkingen over de aanwezigheid van onze monteur deze is 1 uur en 29 min bij u in huis geweest dit kunnen wij aantonen via track en tracé en parkline
het uurtarief is een spoed tarief daar er snel iemand in deze situatie moet verschijnen wij hebben met de dame in kwestie nog overlegd dat ze de gaskraan dicht moest doen en of zij wilde of er s’avonds of de volgende morgen iemand langs moest komen .
de bewoonster wilde diezelfde avond een monteur langs hebben daar ze een zeer sterke gaslucht rook en wel zo snel mogelijk daar u kamers verhuurd in uw pand
toen onze monteur ter plaatse was stond de gaskraan gewoon open na wat metingen te hebben gedaan is er besloten om de gasleiding los te koppelen daar de situatie onveilig was
de bewoonster/eigenaresse heeft ook nog het verzoek gedaan om de boel aan te sluiten want anders kreeg ze problemen met de huurders
u of uw vrouw/vriendin neemt het dus niet zo nou met de veiligheid van uw huurders uw vrouw of vriendin heeft ook nog het verzoek gedaan of de monteur zwart wilde werken want ze zocht een goede loodgieter cv monteur want ze had nog meer panden/kamers en om een andere omschrijving op het factuur te zetten daar er bij de verzekering ivm lekdetectie nog niet was aangegeven dat u kamers verhuurd dit is voor ons uiteraard niet relevant wij hebben de correcte omschrijving op het factuur geplaatst
uw vrouw/vriendin was wel erg nieuwsgierig hoe het zat met de werkbon en waar dit voor nodig was dit is keurig aan haar uitgelegd wat er op stond waar het voor was en wat de jurudische gevolgen hier van waren
wij hebben u of uw vrouw/vriendin geprobeerd te bereiken dit is helaas niet gelukt de monteur had al aangegeven dat het druk was en wist niet of het zal lukken de volgende ochtend
dit was toch niet mogelijk dus wij hadden u toch niet kunnen helpen de volgende ochtend de monteur heeft ook aangegeven dat mevrouw zelf ook even moest kijken voor een ander bedrijf daar het belang voor haar groot was

Wij zien uw betaling tegemoet hoop u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd hoogachtend Saricar
Laatst gewijzigd door Radar op 10 okt 2015 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam verwijderd

karambaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2015 13:55

Re: Saricar.nl

Ongelezen bericht door karambaa »

Geachte Saricar,

Ik heb wel met u contact opgenomen en u dreigt meteen met het inschakelen van een incassobureau.
Ik neem de veiligheid uiterst serieus en daarom had ik toen ik gas rook de gaskraan meteen uitgedraaid. En heb ik meteen in de avond uw bedrijf ingeschakeld. Toen ik informeerde naar de kosten werd er meteen gezegd dat het toch allemaal vergoed werd door de verzekeraar dus dat de hoogte ervan irrelevant is. Aangezien ik (en de andere bewoners) echt in een noodsituatie zat, heb ik gekozen voor mijn veiligheid en u toch laten komen, al had ik gezien deze reactie natuurlijk beter moeten weten.
Het woonhuis bestaat uit meerdere etages waarvan ik op 1 etage woon en de gasmeter wordt gedeeld met de andere etages, waar andere mensen wonen. Van kamerverhuur is zeker geen sprake, dit heeft u zelf kunnen zien.
Toen u kwam had iemand daarvoor gaskraan weer open gedraaid, maar dit is niet door mij gebeurd. U heeft de oorzaak niet kunnen opsporen, laat staan te verhelpen u heeft alleen losgekoppeld. Ik heb verzocht om te constateren op welke etage het probleem zich voordeed, zodat de andere etages weer aangesloten konden worden. Maar u heeft iedereen in de kou laten zitten en niks meer laten horen. Dit terwijl u zou proberen andere afspraken te verzetten en mij hier de volgende ochtend over informeren. Als u dat niet zou lukken zou u vragen aan collega monteurs of een van hun kon langskomen. U was helemaal niet van plan om nog een keer te komen. Al met al ruim 400 euro voor avond tarief, terwijl er na uw komst helemaal NIETS aan de situatie veranderd of verbeterd was. Voor welke dienst zou ik dan die 400 euro voor moeten betalen?

Ik heb nooit gevraagd of u zwart wilde werken, wel heb ik geinformeerd naar of ik uw bedrijf kon bellen voor een ander probleem die ik heb met een cv-ketel wat hier helemaal los van stond.

Voor wat betreft de factuur en werkbon, heeft u mij niet de kosten laten zien, alleen een wit vlak waarop ik kon tekenen, waarna direct de factuur en werkbon werd verstuurd. Ik heb gevraagd wat een werkbon was en waarvoor dat nodig was. U heeft mij geen uitleg gegeven over de hoogte van de kosten en juridische gevolgen heeft u zeker niks over genoemd. Dit is pure misleiding geweest.

Ik heb bewijs dat u maar 1 uur bezig bent geweest. Namelijk tussen het telefoontje dat u voor de deur stond en het ontvangen van uw email met de factuur zit 1 uur en 10 minuten. Daar het 10 minuten kosten om alle gegevens in te vullen om de factuur op te stellen, hou ik die tijd buiten beschouwing.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Saricar.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@saricar,

Vindt u zelf een uurloon van 145,20 euro per uur voor een loodgieter ook niet absurd ?
Zo zult u niet veel nieuwe klanten krijgen

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Saricar.nl

Ongelezen bericht door aarie25 »

Leo The Emperor schreef:@saricar,

Vindt u zelf een uurloon van 145,20 euro per uur voor een loodgieter ook niet absurd ?
Zo zult u niet veel nieuwe klanten krijgen
dit is zelfs voor een spoedklus echt aan de hoge kant, daarbij een klant een blanco bon laten tekenen(ook stom van de klant zelf) riekt toch een beetje naar oplichting in mijn ogen.
je kunt als bedrijf aan de telefoon de kosten al aangeven, dit is niet gebeurd en dan een te hoge rekening sturen. blij dat ik geen klacht van jullie ben :roll:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Saricar.nl

Ongelezen bericht door renewouters »

Leo The Emperor schreef:@saricar,

Vindt u zelf een uurloon van 145,20 euro per uur voor een loodgieter ook niet absurd ?
Zo zult u niet veel nieuwe klanten krijgen
De hoogte van het uurtarief is niet relevant in deze discussie. Het is hoog, maar niet extreem voor spoeddiensten buiten kantooruren. Zeker omdat wij geen inzichten hebben in de kostenstructuur van het bedrijf.

XkeeltjeX
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:33

Re: Saricar.nl

Ongelezen bericht door XkeeltjeX »

Ik heb precies dezelfde situatie gehad met Saricar. Storing van mijn CV ketel gehad in het weekend. Monteur langs gekomen die kwam kijken naar mijn CV. Had een warmtewisselaars storing waarbij ik geen warm water meer had in de douche. Hierbij is de monteur begonnen met kijken of hij het probleem kon vinden. Heeft wat dingen geprobeerd maar de storing bleef aanhouden. Ik heb aangegeven nog garantie te hebben op mijn CV ketel en Remeha langs wilde komen op aanvraag van een Cv monteur. Hierbij gaf hij aan als hij het probleem niet kon oplossen hij remeha in zou schakelen. Hij wilde eerst nog verder sleutelen. De monteur gaf na een tijd gesleuteld te hebben aan dat hij het probleem niet kon oplossen en heeft telefonisch contact gehad met de baas die hem aanraden een zeefje uit de buis te halen voor de warmtewisselaar om de doorstroom te bevorderen. Hierbij heb ik nogmaals gemeld dat zij remeha moesten inschakelen. Dat vond de monteur nog niet nodig. Na 1,5 uur mocht ik €178 afrekenen voor de tijd dat hij bezig is geweest. Uiteindelijk is het zeefje verwijderd. Bij het opnieuw vullen van mijn CVketel had de monteur de bouten niet goed aangedraaid waardoor het water mijn CVketel en gangkast in liep. Wat ik ook erg slecht vond. Na het vullen van de CV heb Ik aangegeven dat de storing niet altijd optreed bij het aanzetten van de warme douche en dus niet goed na een paar keer aanzetten kon beoordelen of het probleem opgelost is. De monteur had 2 keer de douche aangezet en zei bij nog een storing dat ik maar weer moest bellen. Ik moest meteen €178 pinnen. 2 weken later had ik weer dezelfde melding. Telefonisch contact opgenomen met Saricare. De monteur zou mij smiddags terugbellen. Bij terugbellen en melden dat ik weer dezelfde storing had gaven zij aan het vervelend te vinden en nog eens langs te willen komen. Ik heb gevraagd of zij Remeha zoals beloofd wilde bellen. De monteur wilde dat niet doen als ik geen onderhoudsplan bij hun afsloot. Ik heb aangegeven dat ik €178 betaald heb om het probleem te verhelpen en er uiteindelijk niets verholpen is en voor dat bedrag hij best wel telefonisch contact kan opnemen met remeha. De monteur wilde dat niet doen en bood mij een onderhoudsplan aan t.w.v €178 als ik dat afsloot zou hij met Remeha bellen. Dat heb ik niet gedaan aangezien ik het niet professioneel vond hoe ik behandeld werd. Ook wilde de monteur van Saricar mijn geld niet terug geven aangezien hij 1,5 uur in mijn huis is geweest. Uiteindelijk nogsteeds dezelfde storing, geen geld terug, geen Remeha monteur en €178 armer, Diep triest!!! Wat een ontiegelijk slecht bedrijf en wat een prutsers! Ik raad niemand aan daar heen te gaan voor een storing.

NB77
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2018 22:55

Re: Saricar.nl

Ongelezen bericht door NB77 »

Ook ik heb een klacht m.b.t mijn reparatieverzoek door Saricar van d.d. 30 maart 2018. Ik ben namelijk van mening dat de reparatie niet tot de gewenste resultaat heeft geleid en dat ook de communicatie na dien niet tot een passende oplossing heeft kunnen leiden.

Op vrijdag 30 maart 2018 ben ik op afspraak bezocht door een monteur van het bedrijf. Het bezoek had te maken met het feit dat mijn CV ketel van de merk Agpo Ferrolli regelmatig de storingscode A16 aangaf en hierdoor niet meer goed functioneerde.
Tijdens het bezoek hebben mijn man en ik hem de volgende klachten doorgegeven:
- CV ketel valt een paar keer per dag uit en geeft storingscode A16 aan
- Water lekt van de CV ketel
- Verminderd toevoer van warm water
Daarnaast heb ik aangeven dat de CV ketel ruim 15 jaar oud is en mogelijk aan vervanging toe is. De monteur heeft grondig alles bekeken en de branderautomaat en expansievat vervangen.
Volgens de monteur was de storing en andere genoemde klachten te verhelpen door de twee onderdelen te vervangen. Dit zag ik echter als een meevaller, omdat ik ervan uitgegaan was dat mijn cv ketel direct vervangen zou moeten worden.
Helaas bleek op diezelfde dag dat het probleem niet opgelost was en dat de CV ketel nog steeds uitviel met dezelfde code, waarna ik meerdere keren contact heb gehad met Saricar, wat zeer moeizaam is verlopen. Zie hieronder a.u.b.

Overzicht contactmomenten Saricar

Vrijdag 30 maart 2018
Reparatie uitgevoerd op afspraak, maar in de avond blijkt de storing nog aanwezig.

Dinsdag 3 april 2018
- I.v.m. het paasweekend pas 4 dagen later gebeld met Saricar en aangegeven dat klachten nog bestaan.
Nieuwe afspraak ingepland voor 44 tussen 16.00 uur en 18.00 uur

Woensdag 4 april 2018
- Zonder tegenbericht niemand verschenen op afspraak. Meerdere
keren gebeld geen gehoor.

Donderdag 5 april 2019
- 2 keer voicemail ingesproken – niet teruggebeld.
- Niets vernomen weer contact gezocht met de
monteur. Ditmaal kreeg ik de monteur aan de lijn. Er werd mij verteld
dat er brand was uitgebroken, alle gegevens kwijt waren en geen
gehoor aan de afspraak gegeven kon worden. Nieuwe afspraak
ingepland voor donderdag 5 april 2018 tussen 16.00 en 18.00 uur.

Donderdag 5 april 2018
Wederom bleek de monteur zonder bericht om 20,00 uur nog niet aanwezig. Hierop heb ik weer gebeld, waarop er kortaf gereageerd werd met de opmerking: : Ik kom er zo aan”.
Uiteindelijk kwam de monteur rond 20.45 uur en heeft weer de branderautomaat vervangen.
Echter blijft de CV ketel nog steeds dezelfde problemen vertonen en blijft de ketel een paar keer per dag uitvallen met dezelfde code.

Vrijdag 6 april 2018
Gebeld met Saricar en aangegeven dat klachten blijven bestaan, waarop vervolgens geadviseerd wordt om alsnog de CV ketel te vervangen.
Met medewerker telefonisch overeengekomen dat indien vervanging door Saricar zou gebeuren, de eerder gemaakte kosten in verrekening zouden worden gebracht.
Gevraagd om offerte per mail toe te sturen.

Dinsdag 17 april 2018
- Tot op heden geen offerte ontvangen – gebeld met Saricar.
- Medewerker geeft aan om een foto van de cv installatie te sturen.
- Was eerder niet aangegeven. Overigens was alle informatie op
geregistreerde ordernummer terug te vinden.
- Email met gevraagde info gemaild naar Saricar.

Vrijdag 20 april 2018
- Niets vernomen – gebeld met Saricar – medewerker geeft aan dat het
vandaag in orde wordt gemaakt.

Maandag 23 april 2018
- Gebeld – medewerker geeft aan dat ik morgen de zaak terug moet
bellen

Donderdag 26 april 2018
Nog steeds geen offerte ontvangen – gebeld met Saricar – wordt telefonisch aangegeven dat het 3500 euro gaat kosten en dat offerte gestuurd zou zijn. Aangeven dat ik geen offerte heb ontvangen en of dat er op mijn email met een offerte beantwoord kan worden. Dat zou gedaan worden.

Maandag 4 juni 2018
Advies gevraagd aan het juridisch loket. Vervangingskosten bij soortgelijke organisaties rond de 1200 euro.

Maandag 11 juni 2018
Aangetekende brief verstuurd naar factuuradres:
Saricar Nijverheidstraat 44 2288BB Rijswijk
Op dit adres is geen gehoor gegeven en zending is teruggestuurd.

Dinsdag 25 juni 2018
Via de website ander adres gevonden.
Opnieuw aangetekende brief verstuurd naar Saricar
Lekstraat 85
2515 XB Den Haag
Ook hierop heb ik mijn post retour ontvangen.

Vervolgens per mail gestuurd. Tot op heden geen reactie op mijn mail, geen offerte ontvangen. Enig contact blijft uit.
Ondertussen blijft CV ketel de storing aangeven en meerdere keren per dag uitvallen.

Gewenste Oplossing
De monteur heeft telefonisch aangegeven mijn CV ketel voor een aanschafprijs van 3500 euro te willen verwanten wat absoluut niet reëel is. Op herhaaldelijke verzoeken heb ik geen offerte ontvangen.
Aangezien Saricar op meerdere mailen de gemaakte afspraken niet is nagekomen en ik nog steeds met hetzelfde probleem zit, is mijn vertrouwen erg geschaad in dit bedrijf en ik wil ik de gemaakte kosten van 555 euro terug. Uiteraard mag Saricar de geplaatste producten terug meenemen.

matijs.kalb
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2019 01:02

Re: Saricar.nl

Ongelezen bericht door matijs.kalb »

Ik heb ook een slechte ervaring met Saricar. Inmiddels meer dan een jaar geleden is er een lek aan mijn CVleiding gemaakt. Toen Kwan de rekening. Gemiddeld 180.00 per uur! En het moest gelijk betaald worden. Aangezien het voor mij een verzekeringskwestie was wilde ik eerst de rekening indienden bij de verzekeraar. Afijn Al's ik alvast 160.00 over maakte kon ik de rest later overmaken. Dat heb ik ook gedaan toen het verzekeringsgeld binnen was. Heb tot nu toe zon 5 herinneringen gekregen. 1e Keer netjes betalingsbewijs opgestuurd. Was allemaal in orde zeiden ze krijg ik nu opeens weer allemaal herinneringen en dreigen met incasso kosten. Maar geen reactie op mijn antwoord dat ik al heb betaald!

markamel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2020 10:59

Re: Saricar.nl

Ongelezen bericht door markamel »

Op verschillende momenten dit jaar een mail gehad voor onderhoud:
Geachte klant wij wijzen u er op dat het alweer bijna een jaar geleden dat u toestel gecontroleerd is en uw contract verlengd wordt uw toestel dient opnieuw te worden gecontroleerd conform de voorwaarden van het contract.
U kunt een afspraak maken om uw toestel te laten controleren op saricar.nl/afspraak
Maar u kunt ons ook bellen op 06xxxxxxxx

Met vriendelijke groeten het Saricar Team

Met vriendelijke groet,
Saricar

Op 28/29 oktober onderhoud gepland via de website niks vernomen.
Voor de kerst melding gemaakt van een kapotten verwarming:
Monteur langsgeweest en na 5 minuten werk (lossen thermostaat knop) wordt er eerst een factuur gestuurd van:

Factuurdatum: 12-12-2019 Vervaldatum: 26-12-2019 Omschrijving Bedrag Totaal Btw
1 Voorrijkosten Spuitwagen € 225,00 € 225,00 21%
1 Arbeid monteur € 89,95 € 89,95 21%
Subtotaal € 314,95
21% btw € 66,14
Totaal € 381,09
We verzoeken u vriendelijk het bovenstaande bedrag van € 381,09 voor 26-12-2019 te voldoen op onze bankrekening onder vermelding van het factuurnummer 2019-1418. Voor vragen kunt u contact opnemen per e-mail.

Na bellen blijkt een fout te zijn gemaakt in de voorrijkosten, nieuwe factuur:
Factuurdatum: 12-12-2019 Vervaldatum: 26-12-2019 Omschrijving Bedrag Totaal Btw
1 Voorrijkosten € 69,95 € 69,95 21%
1 Reparatie normaal € 89,85 € 89,85 21%
Subtotaal € 159,80
21% btw € 33,56
Totaal € 193,36
We verzoeken u vriendelijk het bovenstaande bedrag van € 193,36 voor 26-12-2019 te voldoen op onze bankrekening onder vermelding van het factuurnummer 2019-1418. Voor vragen kunt u contact opnemen per e-mail.

Na bellen over dat we een onderhoudscontract hebben, wordt door het bedrijf gemeld dat alle werkzaamheden buiten de CV kast niet onder contract vallen en apart berekend worden. Let dus op met dit bedrijf, ze nemen je gewoon in de maling en zijn niet bereid om tot een redelijk betaal oplossing te komen. Waarschuwing is zeker op zijn plaats.

Gesloten